9 februarie 2019

DE ULTIMA ORA. Transformari RADICALE la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iasi. Sunt VIZATI sute de ANGAJATI

 Conducerea Universitatii „Alexandru Ioan Cuza” – UAIC din Iasi continua sirul transformarilor importante la nivel intern • De aceasta data, sunt vizate domenii-cheie ce tin de Organigrama institutiei • Este vorba de modul in care vor fi organizate colectivele care se ocupa de CERCETARE la „Cuza” • Mai mult, planul tine de infiintarea Institutului de Cercetari Interdisciplinare, organism care-i va ingloba pe cei mai buni cercetatori (din varii domenii – n.r.) din cadrul institutiei de invatamant superior • „Fac mentiunea ca, prin aceste schimbari, urmarim interesul UAIC, transparenta decizionala si fundamentarea obiectiva a deciziilor”, a precizat prof. univ. dr. Mihaela Onofrei, rectorul Universitatii „Cuza”

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” (UAIC) din Iasi continua sirul transformarilor importante la nivel intern. De aceasta data, sunt vizate domenii-cheie ce tin de Organigrama institutiei. Totul pleaca de la felul in care vor fi organizate colectivele care se ocupa de CERCETARE. Planul tine de infiintarea Institutului de Cercetari Interdisciplinare, organism care-i va ingloba pe cei mai buni cercetatori (din varii domenii – n.r.) din cadrul institutiei de invatamant superior.

Rectorul de la „Cuza”: „Prin aceste schimbari, urmarim interesul UAIC, transparenta decizionala si fundamentarea obiectiva a deciziilor”

Plecand de la toate acestea, rectorul institutiei educationale a tinut sa precizeze ca aceste schimbari au la baza elemente care sa conduca la o serie de masuri fundamentale pentru realizarea Institutului de Cercetari Interdisciplinare.

„Cu privire la problema Organigramei UAIC, fac urmatoarele precizari: in luna iunie 2018, Senatul a aprobat noua Organigrama a Universitatii «Cuza», a carei fundamentare a facut obiectul unei analize riguroase, vreme de sapte luni. In baza acesteia, s-au desfasurat numeroase concursuri pentru pozitii de conducere «sef birou, sef serviciu», cat si pentru pozitii de executie. Apoi, in urmatoarea sedinta de Senat a Universitatii, ne dorim sa propunem mici modificari ale Organigramei, motivate de urmatoarele: in cadrul Organigramei a fost prevazuta infiintarea Institutului de Cercetari Interdisciplinare (ICI) al UAIC, un fel de «certificat de nastere», urmand ca, ulterior, cu sprijinul specialistilor de la «Cuza», sa se elaboreze Organigrama, Regulamenul si Statutul ICI. In sedinta din data de 4 februarie a Comisiei pentru programe de cercetare stiintifica si transfer de cunostinte, s-a decis prin vot ca, Organigrama viitorului ICI sa cuprinda doua Departamente: Socio-uman si de Stiinte. Departamentul de Stiinte sa integreze Platforma ArheoInvest, Centrul Ramtech si Centrul Cernesim. Fiecare din cele trei structuri isi va pastra identitatea si va avea propriul conducator, la fel ca pana acum. De asemenea, vor fi propuse spre analiza si dezbatere Statutul si Regulamentul ICI. Vom introduce in Organigrama si Statia de imbuteliere «Apa lui Cuza», urmare a inregistrarii marcii si perfectarii acordului cu Societatea Nationala a Apelor Minerale – SNAM (evenimente produse ulterior adoptarii organigramei din iunie 2018). Fac mentiunea ca, prin aceste schimbari, urmarim interesul UAIC, transparenta decizionala si fundamentarea obiectiva a deciziilor”, a precizat prof. univ. dr. Mihaela Onofrei, rectorul Universitatii „Cuza”.

„Nu se pune problema reorganizarii Centrelor ArheoInvest, Cernesim sau Ramtech”

Pe de alta parte, cercetatorul stiintific (CS) II dr. Sorin Tascu, din cadrul Departamentului de Cercetare Interdisciplinar-Domeniul-Stiinte, presedinte al Comisiei pentru programe de cercetare stiintifica si transfer de cunostinte din Senatul UAIC a opinat ca se are in vedere inclusiv organizarea de concursuri pentru noii coordonatori ai entitatilor care se vor pune la punct.

„Nu se pune problema reorganizarii Centrelor ArheoInvest, Cernesim sau Ramtech, ci e vorba de o regandire a organigramei acestora. Asa s-a decis in urma votului colegilor de la ultima sedinta a Senatului Universitatii «Alexandru Ioan Cuza», respectiv din Comisia pentru programe de cercetare stiintifica si transfer de cunostinte. Nimic nu este batut in cuie… Urmeaza sa mai aiba loc o discutie pe aceasta tema in sedinta urmatoare a Senatului. Fiecare entitate a cercetarii va avea noi coordonatori”, a precizat CS II dr. Sorin Tascu, din cadrul Departamentului de Cercetare Interdisciplinar-Domeniul-Stiinte, presedinte al Comisiei pentru programe de cercetare stiintifica si transfer de cunostinte din Senatul UAIC, respectiv coordonator al Centrului Ramtech (Research Center on Advanced Materials and Technologies), de la „Cuza”.

Publicație : Bună Ziua Iași

COMENTARIU SPECTACULOS al ministrului iesean al CERCETARII, profesorul Nicolae Hurduc: „Romania, in ciuda unui buget nu foarte generos alocat Cercetarii, ocupa in anul 2018 locul 29 la nivel mondial”

 Universitarul iesean, prof. univ. dr. ing. Nicolae Hurduc, respectiv ministrul Cercetarii si Inovarii si decanul suspendat al Facultatii de Inginerie Chimica si Protectia Mediului „Cristofor Simionescu” din cadrul Universitatii Tehnice – TUIASI „Gheorghe Asachi” a transmis un MESAJ PUBLIC de maxim IMPACT • Acesta vizeaza mii de angajati din universitatile romanesti • „Romania are potential de Cercetare-Inovare! Nu o spun doar eu, ci si Agentia Bloomberg, care intocmeste anual un clasament al tarilor, din punct de vedere al capacitatii de Inovare. Si iata ca, in 2018, Romania urca nu mai putin de sase locuri, devansand nu numai majoritatea tarilor din Europa de Est, dar si unele state mai puternic dezvoltate decat noi, cum ar fi Spania, Portugalia etc. Romania, in ciuda unui buget nu foarte generos alocat Cercetarii, ocupa in anul 2018 locul 29 la nivel mondial, fiind foarte aproape de Rusia, Cehia sau Polonia”, a transmis acesta pe pagina sa oficiala de Facebook

Ministrul Cercetarii si Inovarii, prof. univ. dr. ing. Nicolae Hurduc si decanul suspendat al Facultatii de Inginerie Chimica si Protectia Mediului „Cristofor Simionescu” din cadrul Universitatii Tehnice (TUIASI) „Gheorghe Asachi” din Iasi a transmis un mesaj foarte important pentru miile ce cercetatori din tara.

„Romania are potential de CercetareInovare! Nu o spun doar eu, ci si Agentia Bloomberg, care intocmeste anual un clasament al tarilor, din punct de vedere al capacitatii de Inovare. Si iata ca, in 2018, Romania urca nu mai putin de sase locuri, devansand nu numai majoritatea tarilor din Europa de Est, dar si unele tari mai puternic dezvoltate decat noi, cum ar fi Spania, Portugalia etc. Romania, in ciuda unui buget nu foarte generos alocat Cercetarii, ocupa in anul 2018 locul 29 la nivel mondial, fiind foarte aproape de Rusia, Cehia sau Polonia. Tot respectul fata de cei 15.000 de cercetatori care se incapataneaza sa mentina Romania pe pozitii onorante la nivel mondial! Poate ca ar trebui mentionat si faptul ca, Statele Unite ale Americii – SUA a ocupat doar locul 11, in anul 2017, fiind pentru prima data cand nu s-a pozitionat in Top ZECE! In urma cu cinci ani, SUA se clasa pe locul al III-lea in acest clasament”, transmite ministrul Hurduc.

Pe de alta parte, interesant este ca, anul trecut (pe 17 iulie 2018 – n.r.) si la doar cateva luni de la numirea sa ca ministru al Cercetarii, universitarul reliefa un alt aspect esential ce tine de sistemul educational romanesc.

„Din pacate, reforma pe zona universitara romaneasca a fost ratata. Aceasta se putea face, iar atunci sistemul era pregatit, in jurul anului 2006, moment in care ministrul Educatiei Nationale a fost domnul Miclea. Chiar am fost unul dintre oamenii din mediul academic care a fost implicat in elaborarea principiilor care au stat la baza Legii Educatiei Nationale, cu numarul 1 din 2011… Din pacate, acel moment a fost ratat, iar acum ne aflam intr-un impas si trebuie sa facem ceva pentru a schimba starea de fapt. Vreau sa va spun ca ne lipseste resursa umana din facultati. Tinerii foarte buni aleg sa plece in strainatate sau in mediul privat deoarece sunt cu mult mai motivati financiar si au mai mult timp liber pentru ei si familie. Cariera didactica si cea de cercetare cere multe sacrificii, sa lucrezi inclusiv sambata si duminica si cate 12 ore pe zi. Apoi, chiar daca am decide astazi sa investim sase la suta din PIB in Educatie, tot ne-ar trebui intre sapte si zece ani sa ne apropiem de sistemele educationale din Vestul Europei sau de peste Ocean”, arata prof. univ. dr. ing. Nicolae Hurduc.

Publicație : Bună Ziua Iași

 Olimpiada ONU, organizata de Asociatia Tineretul ONU din Romania

Preocupati de problemele societatii in care traim, dar mai ales de gasirea de solutii pentru acestea, considerand ca oamenii construiesc societatea si societatea construieste oameni am creat o oportunitate pentru tinerii de pretutideni – Olimpiada ONU.

Organizat de Asociatia Tineretul ONU din Romania – Filiala Iasi, aflat anul acesta la a VI-a editie, proiectul va avea loc intre 12-14 Aprilie 2019 si va aborda un subiect cu impact major asupra tinerilor. Intr-o maniera cu totul inedita, Asociatia a ales sa marcheze anul acesta proiectul prin propunerea unei teme ce va putea fi abordata de toti tinerii, avand posibilitatea de a se inscrie singuri sau in echipa de cate 2, indiferent de domeniul de studiu. Echipa de organizare a celei de-a VI-a editii isi propune sa primeasca cat mai multe idei prin care tinerii ar putea cladi de la 0 o afacere, acestia demonstrand ca pot reprezenta viitorul economiei locale.

Olimpiada ONU este oportunitatea care ofera tinerilor ocazia de a-si manifesta creativitatea si originalitatea, sub sloganul “We intend to change the world!”. Astfel, participantii vor avea ocazia de a-si exersa abilitatile de a vorbi in public, de a discuta cu oameni ce se invart zi de zi in acest domeniu, dar si de a interactiona si a face schimb de cunostinte cu tineri de varste apropiate care au acelasi tel, acela de a schimba societatea in bine.

Inscrierile au inceput la data de 15 Noiembrie 2018 si se fac pe baza unui formular in care se va atasa un filmulet de maxim 10 minute in care vor vorbi despre ideea lor (motivatie, avantajele implementarii, scurt plan de implementare). In a doua etapa a proiectului, fiecare tanar isi va impartasi ideile in fata publicului si a unui juriu cu o experienta ampla in domeniul antreprenorial, prezentand maniera proprie de abordare a temei. Dintre acestia ii amintim pe Dan Zaharia (Antreprenor si fondator FabLab Iasi), Andra Pintican (HR Manager), Florin Cardasim (Trainer, ITst si fondator CodeCamp) si Corina Forascu (Profesor Asociat si cercetator).

Potentialii antreprenori se vor bucura de prezentarea ideilor inovative si testarea fiabilitatii lor, vor forma o retea prin care vor beneficia de schimb de cunostinte cu alti participanti, de sugestii din partea unui juriu specializat in domeniu si de sprijin pentru implementarea ideii.

Asociatia Tineretul ONU din Romania – Filiala Iasi este o organizatie non-guvernamentala, avand ca scop promovarea valorilor si activitatilor ONU in randul tinerilor romani, al societatii romanesti si al comunitatii internationale.

Publicație : Bună Ziua Iași

TUIASI a participat la doua evenimente la University of Birmingham, organizate in cadrul unui proiect international

 Universitatea Tehnica „Gheorghe Asachi“ din Iasi a participat vineri, 1 februarie 2019, la doua evenimente organizate la University of Birmingham (UK), in cadrul unui important proiect international tip COST, finantat prin HORIZON 2020, lansat in 2016, proiect din care face parte si institutia de invatamant superior ieseana. Proiectul poarta numele de NANOUPTAKE: „Overcoming Barriers to Nanofluids Market Uptake”. Cele doua evenimente au fost: a patra intalnire a Core Group (grupul de comanda) si o intalnire strategica cu reprezentanti ai mediului industrial. Evenimentele au fost gazduite de Departamentul de Inginerie chimica, University of Birmingham, UK. Universitatea Tehnica „Gheorghe Asachi“ din Iasi este membru de lucru al grupului de comanda si al Comitetului de management al proiectului, prin prof. univ. dr. habil. ing. Alina Adriana Minea de la Facultatea de Stiinta si Ingineria Materialelor. Totodata, prof. Minea detine si pozitia de Dissemination Manager al acestei actiuni COST. Nanouptake (Overcoming Barriers to Nanofluids Market Uptake) este o actiune COST al carei scop este de a coordona si intari activitatea stiintifica realizand o buna cooperare intre mediul academic, cercetare-dezvoltare si industrie in domeniul utilizarii nanofluidelor ca agenti termici pentru aplicatii in domeniul energiei solare, stocarii de energie, cresterii eficientei schimbatoarelor de caldura. Pentru a accelera atingerea acestor obiective, s-a organizat o intalnire dintre Grupul de comanda (Core Group) si posibili parteneri industriali, pentru a identifica barierele din exploatare si a creste gradul de implementare a nanofluidelor in aplicatii comerciale. Totodata, grupul de lucru din proiect a discutat la Birmingham despre actiunile care urmeaza a fi luate in lunile urmatoare pentru a stabili directiile de dezvoltare a cercetarii. Totodata, au pus la punct si detaliile pribind organizarea 1st International Conference on Nanofluids (ICNf2019) si 2nd European Symposium on Nanofluids (ESNf2019), ce urmeaza a se desfasura in Castelló (Spain) in perioada 26 – 28 iunie 2019, Spania.

Evenimentele au reunit participanti din 10 tari europene, cat si participanti din industrie din tari cum ar fi: Spania, UK, Grecia, Olanda.

Componenta Nanouptake Core Group:

  • Leonor Hernández, Universitat Jaume I, Spain
  • Laura Menéndez, Universitat Jaume I, Spain
  • Yulong Ding, University of Birmingham, United Kingdom
  • Patrice Estellé, Université Rennes 1, France
  • Bengt Sunden, Lund University, Sweden
  • Gawel Zyla, Rzeszow University of Technology, Poland
  • Matthias H. Buschmann, ILK Dresden gGmbH, Germany
  • Luis Lugo, University of Vigo, Spain
  • Oronzio Manca, Seconda Università degli Studi di Napoli, Italy
  • Alina Adriana Minea, Gheorghe Asachi Technical University of Iasi, Romania
  • Sohel Murshed, Universidade de Lisboa, Portugal
  • Carlos Nieto Castro, Universidade de Lisboa, Portugal
  • Bartosz Zajączkowski, Wroclaw University of Science and Technology, Poland

Publicație : Bună Ziua Iași

Studenţii cer o evaluare mai bună şi transparentă a şcolilor doctorale

 Uniunea Naţională a Studenţilor din România, care cuprinde mai multe ligi şi din Iaşi, a trimis Ministerului Educaţiei o serie de recomandări cu privire la metodologia întocmită pentru evaluarea şcolilor doctorale, pusă în dezbatere publică de Ecaterina Andronescu, ministru al Educaţiei. Aceştia atrag atenţia cu privire la eliminarea vizitelor la sediul şcolilor doctorale efectuate de echipe mixte, despre care aceştia susţin că ar fi un element important specificat în ghidurile de bune practici europene. 

Ei mai solicită şi ca la această evaluare să fie implicaţi şi experţi internaţionali, pentru a fi realizată cât mai obiectiv. „Recomandările vizează implicarea unei evaluări externe, bazată pe rapoartele de autoevaluare ale şcolilor doctorale din România, evaluare realizată de ARACIS; existenţa unui expert străin care să ofere o perspectivă clară a învăţământului superior în zona şcolilor doctorale; implicarea a cel puţin doi studenţi doctoranzi la evaluările realizate, ţinând cont că la sfârşitul lunii februarie va exista o sesiune de formare a acestora alături de experţi din cadrul ARACIS“, se precizează în poziţia comună a UNSR.

Ei mai solicită şi ca ministerul să colaboreze cu universităţile pentru a finaliza în cât mai scurt timp această evaluare a şcolilor doctorale, iar aceasta să fie cât mai relevantă. „Noi, studenţii din cadrul UNSR, ne dorim ca toate aceste aspecte să fie în favoarea unui învăţământ centrat pe student, ce trebuie să aibă în prim plan calitatea în educaţie. Susţinem punctele de vedere ale CNR, dar în aceeaşi măsură considerăm că trebuie să existe un dialog eficient între reprezentanţii ministerului, universităţile din ţară şi instituţiile abilitate să realizeze această evaluare“, a declarat Vlad Dediu, preşedinte al UNSR.

Publicație : Ziarul de Iași

Le Québec à la chasse aux étudiants français

Au Mondial des métiers, à Lyon, des établissements québécois tentent d’attirer des jeunes Français, en particulier dans leurs cursus post-bac professionnalisants. Leur argument de vente : l’emploi « garanti » à la sortie.

« La France a tellement d’enfants ! Elle peut bien nous en céder quelques-uns. Nous nous en occuperons bien ! » C’est le sous-titre du message que glisse le Québec aux lycéens et étudiants français qui se pressent, jeudi 7 février, au Mondial des métiers, un salon qui se tient jusqu’au dimanche 10 février à Eurexpo, à Lyon (Rhône). On y compte six établissements du Québec et deux agences. Chaque année, la Belle Province prend plus d’ampleur dans ce salon régional.

Jeudi, ils sont six lycéens, âgés de 15 et 16 ans, à se bousculer devant le stand de Montréal international, l’agence de développement économique chargée d’attirer des jeunes au Québec. Au Mondial des métiers, il ne s’agit pas d’attirer des étudiants dans les grandes universités montréalaises – université de Montréal, université McGill… – mais surtout dans les collèges d’enseignement général et professionnel (Cégep), des établissements proposant des cursus post-bac un peu sur le modèle des IUT. Etablissements de proximités, les Cégep, qui accueillent de plus en plus d’étudiants étrangers, permettent d’intégrer, après deux ou trois ans d’études, le marché du travail, ou de bifurquer vers l’université.

La promesse de l’emploi

Geoffrey, Kyrian, Antoine, Maxime mitraillent de questions : quelles filières ? quel travail à la sortie ? combien ça coûte ? Michèle Kervadec, chargée de mission à la promotion de la formation professionnelle du Québec, répond et rassure les intéressés. « Je ne vends pas de rêves », glisse la chasseuse de têtes. Pourtant, la liste des métiers pour lesquels la Belle Province est en pénurie est longue comme le bras. Au bout de la formation, le Québec promet l’emploi, contrairement à la France, un pays où le taux de chômage des jeunes est de plus de 22 %.

Les études au sein des 48 « collèges » du Québec sont quasiment gratuites pour les Français

« Au Québec, on trouve du travail en traversant la rue », assure Michèle Kervadec. Enfin, les études au sein des 48 « collèges » du Québec sont quasiment gratuites pour les Français, du fait d’un accord avec l’Etat (alors qu’ils coûtent jusqu’à 20 000 dollars par an pour les autres élèves internationaux), dans le but de maintenir la langue française.

Depuis plusieurs années, l’enseignement supérieur français – et en particulier les universités – a du mal à accueillir l’augmentation de la population étudiante. Entre la rentrée 2011 et celle de 2016, le nombre de nouveaux entrants dans l’enseignement supérieur français est passé de 420 000 à 480 000, soit un bond de 14 %. La hausse a continué aux rentrées 2017 et 2018. Les universités françaises poussent les murs – alors que de l’autre côté de l’Atlantique, certains établissements risquent de disparaître, faute d’élèves. Le Québec manque de bras, de cerveaux, de jeunesse.« Pour que nos écoles survivent, il nous faut plus d’élèves », reconnaît Kyra Robertson, conseillère à l’international du Cégep de Sept-Iles, sur les bords du Saint-Laurent.

Des établissements en péril

Pour certains Cégep, il y a urgence. A Baie-Comeau, petite ville d’environ 21 000 habitants à l’embouchure de la rivière Manicouagan, le collège accueillait jadis 1 200 étudiants. Ils ne sont plus que 650 aujourd’hui. Toutefois, l’hémorragie pourrait être plus grave encore. L’école compte 102 étudiants étrangers, dont 92 Français. Et plus les collèges sont éloignés des grands centres urbains, plus il est difficile d’attirer des volontaires. « La fermeture d’un collège, c’est des gens qui déménagent. La vie locale qui disparaît », témoigne Kyra Robertson.

L’appel du Québec semble fonctionner auprès des visiteurs lyonnais. Les plus jeunes d’abord, comme Geoffrey, en seconde, qui voit de multiples avantages : « Une aventure humaine dans un univers francophone, et l’occasion d’apprendre l’anglais sans immersion. » Kyrian, en seconde également, y voit l’opportunité d’une expérience professionnelle ; Antoine, celle d’une formation gratuite. Mais surtout, l’argument massue qui emballe les lycéens : l’emploi. La situation en France les inquiète. « C’est super flippant de se dire qu’on va faire deux ou trois ans d’études pour ne pas avoir de boulot à la fin », souligne Antoine. « Au Québec, c’est le plein-emploi », n’a pas manqué de rappeler Michele Kervadec. Même si les conditions qui vont avec sont moins avantageuses que dans l’Hexagone : protection sociale et retraite moins généreuses, jours de vacances bien moins nombreux…

Les Cégep vantent leur ouverture : pas de prérequis pour commencer un cursus

Le Québec se veut aussi la terre de la seconde chance. Yliess El Yousfi, 18 ans, a eu son bac STMG (sciences et technologies du management et de la gestion) en 2018. Il voulait faire de l’informatique, mais parmi ses vœux sur Parcoursup, il avait aussi mis, en fin de liste, un BTS tourisme. C’est ce que le système lui a attribué. « J’ai lâché après quelques semaines. » Alors que des lycéens français restent à la porte du cursus qu’ils souhaitent, les Cégep vantent leur ouverture : pas de prérequis pour commencer un cursus. Une chargée de recrutement confirme : « Il faut avoir 18 ans et le niveau bac. »

Partir, se former et travailler, c’est tout ce que souhaite Christine, 31 ans, au chômage malgré un BTS en bâtiment. « Vu la conjoncture en France je ne veux pas rester ici. Là-bas, j’aurai une formation et par la suite un travail », espère la jeune femme, prête à traverser l’océan pour un pays qui lui ouvrira les bras de l’emploi.

Publicație : Le Monde

 

 

11 februarie 2019

Proiect de 250.000 de euro câştigat de Universitatea „Alexandru Ioan Cuza“

 Universitatea „Alexandru Ioan Cuza“ din Iaşi a atras peste 250.000 de euro printr-un grant destinat finanţării stagiilor studenţeşti de studiu şi de practică, finanţarea fiind oferită la nivel naţional de un parteneriat SEE, realizat cu trei state membre ale Spaţiului Economic European, anume Islanda, Norvegia şi Lichtenstein.

Programul UAIC urmează să fie implementat din iunie 2019, fiind deja aprobat de către Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale. În grant sunt cuprinse şi mobilităţi ale personalului didactic şi administrativ, iar pentru această finanţare au fost depuse proiecte de la alte 18 instituţii la nivel naţional.

„Serviciul Relaţii Internaţionale al Universităţii a realizat şi depus proiectul de mobilitate SEE al UAIC, în urma competiţiei şi a selecţiei fiindu-i acordat spre finanţare 25% din totalul sumei alocate de statele Spaţiului Economic European susţinerii performanţei mediului academic din România, cel mai mare procent alocat dintre toate instituţiile candidate“, au precizat reprezentanţii UAIC.

Aceştia au adăugat că au fost deja încheiate acorduri de parteneriat cu instituţii din cele trei state, în număr de 14, nouă dintre ele fiind acorduri cu instituţii de învăţământ superior, şase dintre ele fiind cu acord dublu de practică şi studiu, iar patru strict pentru practică în domeniul hotelier pentru cele două secţii de turism de la universitate. Au fost selectaţi deja în cadrul unor proceduri interne 16 studenţi pentru stagiile de practică şi 18 pentru cele de studiu, iar în luna aceasta vor fi demarate selecţii pentru stagiile de predare şi formare ale personalului academic şi administrati

 

Publicație : Ziarul de Iași

 

 La Iaşi se construiesc roboţi de la zero. Unii i-ar putea ajuta pe copiii cu autism

 Joaca cu roboţii este treabă serioasă la Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi“ din Iaşi (TUIASI), mai ales pentru prof. dr. ing. Ioan Doroftei, şeful departamentului de Mecatronică şi Robotică. Studenţii săi, de vreo doi ani încoace, susţin, în afară de examenele clasice, şi un examen unde îşi arată îndemânarea în realizarea şi programarea unui robot. Toate piesele de care au nevoie sunt oferite de către profesor, iar studenţii trebuie să lucreze în echipe şi să aplice tot ce au învăţat la orele de curs. Iar noţiunile nu sunt nici simple şi nici puţine, mai ales că pentru funcţionarea unui robot e la fel de importantă şi partea mecanică, dar şi cea care ţine de programare.

Profesorul Ioan Doroftei, şeful departamentului de Mecatronică şi Robotică de la Politehnica ie­şea­nă, spune că majoritatea robo­ţi­lor aceia coloraţi şi frumoşi care apar pe la toate demonstaţiile sau concursurile din Iaşi nu sunt tocmai construiţi de la zero, iar mulţi dintre cei care se bat cu pumnul în piept că ar construi roboţi nu fac decât să cumpere diverse kit-uri cu piese şi să le pună cap la cap. Adevărata lor contribuţie ţine însă de programare, iar asta nu-i face creatori de roboţi. Studenţii de la Mecatronică şi Robotică încearcă însă să depăşească aceas­tă etapă. Ei proiectează multe dintre piesele pe care le folosesc sau încearcă să găsească modalităţi noi de a utiliza concepte sau tehnologii deja existente.

„În realizarea unui robot este la fel de importantă şi partea meca­nică, cea care ţine de construcţia corpului unui robot, dar şi parte de informatică, de programare, care este creierul“, explică Ioan Doroftei, care crede că ar trebui creat un departament separat la Facultatea de Mecanică şi la cea de Automatică şi Calculatoare unde să se înveţe robotică.

Roboţii, sufletul fabricilor moderne

Studenţii de la robotică din cadrul TUIASI au la dispoziţie două laboratoare unde pot descoperi tainele roboticii şi unde se pot pregăti pentru viitoarea lor meserie. Chiar dacă roboţii mobili, cei pe care îi vedem pe la toate expoziţiile, trezesc fascinaţia publicului şi cu aceştia te poţi „juca“ cel mai uşor, majoritatea celor care ajung ingineri vor lucra însă în fabrici, acolo unde roboţii industriali, adică roboţii ficşi, sunt cei mai întâlniţi.

În laboratorul de la parter studenţii pot învăţa care sunt măsurile de siguranţă care trebuie luate atunci când lucrează cu un robot industrial, cum poate fi acesta programat şi utilizat, dar şi care sunt principiile din spatele fiecărei mişcări realizate de braţul robotic sau de ce este acesta realizat într-un anumit fel.

„Avan­tajul unei structuri paralele, spre deosebire de un braţ robotic clasic, este acela că, deşi la o masă mai mică a elementelor, obţinem o precizie mai mare la final“, explică Ioan Doroftei atunci când vorbeşte de robotul care are drept sarcină să aşeze într-o anumită ordine piesele purtate pe o bandă rulantă.

Un alt robot din acest laborator, care este construit de fapt din două braţe şi un strung, are menirea de a realiza piese din semifabricate, pe care mai apoi să le asambleze şi să le aşeze într-o anumită ordine.

Laboratorul în care studenţii învaţă să viseze

Laboratorul destinat roboţilor ficşi poate nu aduce la fel de multe reacţii de uimire, iar mulţi dintre noi poate nici nu i-am numi roboţi, ci maşini industriale. Cu toate acestea, aici se pregătesc viitorii ingineri pentru ceea ce vor întâlni la firmele sau fabricile în care vor ajunge să lucreze.

Pentru „joacă“, studenţii trebuie să urce un etaj mai sus, în laboratorul destinaţi roboţilor mobili. Aici pare că ai ajuns în atelierul lui Moş Crăciun, cu zeci de maşinuţe, drone, măşti care încearcă să imite expresii faciale şi alte maşinării cu tot felul de funcţii. Ioan Doroftei cunoaşte povestea fiecăruia dintre aceşti roboţi, când şi de către cine a fost construit şi care sunt principiile din spatele fiecărei mişcări sau scopul şi aplicaţia acestora.

Cele două laboratoare sunt rezultatul muncii sale de aproximativ 15 ani, cele două camere luând naştere din credinţa că practica nu poate să lipsească atunci când vine vorba de robotică.

„Ideea de a organiza un examen practic a venit chiar de la studenţi şi majoritatea studenţilor se plâng că la multe discipline se fac simulări pe calculator, dar nimic practic. Aşa am decis să le ofer posibilitatea să facă ceva practic. La examenul de la finalul primului semestru au participat cu toţii la o competiţie cu roboţi construiţi în echipe. Au avut liberatea de a construi platforma şi algoritmul de control, iar la discuţia liberă de după examen mi-au spus că pe viitor şi-ar dori chiar mai multă liberate, să vină ei cu idei şi să nu fie aceeaşi temă pentru toată lumea“, explică Ioan Doroftei, care este convins că imaginaţia şi puterea de a visa nu trebuie să lipsească nici unui creator de roboţi.

Un robot pentru copiii cu autism

Aşa au ajuns studenţii de la Mecatronică şi Robotică să construiască, împreună cu studenţi de la Universitatea Naţională de Arte „George Enescu“, o albinuţă care se poate transforma în furnică. Un alt robot, care însă nu a fost finalizat, este unul verde, cu înveliş de pluş, un elefant capabil să zâmbescă sau să fie trist, care ar putea să vină în ajutorul copiilor cu autism şi să-i înveţe pe aceştia despre emoţii şi cum să se comporte cu cei din jur. Dacă ar fi fost finalizat, acesta ar fi trebuit să reacţioneze la stimuli externi: să fie vesel dacă este mângâiat, să fie trist dacă este lovit şi chiar să reacţioneze la comenzi. Proiectul ar fi trebuit să fie realizat de către o fostă studentă, care ar fi putut continua cu o carieră didactică, dar a renunţat, nefiind motivată de salariile din învăţământ, şi a ales să se angajeze la o firmă privată.

În laboratorul cu roboţi mobili găseşti tot felul de proiecte începute de studenţi în decursul anilor. O parte finalizate, altele în diferite faze de construcţie. Pe una dintre mesele din laborator poţi vedea un soi de farfurie zburătoare argintie, acoperită însă de praf. Nu poate decât să se ridice de la sol, însă studentul care a gândit robotul nu a mai reuşit să îl şi finalizeze. Ar fi trebuit ca farfuria zburătoare să poată face tot felul de manevre, însă flapsurile care ar fi trebuit să controleze aceste mişcări nu au mai fost construite. Găseşti în laborator însă alţi zeci de roboţi şi roboţei care aşteaptă doar să primească energie electrică pentru a arăta ce pot face. Într-un colţ, ca un adevărat veteran de război, ursuz şi prăfuit, poţi vedea un robot cu un braţ imens la capătul căruia stă prins un detector de metale. A fost făcut în colaborare cu Academia Militară din Bruxelles, iar acesta ar trebui să detecteze mine de teren şi chiar să ajute la dezamorsarea loc. Alţii nu au o utilitate atât de practică, ci au fost construiţi doar de dragul jocului. Cum este şi robotul care imită mişcările unei omizi.

Publicație : Ziarul de Iași

DETALII si cele mai PROASPETE informatii, in Studioul BZI LIVE, dintr-o zona SPECIALA a Universitatii Alexandru Ioan Cuza din Iasi

Luni, 11 februarie 2019, in lumina reflectoarelor Studioului BZI LIVE demareaza o noua saptamana plina de editii aparte, riguroase si de actualitate din arealul cultural – academic al orasului. Astfel, de la ora 15.00, este programat un dialog interesant si inedit alaturi de Adrian Acatrinei, responsabilul cu promovarea (PR) al Editurii Universitatii Alexandru Ioan Cuza (UAIC) din Iasi. Alaturi de domnia vor fi prezentate informatii si noutati legate de activitatea entitatii pe care o reprezinta.

De la proiecte editoriale, volume realizate pana acum sau care se afla in curs de publicare, colectiile speciale ale Editurii UAIC, Libraria acesteia vor fi repere ale emisiunii. De asemenea, vor fi prezentate si cateva din cartile aparute de-a lungul timpului la Editura, care mai sunt realitatile de pe piata de carte din Romania, participari la saloane internationale de gen cat si colaborari pe plan national si international.

De reamintit ca, doar in anul 2018, 30 de lucrari aparute la Editura Universitatii Alexandru Ioan Cuza din Iasi au primit diverse distinctii, în semn de recunoastere a valorii lor stiintifice. Pe lânga aceste distinctii (premii, medalii, plachete, diplome), Editura a mai primit înca doua premii care îi onoreaza programul editorial: Premiul Mihail Kogalniceanu pentru editarea cartii stiintifice si de specialitate la Librex 2018 si Medalia Centenarul Marii Uniri 1918 – 2018, din partea Primariei Municipiului Iasi, pentru programul editorial dedicat aniversarii a 100 de ani de la Marea Unire. Anunsa in cel de-al XXIX-lea an de activitate, Editura UAIC  a fost fondata dupa un model occidental verificat – Presse Universitaire sau University Press -, interesul Universitatii iesene fiind de a-si promova propriile valori pe o piata a ideilor.

Emisiunea va putea fi urmarita in direct de toti cei care acceseaza pagina de Facebook

Publicație : Bună Ziua Iași

 Un nou eveniment interesant si incitant, la Biblioteca Central Universitara „Mihai Eminescu” Iasi

Biblioteca Central Universitara (BCU) „Mihai Eminescu” din Iasi deruleaza, pana pe 4 martie 2019, un nou eveniment incitant si interesant. De data aceasta este vorba de „File de Rock„, expozitie realizata de Departamentul Catalogare, deschisa în spatiul expozitional de la etajul I, sediul central al BCU.

„Am deschis o noua expozitie, începând cu 5 februarie 2019, la Biblioteca Centrala Universitara «Mihai Eminescu» Iasi. Sunteti invitati în galaxia Rock-ului, printre pagini de carte cu ecouri de heavymetal si CD-uri cu design sofisticat. Afise dark, biografii non-conformiste sau discografii cu atitudine sunt expuse la etajul I al bibliotecii noastre pâna pe 4 martie 2019. O lume de vis cu defectele si profunzimile ei, lumea Rock-ului ramâne, mai presus de toate, MUZICA!”, anunta cei de la BCU Iasi

Publicație : Bună Ziua Iași

 Oxford University’s Classics degree to be overhauled in bid to boost number of female students getting Firsts

One of Oxford University’s oldest degrees is to be overhauled in bid to boost number of female students getting top grades.

Classics dons who marked last year’s exam papers said the gender gap is “very troubling”, adding that it must be addressed as a matter of „urgency”.

More than double the number of men were awarded first class honours in their Finals last year than women, with 46.8 per cent of men achieving the top grade compared to 12.5 per cent of their female peers.

Academics noted that the gender gap in Finals – which was “already very noticeable” – had “dramatically increased” in the most recent cohort of students due to an a record number of men taking Firsts.

Meanwhile, in second year exams – known as „Mods” which is short for Moderations – 38 per cent of men got a First compared to 19.3 per cent of women.

Now plans are underway to re-design the syllabus to try to end the disparity between male and female students. Dr Pitcher, chair of the Classics Faculty, said that a working group has been set up to „recast” the syllabus as a way to “address the gender disparity”.

The move has been greeted by a mixed response among Oxford students, with one saying it is a “drastic and unhelpful” measure.

The third year Classics student added: “Instead of reformulating an entire syllabus, the department should take a closer look at how the style of teaching benefits male over female students.

“This unsurprisingly relates to the public-school system of teaching that a number of male classics students benefit from, which acts as a jump-start to succeeding at Oxford.”

Alex Nash, another third year Classics student, said: “Reforming Mods should focus on closing the gap between candidates who begin the course having A- Levels in Latin and Greek and those who don’t.

“The real difference lies in language ability, with some students starting the course at a clear disadvantage.” The subject – also known as Literae Humaniores or Greats – has been studied at Oxford for over 900 years and its alumni include Oscar Wilde, C. S. Lewis and Boris Johnson.

Plans to reform the Classics syllabus is the latest in a string of overtures that university departments have made to women in recent years.

Last year, Oxford’s Philosophy Faculty introduced a raft of changes designed to increase the appeal of the subject to female students.

The Faculty introduced a new undergraduate paper on feminist philosophy, and requested that 40 per cent of recommended authors on philosophy reading lists are women.

Academics were also asked to use writers’ first names rather than their initials when compiling reading lists, to make it clearer which are female.

In 2017, Oxford introduced a “take home” History finals paper as a way to boost results for female students at Oxford, who are less likely to get a first-class degree in history than their male peers.

Students taking maths and computer science exams in the summer of 2017 were given an extra 15 minutes to complete their papers, after dons ruled that „female candidates might be more likely to be adversely affected by time pressure”.

A University spokesperson said: “The Faculty of Classics is setting up a new working group to look at aspects of the Classics Course.

“The group will be considering a number of issues, including gender imbalances in exam outcomes. No proposals have as yet been made, discussed by the Faculty, or adopted.”

Publicație : The Telegraph

Ignorance is no excuse – universities must report clinical trials

Universities in the UK are legally obliged to report clinical trial results and a number of bodies and campaigns are now monitoring their activity to ensure they do, says Síle Lane

We heard recently that vice-chancellors of UK universities face being called into Parliament to explain themselves if their institution has not reported results from clinical trials.

This happened when the House of Commons Science and Technology Select Committee announced that it would monitor universities’ clinical trial reporting rates over the next six months and if universities did not show an improvement, they may call the vice-chancellors to explain why not.

Reporting clinical trial results is the right thing to do – ethically, morally and legally. But in the UK, university researchers have failed to report almost 60 per cent of results to the EU register, failing to follow their legal obligations.

This is despite the fact that there is a global, overarching ethical obligation on all researchers to report results from clinical research. Governments agree that it is vital for patients, doctors and society that clinical trial results are reported, while legislation in the EU and US stipulates that results must be reported to the relevant registers within a given time frame.

However, analysis by the AllTrials campaign, an initiative calling for all past and present clinical trials to be registered and their results reported, reveals that 59.7 per cent of all trials from UK universities currently identified as due to report results to the EU register, have not been.

What’s more, when we launched our EU trials tracker tool, which was developed by EBM DataLab at Oxford in September, we found that universities were lagging far behind companies.

We found that 68 per cent of company-sponsored trials due to report results had, but only 11 per cent of clinical trials from academic institutes across the EU had adhered to reporting requirements.

When we ask academic researchers why they have not reported their clinical trials they offer various excuses. Mostly, they talk about running out of time at the end of a research plan or running out of money at the end of a grant.

Some just don’t seem to know that they are obliged, by law, to report them. It is true that companies are more used to operating in a regulated environment than academics – they generally want to sell a product at the end of a trial so have a strong incentive to obey all the rules.

Large pharmaceutical companies, for example, often have more manpower than university research groups and will have dedicated legal teams focused on reporting. But there is no excuse for not reporting clinical trial results.

It may therefore be a surprise to learn that we have never seen enforcement action taken by regulatory bodies. This is despite the fact that, under EU and US law, clinical trial results must be reported within a year of the end of the trial, with the FDA even having the power to issue fines of $10 per day for unreported trials.

Simply put, universities have never been forced into action. Until now.

The Science and Technology Committee’s announcement that it will monitor clinical trial reporting by UK universities, and call to Parliament any bad performers, means that it has joined a growing movement of patient groups, students and researchers calling for all clinical trials to be reported.

Over 90,000 people and 750 organisations worldwide have joined the AllTrials campaign alone.

The world’s largest research funders, including the Wellcome Trust, Gates Foundation and Médecins Sans Frontières, have agreed to review a researcher’s record of reporting results from past trials before issuing grants.

The Health Research Authority, meanwhile, is exploring how research ethics committees can monitor past compliance with reporting requirements before granting researchers permission to run a new trial.

This means that universities could risk their researchers being unable to get new funds or refused permission to run new research. Vice-chancellors could be called into Parliament if they fail to ensure that all clinical trials are reported. There are no longer any excuses.

If universities work on raising awareness of transparency requirements within academic departments, help their staff navigate the logistics, or even hire a dedicated member of staff focused on clinical trial reporting, they can begin to implement change. After all, many universities provide manpower to ensure that results are published in journals so why not have staff who can help ensure that reporting requirements are met?

The barriers to reporting results are now lower than ever before and we have seen some institutions – for example Kings College London – improve their trial reporting performance dramatically and rapidly. It may seem like a daunting process but groups, like AllTrials, are offering help and advice.

AllTrials will also be monitoring the performance of UK universities over the coming months and will advise the Science and Technology Committee on universities that they may want to speak to. The time to act is now. Universities should consider themselves on notice.

Publicație:  The Times Higher Education

Rankings ‘must change’ in response to rise of China

Rebalancing of global higher education promises end of era in which institutions all ‘strive to be the same as Harvard’, says professor

Research metrics and the university rankings that are constructed on the back of them need to be reshaped to keep up with the growing strength of Chinese higher education, according to a Beijing-based assessment expert.

Hamish Coates, a professor in Tsinghua University’s Institute of Education, said that Western-oriented metrics were struggling to keep pace with an increasingly complex higher education landscape in which universities’ missions were more varied and their achievements were judged in a regional rather than a global context.

“We may be reaching the end of this singular striving to all be the same as Harvard,” said Professor Coates, formerly a professor of higher education at the University of Melbourne.

This trend was already evident in China, Professor Coates argued. “There’s been a shift away from 20 years of a unidimensional way of seeing higher education to a bidimensional [perspective] that takes into account not just research outcomes but also contributions in distinct fields and regions,” he said.

“None of that gets picked up in these metrics, which were conceived 20 years ago and are now waning in their usefulness.

“It isn’t as sexy to publish that Jinan University makes an interesting contribution to its province as it is to say how many universities have come close to Harvard standard. But that is the more complex reality we find ourselves in as we move into a world that isn’t all seeking to be like the east coast of the US or the hinterland around London.”

Professor Coates said that China had, to some extent, “curated the rankings movement around its own benchmarking needs” when Shanghai Jiao Tong University constructed the first globally recognised university league table in 2003.

But he argued that with the recent advent of the Double First Class initiative, which will channel significant amounts of additional funding to 42 universities, the country needed new ways of evaluating its own progress.

“The university that studies silk and produces the best silk in the world will be recognised in terms of that distinct contribution,” Professor Coates said. “There’s no pretence that that’s going to be benchmark-able against silk research at the Massachusetts Institute of Technology.”

Professor Coates said that Western-focused metrics often failed to capture the reams of research literature published in Chinese – or, for that matter, in Spanish. And they had an increasingly hard time distinguishing between nationality and geography as Chinese-born academics – who are estimated to produce some 50 per cent of global science – moved between countries.

He Lianzhen, vice-president of international affairs at Zhejiang University near Shanghai, said that her institution recognised the “importance and necessity” of rankings as a mirror of its strengths and shortcomings. “But we believe a good university should not and will not take grade and ranking as its priority,” she said.

“No matter what indicators the rankings use, as long as we’re doing well in research and education, we’ll do well in rankings.”

Times Higher Education, in addition to its research-focused World University Rankings, has pioneered the development of teaching-led rankings informed by student engagement surveys, and is due to release its first data on universities’ efforts towards meeting the United Nations’ Sustainable Development Goals next month. It has also indicated that the 2020 World University Rankings, which will be released in September, are likely to be the last using the current methodology, with consultation planned on proposed changes.

Publicație:  The Times Higher Education

Two universities, addressing 21st-century challenges together

Chris Husbands explains how his institution’s strategic partnership with La Trobe University in Australia will address a global future while remaining firmly rooted in its community

It’s one of the great tensions for universities at the start of the 21st century: the relationship between the global and the local. Almost all of the world’s universities began as institutions deeply rooted in place. But as higher education has expanded around the world, universities have increasingly thought of themselves as globally connected institutions.

How to balance the “somewhere” and the “anywhere” is one of the real challenges for universities. Too much focus on the local, and universities become parochial. Put too much attention on the global, and universities easily lose their place-based identity. Later this week, the UPP Civic University Commission, which has been chaired by Sheffield Hallam University’s board chair, Lord Kerslake, will rightly challenge universities to think much harder about, and work more closely with, their communities.

Different universities try to address this in different ways. Some institutions have approached their global strategy as largely a business proposition. In the process, they have forgotten their own rootedness in place and think of themselves as multinational corporations growing across multiple sites.

You can go to parts of the Middle East and walk seamlessly from the campus of a mid-western American university to one of an Australian university, taking in the multiple regions of England along the way. Other universities have focused on bringing the world to their own home campus, emphasising international student recruitment – although there’s reasonable evidence that genuine mixing between home and international students is less widespread than most university leaders would want.

Sheffield Hallam is a university rooted in place. The first thing that struck me about Sheffield Hallam when I came to look around before my interview was the way it is central to the city.  Once I got to know the university and the area better, I could appreciate even more its place within the history, geography and values of the city and the region. We attract students to the university from more than 100 countries around the globe, and we think a lot about how we can best meet the needs of all our students – whether they are from Sheffield or Shanghai, Barnsley or Barbados.

Our answers to this are clear and distinctive: we put our students at the centre, and we infuse the curriculum with an international perspective, with ever greater numbers of students engaging in overseas placements and field trips.

And we understand that our thinking about the global future is something that needs to be done globally: through a deeply embedded, multi-layered institutional relationship, where we commit to working closely together on the development of teaching and research, student experience and staff development. It’s for this reason that we have cemented our first global strategic partnership with La Trobe University, in Melbourne, Australia.

La Trobe is similar to Sheffield Hallam in a number of important respects. It is about the same size, and the student demographic is similar. It is rooted in its place, as we are, and, like us, it thinks on a global scale about cross-cutting challenges.

Our strategic partnership builds on deep roots: the two universities have been working together across a number of activities for several years. That has placed us in an excellent position to have serious discussions about what such a partnership should look like. The two universities share similar ambitions and, importantly, similar ways of looking at the world.

We have parallel research strengths in sports, health, and the sciences and we have established and are developing collaborative teaching programmes. Most important of all, we have found that we get on well.

The Hallam-La Trobe partnership is something quite distinctive. The links are not at senior leadership level, or based on serendipitous connections in a small number of disciples. We are committing to a long-term partnership that will reach across a range of activities: student exchange, staff exchange, dual-degree development and joint research – all of which is embedded at different levels of the university.

Across the breadth of our activities as innovative academic institutions, we believe we can develop a relationship that is deep, enriching and inclusive. Through the full range of face-to-face and technological interactions which the modern world makes possible, we want to bring the resources of two like-minded universities together to build a genuinely equal, and mutually beneficial partnership.

Relationships of this sort – like all long-term relationships – demand commitment and engagement, putting at the centre a determination to see things through together. We believe that we can create new opportunities for students and staff, shared programmes and joint research, and an increasingly common view of the world. In the process, we will develop the profile of both universities as global institutions, ensuring that as the challenges of the 21st century unfold, we address them together.

Publicație :  The Times Higher Education

 

Nearly half of academy chains under spotlight for six-figure salaries have offered more pay rises

Nearly half of the academy chains which have been ordered by ministers twice to justify awarding excessive salaries to their heads or chief executives have handed out more pay rises, figures show.

Academies minister Lord Agnew wrote to 28 academy trusts for the second time this week asking for reassurance that resources were not being diverted from “the frontline” for salaries.

An analysis, carried out by The Independent, has revealed that nearly half (48 per cent) of those academy chains, which already offer six-figure salaries, gave their CEOs or heads a pay rise.

 Join Independent Minds

For exclusive articles, events and an advertising-free read for just £5.99€6.99$9.99 a month

Start your free trial

Get the best of The Independent

With an Independent Minds subscription for just £5.99€6.99$9.99 a month

Start your free trial

Get the best of The Independent

Without the ads – for just £5.99€6.99$9.99 a month

Start your free trial

The salary boosts come despite a government drive to curb excessive salaries. These chains have all been written to more than once by ministers and asked to justify paying bosses more than £100,000.

It also comes as teaching unions have warned of significant cuts to school staff amid squeezed budgets.

The one-school trust Holland Park, an academy in Kensington in west London – once dubbed the “socialist Eton” –  also featured in the group after awarding its head £260,000 following a pay rise.

A report from the Public Accounts Committee last year said academy trusts that pay their bosses “unjustifiably” high salaries could spend taxpayers’ money on improving children’s education.

Mary Bousted, joint general secretary of the National Education Union, said: “It is simply outrageous that, when school finances are so tight, these academy executives are paying themselves such large sums and accepting annual increases.”

She added: “It is time the government sorted out the free-for-all with academy finances so that taxpayers can be assured that scarce education funding is being spent in the best interests of children and young people.”

Angela Rayner, Labour’s shadow education secretary, said: “Our hardworking teachers have every right to be angry about years of real term pay cuts, as fat cat executives of multi-academy trusts continue to enjoy pay rises paid for by the taxpayer.

“Each year we’re seeing ever more serious scandals and evidence of financial mismanagement in an academy system that the government has let slip out of control.

“Our schools should not be used as cash cows for private profit, and when the cross-party Public Accounts Committee warns that our schools are being used for profiteering, it is about time ministers stopped brushing it under the carpet.”

In a statement on the 28 academy trusts issued earlier this week, Lord Agnew, minister for the school system, said: “The best academies place freedom in the hands of school leaders but with that autonomy comes greater accountability and transparency, which is exactly why I am insistent that the salaries of their executives are justifiable.”

He added: “Just because we are advocates of the academies programme, doesn’t mean we won’t call a trust out where we believe they are not acting responsibly.”

Publicație : The Independent