Cele mai vândute titluri ale Editurii „Cuza”

În urma analizei vânzărilor Editurii Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, a fost realizat un clasament al celor mai vândute titluri din 2016, atât în librării, cât şi prin comenzile online sau la târgurile de carte.

Topul conţine 30 de titluri din cele mai diverse categorii, de la istorie, memorialistică, litere, economie, până la sociologie, drept şi psihologie aplicată, arătând o distribuţie echilibrată a interesului cititorilor noştri pentru întreaga paletă de domenii abordate în lucrările publicate, indiferent că este vorba despre traduceri ale unor texte fundamentale sau de lucrări originale ale cadrelor didactice sau ale cercetătorilor români.

Astfel, pe prima poziţie se situează autorul Alexandru Pînzar, cu volumul „Hotarul de nord al Moldovei (de la formare, în secolul al XIV-lea, până la statornicirea lui pe Ceremuş, Colacin şi Nistru)”, iar pe următoarele două poziţii Carol Iancu – „Alexandre Safran et les Juifs de Roumanie durant l’instauration du communisme. Documents inédits des archives diplomatiques américaines et britanniques (1944-1948)” şi Liviu Brătescu – „Liberali versus conservatori: monumente publice şi memorii concurente în Romania modernă (1866-1914)”.

* * *

Clasamentul celor mai vândute titluri ale Editurii Universității „Alexandru Ioan Cuza”:

  1. Hotarul de nord al Moldovei (de la formare, în secolul al XIV-lea, până la statornicirea lui pe Ceremuş, Colacin şi Nistru)”, de Alexandru Pînzar;
  2. Alexandre Safran et les Juifs de Roumanie durant l’instauration du communisme. Documents inédits des archives diplomatiques américaines et britanniques (1944-1948)”, de Carol Iancu;
  3. Liberali versus conservatori: monumente publice şi memorii concurente în Romania modernă (1866-1914)”, de Liviu Brătescu
  4. Noul spirit al capitalismului”, de Luc Boltanski și Ève Chiapello, traducere de Aurelia Stoica;
  5. Copilărie, familie, şcoală: politici educaţionale şi receptări sociale”, de Cătălina Mihalache;
  6. Infatuarea fatală. Erorile socialismului”, deFriedrich August von Hayek, traducere de Gabriel Mursa;
  7. America religioasă, Europa seculară? O temă şi variaţiuni”, de Peter Berger, Grace Davie și Effie Fokas, traducere de Miruna Andriescu;
  8. Negustorii greci și arhivele lor comerciale”, deDumitru Limona, ediție adnotată, studiu introductiv și notă asupra ediției de Loredana Dascăl;
  9. Traduceri şi traducători. Pagini din istoria culturii române”, de Petre Gheorghe Bârlea;
  10. Putere și globalizare. Volumul 1. Evoluția centrelor de putere economică până la sfârșitul secolului XX”, de Cristian C. Popescu;
  11. T„endinţa gândirii economice. Eseuri despre economişti şi istoria economiei”, de Friedrich August von Hayek, traducere de Dana Zămosteanu;
  12. Așa a fost? Așa îmi aduc aminte. 1945-2015”, de Septimiu Chelcea;
  13. O istorie internaţională a Europei în secolul XX, vol. I (1919-1945)”, de Lucian Leuştean;
  14. Elitele din Principatele Române în prima jumătate a secolului al XIX-lea. Sociabilitate și divertisment”, de Dan Dumitru Iacob;
  15. Marginalii lui Cehov”, de Călin Ciobotari;
  16. Noi studii de filozofie, politică, economie și istorie a ideilor”, de Friedrich August von Hayek, traducere de Gabriel Mursa;
  17. Diplomați în Vechiul Regat. Familie, carieră și viață socială în timpul lui Carol I (1878-1914)”, de Adrian-Bogdan Ceobanu;
  18. Dor de Iași. Imagini din Iașul vechi/ Images du vieux Iaşi/ Images of Old Iaşi”, Jil Silberstein(ed.);
  19. Un comic vede lumea. Note de călătorie 1931-1932”, de Charlie Chaplin, traducere de Laura Carmen Cuţitaru; ediție îngrijită de Lisa Stein Haven;
  20. Româna în contrast. O cercetare tipologică”, deMichael Metzeltin, traducere de Octavian Nicolae;
  21. Strategii terapeutice în corectarea tulburărilor de limbaj”, Iolanda Tobolcea, Camelia Soponaru (coordonatori);
  22. Originea românilor”, de Alexandru Philippide, ediție de Roxana Vieru.;
  23. Întemeierea Moldovei. Probleme controversate”, ed. a II-a, de Ştefan S. Gorovei;
  24. Violenţa în context educaţional. Forme actuale”, de Ana-Nicoleta Grigore;
  25. Drept roman. Lecţiuni”, de Valerius M. Ciucă;
  26. Limba Română pentru străini. Gramatică şi exerciţii”, de Iolanda Sterpu;
  27. Epistolă şi panegiric greco-român adresate lui Constantin Brâncoveanu”, de Silvia Chiosea;
  28. Pedeapsa în Moldova între normă şi practică. Studii şi documente”, de Cătălina Chelcu;
  29. Spuse, trăite, dorite. Amintiri”, de Ioan Holender, ediţie îngrijită de Gabriel Kohn, traducere de Ioana Rostoş;
  30. Cum să citeşti un poem şi să te îndrăgosteşti de poezie”, de Edward Hirsch, traducere de Dana Bădulescu şi Radu Andriescu.

 Publicație : Evenimentul

 

 

Manifestare ONORANTA, gazduita de Aula Magna Mihai Eminescu de la Universitatea Cuza din Iasi

Aula Magna Mihai Eminescu a Universitatii Alexandru Ioan Cuza (UAIC) din Iasi a gazduit, la inceputul acestei saptamani, Simpozionul cu tema „De la Regimentul 15 Dorobanti la Brigada 15 Mecanizata «Podu Înalt» 1877 – 2017″. A fost vorba de un eveniment din seria celor care marcheaza implinirea a 140 de ani de la infiintarea celebrei brigazi. La finalul manifestarii, comandantul Brigazii 15 Mecanizata, colonelul Dragos Iacob, a inmanat insemne reprezentative cadrelor universitare care au expus in cadrul Simpozionului.
De asemenea, au fost expuneri prezentate de profesori universitari din cadrul Facultatii de Istorie de la UAIC. Demn de remarcat ca, Brigada 15 Mecanizata a împlinit, la data de 1 ianuarie 2017, 140 de ani de la înfiintare. Marea unitate este continuatoarea traditiilor glorioase ale Regimentului 15 „de Dorobanti„, ale carui fapte de vitejie au ramas înscrise cu litere de aur în istoria militara a poporului român.
Cu ocazia acestui eveniment, Brigada 15 Mecanizata a organizat o serie de manifestari, printre care pot fi enumerate: Seara Duhovniceasca cu tema „Jertfelnicia, virtute definitorie a sfinteniei si eroismului”, la care au fost invitati sa sustina expuneri Înaltpreasfintitul (IPS) Parinte Teofan, Mitropolit al Moldovei si Bucovinei si preoti militari din garnizoanele Iasi, Botosani si Piatra Neamt; Ziua Portilor Deschise la Batalionul 151 Infanterie Lupii Negri. In final, astazi, 12 ianuarie, de la ora 11:00, pe Bulevardul Stefan cel Mare si Sfânt din municipiul Iasi este programata ceremonia militara de decorare a Drapelului de Lupta al Brigazii 15 Mecanizate „Podu Înalt„.

Publicație:  Bună Ziua Iași

 

Workshop international intitulat „Open up to service innovation: resources from Romania and Norway”, la Iasi

Departamentul de Sociologie si Asistenta Sociala din cadrul Facultatii de Filosofie si Stiinte Social-Politice deruleaza, pana astazi (12 ianuarie, 2017 – n.r.), workshop-ul international intitulat „Open up to service innovation: resources from Romania and Norway”. Evenimentul are loc in Sala Ferdinand, Corp A, de la Universitatea Alexandru Ioan Cuza (UAIC) din Iasi.

„Deschiderea spre inovare in serviciile sociale conditioneaza dezvoltarea calitatii domeniului de Asistenta sociala. Colaborari in educatie si practica, nationale si internationale, identifica si sustin modalitati de optimizare a resurselor, inclusiv a celor umane sub forma sprjinului intre egali – peerworkers. Workshop-ul investigheaza, in Romania si Norvegia, perceptii ale profesionistilor, dar si ale utilizatorilor de servicii (varstnici si persoane cu dizabilitati) cu privire la sistemele de protectie sociala si de sanatate, la resurse si experiente, respectiv la propuneri pentru o schimbare in bine. Prezentarile si dezbaterile sunt animate de echipe mixte, formate din profesori, studenti si specialisti romani si norvegieni. Totul face parte din proiectul CompEd – Comparing Collaboration in Education and Practice in the Health and Welfare Field – realizat cu sprijinul financiar primit in cadrul Programului de burse SEE – RO15, proiecte de cooperare de mica anvergura”, au transmis organizatorii.

 Publicație: Bună Ziua Iași

 

Un GRUP de studenti ai Universitatii Cuza din Iasi au trecut la TREABA! Asta da dovada de SPIRIT CIVIC

Studentii Universitatii Alexandru Ioan Cuza (UAIC) din Iasi au initiat o activitate de deszapezire pentru tot Campusul Codrescu al institutiei, ceea ce inseamna parcare, alei, scari si acces. Acestia au primit sprijin din partea Directiei Servicii Sociale Studentesti (DSSS), coordonata de Gheorghe Amarandei. Activitatea s-a desfasurat la inceputul acestei saptamani, intre orele 13:00 si 17:00 si au participat aproximativ 20 de studenti echipati cu lopeti si maturi primite de la Universitatea Cuza.
„Am initiat o activitate de deszapezire pentru tot Campusul Codrescu, ceea ce inseamna parcare, alei, scari, acces, la initiativa mea si a DSSS. A fost o activitate frumoasa. Pe viitor, in calitate de reprezentant al studentilor in Senatul de la Uiversitatea Cuza, ma gandesc sa fac mult mai multe activitati de astfel gen si sa punem in miscare viata de camin cu lucruri placute de ei, dar organizate si in grupuri”, a transmis Marian Dalban, reprezentant al studentilor in Senatul UAIC.

 Publicație: Bună Ziua Iași și Ziarul de Iași

 

Cât influenţează studenţia bursele mărite şi transportul gratuit pe CFR

Transportul gratuit pe calea ferată pentru studenţi, începând cu 1 februarie, dar şi creşterea burselor acestora începând cu anul universitar 2017-2018 vor duce la creşterea accesului la învăţământului superior, susţin experţii.

Măsurile sunt extrem de necesare, având în vedere că România şi-a asumat atingerea unui procent de 27% de absolvenţi de învăţământ superior, la grupa de vârstă 30-34 de ani, dar numărul studenţilor a scăzut constant în ultimii ani. „Strict, din perspectivă cantitativă, ambele ajută, pentru că îmbunătăţesc accesul la învăţământul superior al populaţiei care are nevoie de sprijin pentru a se înmatricula. Sunt instrumente de sprijin, astfel încât un grup mai mare studenţi va putea studia în universităţi, ceea ca va îmbunătăţi procentul absolvenţilor din grupa de vârstă 30-34 de ani, ţinta României. În acelaşi timp, este important să creştem calitatea formării şi piaţa muncii”, consideră preşedintele Consiliului Naţional Rectorilor din România, Sorin Cîmpeanu. De aceeaşi opinie este şi prorectorul Universităţii Bucureşti, Liviu Papadima, care confirmă că sunt mulţi studenţi care ar avea nevoie de un sprijin sporit. „Sunt măsuri binevenite, pentru că şi noi avem mulţi studenţi care se confruntă cu probleme de ordin social şi cu siguranţă atât bursele, cât şi gratuitatea transportului feroviar ajuta. Da, cele două măsuri, împreună, vor duce la creşterea numărului de studenţi”, a explicat prorectorul Liviu Papadima. Burse mai multe către domeniile căutate pe piaţa muncii Preşedintele Rectorilor, Sorin Cîmpeanu, crede, totodată, că universităţile ar trebui să concentreze fondul de bruse către domeniile căutate pe piaţa muncii, astfel încât să atragă mai mulţi studenţi către domeniile de studiu care produc angajaţi. „Fondul acesta mărit va fi distribuit către universităţi, iar universităţile trebuie să aibă maturitatea necesară să ofere acest instrument cu precădere în domeniile cerute de piaţa muncii. Bursele sunt un instrument de creştere a atractivităţii, dar nu către orice program de studio, ci către acelea care înregistrează o cerere crescută pe piaţa muncii. Dacă te apuci să oferi burse mai multe sau mai mari către neogreacă nu ştiu în ce măsură îşi va atinge scopul. Nu ne dorim foarte mulţi studenţi, cât să avem studenţi bine pregătiţi şi care să îşi poată găsi un loc de muncă. Fondul de burse este distibuit către universităţi proporţional cu numărul de studenţi bugetaţi, distribuţia internă ţine de politica internă a universităţii. Ca să închizi cercul, absovenţi-angajare-dezvoltare economic – reconstituirea burselor” a conchis rectorul Universităţii de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară Bucureşti. Guvernul a adoptat pe 6 ianuarie o Ordonanţă de Urgenţă prin care majorează bursele pentru studenţi de la 83 de lei la 201 lei pe lună. Totodată, guvernanţii le-au oferit studenţilor transport gratuit pe calea ferată. În România, sunt aproximativ 500.000 de studenţi, însă facilităţile se acordă doar celor înmatriculaţi la forma de învăţământ cu frecvenţă.

Măsurile vin în contextul în care România şi-a asumat ca rata populaţiei cu vârstă de 30-34 de ani cu nivel de educaţie superior să atingă un procent de 26,7% până în 2020, iar între 2014 şi 2015, numărul tinerilor care învaţă pentru o diplomă de licenţă, una de master sau un doctorat a scăzut cu peste 37.000, de la aproape 579 de mii, la mai puţin de 542 de mii. Concret, doar la  studiile de licenţă, la primul nivel al învăţământului superior, erau înscrişi în anul unviersitar 2014-2015, 411 mii de studenţi, cu aproape 365.000 mai puţini decât în anul 2009-2010.

Publicație: Adevărul