Noi MASURI aprobate de Senatul Universitatii Alexandru Ioan Cuza din Iasi

In ultima sedinta a Senatului Universitatii Alexandru Ioan Cuza (UAIC) din Iasi, derulata in luna decembrie 2016, s-au aprobat o serie de masuri ce vizeaza viitorul institutiei de invatamant superior.

Printre acestea pot fi enumerate: înfiintarea Centrului de Evaluare si Certificare a Competentelor Profesionale (CECCP), care va functiona în cadrul Facultatii de Educatie Fizica si Sport (FEFS) si aprobarea depunerii dosarelor de autorizare pentru urmatoarele ocupatii/calificari din cadrul acestui Centru de la FEFS, respectiv salvator la strand, cod COR 541903, si antrenori, instructori si functionari din domeniul sportului, cod COR 3422.
Peste toate acestea, la Facultatea de Geografie si Geologie s-au luat hotarârile cu privire la aprobarea Planului operational pentru anul 2017 si a Planului strategic pentru perioada 2016 – 2020. Nu in cele din urma, Senatul de la Cuza a aprobat atat Strategia anuala de achizitii publice pentru anul 2017, cat si Programul anual al achizitiilor publice 2017 la nivelul intregii UAIC.

Publicație: Bună Ziua Iași

Ultimele NOUTATI legate de ADMITEREA 2017 la Universitatea de Medicina din Iasi – VEZI DETALIILE COMPLETE

In spiritul excelentei academice si pentru o mai buna selectie a tinerilor care doresc sa devina medici, dentisti, farmacisti sau bioingineri, Senatul Universitatii de Medicina si Farmacie Grigore T. Popa – UMF Iasi, in sedinta din 14 decembrie 2016, a aprobat Metodologia proprie privind organizarea si desfasurarea Concursului de Admitere 2017

 La finalul anului trecut (14 decembrie 2016 – n.r.), Senatul Universitatii de Medicina si Farmacie (UMF) Grigore T. Popa Iasi a aprobat Metodologia proprie privind organizarea si desfasurarea Concursului de Admitere 2017. Astfel, ca urmare a consultarilor cu cadrele didactice din Comisia de Admitere, precum si a profesorilor de biologie, fizica si chimie din liceele din Iasi si din Moldova care au vizitat institutia de invatamant superior medical anul trecut, reprezentantii UMF Iasi au venit in intampinarea candidatilor prin restrangerea numarului de manuale din bibliografie, pentru fiecare materie de concurs alegandu-se un singur manual.
„Dintre cele mai importante linii ale Metodologiei, sunt mentionate: 1. Se mentine ponderea mediei la bacalaureat. Media finala este formata din nota la teza scrisa – 90 la suta si media la bacalaureat – 10 la suta; 2. Examenul de admitere consta in test grila, dupa cum urmeaza: a. Pentru specializarile Medicina si Medicina Dentara – Biologie clasa a XI-a (Anatomia si Fiziologia omului) obligatoriu si Chimie Organica sau Fizica, la alegere; b. pentru specializarea Farmacie – Chimie Organica obligatoriu si Biologie Vegetala sau Biologie clasa a XI-a, la alegere; c. pentru specializarile: Asistenta Medicala Generala, Tehnica dentara, Nutritie si dietetica – la alegere intre Biologie clasa a XI-a – Anatomia si Fiziologia omului sau Chimie organica; d. pentru specializarea Balneofiziokinetoterapie si recuperare, Biologie clasa a XI-a – Anatomia si Fiziologia omului; e. pentru specializarea Bioinginerie – la alegere intre Matematica sau Biologie clasa a XI-a – Anatomia si Fiziologia omului. De asemenea, in stabilirea numarului de intrebari dintr-un caiet de teza, la specializarile la care exista o disciplina de concurs obligatorie si una la alegere, se va tine cont de urmatoarea proportie: 60 la suta din intrebari vor fi din disciplina obligatorie, 40 la suta din intrebari vor fi din disciplina la alegere. Intrebarile pot fi de tip complement simplu sau/si complement multiplu, testele publicate sunt orientative, teza de concurs va cuprinde si teste la prima vedere. Ponderea intrebarilor la prima vedere va fi stabilita ulterior”, au precizat cei de la UMF.
Mai trebuie spus ca se mentine durata tezei de trei ore, intr-o singura zi, iar numarul de manuale din bibliografie a fost restrans, pentru fiecare materie de concurs alegandu-se un singur manual. Metodologia de concurs este afisata conform Legii Educatiei Nationale (LEN), cu minim sase luni inainte.

 Publicație: Bună Ziua Iași

Reuşitele viitorilor ingineri ieşeni au răsunat în 2016

Anul 2016 a fost unul cum nu se poate mai bun pentru Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iaşi * de la numeroase premii naţionale şi internaţionale câştigate, până la concursul de idei pentru modernizarea campusului, studenţii nu s-au dat în lături de la nimic, dovedindu-şi pasiunea şi bucuria de a fi parte a Universităţii Tehnice

Motorul vieţii academice de la Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iaşi (TU Iaşi) nu e turat doar de cercetare, chiar dacă pistoanele au funcţionat neîntrerupt în 2016, nici de colectivul didactic, deşi anul trecut profesorii TU Iaşi au fost din nou printre premianţii Academiei Române. Ca în fiecare universitate care-şi respectă misiunea, pulsul şi culoarea lui 2016 le-au dat, la TU Iaşi, studenţii.

Zeci de proiecte gândite de studenţi

Astfel, în 2016 studenţii şi absolvenţii Universităţii Tehnice au fost adevăraţi ambasadori ai instituţiei de învăţământ superior tehnic; atât în străinătate, cât şi în ţară şi, mai ales, în Iaşi. Zece dintre aceştia au beneficiat de internship-uri şi au lucrat cot la cot cu personalul universităţii în cele şase prorectorate, iar ligile care aparţin de fiecare dintre cele 11 facultăţi au gândit proiecte de cercetare, campanii de socializare, dar şi de ajutorare a celor mai puţin norocoşi. Însă, în anul care a trecut, studenţii au strălucit şi individual, nu doar prin comunităţile de care aparţin. Au fost zeci de proiecte de răsunet demarate sau continuate de tinerii politehnişti ieşeni şi zeci de distincţii obţinute la competiţii internaţionale.

Cei 20 de membri ai echipei TU Iaşi Racing şi-au întărit maşina de curse construită de ei de la zero şi au continuat să participe la competiţii din ţări diferite ale Europei, în Formula Student.

Un alt proiect care arată că munca de cercetare a studenţilor nu se termină odată cu proiectul de licenţă este cel al membrilor echipei iAro Camarad. Aceştia au reuşit să dea forma finală noului model de maşină ARO, pe care l-au redesenat pornind de la şasiul unuia dintre ultimele modelele care au ieşit pe porţile uzinei închise din Câmpulung Muscel.

Premii naţionale şi internaţionale

Studenţii de la TU Iaşi au excelat şi la Olimpiada de Matematică SEEMOUS, patru dintre cei şase tineri care au participat la concursul internaţional întorcându-se acasă cu medalii de bronz şi de argint. De asemenea, o echipă de la Universitatea Tehnică

a fost acceptată să participe la o competiţie prestigioasă desfăşurată în Turcia, sub numele Design and Construct BUYAP.

TU Iaşi este singura universitate din ţară care şi-a modernizat şi regândit campusul cu ajutorul studenţilor. Chiar înainte de Crăciun, Direcţia Servicii Studenţeşti a finalizat implementarea a patru totemuri luminoase, realizate într-un stil modern şi atractiv de patru studenţi.

 „În 2016 au fost numeroase competiţii internaţionale de design vestimentar sau arhitectural, cât şi de IT sau creaţie tehnică, la care studenţii TU Iaşi s-au descurcat ireproşabil. Pentru toate activităţile din anul calendaristic care a trecut, în care studenţii au purtat drapelul Universităţii, întreg colectivul didactic şi de cercetare le mulţumeşte, mândrindu-se de reuşitele lor”, au declarat reprezentanţii Universităţii Tehnice „Gh. Asachi” Iaşi.

Publicație: Evenimentul

Ce vor studenţii şi elevii de la noul ministru al Educaţiei: Burse decente și practică în facultăți

România are 5,6 milioane de tineri, din care 2,8 milioane elevi și peste 500.000 de studenți, conform Consiliul Tineretului din România (CTR). Aceştia luptă şi în 2017 pentru un sistem educaţional mai bun. Hibele învăţământului sunt numeroase, dar schimbarea începe chiar din rândul lor

Mircea Dumitru, ministrul Educaţiei, se află la final de mandat. Cel care va prelua scanul lăsat liber de fostul rector al Universităţii din Bucureşti trebuie să rezolve prioritar problemele pe care elevii şi studenţii le resimt cel mai puternic. Organizaţi în asociaţii reprezentative sau simpli studenţi, tinerii au deja o listă cu priorităţi în educaţie si sunt pregătiţi să o prezinte noului ministru.

Subfinanţarea, principala problemă a şcolii româneşti

Liderii principalelor structuri de tineret din România, sub umbrela CTR, reprezintă interesele a peste 3 milioane de tineri. Membrii organizaţiei au redactat un act, „Rezoluţia tinerilor”, care cuprinde schimbările pe care studenţii şi elevii le consideră necesare pentru o şcoală românească mai bună. „La momentul actual, sistemul preuniversitar din România se află într-un punct critic, un moment la care este imperioasă intervenția tuturor actorilor din educație, în conturarea, implementarea și monitorizarea unei reforme de fond, care să asigure componentele unui sistem eficient, relevant, corelat cu spațiul socio-economic european și cu principiile și valorile democratice. Pornind de la o nerespectare generală a legislației, se remarcă lipsa de finanțare adecvată a educației, finanțare care ar consolida infrastructura școlară, ar actualiza suporturile didactice și ar majora salariile personalului didactic, creând astfel motivare- corelată cu o pregătire și formare continuă a cadrelor didactice modernă și fundamentată pe nevoile și caracterul elevului”, ne-a declarat Mihai Dragoş, preşedinte CTR.

«Avem nevoie de locuri de muncă, nu de diplome”

Studenţii cred că principalele valori pe care facultăţile româneşti ar trebui fundamentate sunt etica, transparența, echitatea, accesibilitatea și calitatea. Din păcate, mulţi dintre aceştia se lovesc de o realitate dură. După patru ani petrecuţi în cămine mizere şi cel puţin trei ani de examene susţinute, rămân doar cu diplome pe care nu le pot valorifica. „Indiferent de prestigiul facultăţii există riscul real să nu te poţi angaja. Nu vorbim de salarii decente şi nici măcar de locuri de muncă în domeniile pentru care te-ai pregătit, dar problema cea mai mare este că piaţa muncii aproape că refuză tinerii. Cred că este necesar să avem programe de studii care să ne ofere locuri de muncă, competenţe, nu diplome. În acest moment, învăţământul aproape rămâne fără finalitate. Ai multe cunoştinţe teoretice, practică spre deloc şi niciun job disponibil. Noul ministru ar trebui să se gândească serios la aceste aspecte”, completează Claudia Popescu, studentă în anul IV la Facultatea de Drept a Universităţii din Bucureşti.

„Necesitatea unor burse decente”

Bianca Popescu este studentă la Jurnalism şi crede că principala problemă pe care studenţii o au este că nu se pot concetra pe studii, din cauza condiţiilor dure de trai. „Este complicat să vii într-un oraş mare, singur, la 18-19 ani şi să te poţi descurca fără ajutorul părinţilor. Ai mei nu au posibilitatea să mă susţină aici, aşa că trebuie să îmi iau un job. Lucrez la un call center unde câştig 1.500 de lei, în regim part time. Angajatorii sunt duri, iar în sesiune nu am parte de înţelegere. Dacă aş primi o bursă decentă, m-aş putea concentra doar pe performanţa de la şcoală, dar…” .

„Practică în facultăţi şi mai multă încredere”

Adriana Constantin, studentă în anul II la Facultatea de Litere a Universităţii din Bucureşti simte că studenţii nu sunt priviţi cu încredere. „Noi, tinerii, reprezentăm aproape 30% din populația țării, iar pe termen lung, noi suntem cei pe care societatea se bazează. Nu am întâlnit până acum oameni care să îmi acorde suficient de mare încredere şi susţinere ca sămi pot dezvolta pasiunile. Ministrul ar putea să se asigure că avem practică de calitate în facultate, nu doar în acte. Este important ca această <> să aibă multe credite.”

Trebuie să fim competitivi cu alte state europene

Mihai Dragoş, preşedintele CTR, a precizat nevoia sistemului de aliniere la standarde europene. Printre propuneri se numără şi adaptarea şcolilor pentru cei cu nevoi speciale. ,,Sistemul educațional trebuie să fie adaptat inclusiv nevoilor tinerilor cu dizabilități. Tinerii din România merită un sistem de învățământ terțiar de calitate, compatibil și competitiv cu cel din alte state europene. De asemenea, studenții trebuie să fie parteneri egali în sistem, participând la luarea tuturor deciziilor, inclusiv în toate procesele privind evaluarea și asigurarea calității. (….)Aceștia trebuie să beneficieze de infrastructură educațională modernă, cadre didactice bine pregătite, inclusiv din punct de vedere psihopedagogic, metode de predare inovative și trasee cât mai flexibile de învățare, corelate cu stagii obligatorii și eficiente de consiliere și orientare în carieră .”

Publicație: Evenimentul Zilei