Tehnologii de automatizare a proceselor de afaceri, noi cursuri la FEAA din cadrul Universității „Cuza” din Iași

La Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor din cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași încep cursuri gratuite de „Robotic Process Automation”. De precizat că „Robotic Process Automation” este o denumire-umbrelă pentru tehnologii de automatizare a proceselor de afaceri. Scopul acestora este de a plasa facultatea de la „Cuza” în avangarda acestor tehnologii, prin implementări practice, articole de cercetare și, pe termen mediu, modificări aduse ofertei academice pentru a pregăti absolvenți capabili de a-și face o carieră în acest domeniu

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” (UAIC) din Iași, prin Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor (FEAA), demarează cursuri gratuite de „Robotic Process Automation” (RPA). „Robotic Process Automation este o denumire-umbrelă pentru tehnologii de automatizare a proceselor de afaceri. Acestea se bazează pe instrumente software și/sau pe inteligența artificială. Studiile arată că în anii următori tehnologiile RPA vor fi implementate pe scară largă în organizații și că vor sta la baza unor schimbări majore legate de productivitatea muncii.

În cadrul FEAA de la „Cuza” funcționează un Centru de Excelență în Tehnologii RPA

În cadrul Facultății de Economie și Administrarea Afacerilor din Universitatea „Cuza” din Iași activează, începând cu anul 2021, un Centru de Excelență în Tehnologii RPA. Scopul acestuia este plasarea FEAA în avangarda acestor tehnologii, prin implementări practice, articole de cercetare și, pe termen mediu, modificări aduse ofertei academice pentru a pregăti absolvenți capabili de a-și face o carieră în acest domeniu. În acest context, Centrul anunță organizarea unor cursuri de „Robotic Process Automation” dedicate studenților FEAA de anul 2 Licență, respectiv anul 1 de Master, indiferent de specializare. Este vorba de 3-4 sesiuni on-line, gratuite, care folosesc Platforma „Tailent Automation Platform”, recunoscută pentru ușurinta de utilizare chiar și de către utilizatori fără background tehnic.

La cursurile de „Robotic Process Automation”, înscrierile se fac până pe 4 aprilie 2021

La cursurile de „Robotic Process Automation”, înscrierile se fac până pe 4 aprilie 2021. Parteneri sunt: FEAA, una din cele mai mari facultăți de economie din România, cu un număr de peste 7.000 studenți și 133 de cadre didactice. De asemenea, partener este și „Tailent”, startup-ul românesc care a atras în 2020 investiții de jumătate de un milion de euro pentru dezvoltarea de roboți software și gestionarea acestora în mediul de producție.

Produsele acestuia permit atât automatizări simple, bazate pe acțiuni pre-construite, cât și automatizări complexe, prin modulul puternic de programare avansată. Implicată este și „Aliant”, companie specializată pe integrarea de tehnologii și servicii adaptate nevoilor de business cu obiective de creștere a performanței prin transformarea digitală a afacerilor. Alături de toate acestea, implicat este și Centrul de Formare Continuă și Antreprenoriat al Universității „Cuza” din Iași, care organizează cursuri și certificări IT de nivel internațional (Microsoft, ECDL), care atestă standardul cunoștințelor, abilităților și nivelul profesional al beneficiarilor.

Publicație : Bună Ziua Iași

Un reprezentant al UAIC Iași a dialogat despre noul sediu al Institutului de Cercetări Interdisciplinare din cadrul universității, proiectele pe care le coordonează în acest moment, ce planuri de viitor și-a proiectat, dar și despre activitatatea în Departamentul Științe Socio-Umane, în Studioul BZI LIVE

Miercuri, 31 martie 2021, la ora 15.00 în Studioul BZI LIVE a fost invitat cercetătorul științific dr. gradul II (CS II) Aurelian-Petruș Plopeanu de la Institutul de Cercetări Interdisciplinare (ICI) respectiv director al Departamentului Științe Socio-Umane din cadrul Universităţii Alexandru Ioan Cuza din Iaşi. Astfel, alături de cercetătorul ştiinţific au fost abordate elemente ce ţin de proiectele pe care le are, ce îşi propune pe viitor, ce înseamnă acest domeniu, dar şi despre noul sediu al Institutului de Cercetări Interdisciplinare de la UAIC Iaşi.

Un nou sediu pentru Institutul de Cercetări Interdisciplinare de la Universitatea „Cuza” din Iaşi

De precizat că actuala conducere a Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi continua investiţiile ce ţin de resursa umană, în principal, dar şi de bază materială, respectiv cea legată de infrastructură destinată cercetării în instituţie. Astfel, după ce în urmă cu un an UAIC a înfiinţat acest interesant şi util Institut de Cercetări Interdisciplinare, în această perioadă se cauta soluţii ca acesta să aibă un sediu propriu, dotat la cele mai înalte standarde.

„Da, e o perioadă în care căutăm un sediu pentru acest Institut. Vă asigur că va fi unul modern, într-un loc facil şi aparte. Acest demers e încă o etapă a Universităţii noastre de a înveşti şi de a susţine Cercetarea la cel mai înalt nivel. Astfel, pe lângă păstrarea şi încurajarea tinerilor şi a colegilor care se ocupa de acest domeniu, e important să avem şi infrastructura adecvată. O Universitate are credibilitate, vizibilitate şi recunoaştere pe plan naţional şi internaţional doar dacă acorda atenţia cuvenită Cercetării”, a mai punctat prof. univ. dr. Tudorel Toader, rectorul de la „Cuza”.

De precizat că ICI aduce împreuna cadre didactice ?i tineri cercetători din toate domeniile ştiinţelor fundamentale. Rolul acestuia este de a crea o mai bună conclucrare între diverşi oameni de ştiinţă, atât din UAIC, cât şi din ţară şi din străinătate. Institutul de Cercetări Interdisciplinare include, la Departament Ştiinţe şi ArheoInvest, Cernesim şi Ramtech, valoroase entităţi de colective în cercetare.

 Publicație : Bună Ziua Iași

Sute de studenți de la Universitatea de Agronomie din Iași revin în căminele din campus

Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară „Ion Ionescu de la Brad” din Iași se pregătește pentru primirea în campus a studenților care până acum au efectuat toate activitățile exclusiv on-line. Este vorba despre studenții din anii II și III de la Agricultură, Horticultură și Zootehnie, respectiv anii II, IV și V de la Medicină Veterinară, care vor desfășura toate activitățile față în față. Toți studenții de la Agronomie, din ultimii ani de studiu, vor continua activitățile on-site, 3 săptămâni, până la finalizarea cursurilor

Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară (USAMV) „Ion Ionescu de la Brad” din Iași se pregătește pentru rocada studenților. Concret, instituția îi va primi în campus pe cei care, până acum, au efectuat toate activitățile exclusiv on-line. Este vorba despre studenții din anii II și III de la facultățile de Agricultură, Horticultură și Zootehnie și anii II, IV și V de la Facultatea de Medicină Veterinară, care vor desfășura toate activitățile față în față. Toți studenții USAMV Iași din ultimii ani de studiu vor continua activitățile on-site, 3 săptămâni, până la finalizarea cursurilor.

Studenții USAMV Iași, care au fost prezenți în campus de la începutul semestrului al doilea, se vor decaza, termenul fiind stabilit pentru data de joi, 1 aprilie 2021

Studenții USAMV Iași, care au fost prezenți în campus de la începutul semestrului al doilea, se vor decaza, termenul fiind stabilit pentru data de joi, 1 aprilie 2021.

 „Joi, până la ora 16:00, studenții din seria întâi vor elibera camerele de cămin pentru ca Departamentul Administrativ să poată realiza toate operațiunile de dezinfecție și igienizare, măsuri impuse cu strictețe în această perioadă. După această etapă, urmează cazarea studenților din seria a doua, pe 3 și 4 aprilie, evident, cu respectarea tuturor normelor de distanțare fizică, igienă și obligativitatea purtării măștilor”, a precizat prof. univ. dr. Vasile Stoleru, prorector cu activitățile sociale.

Cazarea studenților va avea loc în intervalul orar 8:00-18:00 și va fi organizată cu ajutorul Ligii Studenților Agronomi și Veterinari.

La Universitatea de Agronomie, activitatea didactică se desfășoară în sistem hibrid, atât on-line, cât și față în față (on-site)

Pe de altă parte, la jumătatea lunii februarie 2021, în căminele USAMV Iași s-au cazat doar studenții din anii I și IV de la facultățile de Agricultură, Horticultură și Zootehnie și anii I, III, respectiv VI Medicină Veterinară. Studenții care în primele 7 săptămâni au desfășurat activități didactice doar on-line se vor caza și vor începe activitatea didactică (laboratoare/seminarii) față în față, de luni, 5 aprilie 2021. Reamintim că la USAMV Iași, Consiliul de Administrație (CA) a hotărât ca în semestrul al II-lea al anului universitar 2020-2021, care a început pe 15 februarie, pentru toate formele de învățământ, activitatea didactică se desfășoară în sistem hibrid, atât on-line, cât și față în față (on-site).

Publicație : Bună Ziua Iași și Ziarul de Iași

Medalii pentru studenții TUIASI, la Olimpiada internațională de matematică

Studenții Universității Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iași (TUIAS) au obținut două medalii de argint la cea de-a XIV-a ediție a Olimpiadei internaționale de matematică pentru studenți – „Internet Mathematical Olympiad”, organizată de către Universitatea Ariel din Israel. La ediția care a avut loc online, în data de 8 decembrie 2020, a participat un număr record de studenți, din acest motiv rezultatele au fost făcute publice abia acum. În mod concret, au fost înscriși 408 de tineri din 11 țări: India, Israel, Marea Britanie, Polonia, România, Rusia, Rwanda, Turkmenistan, Uzbekistan, Vietnam și Statele Unite ale Americii. Din partea TUIASI au participat doi studenți de la Facultatea de Automatică și Calculatoare, din anul al II-lea: Gabriel Alexandru Scînteie și Robert Curpăn, ambii obținând medalia de argint. Competiția s-a desfășurat pe două secțiuni: Blitz și Championship: la Blitz studenții TUIASI au obținut punctaj maxim, iar premierea s-a făcut pentru secțiunea Championship. „Încă o dată, Universitatea Tehnică Gheorghe Asachi din Iași este prezentă pe harta celor mai importante instituții de învățământ superior la nivel internațional prin rezultatele obținute de studenții săi la competițiile de matematică. Acestea vin în continuarea altor rezultate remarcabile obținute anul trecut de către studenții TUIASI: 4 medalii la Olimpiada Internațională de Matematică pentru Studenți SEEMOUS 2020, desfășurată în luna martie în Grecia”, a declarat lect. univ. dr. Marcel Roman, directorul Departamentului de Matematică și Informatică de la TUIASI. Studenții au fost pregătiți în cadrul „Centrului de Pregătire Performantă în Matematică” din Politehnica ieșeană de către lect. univ. dr. Marcel Roman, prof. univ. dr. Radu Strugariu și lect. univ. dr. Marian Panțiruc

Publicație : Evemimentul și Ziarul de Iași

Manifestări în memoria savantului Petru Poni la Muzeul „Poni-Cernătescu“

 Muzeul Ştiinţei şi Tehnicii „Ştefan Procopiu“ din cadrul Complexului Muzeal Naţional „Moldova“ Iaşi a pregătit pentru vinerea aceasta o manifestare omagială dedicată lui Petru Poni, evenimentele urmând să aibă loc la Muzeul „Poni-Cernătescu“.

Manifestarea, intitulată „In memoriam Petru Poni“, va avea loc pe 2 aprilie, de la ora 12.00, fiind dedicată unuia dintre întemeietorii chimiei din ţara noastră.

Programul evenimentului include evocări susţinute de acad. Bogdan Simionescu şi prof. univ. dr. Doina Humelnicu. Acestea vor fi prezentate online pe pagina de Facebook a Palatul Culturii din Iaşi.

Manifestarea omagială va fi deschisă cu un microrecital de muzică clasică susţinut de Cvartetul de coarde „Andantino“, iar în cadrul evenimentului va avea loc şi vernisajul expoziţiei „Petru Poni – Reformator al învăţământului românesc“.

 Publicație : Ziarul de Iași

Profesorul Mircea Covic, omagiat la vârsta de 80 de ani de conducerea UMF Iaşi

Universitatea de Medicină şi Farmacie „Grigore T. Popa“ din Iaşi a celebrat un profesor senior în ziua de marţi, 30 martie 2021. În Sala Senat a universităţii, în prezenţa conducerii universităţii, a familiei şi a profesorilor cunoscuţi, prof.dr. Mircea Covic a primit o plachetă de aniversare din partea UMF Iaşi pentru împlinirea vârstei de 80 de ani.

Festivitatea de omagiere a fost deschisă şi condusă de către rectorul universităţii, prof.dr. Viorel Scripcariu, care a fost şi cel ce i-a înmânat profesorului Mircea Covic placheta. În prezent, fiul acestuia, prof.dr. Adrian Covic, este unul dintre cei mai cunoscuţi specialişti români în domeniul nefrologiei, fiind şi prorector responsabil cu cercetarea la UMF Iaşi.

„Prof.dr. Mircea Covic a predat genetică medicală la Facultatea de Medicină a universităţii şi a fost directorul Centrului de Patologie Genetică Iaşi. Studiile universitare (Facultatea de Medicină Iaşi şi Facultatea de Biologie Iaşi), numeroasele specializări în ţară şi străinătate (Paris, Lyon, Marseille, Nancy, Leuven), activitatea practică în domeniul geneticii clinice (medic primar) şi activitatea de cercetare i-au adus o meritată reputaţie în acest domeniu, fiind ales preşedintele Societăţii Române de Genetică Medicală şi membru al unor societăţi ştiinţifice internaţionale (ESHG, ISHG, ECA)“, au precizat reprezentanţii universităţii.

Aceştia au mai precizat şi faptul că domeniile de studiu şi de cercetare ale prof.dr. Mircea Covic sunt cromozomii umani şi bolile cromozomiale, genetica clinică, tulburările de reproducere şi sexualizare, anomaliile congenitale. Astfel, în cadrul activităţii sale, acesta a publicat mai multe monografii şi cursuri universitare, peste 100 de lucrări ştiinţifice, multe în reviste străine cum ar fi: Experimental Cell Research, Journal de Genetique Humaine, European Journal of Human Genetics, Annales de Genetique, Semaine des Hospitaux sau Journal of Medical Genetics.

Publicație : Ziarul de Iași

Pimlico academy pupils stage protest over ‘discriminatory’ policies

 Hundreds of students join protest at London secondary school over curriculum and uniform rule changes

Hundreds of students have staged a protest outside a London secondary school over allegations of racism amid changes to the curriculum, its uniform policy and the placement of a union flag outside the building.

Students, parents and some staff at Pimlico academy have been angered over the recent changes, culminating in a large-scale protest on Wednesday morning. The protest was originally organised to take place on a football pitch within the school grounds, but in an apparent attempt to stop the event from happening, the gates to the pitch were allegedly locked by school staff.

Students instead gathered in the main grounds, just outside the main entrance, holding banners saying: “Black Lives Matter” amid chants of: “We want change.” The protest took place throughout the morning, and several police officers were present after being called by the school.

Accompanying the protest were a series of demands made by the students, which included an end to “discriminatory” school uniform policies, removing the union flag from outside the school, and introducing efforts to make students from a black and minority ethnic background feel more welcome.

Following the protest the headteacher Daniel Smith, the CEO of Future Academies Paul Smith and Tony Oulton, the vice-principal, had a meeting with six pupils.

A student said the trio agreed to the pupils list of demands and the union flag has now been removed. However, it was agreed other changes would be implemented after the Easter holidays.

The Guardian has previously reported that the school has come under intense scrutiny in recent months with staff resignations and a vote of no confidence in its headteacher.

In September 2020 students took down and burned a union flag that had been erected outside their school. Four weeks earlier, pupils had started a petition in response to the academy’s strict new uniform policy, which stated that hairstyles that “block the views of others” would not be permitted and hijabs should not be “too colourful”. The pupils accused the school’s management of racism, claiming that the new policy would penalise Muslims and those with afro hairstyles.

A female student in year 12 said she was taking part in the protests because she was unhappy with the “abrupt” changes to school policies since a change in the school’s administration. “The change in policies have been a shock to a lot of the new students, because the school we initially applied for isn’t necessarily the school we are attending now.”

She added that a lack of support from staff at the school in relation to the Black Lives Matter protests that took place last summer was also a fundamental reason why there was such unhappiness among the student body.

“In light of Black Lives Matter, we do think that it was a responsibility of the students to speak to them and show support, as it was a very traumatic time for many of us,” she said.

The discontent surrounding the school administration is also felt by parents. One mother, who has sons in both year 9 and 11, said she felt the school had gone “downhill” since the new headteacher had joined. “The school was a really happy environment and my sons were flourishing here. But now, my son is always scared of getting into trouble for silly reasons.”

She said her son had received a detention because his afro hair had been deemed not to fit in with the school dress code. “The school asked me to come in and said that we needed to change his hairstyle, and I refused to,” she said. “This is his hair style and his identity. Why do they want to change that? He is very happy with his hair.”

Another parent, who has a daughter in year 11, said that her child was taking part in the protests because of safeguarding issues rife in the school, which had become an “unhappy place”. “Racism is rife in the school, and there’s a lack of safeguarding. The staff are frustrated of the new setup, the new regime and the headteacher. It’s a very unhappy place.”

Following the protests parents were contacted by the school saying it would close early for the Easter holidays, with a staggered departure for different year groups.

In a separate email seen by the Guardian the school sent parents three documents, including its uniform policy with the offending rules crossed out and a statement from the principal, Daniel Smith, addressing their concerns.

It said the press coverage and the concerns it raised were an opportunity for reflection, for “engagement in constructive dialogue” and “action for change”.

In the email, Smith maintained that the school had “robust safeguarding measures in place”, and would “continue to do everything in our power to ensure that [the school] is a safe place for all”.

He added: “Being part of a diverse community is exciting but not without its challenges. If we are to truly celebrate our differences then we must brace ourselves for difficult conversations and engage in a process of ongoing self-scrutiny.

“That though will bring about a society more equal and more just and I look forward to our school being at the forefront of this debate and leading the change that is needed.”

Future Academies, which runs the school, said: “This morning Pimlico academy saw a protest by some students. The majority of students were in classrooms studying as usual throughout the protest.

“It is with regret that these matters have come to a head in such a public way. We want to take this opportunity to reassure parents that this is an isolated event, and we are working to resolve the issues raised. We apologise to all children, families and staff for the disruption today.”

Publicație : The Guardian