Un student la Medicină a lăsat fără cuvinte juriul unui congres internaţional

Palmaresul Universităţii de Medicină din Iaşi s-a îmbogăţit cu un nou premiu internaţional * un tânăr student în an terminal la Facultatea de Medicină a reprezentat instituţia la o prestigioasă conferinţă din Irlanda 

Unul dintre studenţii străini care urmează cursurile Universităţii de Medicină şi Farmacie (UMF) „Gr. T. Popa” din Iaşi a impresionat juriul unei conferinţe internaţionale. Mai exact, este vorba despre Joseph Abuazza, student în anul VI la Facultatea de Medicină, specializarea cu predare în Limba engleză. Tânărul a obţinut premiul I la secţiunea postere în cadrul Conferinţei Internaţionale pentru Sănătate şi pentru Studenţii de la Medicină (International Conference for Healthcare and Medical Students), pentru o lucrare despre noile tendinţe în terapia Hepatitei C, sub coordonarea şef-lucrări dr. Irina Gârleanu. „Congresul s-a ţinut în Dublin, oraşul meu natal, la Royal College of Surgeons. Mă gândeam de mulţi ani să particip, dar m-am gândit că acolo merg doar studenţii de la Harvard, Oxford sau de la celelalte universităţi din Marea Britanie şi Irlanda. M-am sfătuit cu tata, care este chirurg, şi care m-a încurajat să particip”, a explicatJoseph Abuazza.

Ambasador” al universităţii ieşene în oraşul natal

Tema lucrării o avea de mult timp în minte, iar conferinţa a fost prilejul potrivit pentru a o documenta. „România este pe primul loc în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte numărul de pacienţi cu Hepatită C, aşa că am fost interesat să fac o lucrare pe tema asta. Auzisem de noul tratament de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate din România, am văzut că e foarte scump şi mi-am spus nişte întrebări, mă gândeam că este o şmecherie cu acest tratament care a apărut dintr-odată şi care este şi atât de scump. Doamna doctor Irina Gârleanu m-a ajutat cu statistici referitoare la acest subiect şi am văzut că sunt promiţătoare, că rezultatele sunt foarte bune, peste aşteptările mele”, a completat tânărul.

A avut emoţii, pentru că participa pentru prima dată la un congres internaţional, şi nu oriunde, ci chiar în oraşul său natal. În plus, faptul că reprezenta UMF Iaşi l-a făcut să simtă că poartă pe umeri şi responsabilitatea unui soi de ambasador. „Juriul s-a arătat foarte interesat de această temă, nu ştiau că România este pe primul loc la infecţia cu Hepatită C în Europa, au fost impresionaţi de cât de bine şi de clar am reuşit să transmit informaţia. Mi-au pus mai multe întrebări la care am răspuns foarte bine, toţi care s-au uitat la poster au fost foarte încântaţi”, a adăugat studentul.

Juriul s-a arătat foarte interesat; nu ştia că România este pe primul loc la infecţia cu Hepatită C în Europa” – Joseph Abuazza, student în anul VI la Facultatea de Medicină

 

Publicație : Evenimentul

 

Legea educaţiei a fost ciopârţită: din 365 de articole, 152 au fost modificate

Ministrul Educaţiei, Pavel Năstase, a declarat, miercuri, că din cele 365 articole ale actualei legi a educaţiei, au fost modificate 152, iar noua lege va fi elaborată la începutul anului următor, urmând să fie dezbătută în Parlament în iunie-septembrie 2018

Ministrul Educaţiei a susţinut, miercuri, la dezbaterea „Învăţământul universitar – prezent şi viitor” de la Academia de Studii Economice din Bucureşti, că se impun reglementări flexibile şi coerente pentru cadrul general de organizare şi funcţionare a Sistemului Naţional de Educaţie.

„Din cele 365 articole ale actualei legi, au fost modificate 152, ceea ce reprezintă 41 la sută din ansamblul ei. De asemenea, din anumite puncte de vedere, legea a rămas în urmă faţă de realităţile economico-sociale actuale. Prin urmare, o nouă lege trebuie să impună responsabilitate, atât şcolilor şi universităţilor, cât şi cadrelor didactice, să prevadă o mai bună şi permanentă pregătire a acestora, deoarece de priceperea şi ţinuta lor profesională depinde în foarte mare măsură progresul elevilor şi studenţilor”, a spus Pavel Năstase. Ministerul Educaţiei a avansat şi un calendar de lucru cu următoarele etape: aprilie – mai 2017 – realizarea unei sinteze a consultărilor anterioare; iunie –  noiembrie 2017 – evaluarea Sistemului Naţional de Educaţie (Starea Educaţiei); noiembrie – decembrie 2017 – asumarea opţiunilor majore ale educaţiei; ianuarie – februarie 2018 – elaborarea proiectului noii legi a educaţiei (sub coordonarea unui grup de lucru constituit la nivelul MEN); martie – mai 2018 – dezbateri publice;  iunie – septembrie 2018 – dezbaterea proiectului de lege în Parlament.

 Publicație : Ziarul de Iași și Adevărul