Studenți și profesori ai Facultății de Geografie și Geologie au redefinit Iașul turistic, prin crearea a șapte trasee tematice și reimaginarea unui logo al Iașului ca destinație de călătorie. Turiștilor și chiar localnicilor li se propune să redescopere capitala Moldovei prin șapte particularități unice ale Iașului, tranformate în șapte trasee tematice:  Traseul Unirii, Traseul Artelor, Traseul Comunismului, Traseul Pelerinului, Traseul Evreiesc, Traseul Romantic și Traseul Activ.

Totodată, Iașul a devenit cel de-al treilea oraș din România (după Oradea și Cluj) ce are un site dedicat cu extensia .travel, pentru promovarea ca destinație.

Inițiat de o echipă de voluntari entuziasmați de promovarea turistică a Iașului, Proiectul INTERFACE-IS și-a propus să reunească toate atracțiile turistice ale orașului, pentru a oferi experiențe unice vizitatorilor acestuia.

Tururile tematice îi invită pe vizitatori să descopere istoria din spatele unor locații mai mult sau mai puțin cunoscute ale Iașului. Sala în care s-a decis candidatura  lui Alexandru Ioan Cuza, casa veche în care a avut loc o tragedie ce a grăbit abolirea robiei, povestea cubului metalic din centru și a ruinelor pe care le protejează, motivul pentru care Sinagoga Mare a fost construită cu un metru sub pământ, reinvigorarea teatrului de avangardă într-o cafenea ieșeană – toate aceste povești se regăsesc în cele șapte trasee tematice create de voluntarii geografi.

Organizatorii proiectului, membri ai Facultății de Geografie și Geologie, UAIC, au considerat identificarea de soluții pentru îmbunătățirea și intensificarea experienței turistice, drept element central ce trebuie abordat când vine vorba despre dezvoltarea orașului Iași ca destinație turistică. Partenerii proiectului – Centrul de Informare Turistică din cadrul Primăriei Municipiului Iași și inițiativa AtelierSpre au avut un rol important în derularea și implementarea activităților.

„Implicarea tuturor factorilor interesați din turismul ieșean a fost esențială, întrucât directorii unor instituții publice, managerii de hoteluri și agenții de turism de incoming sau cercetătorii științifici din domeniul turismului sunt cei care cunosc cel mai bine provocările cu care se confruntă Iașul și sunt, deopotrivă, cei mai interesați de soluționarea acestora”, au precizat organizatorii proiectului.

Proiectul a beneficiat de o finanțare de aproximativ 50.000 de euro prin Granturile SEE (susținute de Norvegia, Islanda, Liechtenstein), finanțare care a presupus colaborarea cu profesioniști din domeniul turismului și din domeniul media din Norvegia. Vizitele întreprinse de echipa INTERFACE-IS în Norvegia, dar și workshop-urile organizate împreună cu experții norvegieni la Iași au permis schimbul de cunoștințe și integrarea unor perspective noi.

Realizarea conceptuală și marcarea traseelor, formarea de ghizi care să le propună vizitatorilor sub formă de tururi și promovarea ulterioară a acestora se dorește a fi doar un prim pas în procesul de definire a Iașului ca destinație turistică.

Echipa proiectului a fost coordonată de lect. dr. Mihai BULAI, asist. dr. Lucian ROȘU și drd. Alexandra CEHAN.

Site-ul lansat de ei poate fi accesat la adresa iasi.travel.