Universitatea „Cuza” din Iasi, a II-a in Romania la nivelul investitiilor in infrastructura si patrimoniu

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” – UAIC din Iasi este, la nivel national, cea de-a II-a institutie de invatamant superior ca investitii in infrastructura educationala si a cladirilor de patrimoniu • Doar Universitatea Politehnica din Bucuresti este mai sus • In joc sunt peste 150 de milioane de lei, bani ce vor fi folositi in constructii noi (camin studentesc, complex sportiv), cât si consolidarea, reabilitarea sau modernizarea spatiilor aflate deja în patrimoniul Universitatii  

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” (UAIC) din Iasi are în derulare proiecte de investitii în valoare totala de peste 150 de milioane de lei (30 de milioane de euro). Proiectele sunt legate atat de realizarea unor constructii noi, precum un camin studentesc, complex sportiv, cât si consolidareareabilitarea sau modernizarea spatiilor din proprietatea UAIC.

Unul dintre cele mai importante obiective de investitii ale Universitatii îl reprezinta reabilitarea, refunctionalizarea si modernizarea Casei Universitarilor, imobil care este si monument istoric. Pentru acest proiect a fost emisa autorizatia de construire, documentatia a fost aprobata de Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP) si, astazi, 15 iulie 2019, va fi încarcata în Sistemul Informatic Colaborativ pentru Mediul Performant de Desfasurare al Achizitiilor Publice (SICAP), termenul pentru depunerea ofertelor fiind 8 august 2019. Durata de executie a lucrarilor estimata de proiectant este de 18 luni, iar valoarea totala a proiectului este de peste 10 milioane de lei.

Vezi si: Investitie uriasa la Universitatea ”’Alexandru Ioan Cuza” din Iasi, 20 de milioane de euro in cercetarea sustenabila! Ce spune rectorul UAIC, prof. univ. dr. Mihaela Onofrei – GALERIE FOTO,VIDEO

O alta investitie importanta pe care UAIC o are în derulare este construirea unui nou camin studentesc, pe strada Titu Maiorescu, nr. 15. În prezent, documentatia privind Planul Urbanistic Zonal (PUZ) este finalizata si predata la Compania Nationala de Investitii (CNI), iar Studiul de Fezabilitate a fost finalizat si este în proces de avizare la Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice.

„Consolidarea, reabilitarea, modernizarea si echiparea Corpului E al UAIC se realizeaza printr-un proiect câstigat în cadrul Programului Operational Regional – POR 2014-2020, Axa prioritara 10. Astfel, vom reda comunitatii academice a UAIC un imobil care nu mai este functional de aproape zece ani. Investitia totala se ridica la suma de 17.478.081 lei (aproximativ 3.6 milioane de euro) si are ca termen de executie 19 luni. La finalul proiectului, în corpul E vor functiona 10 sali de curs, 3 sali de seminarii, 1 amfiteatru, dar si 5 spatii pentru birouri. Astfel, se va asigura accesul la spatii moderne de învatamânt pentru un numar maxim de 2.574 de studenti si birouri pentru 43 de cadre didactice. De asemenea, imobilul va beneficia de dotari adaptate utilizarii de catre persoane cu dizabilitati si vor fi amenajate 28 de locuri de parcare, dintre care doua dedicate persoanelor cu dizabilitati. Contractul de finantare cu Agentia pentru Dezvoltare Regionala Nord-Est (ADR-Nord Est) a fost semnat luni, 1 aprilie 2019, si este în derulare”, a precizat prof. univ. dr. Tudorel Toader, rectorul de la „Cuza”.

Pe de alta parte, pe 18 decembrie 2018, Universitatea „Cuza” din Iasi a intrat în posesia a doua terenuri cu o suprafata cumulata de aproximativ 9.000 de metri patrati, în zona Sararie, unde intentioneaza sa dezvolte un complex sportiv, compus din terenuri exterioare, bazin de înot acoperit, sala de jocuri sportive, cu terenuri omologate de handbal, baschet si volei, prevazut cu tribune rabatabile pentru 4.000 de locuri. În prezent este in derulare contractul de proiectare, faza Plan Urbanistic Zonal (PUZ). Un alt proiect prioritar de investitii este în desfasurare în Gradina Botanica „Anastasie Fatu” din Iasi, unde UAIC si-a propus sa amenajeze un spatiu în care vizitatorii sa poata achizitiona suveniruri cu însemnele Universitatii sau consuma bauturi non-alcoolice, dar si gustari produse la Cantina Universitatii.

În prezent, lucrarile de executie sunt în derulare, având ca termen de finalizare luna septembrie 2019. Valoarea proiectului depaseste 400.000 de lei.

Publicație :  Bună Ziua Iași

 O universitate din Iasi dezvolta una dintre cele mai tari RETELE de cercetare din Romania

Universitatea „Al. I. Cuza” este coordonatorul unui proiect international de anvergura prin care se incearca crearea unor hub-uri moderne in domeniul cercetarii stiintifice

Statiunile Universitatii „Alexandru Ioan Cuza” (UAIC) din Iasi vor fi transformate în hub-uri moderne pentru dezvoltarea unor proiecte de cercetare nationale si internationale. În acest sens, la începutul anului 2019, Universitatea a depus spre evaluare catre Organismul Intermediar pentru Cercetare, Ministerul Cercetarii si Inovarii, proiectul „Centru de cercetare cu tehnici integrate pentru investigarea aerosolilor atmosferici în România – RECENT-AIR”, cu un buget total al proiectului de 19.371.720 euro, cu TVA.

„Prin proiectul RECENT-AIR, Universitatea «Cuza» din Iasi intentioneaza sa amenajeze 10 laboratoare de cercetare care sa permita studiul în profunzime a aerosolilor atmosferici, a factorilor care contribuie la formarea lor si abundenta acestora în atmosfera din cinci zone geografice distincte din România. Proiectul presupune amenajarea a sase laboratoare într-un mediu urban poluat (Iasi), unul în mediu rural (Madârjac), unul în mediu montan nepoluat (Rarau), unul în mediu marin (Agigea) si unul în mediu montan cu risc seismic si vulcanologic (Tulnici), în cladiri ce apartin deja Universitatii. Sunt doua mari probleme pe care le vedem si noi, in societate, POPULAREA, respectiv CUTREMURELE si, tocmai de aceea, facem aceste demersuri si investitii”, a transmis prof. univ. dr. Ionel Mangalagiu, prorector pentru programe de cercetare stiintifica si transfer de cunostinte la „Cuza”.

Pe de alta parte, Statiunea Biologica Marina Prof. Dr. Ioan Borcea„, Agigea, înfiintata în 1926, are ca scop derularea de cercetari la Marea Neagra si educarea tinerilor biologi. Aceasta si-a pastrat scopul educativ, oferind cadrul educational pentru derularea de practici studentesti, dar a reînceput si activitatea de cercetare. În prezent se deruleaza practica de vara a studentilor de la Facultatea de Geografie si Geologie, precum si practica studentilor Facultatii de Biologie a Universitatii de Vest din Timisoara. Activitatea de cercetare derulata în prezent se axeaza pe studiul migratiei pasarilor salbatice, precum si a faunei din Dobrogea. Statiunea este implicata în proiectul European „European Raptor Biomonitoring Facility”, finantat de Agentia Europeana pentru Cooperare în Stiinta si Tehnologie, proiect prin care se urmareste dezvoltarea de unelte pentru monitorizarea mediului cu ajutorul pasarilor rapitoare – ca factori determinanti în vârful piramidelor trofice.

26 de tari participa la proiect

In acest proiect sunt implicate 26 de tari din Europa, Universitatea „Cuza”, prin Statiunea Biologica Marina Borcea, fiind coordonatorul la nivel national. De asemenea, sunt în discutie proiecte noi cu universitati si centre de cercetare din tara si din strainatate. „Astfel, se doreste ca statiunea sa devina, în timp, un hub al cercetarilor axate pe biodiversitate. Desi Biologia marina a fost mai putin abordata în ultimii ani, acum se reîncearca pornirea unor proiecte pe aceasta directie. Ca urmare, ambarcatiunea «Prof. Dr. Ioan Borcea», achizitionata în anul 2008, pentru cercetari arheologice marine, a fost supusa unor lucrari de revizie. Valoarea acestor lucrari a fost de de 21.127 lei, la care se adauga o rezerva financiara în cazul unor defectiuni neprevazute în suma de 9.000 lei (aceasta suma este accesata doar în cazul unor defectiuni mai mari decât cele anticipate). Ambarcatiunea se doreste a fi utilizata la viitoarele proiecte de cercetare desfasurate la Marea Neagra”, a completat si rectorul de la „Cuza”.

O alta statiune a Universitatii, Statiunea Biologica „Petre Jitariu” de la Potoci – Neamt, îsi propune reluarea cercetarilor lacustre cu nava de cercetari ACVAPUR, achizitionata în anul 2009, dar care are nevoie, la rândul sau, de reparatii, pentru a raspunde noilor standarde. In plus, institutia îsi propune sa valorifice si proprietatile de la Ruginesti (judetul Neamt), unde a existat o cabana – laborator si Stefanesti (judetul Botosani), unde exista aproximativ doua hectare de teren nefolosit si un imobil dezafectat.

Publicație :  Bună Ziua Iași

Universitatea „Cuza” din Iasi, la standardele impuse de Agentia Romana de Asigurare a Calitatii în Invatamantul Superior

 Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” (UAIC) din Iasi respecta standardele impuse de Agentia Româna de Asigurare a Calitatii în Învatamântul Superior (ARACIS), asigurând echilibrul între numarul de studenti si numarul posturilor didactice si de cercetare, ceea ce contribuie la cresterea calitatii actului educational.

Astfel, în acest an universitar au fost scoase la concurs 85 de posturi didactice si 26 de posturi de cercetare. În semestrul I, sesiunea decembrie 2018 – februarie 2019, au fost scoase la concurs 45 de posturi didactice. De asemenea, pentru posturile de cercetare au fost scoase la concurs 15 posturi.

În prezent, la Universitatea „Cuza” sunt în desfasurare concursurile pentru ocuparea posturilor didactice si de cercetare, sesiunea mai – iulie 2019. Pentru aceasta au fost scoase la concurs 32 de posturi didactice pe perioada nedeterminata si opt posturi de asistent universitar, perioada determinata. Tot pentru semestrul al II-lea au fost scoase la concurs 11 posturi de cercetare. Rezultatele finale ale acestei sesiuni de concurs vor fi validate în sedinta Senatului UAIC din data de 18 iulie 2019.

Mai departe, in acest moment, la „Cuza” sunt în plata un numar de 234 de gradatii de merit pentru personalul didactic si 20 de gradatii pentru personalul de cercetare. Numarul gradatiilor de merit ce pot fi acordate reprezinta 16 la suta din posturile didactice si de cercetare existente în statele de functii.

„Sporul de performanta academica se acorda personalului didactic de predare care nu a primit gradatie de merit, pentru un numar de pâna la 15 la suta din posturile didactice de predare. În prezent, 65 de cadre didactice din cadrul UAIC primesc acest spor, care se acorda pentru un an si se plateste doar din veniturile proprii ale Universitatii. În aceasta luna, la UAIC au fost acordate si vouchere de vacanta unui numar de 1.825 de salariati (în limita sumelor alocate de Ministerul Educatiei). De asemenea, s-au facut demersuri pentru încasarea sumelor necesare acordarii voucherelor de vacanta celor 138 de persoane care fac parte din categoria personalului didactic asociat, care desfasoara doar activitati la plata cu ora si care au declarata functia de baza la Universitate”, au precizat oficialii UAIC.

Publicație:  Bună Ziua Iași

Toate detaliile despre ADMITEREA 2019 la Universitatea „Cuza” din Iasi. Cand are loc, care sunt conditiile de selectie si cate locuri sunt

 Pentru sesiunea de admitere din iulie 2019, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” (UAIC) din Iasi scoate la concurs 3.500 de locuri la buget pentru studiile de licenta si 2.100 de locuri fara taxa pentru studiile universitare de master.

De asemenea, sunt disponibile si 4.859 de locuri cu taxa, 3.272 pentru studii de licenta si 1.587 pentru studii de master. Suplimentar, pentru românii de pretutindeni, sunt alocate 446 de locuri la buget si 114 locuri cu taxa pentru studii de licenta, iar pentru studii de master 360 de locuri la buget si 88 de locuri cu taxa. Astfel, la admiterea 2019, UAIC înregistreaza o crestere a numarului de locuri bugetate fata de Admiterea 2018. Candidatii se vor putea înscrie în perioada 15-20 iulie 2019, iar rezultatele se vor afisa în perioada 21-23 iulie. Oferta celor 15 facultati ale UAIC cuprinde 77 de specializari la studii de licenta si 109 pentru studii de master. La majoritatea facultatilor, admiterea la licenta se va face pe baza mediei examenului de Bacalaureat si a notelor obtinute la diverse probe în cadrul acestui examen.

„Printre facultatile care vor avea o proba suplimentara la admiterea la licenta, pe lânga dosar, se numara Facultatea de Drept, unde nota testului la Limba Româna va reprezenta 50 la suta din media de admitere, Facultatea de Educatie Fizica si Sport, specializarea Educatie Fizica si Sportiva, unde proba sportiva la alegere va avea o pondere de 60 la suta, iar la specializarea Kinetoterapie si motricitate speciala, candidatii vor sustine o teza scrisa la Biologie, clasa a XI-a. Si la Facultatea de Informatica, 50 la suta din media de admitere o va reprezenta nota de la testul scris la Matematica sau Informatica. La Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, la specializarea Pedagogia învatamântului primar si prescolar, va exista o proba eliminatorie de aptitudini muzicale si dictie, la fel ca la Facultatea de Teologie Ortodoxa, unde la specializarea Teologie Ortodoxa Pastorala, candidatii vor sustine aceeasi proba vocationala de dictie si aptitudini muzicale, iar 50 la suta din nota va fi rezultatul de la proba scrisa la Învatatura de credinta ortodoxa. Si la Facultatea de Teologie Romano-Catolica, la specializarea Teologie Pastorala, 40 la suta din media de admitere o va reprezenta nota de la proba orala la Teologie Dogmatica”, au reliefat oficialii de la „Cuza”.

Admiterea la programele de master se va face pe baza mediei examenului de licenta si a notei obtinute la proba orala – interviu sau în urma analizei CV-ului si a scrisorii de intentie. Oferta de admitere pentru 2019 cuprinde 19 de specializari si programe în limbi straine (engleza sau franceza): cinci la licenta si 15 pentru master. Pentru aceste programe, candidatii vor sustine si un test de competenta lingvistica.

Publicație:  Bună Ziua Iași

Astăzi încep înscrierile la facultate. Universităţile ieșene oferă peste 25.000 de locuri la admitere

Universităţile din Capitala Moldovei oferă peste 25.000 de locuri la admitere * cele mai multe, 15.500, sunt la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” * înscrierile vor avea loc în perioada 15-20 iulie, în funcţie de cum a stabilit fiecare instituţie de învăţământ, excepţie făcând Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi”, unde cererile s-au primit de pe 10 iulie * locurile rămase neocupate vor fi scoase la concurs în sesiunea de toamnă

La patru dintre cele cinci universităţi ale Iaşului începe astăzi admiterea, excepţie făcând Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi”, unde primele cereri s-au primit tpe Peste doar o lună va începe admiterea la cele cinci universităţi ale Iaşului. Oferta este bogată atât pentru studiile de licenţă, cât şi pentru cele de master. Cele mai multe locuri sunt la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, unde cele 15 facultăţi aşteaptă 15.500 de boboci şi masteranzi. Universitatea scoate la concurs 3.500 de locuri la buget pentru studiile de licenţă şi 2.100 de locuri fără taxa pentru studiile universitare de master, pentru sesiunea de admitere din iulie.
Sunt disponibile şi 4.923 de locuri cu taxă, 3.317 pentru studii de licenţă şi 1.606 pentru studii de master. Locurile care nu se vor ocupa în sesiunea de admitere din iulie vor fi scoase la concurs în perioada 9-11 septembrie.
Oferta celor 15 facultăţi cuprinde 79 de specializări la studii de licenţă şi 117 pentru studii de master. La majoritatea facultăţilor, admiterea la licenţă se va face pe baza mediei examenului de bacalaureat şi a notelor obţinute la diverse probe în cadrul acestui examen.
Aproape 2.000 de locuri pentru viitorii medici şi farmacişti

La Universitatea de Medicină şi Farmacie „Grigore T. Popa”, candidaţii vor concura pe 725 de locuri bugetate distribuite astfel: 300 la Medicină, 55 la Asistenţă Medicală Generală, 10 la Nutriţie şi Dietetică, 89 la Medicină Dentară, 34 la Tehnică Dentară, 99 la Farmacie, 74 la Balneofiziokinetoterapie şi recuperare şi 64 la Bioinginerie.

În plus, sunt puse la dispoziţia elevilor din mediul rural 19 locuri: Medicină Dentară (două), Tehnică Dentară (4), Farmacie (6), Asistenţă Medicală Generală (5) şi Nutriţie şi Dietetică (două), 6 locuri pentru romi (2 – Medicină, 1 – Asistenţă Medicală Generală, 1 – Medicină Dentară, 1 – Tehnică Dentară şi 1 – Farmacie) şi 34 locuri pentru români de pretutindeni.

Studenţii internaţionali au la dispoziţie 624 de locuri pe cont propriu valutar.

Înscrierile la concursul de admitere la studii universitare de licenţă vor avea loc în perioada 15-20 iulie, iar concursul de admitere va avea loc pe 24 iulie, sub forma unui test grilă, cu durata de trei ore.

La Farmacie, viitorii studenţi vor susţine concurs la Chimie organică (obligatoriu),Biologie (Anatomia și Fiziologia omului) sau Biologie vegetală (la alegere). Numărul totalîntrebari dintr-un caiet de teză va fi de 75 (45 întrebări Chimie organică și 30 întrebări disciplina la alegere). La calculul notei finale, 90% va fi- nota la testul grilă, iar 10 la sută media la Bacalaureat. Nota minimă de admitere este 5 (cinci).

Numărul de locuri cu taxă în lei este de 597, repartizate astfel: 178 la Medicină, 132 la Asistenţă Medicală Generală, 36 la Nutriţie şi Dietetică, 70 la Medicină Dentară, 39 la Tehnică Dentară, 85 la Farmacie, 39 la Balneofiziokinetoterapie şi recuperare şi 18 la Bioinginerie.

Peste 1.500 de locuri pentru admiterea la USAMV

Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară „Ion Ionescu de la Brad” din Iaşi (USAMV) oferă peste 1.500 de locuri la admiterea din iulie, atât pentru studii de licenţă, cât şi pentru master. Numărul total de locuri aprobat de către Ministerului Educaţiei Naţionale pentru absolvenţii de liceu este de 996, dintre care 691 locuri sunt de la buget (inclusiv pentru tinerii români de pretutindeni), iar 305 locuri sunt la taxă. Important de precizat este faptul că 25 de locuri de la buget sunt prevăzute pentru absolvenţii liceelor din mediul rural. În ceea ce priveşte studiile de masterat, absolvenţii de facultate au la dispoziţie 554 de locuri, dintre care 430 sunt de la buget.

Noutatea admiterii din acest an este aceea că la Facultatea de Horticultură a USAMV Iaşi va fi introdusă o specializare nouă la studii de licenţă, respectiv Biotehnologii agricole, pentru care au fost aprobate 25 de locuri de la buget şi 10 locuri la taxă.

Înscrierea candidaţilor la domeniul Medicină Veterinară va avea loc în perioada 15 – 25 iulie, iar testul grilă se va desfăşura în data de 26 iulie.

Admiterea candidaţilor la USAMV din Iaşi se face pe baza notelor obţinute la probele de Bacalaureat (Nota de la proba scrisă de Limba şi literatura română – 50%, Nota de la o altă probă scrisă, la alegerea candidatului – 50%), cu excepţia domeniului Medicină veterinară. Admiterea candidaţilor la Facultatea de Medicină veterinară se face pe baza unui test grilă şi a mediei la examenul de Bacalaureat. La stabilirea mediei finale de admitere, rezultatul testului grilă va avea o pondere de 30 %, iar media de la Bacalaureat va avea o pondere de 70 %.

Viitorii actori care vor opta pentru Universitatea Naţională de Arte „George Enescu” vor avea la dispoziţie 54 de locuri la studiile de licenţă pentru cetăţeni români şi alte 3 pentru românii de pretutindeni. Oferta vizează secţiile actorie, păpuşi şi marionete, regie, coregrafie şi teatrologie.

Publicație :  Evenimentul

Cu ce oferte vin cele mai bune universităţi din ţară pentru viitorii studenţi

 Ca în fiecare an, după ce trece Bacalaureatul, absolvenţii clasei a XII-a trec prin emoţia unei noi provocări: admiterea la facultate. Universităţile se întrec şi în 2019 în oferte: cazare sau pregătire gratuită pe perioada admiterii, gratuitate în grădini botanice, baze sportive şi teatre de vară.

  1. Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca
    Potrivit Metaranking-ului Universitar-2018, care reprezintă clasamentul Universităţilor din România, Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca se afla în anul 2018, pentru al treilea an consecutiv, pe primul loc la nivel naţional. Conform datelor postate pe pagina de internet a UBB, înscrierea candidaţilor la facultăţile din cadrul acesteia are loc în perioada 16-23 iulie. Datele de înscriere variază în funcţie de facultatea pe care viitorii studenţi vor să o urmeze în cadrul universităţii. Admiterea pentru majoritatea facultăţilor Universităţii Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca constă într-o probă scrisă, cu o pondere de 50% în media de admitere şi media obţinută la examenul de Bacalaureat, cu o pondere de 50% în media de admitere.

Cu scopul de a atrage cât mai muţi viitori studenţi la facultăţile din cadrul UBB, universitatea vine cu o ofertă de cazare pe perioada admiterii 2019. Pe site-ul universităţii, este menţionată posibilitatea de cazare în perioada admiterii din iulie, în Campus Haşdeu, pentru absolvenţii dornici să urmeze cursurile uneia dintre facultăţile din cadrul UBB. Tariful de cazare este de 25 lei/pat/noapte.„Vii la Cluj, în perioada 16-31 iulie, să te înscrii la UBB? Te cazăm la noi, în căminele UBB, să te familiarizezi puţin cu studenţia! Situate în camere cu 5 paturi, locurile vor putea fi ocupate la un tarif de cazare de 25 lei/pat/noapte, în baza unei cereri transmise Serviciului Social.”, se arată pe pagina de Facebook a UBB.

Reprezentanţii universităţii vin cu oferte de cazare şi pentru cei care decid să se stabilească în Cluj în vederea urmării cursurilor de licenţă. „În cele 17 cămine studenţeşti ale UBB beneficiaţi de acces gratuit la internet şi săli de lectură. În campusuri există posibilitatea de a solicita un loc de parcare a autovehiculului. În incinta Căminelor 14 Haşdeu, 16 Haşdeu, Economica II şi Sport XXI există spălătorii amenajate, pentru igienizarea hainelor”, se menţionează pe pagina de Facebook a UBB.

Totodată, se menţionează şi faptul că la subsolul unuia dintre cămine, studenţii pot folosi spaţiile destinate activităţilor de divertisment şi aparatura din sălile de fitness şi că în apropierea altui cămin s-a amenajat un teatru de vară în care studenţii pot organiza diferite activităţi.

  1. Universitatea din Bucureşti

Universitatea din Bucureşti însumează un număr de 19 facultăţi, iar înscrierile au loc până pe 30 iulie 2019. Pentru admiterea din acest an la studii universitare de licenţă, Universitatea din Bucureşti pune la dispoziţia candidaţilor un număr total de peste 10.500 de locuri, dintre care 4.350 de locuri la buget şi alte aproape 6.200 de locuri la taxă, se precizează pe pagina web a UB. Potrivit aceleiaşi surse, în ceea ce priveşte modalitatea de admitere, „potrivit autonomiei de care se bucură, fiecare facultate a decis asupra propriei forme de concurs”. Ei precizează că se pot distinge patru forme de admitere: admitere pe bază de examen, admitere pe baza mediei de bacalaureat şi eseu motivaţional, admitere pe baza unei formule mixte şi admitere pe baza mediei de la bacalaureat.

Tot în sensul atragerii a cât mai multor candidaţi la admiterea din acest an pentru una din facultăţile existente în cadrul UB, aceştia oferă multiple facilităţi, precum achitarea online a taxei de înscriere, cazare gratuită în căminele proprii, dar şi acces gratuit în spaţiul Grădinii Botanice „Dimitrie Brândză”, alături de alte trei persoane, pe baza legitimaţiei de participant la concursul de admitere la Universitatea din Bucureşti.

„Pentru al treilea an consecutiv, UB oferă cazare gratuită candidaţilor în perioada admiterii, în căminul „Grozăveşti B”, în limita locurilor disponibile, pentru trei nopţi. Cazarea va fi posibilă, atât pentru candidat, cât şi pentru însoţitorul acestuia, în baza prezentării, la administraţia căminului, a legitimaţiei de concurs şi a actului de identitate”, se arată pe site-ul UB. Potrivit calendarului stabilit de Senatul UB, data limită pentru înscrierea la facultăţile Universităţii din Bucureşti este 30 iulie 2019, iar ultimele rezultate ale examenelor de admitere se vor afişa la data de 31 iulie 2019.

  1. Universitatea Politehnică din Bucureşti

Pentru Universitatea Politehnică din Bucureşti, perioada de înscrieri începe în 15 iulie şi se încheie în data de 20 iulie. Zilele de examen sunt 22 şi 23 iulie. Pe site-ul Universităţii Politehnice din Bucureşti, se precizează faptul că în acest an se vor scoate la concurs 6.045 de locuri, dintre care 5.000 la buget, pentru examenul de admitere în ciclul de studii universitare de licenţă, în anul universitar 2019-2020.

„Concursul se va desfăşura, pentru trei dintre facultăţile din cadrul U.P.B, chiar în momentul înscrierii, iar pentru celelalte 12 facultăţi, în datele de 22 si 23 iulie”, se precizează pe site-ul U.P.B.

Potrivit aceleiaşi surse, facultăţile cu cele mai multe locuri scoase la concurs sunt Facultatea de Electronică, Telecomunicaţii şi Tehnologia Informaţiei (635 de locuri bugetate/85 de locuri cu taxă), Facultatea de Automatică şi Calculatoare (580 de locuri bugetate/225 de locuri cu taxă) şi Facultatea de Inginerie Industrială şi Robotica (550 de locuri bugetate/50 de locuri cu taxă).

Şi U.P.B vine cu o ofertă variată pentru potenţialii studenţi ai facultăţilor sale. Politehnica va organiza un program gratuit de pregătire intensivă pentru admitere licenţă 2019, la matematică şi fizică în perioada 15-18 iulie. De asemenea, U.P.B va oferi viitorilor săi studenţi cazare gratuită atât pentru perioada de pregătire intensivă, cât şi pentru perioada examenului de admitere.

  1. Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iaşi

Pentru Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iaşi, admiterea la licenţă se va desfăşura în perioada 15-23 iulie. Astfel că, în intervalul 15-20 iulie are loc perioada de înscriere, urmând ca între 21-23 iulie să se realizeze selecţia şi afişarea rezultatelor.

Şi reprezentanţii Universităţii Alexandru Ioan Cuza din Iaşi vin să motiveze potenţialii studenţi cu scopul de a-i determina să se îndrepte spre una dintre facultăţile din instituţie. „Tradiţia şi reputaţia primei universităţi din România impun respect. De aceea, poţi spune oricui, oricând, cu mândrie că studiezi sau ai absolvit la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi. Apropiaţii te vor aprecia, angajatorii te vor lua în serios, iar tu vei fi mulţumit că ai făcut alegerea corectă. Depinde de tine cum valorifici acest capital de încredere”, se arată pe site-ul universităţii.

Potrivit aceleiaşi surse, viitorii studenţi ar trebui să se orienteze spre una dintre facultăţile universităţii, întrucât aceasta reprezintă una dintre cele mai premiate comunităţi academice, se poate trece pe locuri de la buget după primul semestru, se oferă burse speciale pentru „studenţii deştepţi şi activi”, căminele, cantinele şi corpurile clădirilor sunt renovate recent. Totodată, pe pagina web a universităţii, este precizat şi faptul că în perioada 30 septembrie-2 octombrie va avea loc un eveniment special pentru studenţii din anul I, constând în trei zile de orientare şi informare pentru boboci.

  1. Universitatea de Medicină şi Farmacie Iuliu Haţieganu din Cluj-Napoca

Universitatea de Medicină şi Farmacie „Iuliu Haţieganu” va organiza concursul de admitere pentru ciclul de licenţă, anul universitar 2019-2020, în data de 24 iulie 2019, pentru oricare dintre programele de studiu în cadrul celor trei facultăţi: Facultatea de Medicină, Facultatea de Medicină Dentară şi Facultatea de Farmacie.

Înscrierea candidaţilor la concursul de admitere se desfăşoară în perioada 15 – 19 iulie 2019. Oferta educaţională pentru anul universitar 2019 – 2020 cuprinde un număr de 650 de locuri la buget, respectiv 261 la taxă.

Pe data de 24 iulie, potrivit datelor publicate de reprezentanţii universităţii pe site, vor avea loc atât examenul scris de admitere, cât şi contestaţiile la întrebări. Ulterior, în perioada 24-25 iulie va avea loc afişarea rezultatelor. Pe 25 iulie, viitorii studenţi pot depune contestaţii, urmând ca în 26 iulie să aibă loc afişarea rezultatelor finale după contestaţii. În intervalul 26 iulie – 9 august, viitorii studenţi ai universităţii îşi vor putea confirma locurile.

Printre lucrurile cu care UMF Iuliu Haţieganu Cluj-Napoca încearcă să convingă potenţialii studenţi să se îndrepte spre una dintre facultăţile sale se numără campusul universitar imens,o bază sportivă şi numeroase amfiteatre. „Studenţii Universităţii de Medicină şi Farmacie „Iuliu Haţieganu” sunt încurajaţi să practice sport, atât la nivel de amatori, cât şi la nivel de performanţă. Pe parcursul anului universitar, au posibilitatea să participe la diferite competiţii interne sau interuniversitare, la sporturi individuale sau de echipă. Studenţii au la dispoziţie o sală de sport modernă, un teren sintetic de minifotbal şi un teren multifuncţional (terenuri de minifotbal, baschet şi tenis)”, se precizează pe site-ul universităţii.

Următoarele cinci universităţi aflate în topul celor mai bune din România, potrivit Clasamentului Universităţilor din România realizat în 2018 pe baza rankingurilor internaţionale, sunt Universitatea de Vest din Timişoara, Universitatea de Medicină şi Farmacie Carol Davila din Bucureşti, Universitatea de Medicină şi Farmacie Grigore T. Popa din Iaşi, Universitatea Tehnică Gheorghe Asachi din Iaşi şi Universitatea Transilvania din Braşov.

Potrivit datelor Metaranking-ului Universitar-2018 , care reprezintă Clasamentul Universităţilor din România, primele trei poziţii rămân constante în metarankingurile din 2016, 2017 şi 2018: Poziţia 1 – Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca, Poziţia 1 – Universitatea din Bucureşti, Poziţia 3- Universitatea Politehnica din Bucureşti. De asemenea, în acelaşi raport se precizează şi faptul că Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iaşi îşi menţine la rândul ei, pentru al treilea an consecutiv, poziţia a patra în ţară.

Şi universităţile din străinătate sunt şi anul acesta în căutare de studenţi români, doar că unele şi-au schimbat strategia pentru a-i ajuta pe elevii români, care nu-şi permit costurile de deplasare, astfel că deschid sedii în România.

O universitate din Statele Unite ale Americii a anunţat, de curând, că a demarat primul program de licenţă, 100% american, în ţara noastră, respectiv prima facultate de business. Costurile includ aici doar taxa de şcolarizare, fiind chiar şi de şase ori mai mici faţă ce ar presupune deplasarea la studii în Statele Unite. Diploma este însă emisă de universitatea mamă, iar cursurile sunt susţinute de profesori veniţi din America. Înscrierie sunt deschise, iar campusul a fost amenajat într-o clădire din centrul Capitalei.

36.000 de dolari versus 9.000 de euro pe an – este diferenţa între ce ar presupune deplasarea pentru studii la universitate din SUA şi studiul la facultate din Bucureşti. Din cei 9.000 de euro, cei care se înscriu pentru anul universitar 2019-2020, pot beneficia de o bursă de 4.000 de euro, care, odată oferită, este valabilă pentru fiecare dintre cei patru ani de studiu.

Potrivit celui mai recent raport UNESCO, în 2016, numărul studenţilor români plecaţi în afara ţării era de 34.320, dublu faţă de anul 2000, când se înregistrau 12.500.

Acelaşi raport arată că elevii români pleacă în ţări din Uniunea Europeană (Italia, Franţa, Marea Britanie), dar şi în SUA, această fiind prima destinaţie non-ue în preferinţe.

Publicație :  Evenimentul

 

Studenţi din Iaşi, pasionaţi de istorie, ghidează gratuit turiştii prin oraşul celor 7 coline. Traseele durează trei ore

 În fiecare zi, la ora 18, un ghid turistic îi aşteaptă pe turiştii care ajung în Piaţa Unirii din Iaşi, pentru a le spune istoria oraşului celor şapte coline. Turul este oferit gratuit de studenţii şi masteranzii Facultăţii de Geografie şi Geologie, pasionaţi de istoria capitalei istorice a ţării, potrivit Mediafax.

Iaşul Artelor, Iaşul Unirii, Iaşul Comunismului, Iaşul Pelerinului, Iaşul Evreiesc, cel Romantic sau Activ. Acestea sunt cele şapte trasee propuse de studenţii şi masteranzii Facultăţii de Geografie şi Geologie din Iaşi, care au devenit ghizi turistici voluntari în oraşul celor şapte coline.

„Oraşul are din ce în ce mai mulţi turişti care au nevoie să descopere oraşul. Dacă la Veneţia nu ai nevoie de un ghid, pentru că nu faci decât să fotografiezi ce e în jurul tău şi asta este de ajuns, în oraşe de tipul Iaşului ai nevoie de cineva care să îţi comunice, de cineva care să scoată la iveală cele mai frumoase lucruri. Ai nevoie de un ghid, ai nevoie de cineva care să îţi asigure această parte emoţională, această parte de experienţă”, a explicat Mihai Bulai, prodecan al Facultăţii de Geografie şi Geologie, iniţiatorul proiectului Iaşi Travel, care poate fi urmărit pe pagina de FB Iasi.Travel

Voluntarii sunt prezenţi în fiecare zi, la ora 18.00 în Piaţa Unirii din Iaşi, pregătiţi să prezinte curioşilor cele mai interesante locuri ale oraşului. Însă, sunt şi momente în care, grupuri organizate le solicită ajutorul. Tineri din toată lumea, prezenţi la Iaşi la o şcoală de vară organizată de Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” s-au plimbat, miercuri, prin centrul oraşului, cerând explicaţii despre fiecare clădire sau monument. Au plecat de la leii de la universitate şi timp de trei ore au aflat despre casele boiereşti din centru şi importanţa lor în istoria României sau despre clădirile ridicate în perioada comunismului.

„E o zi înnorată, aşa că prima impresie este una cam întunecată, dar arhitectura este chiar interesantă, e o combinaţie între arhitectura belle-epoque şi cea comunistă, e o ruptură între ele, dar se şi reunesc şi asta e interesant”, a spus o studentă din Franţa venită la Iaşi la o şcoală de vară organizată de UAIC.

„Se ridică la nivelul aşteptărilor mele, ba chiar peste aşteptările mele. Nu am crezut niciodată că va fi atât de frumos, atât de liniştit şi ca să fiu sincer oamenii sunt foarte amabili şi arhitectura deosebită”, a explicat un student venit din Filipine.

Unul dintre voluntari este Teodora, masterandă la Geografie şi până să îşi ia atestatul de ghid turistic autorizat, se pregăteşte zi de zi în Iaşi.

„Îmi place să fiu voluntar şi am onoarea să le prezint Iaşul pentru că asta este meseria mea de viitor, mă pregătesc pentru a fi ghid turistic al Iaşului şi am ales să îi ghidez pe turişti în timpul liber pentru că este o pasiune de a mea şi fiecare zi este o aventură nouă”, a declarat Teodora Sandu.

Tururile ghidate oferite de studenţi sunt gratuite.

„Mi-aş dori ca fiecare ieşean să devină un ghid, pentru că fiecare ieşean are un prieten care vine din Timişoara, din Cluj, din Bucureşti, şi are nevoie de a comunica oraşul către ei, iar noi ne propunem să facem din fiecare ieşean un ghid”, a explicat Mihai Bulai decizia de iniţia aceste tururi ghidate.

Publicație :  Ziarul de Iași

Eveniment legat de viitorul electronicii, cu participarea unui grup de cercetatori renumiti, la Universitatea Tehnica din Iasi

Zeci de cercetatori renumiti din domeniul electronicii s-au reunit, saptamana trecuta, în Aula Magna „Carmen Sylva” a Universitatii Tehnice – TUIASI „Gheorghe Asachi” din Iasi, unde a avut loc deschiderea oficiala a celei de XIV-a editii intitulate „The International Symposium on Signals, Circuits and Systems – ISSCS” • Manifestarea, la care au fost depuse anul acesta 89 de lucrari, este organizata din 1993 la fiecare doi ani, în parteneriat de Facultatea de Electronica, Telecomunicatii si Tehnologia Informatiei, Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE) Chapter of Circuits and Systems si IEEE Circuits and Systems Society

Saptamana trecuta, în Aula Magna „Carmen Sylva” a Universitatii Tehnice – TUIASI Gheorghe Asachi” din Iasi a avut loc deschiderea oficiala a celei de XIV-a editii intitulate „The International Symposium on Signals, Circuits and Systems – ISSCS„.

Deschiderea a fost moderata de prof. univ. dr. ing. Liviu Goras, directorul Consiliului Studiilor Universitare de Doctorat de la TUIASI si unul dintre fondatorii conferintei în urma cu aproape 26 de ani. Acesta a mentionat ca unul dintre scopurile principale ale conferintei este de a pune la aceeasi masa cercetatorii din lumea academica cu specialistii din industrie, pentru a compara rezultate si a stabili noi directii de inovare. „Multumim referentilor pentru profesionalismul lor în selectarea si revizuirea lucrarilor ce vor fi prezentate în acest simpozion si tuturor celor implicati în organizarea sa, cât si sponsorilor pentru sprijinul lor. Multi dintre voi stiti ca succesul editiilor anterioare ale acestui simpozion s-a datorat si implicarii co-presedintelui Sanjit Mitra – Universitatea din California, Statele Unite ale Americii, care ne-a ajutat în mod deosebit prin invitarea profesorilor si cercetatorilor de renume si prin explicarea tuturor a faptului ca merita sa vizitezi România”, a declarat prof. univ. dr. ing. Liviu Goras.

Presedintele programului stiintific, Majid Ahmadi, de la Universitatea Windsor, din Ontario, Canada, a vorbit la rândul sau în deschiderea editiei din 2019 a ISSCS, accentuând asupra frumusetilor pe care le are Iasul de oferit vizitatorilor straini si asupra calitatii deosebite a simpozionului, data de lucrarile valoroase prezentate si de profesorii invitati sa tina conferintele plenare de-a lungul anilor. „Iasul este un oras pe care-l vizitezi o data si devii dependent. Aceasta este cea de-a cincea vizita în zece ani pe care o fac si apreciez mereu ospitalitatea calda, mâncarea buna si vinul care sunt rar egalate în alte parti. Va încurajez, pe cei care vizitati pentru prima data orasul, sa va bucurati de toate acestea, si cred ca o sa fiti de acord cu mine când spun ca aceasta conferinta s-a remarcat de-a lungul anilor prin calitatea foarte buna a invitatilor care au venit si au sustinut aici conferinte plenare”, a transmis profesorul Majid Ahmadi.

Din partea Universitatii Tehnice, prof. univ. dr. ing. Irina Lungu, prorector responsabil cu relatiile internationale la TUIASI, le-a vorbit invitatilor despre un program international de Alumni pe care Universitatea vrea sa îl implementeze. „Este o atmosfera foarte prietenoasa, în care se remarca faptul ca sunt prezenti atât oameni care au mai participat, cât si fete noi ce vin pentru prima data si carora le suntem recunoscatori ca au venit sa încerce ceva nou. Cred ca suntem cu totii de acord ca a fi dintr-o alta societate, o alta cultura, o alta comunitate, aduce perspective proaspete asupra muncii pe o care o facem. Oamenii devin într-adevar dependenti de Iasi si de aceasta mostenire culturala si sper ca veti pastra aceasta dependenta aproape de inima voastra si ca tot ce veti experimenta în aceste zile va fi motiv suficient sa va alaturati si în anii urmatori”, a declarat si prof. univ. dr. ing. Irina Lungu. Cele trei conferinte plenare de anul acesta au fost sustinute de profesorii Yoshikazu Miyanaga, de la Hokkaido University, Matthew Turk, de la University of California, si Binboga Siddik Yarman de la Istanbul University-Cerrahpasa.

Publicație :  Bună Ziua Iași

Cum sunt sprijiniţi studenţii internaţionali în cele mai importante universităţi

Conform datelor provenite din informaţiile UNESCO şi din alte surse internaţionale, anul trecut erau peste 37.000 de tineri români ce studiau în străinătate. Anual, peste 8.000 de tineri din România aleg să îşi înceapă studiile în cadrul unei universităţi din străinătate, o mare parte din ei, peste 6.000, plecând din ţară iar restul începându-şi viaţa de student în ţara în care se află, conform hotnews.ro.

În topul destinaţiilor se află în mod tradiţional Marea Britanie, datorită sistemului său educaţional de calitate recunoscut în toată lumea, aceasta găzduind aproape un sfert din totalul studenţilor români în străinătate. Următoarele patru destinaţii preferate de tinerii români sunt Italia, Franţa, Danemarca şi Olanda, ţări cu comunităţi importante de români, cu limbi asemănătoare, cum sunt Italia şi Franţa, sau cu sisteme educaţionale foarte bune şi uşor accesibile pentru tinerii din România, cum sunt Olanda, unde taxele educaţionale sunt foarte mici, sau Danemarca, unde educaţia este chiar gratuită,. informează hotnews.ro.

Dintre tinerii consiliaţi gratuit de către EDMUNDO pentru a studia în străinătate, mai mult de jumătate aleg ca destinaţie Marea Britanie, în ciuda Brexit-ului şi a nesiguranţei generată de acesta. Următoarele destinaţii favorite ale acestor tineri sunt Olanda, Danemarca şi Suedia, ţări cu programe educaţionale de calitate la costuri accesibile.

Unul dintre multele motive ce îi fac pe tinerii din România să aleagă să studieze în străinătate este faptul că universităţile internaţionale fac eforturi deosebite pentru a atrage studenţi de calitate şi pentru a le facilita acestora integrarea în comunităţile lor ce adesea includ tineri din toate colţurile lumii.

În străinătate, studentul este pe primul loc

Universităţile internaţionale înţeleg că acomodarea într-o ţară nouă poate fi mai greu la început, aşa că studenţii care vor să urmeze cursurile acestora sunt ajutaţi pe toate planurile pentru a se obişnui cât se poate de repede cu noua lor viaţă şi a se concentra pe cursurile alese.

Una dintre primele provocări pe care trebuie să le depăşească tinerii din România care urmează cursurile universităţilor din străinătate este cea a adaptării. De aceea, universităţile internaţionale au dezvoltat multe modalităţi de a-i ajuta pe aceştia şi acest lucru a dus la coagularea unor comunităţi importante de studenţi români aflaţi la studii în străinătate.

Coventry University

Coventry University se laudă cu cea mai mare comunitate de studenţi români nu doar din Europa ci din întreaga lume, un statut pe care îl păstrează de mai mult de 5 ani deja. Dintre cei aproape 8.000 de studenţi români aflaţi la studii în Marea Britanie, aproape 10% se află într-un singur campus, cel al universităţii din Coventry. Acest lucru se datorează atât faptului că universitatea este o universitate de top, atractivă educaţional pentru studenţii internaţionali cât şi faptului că le oferă acestora condiţii excelente pentru a studia şi a interacţiona cu colegii lor.

Universitatea din Coventry are, pe site-ul propriu, o secţiune întreagă dedicată studenţilor din străinătate, aceştia putând afla de aici toate informaţiile de care au nevoie. Există inclusiv un serviciu denumit Meet and Greet prin care este asigurat transferul de la aeroport către locul de cazare. În ceea ce priveşte comunitatea, în cadrul universităţii există un International Office care stabileşte diferite sarcini, oferă oportunităţi de participare la workshop-uri şi la alte activităţi, totul pentru a-i ajuta pe noii studenţi să îşi cunoască viitorii colegi şi să se acomodeze cu stilul de viaţă din Marea Britanie.

Tot la Coventry există Fresher’s week, dedicată studenţilor din primul an, care are loc în prima săptămâna de şcoala. Pe durata ei au loc o serie de evenimente, de la târguri ale cluburilor şi asociaţilor pana la târguri ale voluntarilor, unde studenţii pot întâlni colegi de universitate ce au interese asemănătoare şi se pot implica în activităţile acestor cluburi. De asemenea, în cadrul Coventry University funcţionează un club românesc, denumit Romanian Society, care oferă sprijin şi reprezentare pentru studenţii români, ajută la integrarea lor în comunitatea internaţională a universităţii.

University of Essex

La fel ca în cazul celor de la Coventry şi University of Essex are pe site-ul universităţii o secţiune dedicată studenţilor din străinătate din care aceştia pot afla multe dintre detaliile ce le pot folosi pentru acomodare. De aici aflăm ca există International Student’s Association (ISA), care este deschis tuturor studenţilor din cadrul Universităţii şi care susţine multiculturalismul. Sub umbrela ISA funcţionează mai multe cluburi culturale naţionale, printre care şi Clubul Român. Acesta are o pagina proprie pe site-ul studenţilor din Essex şi este deschis tuturor studenţilor români, precum şi studenţilor internaţionali interesaţi de cultura românească. Clubul oferă sprijin studenţilor români ce studiază la University of Essex prin oferirea de informaţii cu privire la orice nelămuriri referitoare la experienţa universitară. De asemenea, promovează cultura română prin evenimente de socializare, excursii şi întâlniri de comunitate.

Tot pentru a contribui la integrarea rapidă a studenţilor internaţionali, University of Essex a implementat un test de limbă engleză, English Language Assessment, pe care trebuie să îl susţină toţi cei care sunt pentru prima dată la această şcoală. În urma analizei rezultatelor, care nu au impact asupra studiilor, cei care nu stăpânesc limba destul de bine pot urma cursuri suplimentare de engleză, existând şi consilieri ce îi pot ajuta de fiecare dată când este cazul. Pe lângă workshop-uri, întâlniri şi alte activităţi, sindicatul studenţilor de la Essex, ISA, organizează Fresher’s programme, care include evenimente pe timp de zi, dar şi pe tip de noapte ce facilitează interacţiunea.

Majoritatea universităţilor din Marea Britanie au grupuri de suport pentru viitorii studenţi. De exemplu, University of Northampton, are un grup de Facebook pentru aplicanţi, unde cei interesaţi pot pune întrebări la care primesc răspunsuri de la studenţi şi reprezentanţii universităţii. La universitatea din Leeds există de asemenea o comunitate importantă de studenţi români activă şi ea pe pagina lor de Facebook.

Publicație :  Adevărul

Bridging the digital skills gap is everyone’s responsibility

Employers, government and higher education must work together to provide lifelong learning opportunities needed for a modern labour force, argues Stephen Somerville

The Open University recently published a revealing report highlighting the extent of digital skills gaps and the impact they are having on organisations and their employees. Bridging the Digital Dividecontains a number of stark findings – not least the fact that 37 per cent of workplace roles are expected to alter significantly in the next five years.

Add to this the report’s warnings that nine in 10 organisations across Great Britain currently lack digital skills and that more than half of organisations in Great Britain (56 per cent) report that skills shortages have already negatively impacted productivity, and the picture we are left with is a bleak one.

All around us there are worrying signs that we are not ready for the digital reality in which we find ourselves. The House of Commons’ Science and Technology Committee’s Digital Skills Crisis report highlights that 23 per cent of the adult population in the UK lacks basic digital skills, which costs the national economy an estimated £63 billion per year in lost GDP.

Nesta, a foundation supporting innovation in a number of sectors, reveals in its 2018 report The Future of Skills: Employment in 2030 how one-tenth of the workforce are in occupations that are likely to grow as a percentage of the workforce. Meanwhile, one-fifth are in occupations that are likely to shrink. And in a similar vein, the World Economic Forum’s 2018 report: The Future of Jobs and Skills, forecasts that 65 per cent of children entering primary school today will be working in job roles that do not yet exist.

Who holds responsibility for plugging this gap? The short answer: we all do.

The individual has at least some responsibility to ensure that they are well equipped for the digital world. There are loads of online resources, such as FutureLearn (a provider of online skills and degree courses), and everything from YouTube and TED Talks to online programmes from universities and technology companies to help us learn the skills for the modern workplace.

The rise in self-directed learning is testament to the fact that many people are already taking personal responsibility for this, with younger generations in particular showing an appetite for this form of learning. LinkedIn, for example, has reported that nearly half of Gen Z respondents prefer a fully self-directed and independent approach to learning.

Employers also have a responsibility. According to Lloyds Bank’s Digital Index 2019 report, only one third (34 per cent) of employees say their workplace gives them support with digital skills. And it’s not just training. Employers also have a responsibility to identify the areas of their organisation most likely to require re-thinking and re-purposing, and ensure the requisite training is in place.

And, of course, educators have a role – and not just in the finite period of time during one’s schooling or university career. The days of getting your education and then learning from experience in the workplace are over. Education providers need to think beyond the traditional degree as education now needs to be modular, portable and accessible throughout an individual’s career.

There are some great examples of collaborative approaches to tackling the skills gap, with universities playing a crucial role. Foremost among them is The Institute of Coding, a collaboration between the UK Government, more than 60 universities, big players in the tech industry, SMEs, industry groups, experts in non-traditional learning and professional bodies. The consortium aims to strengthen the UK’s position globally in computing and IT, address the UK digital skills gap and create opportunities for more computer science graduates.

Among the partners is the University of Leeds, which has partnered with FutureLearn to create new online courses to support the next generation of digital talent. The IoC guide to kick starting your career with 21C skills, will focus on digital employability skills for people in the 18-to-25 age group and will be available later this year.

There are other positive examples too. The University of the Arts London’s new Creative Computing Institute has been given £581,000 by the IoC for its Creative Solutions to Digital Transformation project and will work with Lancaster University, Goldsmiths University and FutureLearn to develop a bespoke online learning programme that can help transform business in media, manufacturing and engineering through creative digital technologies.

Universities then can be part of the change. They too can be, and in many cases already are, providers of lifelong learning. They can digitise parts of their offering to ensure they are meeting the needs of an increasingly digitised world. FutureLearn already partners with a quarter of the world’s leading universities and has seen first-hand the commitment of our partners to these endeavours. Yes, there is a digital skills gap – but it’s one that we can bridge together.

Publicație :  The Times

Good news and bad news: conflicting views on campus evangelism

Conference hears about the challenges of coexistence between proselytising religious students and their secular peers

How should universities deal with cases of insensitive proselytising by religious students?

That was the theme of a panel debate organised by the religion and society thinktank Theos as part of a one-day event titled “Faith and Belief on Campus: Division and Cohesion” to launch a reportof the same name.

Giles Cattermole, London team leader for the Universities and Colleges Christian Federation (UCCF) – representing the evangelising Christian Unions on campus – was grateful for “the freedom to think and to meet” in British universities and found it “exciting to see students using their freedom to spread the good news about Jesus”.

Others expressed reservations about this perspective. Kristin Aune, professor of sociology of religion at Coventry University, drew on the results of a survey of 4,500 students (half of them Christian) she had conducted with colleagues. She noted that only 10 per cent of Christian students were involved in a Christian Union, and many feared that these unions’ “over-zealousness can be counterproductive and give the Christian faith a bad name”.

What these students wanted instead was to “be able to express their faith, primarily through acts of service to others”, as in the case of one who told her that his faith motivated him to “[get] up early in the morning to do his flatmates’ washing up”, she added.

As for external pressures on Christian students, Professor Aune said that a few had reported “hostile incidents…when other students laughed at them, perhaps when they’d been drinking, [or] where lecturers ridiculed their faith or told them God didn’t exist”.

Hannah Timson, president emeritus of Humanist Students, flagged up some of the issues for the majority of students who identified as secular.

She wanted universities “not to overlook such students”, for whom humanist societies were often “the only voice” on campus, and to take on board the need for “non-religious pastoral carers”. She was also unhappy about the members of Christian Unions who “go out to clubs, pick students off the street and talk to them about Jesus when they are wasted”, arguing that this could amount to “manipulation of vulnerability”.

Asked in a question from the audience about cases of some Christian Unions allegedly befriending lonely international students who had recently arrived in the country and often had limited English skills and then soon pressuring them to commit to Christianity, Mr Cattermole admitted that the UCCF had “no written code of conduct for proselytisation beyond following the example of Jesus”.

Publicație :  The Times

A case for keeping Africa-themed conferences in Africa

Such events could help close the networking gap between African scholars and global research communities, says Fife Ogunde

Research conferences and workshops that focus on themes relating to Africa should be held in Africa, irrespective of the organising institution. Holding the events in African countries would extend crucial networking opportunities to African scholars and would invest money into African institutions and economies.

I have never heard of a conference convening experts in European studies taking place in Nairobi or Asian history scholars meeting in Cape Town. Keeping research conferences on themes relating to Africa within Africa may appear altogether ultranationalistic and counterproductive with regard to globalisation ideals, but this view must be taken in context.

First of all, less than 2 per cent of the world’s research comes from Africa. The highest-ranked African university is not in the world’s top 150.

Unlike the more recognised universities globally, many African institutions suffer from a lack of funding and proper infrastructure. This has negatively impacted their research output. Africa-based researchers and research institutions therefore need all the funding, exposure and research input they can get.

While institutions outside Africa have centres dedicated to research in Africa, there is a difference between promoting research relating to Africa and promoting research coming from Africa. Many Africa-based researchers do not have the necessary platform for presenting their research on a global level, perhaps because of a lack of awareness of, or connection to, research opportunities.

African researchers also need to build collaborations between African and non-African research organisations. This is different from the “parachute research” approach where scientists from the global north conduct research and give little credit to their local collaborators. York University’s Osgoode Law school in Toronto has set a good example through its collaboration with the Nigerian Institute of Advanced Legal studies to produce the Transnational Human Rights Review.

Admittedly, there is no guarantee that hosting conferences with themes relating to Africa exclusively in Africa will change this. What the increased exposure would bring, however, is an opportunity for Africa-based researchers, who might face greater challenges to travel, to network with their peers and other seasoned academics in their field.

Researchers based in Africa are also able to enjoy greater visibility in relation to their research work through presentations and discussions with more established colleagues.

Holding such events in Africa would also help mitigate the risk of researchers being refused travel visas. In June alone there were incidences of African academics being refused entry to the UK and Canada to attend academic conferences.

One argument for holding these events overseas could be facilities. Large conference centres are common across Europe and North America. But suitable venues for conferences do not require a great deal of infrastructure. Many are held in hotels, university lecture theatres (or seminar rooms) with basic technology facilities that are also available in African institutions for this purpose.

In any case, universities in the UK and the US have campuses in Mauritius (Aberystwyth and Middlesex universities and the universities of Wolverhampton and Central Lancashire) and Ghana (Webster University) where conferences could be hosted.

And countries such as South Africa, Egypt, Kenya, Ghana and Morocco are huge tourist destinations. There is no reason why they cannot also serve as desirable hubs for academic meetings. Keeping research conferences relating to Africa within Africa would serve as welcome investment for both African educational institutions and economies.

Social media and the internet has played a significant role in closing the networking gap between the African research community and researchers in other parts of the world. But this gap can be closed even further by using research conferences in Africa to draw global participation.

Publicație :  The Times

California sees profit in solely student-funded master’s degrees

UC system looks to job-focused courses to ease budget woes, but critics see erosion of HE as public good

The University of California is seeing early success in its bid to expand privately-funded versions of master’s degrees – controversial in the eyes of some for being paid for entirely by students without public subsidy – to help it cope with declining state budgetary support and pressure to cut back on out-of-state and foreign students.

The idea grows out of the longstandingconcept of professional master’s degrees, which prepare students for specific industry positions rather than academic careers.

As that approach grows in popularity, the 10-campus University of California system is working to better monetise the model by giving departments more direct budgetary incentives to expand them.

UC calls them “self-supporting master’s programmes”, Carol T. Christ, chancellor of the University of California, Berkeley campus, said in an interview. “It just means that you can charge whatever the degree costs to deliver.”

UC officials are confident that faculty commitment to quality education will counter any temptations to exploit students who may see master’s degrees in particular fields as a pathway to higher corporate salaries.

The guardrails, said Robin L. Garrell, dean of graduate education at the University of California at Los Angeles, include extensive internal systems for vetting new proposals for self-supporting master’s programmes. Given the layers of faculty oversight, “it’s really hard to overcharge, even in a self-sustaining world”, she added.

Others are less sure. Creating master’s degrees targeted to specific career outcomes is an exercise in “inventing new revenue streams”, said Leonard Cassuto, professor of English at Fordham University. “You’re creating master’s students out of nothing.”

Either way, amid sustained nationwide public pressure to cut government spending, the need to tackle budgetary shortfalls has become clear at the University of California and across much of US public higher education.

Professor Christ took over at Berkeley in 2017 from Nicholas Dirks as he was trying to tackle a $110 million (£88 million) deficit by merging academic departments and cutting hundreds of jobs. She instead proposed growing revenues, and suggested methods that include the self-supporting master’s programmes, increased levels of non-degree enrolment and a much more aggressive pursuit of philanthropy.

In traditional budgeting for degree programmes, tuition money flows to the central University of California system, which then finances the necessary educational resources on individual campuses. For the self-supporting master’s programmes, individual departments or schools keep the tuition and cover all costs.

Berkeley’s offerings include courses in high-paying occupations such as business administration and cybersecurity, Professor Christ said.

Such “self-supporting” master’s programmes have three years from the time of their creation to either break even or face cancellation, Professor Garrell said. UCLA and other campuses currently have about five to 10 such programmes, she added.

But Professor Cassuto described the marketing of master’s programmes as aggressive, and pernicious, because it further emphasises the idea of higher education as a personal job-based investment rather than a broad public good.

“That ultimately I think leads down a materialistic alley that doesn’t help society except in some very obvious material ways,” he said.

Professor Garrell said she recognised concerns about the potential misuse of profession-specific master’s degrees as a means of bridging public demands for both local student access and lower government spending. But, done well, she said, job-specific master’s programmes can help generate resources to preserve parts of the university with less economic opportunity.

“It’s very flexible money,” she said. “And it’s used for good stuff.”

Publicație :  The Times

‘Lack of student awareness’ holding back degree apprenticeships

UUK report urges government to promote ‘earn while you learn’ courses to meet student, parent and employer enthusiasm

The UK’s degree apprenticeship system is being undermined by “poor levels of awareness” among school pupils, parents and employers, says a new report.

The Future of Degree Apprenticeships, published by Universities UK on 15 July, which includes the results from a survey of around 750 school students and from focus groups, calls on the government to reform the system so that many more people can become degree apprentices.

Such apprenticeships combine vocational training with academic study. Apprentices “earn while they learn”, working four days a week and spending one day in university.

Four out of every five school pupils in years 10 and 12 (81 per cent) surveyed said they knew “little” or “nothing at all” about the application process for degree apprenticeships, while just seven per cent knew about their course structures.

Likewise, an Education Select Committee report on value for money in higher education found a “woeful lack of careers advice and awareness” about the degree apprenticeship option, said the committee’s chair, Robert Halfon MP.

But focus groups showed parents and pupils were “enthusiastic” when they did find out more about such apprenticeships, the UUK report said.

The benefits of these courses should be “trumpeted in our schools and colleges” and the government should make “every effort to champion their expansion”, Mr Halfon said.

Currently there are 7,000 degree apprentices in England and more than 100 universities delivering or ready to deliver such degree courses.

Alistair Jarvis, UUK’s chief executive, said the courses are starting to have a “significant impact” on sectors with skills shortages such as digital technology, nursing, policing, and teaching, and that their benefits are “too great to keep secret”.

“Government must take the lead in promoting these and in reforming the system so more people know about degree apprenticeships and can do them,” he added.

The report recommends that the government should lead a campaign to promote the benefits of such apprenticeships, including providing better careers information at an earlier age in schools.

Ucas should make the application system for degree apprenticeships as “straightforward” as it is for undergraduate degrees, the report also says.

There should also be government investment in initiatives supporting those in underrepresented groups to take up degree apprenticeships, it argues.

A majority of employers (89 per cent) said that degree apprenticeships attracted high-calibre learners and that degrees equip them with the knowledge and skills needed in a “rapidly-changing economy”.

But the “levels of bureaucracy” in the system do not make it easy for employers and universities to provide such apprenticeships, added Mr Jarvis.

“It’s time to strip this back and put the needs of employers at the heart of the degree apprenticeship system,” he said.

Publicație :  The Times

 Australian private colleges want easier route to higher status

Providers squabble over whether to relax rules for university colleges or jettison the category altogether

Unachievable requirements are stopping Australian higher education providers from upgrading to university college status and breaking into the closed shop of universities, a review has been told.

Submissions to the government’s Review of Higher Education Provider Category Standards say onerous rules for registration as university colleges – including requirements to conduct research at the same standard as universities and to have fleshed out plans for conversion to full-blown universities within five years – have made universities a protected species.

Private colleges say the rules rob the sector of a vital institutional stepping stone, as demonstrated by the failure of any current institution to achieve university college status – and the lack of any new Australian universities in more than 20 years.

Alphacrucis College, which hopes to change its status next year, say the university college rank should be regarded “as a destination category in its own right” rather than a transition phase towards full university.

Internationally, the title is embraced by “specialised and prestigious institutions” such as University College London, it says. “Achieving this category would signal teaching excellence and an appropriate level of research and scholarship.”

But universities argue that Australia’s lack of university colleges shows that the category is obsolete. “[It] should be deleted as it has proven to be unnecessary and has the potential to dilute the value of the term ‘university’,” says Edith Cowan University’s submission.

Charles Darwin, Central Queensland, Curtin, Monash and Sunshine Coast universities also challenged the need for the university college category. “It should be removed,” the Group of Eight submission says.

But Sydney hospitality education specialist Kenvale College points out that university colleges are flourishing in the UK and Canada, and says Australian aspirants would qualify under those countries’ rules.

In Australia, only a “proto-university” is eligible, Kenvale’s submissions says. “There is no room for a higher education provider which offers high quality teaching within the context of substantial dedication to scholarly activity…and which does not entertain aspirations to be either a comprehensive university or a university of specialisation.”

Representative group Independent Higher Education Australia (IHEA) says the current standards “set the bar too high” for registration as a university college, and “this is contrary to public interest”. Its submission says the university college title has “global recognition” and argues that a viable Australian version would allow for “greenfield entry” and more diversity in the country’s university sector.

IHEA says that while one of the purposes of the university category standards is to protect the university title, “the standards should not be so onerous as to make it virtually impossible to gain…that title”.

The Tertiary Education Quality and Standards Agency (TEQSA) says only three providers had applied for a change of category under its tenure, and all three had been rejected. TEQSA says that while the university college category is supposed to offer a “temporary transitional stage” for colleges making the jump to university status, any perception that it is easier to qualify as a university college than a full-blown university is “largely illusory”.

The TEQSA submission says research is the limiting factor for higher education providers seeking to upgrade their status, because they must demonstrate the capability to offer and self-accredit higher degrees by research in at least three broad fields of study – despite having no access to public research funding. “[This] makes it very difficult for them to make the transition,” the submission adds.

Publicație :  The Times

Slavery research leader aims to forge UK-Caribbean links

UCL centre, about to welcome new director, shows how slavery shaped UK – with implications for universities

UCL’s Centre for the Study of the Legacies of British Slave-ownership (LBS) has already proved crucial in showing just how deeply the legacy of slavery shaped British history and society. Matthew Smith (pictured), who will arrive as its next director in the spring, leaving his current post as professor of history at the University of the West Indies, has an agenda not just to continue illustrating “how closely connected the institution of enslavement was to the development of the UK” – something with pressing implications for many universities today – but to forge new links with slavery researchers in the Caribbean.

At the heart of the LBS is a database of those who claimed compensation when slavery was abolished in most of the British Empire in 1833. “One of the things the LBS has done extremely well,” said Professor Smith, “is following the trail of the compensation money, where it went and how that directly tied to the development of businesses, enterprises and families across the UK.”

Although he did not see it as the role of the centre to decide on “questions of reparations and who they go to”, Professor Smith went on, its database provided a crucial resource for those pursuing reparatory justice – or who wanted to hold to account institutions such as universities built on support from philanthropic sources tainted by slave ownership – by “presenting hard evidence you cannot look away from”.

Yet, while pursuing its efforts in this crucial area, Professor Smith also hoped to develop the work of the LBS in other directions. His own research has focused on “colonial Jamaica and the connections with regional developments in the post-slavery Caribbean”, including Haiti and Cuba. He was therefore keen to pursue what has been described as “reparatory history”, designed to “reclaim the history of exploitation and what that means and has meant historically for people who are descendants of the enslaved”.

We need to look in greater detail, for example, at what abolition meant for “colonial administration post-slavery” and “the development of political power and prestige” as well as “the decline in sugar production” and “the history of underdevelopment in the Caribbean”, Professor Smith argued. It should also prove valuable to explore the long-term impact of “the denial of the welfare of the formerly enslaved” (while their owners were compensated), he added.

As an example of how the LBS material could illuminate Caribbean social history, Professor Smith mentioned a public workshop that he coordinated at the UWI in 2015. In the audience was “the descendant of a French planter from [what is now Haiti] whose family had come to Jamaica during the revolution [1791-1804]. They had claimed indemnity from the French in 1825 but, since they owned a plantation in Jamaica, they also claimed British planters’ compensation – and their name appeared in the database,” he said. Such a “double claim from the same family” helped illuminate “questions of power and political administration”, he continued.

One of the key elements in Professor Smith’s agenda is building new links with researchers in the Caribbean itself.

Although “the history of enslavement is one of the strongest areas of scholarship in Caribbean historiography”, Professor Smith explained, there was a tendency for researchers to “use the material most easily available to them, local archives and so forth”.

This included “newspaper reports, manuscript reports, archival reports” that were largely undigitised but could be brought into dialogue with a second LBS database covering the development of estates in the British Caribbean from 1763 to 1833, he said. Although the slaves themselves inevitably represented “a rather minor voice in the data”, it should still be possible to “get a deeper sense of what life was like for the people enslaved”, he added.

Since Professor Smith has taught in the Caribbean for 18 years and so has “strong connections”, he also hoped to build on earlier UCL initiatives and promote student engagement with the centre by “developing virtual classrooms right across the Caribbean”.

Even the recent history of migration from the Caribbean to the UK, in Professor Smith’s view, could be seen partly as “coming out of 19th-century developments regarding colonial administration of the islands”.

The LBS, he added, was well placed to “facilitate discussion of really important questions” around “the legacies of British slave ownership, what they are in the 21st century, how Caribbean populations think about the history and whether it’s part of their own history. All this material is not simply for the creation of future databases, books and monographs but also for deepening our understanding of slavery’s many ramifications and impacts across the spectrum of Caribbean and UK history.”

Publicație :  The Times