Viaţa de student la Universitatea „Cuza“, pusă pe tapet pentru elevi timp de patru zile

 Universitatea „Al.I. Cuza“ a demarat deja înscrierile la cele peste 200 de manifestări organizate în perioada 23 – 26 martie, când la instituţia de învăţământ superior vor avea loc „Zilele Porţilor Deschise“, eveniment destinat elevilor de liceu. Re­prezentanţii UAIC spun că, în această perioadă, tinerii care vor veni la Iaşi se vor familiariza cu universitatea şi cu activităţile din aceasta, putând să se înscrie de pe 27 februarie la evenimentele ce vor fi organizate.

„Tinerii pot participa la vizite în laboratoare, cursuri deschise din toate domeniile, jocuri sportive, tururi ghidate şi pre­zentarea ofertei academice. Eveni­mentul le propune elevilor o modalitate directă şi interactivă de a face cunoştinţă cu viaţa de student, dincolo de simpla consultare a ofertelor de admitere“, au spus reprezentanţii UAIC. În total, vor fi organizate 204 activităţi, care includ activităţi interactive la facultăţi, vizite la Muzeul Universităţii, prezentări despre bursele Erasmus^ şi workshop-uri organizate de specialişti în carieră care să îi ajute pe elevi să se îndrepte către fa­cultatea care li s-ar potrivi cel mai bine. Fiecare facultate va avea un stand la Salon Ofertelor Educaţionale, pe care universitatea îl va avea istalat în fiecare zi în intervalul 23-26 martie, în Sala Paşilor Pierduţi, de la ora 10 la ora 14. „Aici vor fi prezenţi studenţi şi profesori de la cele 15 facultăţi al UAIC, care le vor putea răspunde elevilor la întrebările lor despre facultate“, au adăugat reprezentanţii UAIC.

În aceeşi perioadă vor fi organizate o serie de prelegeri de către facultăţi, pe teme de interes general, pentru ca elevii să poată înţelege mai bine ideea de curs universitar. În paralel, în fiecare zi a evenimentului vor fi organizate tururi ale universităţii, care presupun vizitarea locurilor cele mai cunoscute şi familiari­zarea cu zona în care elevii îşi vor pe­trece studenţii dacă vor dori să se îns­crierile la cursurile UAIC Înscrierea se face pe site-ul oficial www.uaic.ro/zdp.

Publicație : Ziarul de Iași

 

Patru echipe de studenţi ieşeni, în competiţia pentru prototipul maşinii viitorului

 Patru echipe de studenţi de la Fa­cultatea de Mecanică din cadrul Uni­versităţii Tehnice „Gheorghe Asachi“ din Iaşi (TUIAŞI) au ajuns în finalul competiţiei Electromobility de anul acesta. Concursul este organizat de Continental Automotive Iaşi încă din 2007 şi este dedicat studenţilor din în-treaga ţară. Competiţia se desfăşoară pe perioada a şapte luni, finala urmând să aibă loc pe data de 13 mai.

„Studenţii au de parcurs 5 etape pentru a se califica în finală. După ce toate etapele sunt finalizate, în cadrul sesiunii de evaluare a proiectului urmează să fie premiată cea mai bună echipă pe partea teoretică şi practică“, au precizat reprezentanţii Facultăţii de Me­canică. Studenţi de la TUIAŞI au construit maşinile cu care s-au înscris la concurs prin eforturi proprii, însă o parte din banii necesari au fost oferiţi şi de Continental.

La realizarea maşinilor s-au utilizat tehnologii moderne, de la folosirea imprimantei 3D până la folosirea metodelor de comunicare prin bluetooth pentru sistemul de deplasare. Cele patru echipe de tineri sunt Robots Inside – formată din Vlad Rozmarin, Victor Macoveschi şi Mihail Chiriţă, coordonaţi de prof.dr.ing. Ioan Dorof­tei, Bad Panda – din componenţa căreia fac parte Robert Pleşca, Ştefan Dumitrachi şi Eduard Bocu, coordonaţi de asist.dr.ing. Ciprian Sta­mate, VVRL Robotics – formată din studenţii Alexandru Vacaru, Bogdan Vacariu, Robert Vornicu şi Constantin Lupu, aflaţi sub coordonarea prof.dr. ing. Ioan Doroftei, şi Mobility Car – echipă formată din Dorel Tătaru, Ionuţ Pascal şi Mihai Codreanu, coordonaţi de conf.dr.ing. Radu Drosescu.

 Publicație : Ziarul de Iași

 

Iaşul, oraş al unirii, al artelor şi al pelerinajului creştin!

Ieri, în Sala Mare „Vasile Pogor” a Primăriei Municipiului Iaşi a avut loc conferinţa de presă de finalizare a proiectului Interfacce IS

În perioada octombrie 2016 – februarie 2017, Facultatea de Geografie şi Geologie din cadrul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi a desfăşurat proiectul de promovare turistică Interface IS. La conferinţa organizată ieri pentru a marca finalizarea proiectului au participat profesori şi studenţi de la facultatea amintită, arhitecţi, reprezentanţi ai operatorilor de turism şi organizaţiilor neguvernamentale, mass-media etc. „Este un proiect foarte important pentru comunitatea ieşeană. Vreau ca în viitor să abordăm turismul altfel. Desigur, colaborarea cu Facultatea de Geografie este esenţială, de aceea susţinem astfel de proiecte. În acest an, împreună cu Universitatea Al. I. Cuza vom lansa prima temă de strategie de turism a Iaşului, care va avea în conţinut toate componentele necesare, de la elemente de identitate vizuală până la elaborarea unor mai mari sau mai mici planuri de afaceri în domeniul turismului”, a declarat primarul Mihai Chirica, prezent la eveniment.

Şapte teme definitorii

Obiectivele proiectului au fost identificarea a şapte teme definitorii ale destinaţiei Iaşi (oraşul unirii, al artelor, comunismul, pelerinajul creştin, moştenirea evreiască, spiritul romantic şi activităţile recreative în împrejurimile oraşului); implicarea unor studenţi şi profesori din România şi Norvegia în prospectarea traseelor şi validarea elementelor care produc experienţă în fiecare traseu; realizarea identităţii vizuale a destinaţiei turistice Iaşi; realizarea de materiale de promovare pentru cele şapte trasee tematice (albume, broşuri, hărţi de buzunar, panouri stradale, website iasi.travel) şi continuarea proiectului prin formarea viitorilor specialişti în turism şi implicarea actorilor din turism în promovarea destinaţiei turistice Iaşi. Beneficiarii proiectului sunt studenţii de la universităţile din Iaşi şi Volda (Norvegia), actorii din turismul ieşean (ghizii de turism autorizaţi, agenţiile de turism de incoming, managerii din cadrul structurilor hoteliere, muzeelor şi atracţiilor turistice, Primăria Municipiului Iaşi, structurile de informare turistică), precum şi vizitatorii şi locuitorii Iaşului.

49.335 euro

Este valoarea totală a proiectului derulat prin programul „Burse şi cooperare interinstituţională”

 

Publicație : Evenimentul