În conformitate cu prevederile OUG nr. 40/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020,

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi (UAIC), în calitate de Lider Proiect, anunţă organizarea unei proceduri de selecţie a partenerilor naţionali din sectorul privat pentru încheierea unui Acord de Parteneriat în vederea implementării proiectului cu titlul „Doctoranzi şi cercetători postdoctorat pregătiţi pentru piaţa muncii!” (Cod MySMIS: 123623), ce va fi depus în cadrul Programului Operaţional Capital Uman 2014 – 2020 (POCU), Axa Prioritară 6: Educaţie şi competenţe, Obiectivul tematic 10: Efectuarea de investiții în domeniul educației, al formării și al formării profesionale în vederea dobândirii de competențe și a învățării pe tot parcursul vieții, Prioritatea de investiții 10.iv. Îmbunătățirea utilității sistemelor de educație și formare pentru piața muncii, facilitarea trecerii de la educație la muncă și consolidarea sistemelor de educație și formare profesională și a calității lor, inclusiv prin mecanisme pentru anticiparea competențelor, adaptarea programelor de învățământ și crearea și dezvoltarea de sisteme de învățare bazate pe muncă, inclusiv sisteme de învățare duale și de ucenicie.

Activitatea de selecție are la bază următoarele principii:

  • Transparenţa;
  • Nediscriminarea;
  • Tratamentul egal;
  • Eficiența utilizării fondurilor.

Obiectivul specific al programului în care se va depune cererea de finanțare:

Obiectivul specific al programului (O.S.6.13): Creșterea numărului absolvenților de învățământ terțiar universitar și non universitar care își găsesc un loc de muncă urmare a accesului la activități de învățare la un potențial loc de muncă / cercetare/ inovare, cu accent pe sectoarele economice cu potențial competitiv identificate conform SNC și domeniile de specializare inteligentă conform SNCDI.

Obiectivul general și scopul cererii de finanțare:

Proiectul îşi propune să creeze condiţii optime pentru creşterea angajabilităţii doctoranzilor şi cercetătorilor postdoctorat.

Obiectivul general al cererii de finanţare este crearea unui cadru favorabil inserţiei pe piaţa muncii a doctoranzilor si cercetătorilor postdoctorat din grupul ţintă, prin acordarea de sprijin financiar şi prin dobândirea de competenţe antreprenoriale şi transversale.

Principalele activități ce vor fi derulate în cadrul proiectului:

A1. Selecţia şi contractarea doctoranzilor şi cercetătorilor postdoctorat

A2. Acordarea burselor doctorand antreprenor şi a burselor cercetător postdoctorat antreprenor

A3. Furnizarea de sprijin financiar pentru efectuarea unor mobilităţi naţionale şi transnaţionale

A4. Furnizarea de sprijin financiar pentru participarea la conferinţe şi publicarea de articole ştiinţifice

A.5. Organizarea şi derularea programelor de învăţare prin experienţa practică

A6. Furnizarea de servicii de consiliere şi orientare profesională în vederea creşterii angajabilităţii grupului ţintă

A.7. Dezvoltarea şi livrarea lunară a unor programe antreprenoriale personalizate domeniilor de specializare inteligentă

A.8. Pregătirea unor module de cursuri complementare, interdisciplinare şi formarea unor competenţe transversale grupului ţintă, inclusiv pedagogice

A.9. Managementul proiectului, achiziţii publice şi informare – publicitate proiect

Activitățile în care va fi implicat fiecare partener:

A.5. Organizarea şi derularea programelor de învăţare prin experienţa practică

A6. Furnizarea de servicii de consiliere şi orientare profesională în vederea creşterii angajabilităţii grupului ţintă

A.7. Dezvoltarea şi livrarea lunară a unor programe antreprenoriale personalizate domeniilor de specializare inteligentă

A.9. Managementul proiectului, achiziţii publice şi informare – publicitate proiect

Criteriile de selecție a partenerului/partenerilor și grila de evaluare (inclusiv punctajul stabilit pentru fiecare criteriu în parte):

Tipologia partenerilor căutați: partenerii trebuie să se încadreze într-una din categoria de organizaţii detaliate mai jos:

  • Angajatori;
  • Asociații profesionale;
  • Camere de comerț și industrie;
  • Instituții și organizații membre ale Pactelor Regionale și Parteneriatelor Locale pentru Ocupare și Incluziune Socială.

Cerinţele generale pe care trebuie să le îndeplinească partenerul pentru a fi selectat în vederea constituirii parteneriatului pentru depunerea cererilor de finanţare pentru viitoarele proiecte POCU sunt specificate în „Orientări privind accesarea finanţărilor în cadrul POCU 2014-2020. Aprilie 2016”, pp. 27-33 (http://www.fonduri-ue.ro/images/files/programe/CU/POCU-2014/20.04/ORIENTARI.GENERALE.POCU.pdf).

Partenerii naţionali sunt obligați să contribuie financiar la realizarea proiectului prin asigurarea unei părți din cota de cofinanțare a proiectului.

Pentru îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate, partenerii care nu au experienţă în implementarea a cel puţin unui proiect cu finanţare nerambursabilă, trebuie să dovedească că au experienţă de cel puţin 6 luni în domeniul activităţilor proiectului.

Criteriile de selecție a partenerului/partenerilor și grila de evaluare (inclusiv punctajul stabilit pentru fiecare criteriu în parte)

Nr.crt. Criterii de evaluare Punctaj maxim Punctaj participant
1.

Număr de stagii de practică propus de viitorul partener:

–          0 stagii – 0p

–          1 – 25 stagii – 10p

–          26 – 50 stagii – 20p

–          Mai mult de 50 de stagii – 30p

30p
2.

Număr de domenii de stagii de practică propus din cele de interes pentru grupul ţintă (Biologie, Chimie, Drept, Cibernetică şi statistică, Contabilitate, Economie, Economie şi afaceri internaţionale, Finanțe, Informatică economică, Management, Marketing, Sociologie, Ştiinţe ale comunicării, Ştiinţe politice, Fizică, Geografie, Geologie, Ştiinţa mediului, Informatică, Matematică, Psihologie, Ştiinţe ale educaţiei, Istorie):

–          0 domenii – 0p

–          1 – 7 domenii – 5p

–          8 – 15 domenii – 10p

–          16 – 23 domenii – 20p

20p
3.

Partenerul are personal specializat în domeniul consilierii şi orientării profesionale:

–          0 experţi – 0p

–          1 expert – 10p

–          2 sau mai mulţi experţi – 15p

15p
4.

Număr de domenii acoperite de tematica întâlnirilor dintre grupul ţintă şi experţii/antreprenorii din partea partenerului (Biologie, Chimie, Drept, Cibernetică şi statistică, Contabilitate, Economie, Economie şi afaceri internaţionale, Finanțe, Informatică economică, Management, Marketing, Sociologie, Ştiinţe ale comunicării, Ştiinţe politice, Fizică, Geografie, Geologie, Ştiinţa mediului, Informatică, Matematică, Psihologie, Ştiinţe ale educaţiei, Istorie):

–          0 domenii – 0p

–          1 – 7 domenii – 5p

–          8 – 15 domenii – 10p

–          16 – 23 domenii – 15p

15p
5.

Experienţa partenerului în derularea proiectelor POCU / POSDRU în calitate de beneficiar sau partener, finalizate sau aflate în implementare:

–          0 proiecte – 0p

–          1 proiect – 5p

–          2 sau mai multe proiecte – 10p

10p
6.

Capacitatea logistică a partenerului (demonstrată prin spaţii de predare deţinute, echipamente şi dotări etc.)

–          Nu deţine spaţii – 0p

–          Deţine 1 spaţiu de predare cu o capacitate de cel puţin 30 de persoane – 3p

–          Deţine între 2 şi 3 spaţii de predare cu o capacitate de cel puţin 30 de persoane fiecare – 5p

–          Deţine mai mult de 3 spaţii de predare cu o capacitate de cel puţin 30 de persoane fiecare – 10p

10p
TOTAL 100p

Punctaj minim: 60p

Data limită de depunere a dosarelor de candidatură și modalitatea de depunere (adresă, formă, persoană de contact, tel, e-mail, fax etc.):

Organizațiile interesate să participe la selecție vor depune dosarul de candidatura, cu menţiunea: „Pentru selecţia de parteneri POCU – „Doctoranzi și cercetători postdoctorat pregătiți pentru piața muncii!”, la Registratura Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Bd. Carol I, nr. 11, cod poștal: 700506, Iaşi, jud. Iaşi, România, până la data de  16 iulie 2018, ora 16.00.

Calendarul procedurii de selecție:

Depunerea dosarului de candidatură 16 iulie 2018
Evaluarea dosarului de candidatură de către comisia UAIC 17 iulie 2018
Postarea anunțului cu rezultatele procedurii de selecție 17 iulie 2018
Depunerea contestaţiilor 18 iulie 2018
Soluţionarea contestațiilor 19 iulie 2018
Publicarea rezultatelor finale ale procedurii de selecție 19 iulie 2018

Conţinutul dosarului de candidatură:

  1. Scrisoarea de intenţie (în original, model ataşat);
  2. Fişa partenerului (în original, model ataşat);
  3. Declaraţie de eligibilitate a entităţii partenere (în original, format standard, model ataşat);
  4. Declaraţie cu privire la evitarea dublei finanţări (în original, format standard, model ataşat);
  5. Declaraţie privind eligibilitatea TVA aferentă cheltuielilor ce vor fi efectuate în cadrul operațiunii propuse spre finanţare din FESI 2014-2020 (în original, format standard, model ataşat);
  6. Actul de înfiinţare – copie cu menţiunea „conform cu originalul”;
  7. Certificat unic de înregistrare sau certificat de înscriere în Registrul asociaţiilor și fundaţiilor – copie cu menţiunea „conform cu originalul”;
  8. Situaţiile financiare (balanţă, bilanţ contabil) aferente exerciţiilor financiare pentru ultimii 3 ani fiscali (n-1, n-2, n-3) – copie, semnat, ştampilat şi certificate „conform cu originalul”;
  9. CV-ul coordonatorului proiectului din partea entităţii candidate (original, datat şi semnat);
  10. CV-urile personalului implicat în activităţile de consiliere şi orientare profesională (originale, datate şi semnate);
  11. Alte documente care atestă îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate şi demonstrează experienţa relevantă a partenerului şi valoarea adăugată pentru proiect.

Dosarele de candidatură incomplete vor fi descalificate.

Evaluarea dosarelor de candidatură şi selecţia instituţiilor partenere vor fi făcute de o comisie de selecţie alcătuită din angajaţi ai UAIC şi se vor finaliza printr-un Raport de selecţie.

 

Rezultatele Selecției

Persoana de contact:

prof.univ.dr. Liviu-George MAHA

E-mail: mlg@uaic.ro

Tel: +40-232-201412

Fax: +40-232-217000