EXCLUSIV! Doua vesti BOMBA de la Universitatea „Cuza” din Iasi. Rectorul Toader anunta demararea unor investitii de milioane de euro

 Vesti de ultima ora de la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” – UAIC din Iasi! Acestea au fost transmise de rectorul institutiei, prof. univ. dr. Tudorel Toader • Totul este legat de faptul ca, in aceasta toamna, vor demara lucrarile la un nou camin ultra modern, respectiv demararea licitatiei pentru declararea unui castigator care sa se ocupe de reabilitarea si restaurarea Casei Universitarilor din Copou, cladire istorica – simbol a urbei • „Da, sunt doua vesti foarte bune pentru noi. In primul rand, am primit acceptul de al ANAP – Agentia Nationala pentru Achizitii Publice ca luni (15 iulie 2019 – n.r.) sa lansam public licitatia pentru firmele interesate de reabilitarea si restaurarea Casei Universitarilor, simbol istoric nu doar al Universitatii noastre, ci si al Iasului. Acest lucru ne va permite ca, pe 10 august 2019, sa putem avea un castigator si sa trecem la treaba. De asemenea, autoritatile guvernamentale ne-au anuntat ca avem toate aprobarile si finantarea ca, in maximum patru luni, sa demaram construirea noului camin, finantat de Compania Nationala de Investitii”, a precizat rectorul Toader

Anunturi, de ULTIMA ORA, in EXCLUSIVITATE pentru Cotidianul BUNA ZIUA IASI (BZI), facute de rectorul Universitatii „Alexandru Ioan Cuza” (UAIC) din Iasi – prof. univ. dr. Tudorel Toader. Dupa doar doi ani, de la momentul in care printr-o decizie definitiva si irevocabila a instantelor, UAIC a devenit (asa cum era si legal – n.r.) proprietar cu acte in regula al Casei Universitarilor (CUI) din Copou, institutia este pe ultima suta de metri in etapa ce tine de demararea reabilitarii si restaurarii faimosului imobil.

„Am primit acceptul de al ANAP – Agentia Nationala pentru Achizitii Publice ca luni (15 iulie 2019 – n.r.) sa lansam public licitatia pentru firmele interesate de reabilitarea si restaurarea Casei Universitarilor, simbol istoric nu doar al Universitatii noastre, ci si al Iasului. Acest lucru ne va permite ca, pe 10 august 2019, sa putem avea un castigator si sa trecem la treaba. In scurt timp vom trece la etapa lucrarilor efective. Este vorba despre reabilitarea, refunctionalizare si modernizare Casei Universitarilor Iasi cu nr. contract 1.198 din 15.09.2017 «proiectare» si o valoare de 316.730 mii lei. Vorbim despre o investitie de peste un milion de euro. Deja, a fost igienizat intreg spatiu. Aici, cladirea va ramane una de patrimoniu. Optiunea mea este de a da o dubla functionalitate acesteia, anume socio-culturala, si unde sa existe sali de conferinte, dezbateri universitare si editoriale sau prezentari de carte. Va fi ceva complet schimbat”, a transmis rectorul Toader.

Pe de alta parte, acesta a aratat ca, inca din aceasta toamna, vor demara lucrarile pentru construirea unui noua camin. „Autoritatile guvernamentale ne-au anuntat ca avem toate aprobarile si finantarea ca, in maximum patru luni, sa demaram construirea noului camin, finantat de Compania Nationala de Investitii. Amplasamentul acestuia va fi în Iasi, strada Titu Maiorescu, nr.15, aflat în proprietatea Cuza, în suprafata totala de 20.406 mp. Caminul va avea o capacitate de 198 de locuri în camere cu doua paturi, grup sanitar propriu, iar patru camere vor fi adaptate pentru persoane cu dizabilitati. Valoarea constructiei este de aproximativ 46 milioane de lei cu TVA inclus. Caminul se va adresa tuturor studentilor de la UAIC. Va fi unul dintre cele mai frumoase camine studentesti din tara”, a completat prof. univ. dr. Tudorel Toader, rectorul UAIC.

Publicație : Bună Ziua Iași

ADMITERE 2019. Începe bătălia pentru un loc la facultate. Cu ce oferte vin universităţile

Absolvenţii de liceu care doresc să opteze pentru studii superioare în ţară au la dispoziţie o ofertă generoasă pentru anul universitar 2019-2020, universităţile afişând deja online broşurile pentru admitere, cu toate informaţiile de care au nevoie viitorii studenţi.

Nici nu s-au terminat bine emoţiile examenului de bacalaureat că începe bătălia pentru un loc la facultate. Cele mai râvnite universităţi din România declară deschisă admiterea pentru viitorii boboci. Universitatea din Bucureşti, Academia de Studii Economice, Universitatea de Medicină şi Farmacie „Carol Davila”, Universitatea Politehnică din Capitală, precum şi instituţii de învăţământ superior din alte oraşe universitare, cum ar fi Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca, Universitatea de Vest din Timişoara, sau Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi se laudă că au multe oferte generoase: locuri suficiente la buget, cazare în cămine, burse şi alte facilităţi pentru o viaţă studenţească interesantă şi facilă. Mai mult, centrele universitare facilitează procedura admiterii, oferind opţiunea înscrierii online, dar şi cazare pe perioada admitere pentru studenţii din alte localităţi, gratuit sau la tarife modice.

Concret, unele facultăţi au optat pentru admitere pe bază de examen, altele pentru admitere pe baza mediei de bacalaureat şi eseu motivaţional. Spre exemplu, în sesiunea de admitere din iulie pentru programul de licenţă, Universitatea din Bucureşti pune la dispoziţia candidaţilor peste 10.500 de locuri, dintre care 4.350 de locuri la buget şi alte aproape 6.200 de locuri la taxă.

Înscrierile pentru admitere se vor desfăşura până pe 30 iulie. Concret, la Facultatea de Administraţie şi Afaceri, un program de studii aflat pe primul loc în topul preferinţelor tinerilor din întreaga ţară, sunt disponibile 252 de locuri la buget şi 185 de locuri la taxă, iar admiterea se face pe baza mediei de Bacalaureat (50% contează nota la proba la Limba şi literatura română şi 50%, nota obţinută la proba la alegere). Un alt program râvnit de către tineri este Facultatea de Matematică-Informatică, cu 132 locuri la buget şi 108 la taxă, unde înscrierea online sau la facultate este disponibilă până pe 17 iulie, iar pe 18 iulie începe examenul scris. Taxa de înscriere este 200 lei.

O altă universitate la mare căutare este Universitatea de Medicină şi Farmacie „Carol Davila” din Capitală. Aceasta scoate la concurs pentru studii de licenţă în domeniile Medicină, Medicină dentară şi farmacie, precum şi la Facultatea de Moaşe şi Asistenţă Medicală (FMAM) 1.464 de locuri, dintre care 1.154 de locuri finanţate de la bugetul de stat şi 310 locuri cu taxă. Specializarea „Medicină”, cu o durată de şase ani de studiu, sunt disponibile 650 locuri finanţate de la buget şi 200 locuri cu taxa, iar pentru specializarea „Medicină dentară”, cu durata de şase ani, sunt 180 locuri la buget şi 74 locuri la taxa. Înscrierile se vor face în perioada 11 – 17 iulie, între orele 9- 16, exceptând sâmbăta şi duminica. Examenul scris va avea loc în ziua de 24.07.2019 pentru toate facultăţile Universităţii. Taxa de înscriere este de 250 lei pentru toate facultăţile şi specializările.

În ceea ce priveşte înscrierea la Universitatea Politehnică din Capitală, la cele mai căutate facultăţi precum Inginerie Electrică, Energetică sau Automatică şi Calculatoare, înscrierea se face între 15-20 iulie, la secretariatele facultăţilor, zilnic, între 9:00-16:00. Proba scrisă la Matematică se susţine pe 22 şi 23 iulie, începând cu ora 10:00. În perioada 18-26 iulie, universitatea oferă cazare gratuită pentru candidaţii din provincie şi pentru un însoţitor al acestora. Şi la facultăţile din cadrul Academiei de Studii Economice (ASE), o altă universitate aflată în topul opţiunilor tinerilor, unde cei mai mulţi optează pentru Cibernetică sau Administrarea Afacerilor, înscrierile au loc în perioada 15-19 iulie, între orele 8.00 – 16.00.

La ASE sunt disponibile 6.269 de locuri pentru învăţământ cu frecvenţă şi 950 de locuri pentru învăţământ la distanţă şi cu frecvenţă redusă. Admiterea se desfăşoară prin concurs, bazat pe un eseu motivaţional, iar media generală este calculată ca medie ponderată între media obţinută la Bacalaureat (70%) şi media anilor de studii (30%). Şi ASE-ul oferă cazare pentru candidaţii din provincie şi însoţitorii acestora, dar contracost: 10 lei/noapte pentru candidaţi şi 20 lei/noapte pentru însoţitori.

Ce oferă facultăţile din ţară

Facultatea de Matematică-Informatică a Universităţii „Babeş-Bolyai” (UBB) a rămas şi ea pe primul loc în rândul absolvenţilor de liceu care doresc să studieze în Cluj. Pentru anul universitar 2019-2020, sunt disponibile 521 de locuri la buget, dintre care 92 la buget şi 203 la taxă pentru domeniul Matematică şi 429 la buget şi 144 la taxă, pentru Informatică. Pentru specializarea Matematică-Informatică, sunt 12 locuri la buget şi 13 la taxă. Înscrierile au loc între 16-19 iulie, orele 9:00-16:00 iar pe 21 iulie se va da concursul scris, la ora 9:00. Rezultatele şi confirmarea locurilor sunt programate pentru perioada 22-29 iulie, iar afişarea listelor finale, pe 29 iulie.

La Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, tinerii pot alege specializări precum Biologie, Chimie, Geologie sau Educaţie Fizică şi Sport. Cea mai căutată facultate anul trecut a fost Psihologia, unde sunt disponibile 155 de locuri la buget şi 133, la taxă. Aici, pentru admitere contează în proporţie de 100% media de la Bacalaureat. În perioada 15-20 iunie sunt programate înscrierile, urmând ca între 21-23 iulie să aibă loc selecţia candidaţilor şi afişarea rezultatelor.

La Universitatea de Vest din Timişoara, candidaţii pot opta pentru specializări cu profil Real precum Chimie, Economie, Fizică, Matematică şi Informatică, sau pentru Uman: Sociologie şi Psihologie, Ştiinte Politice sau Muzică şi Teatru. Cea mai solicitată facultate în ultimii ani a fost Matematică şi Informatică. Înscrierea are loc între 11-20 iulie, între 9:00-16:00 pentru zilele lucrătoarea şi 9:00-12:00 pentru sâmbătă. Concursul constă în examen scris, la Matematică sau Informatică, în funcţie de specializarea aleasă, pe 21 iulie, între 9:00-12:00.

Publicație : Adevărul

ADMITERE 2019. Ce îşi doresc angajatorii de la viitori angajaţi. Interviu cu un specialist în Recrutare

Mulţi tineri din România îşi doresc cariere în domeniul IT şi Inginerie, deşi piaţa muncii suferă un deficit mare de meseriaşi. Când vine momentul să îşi aleagă un loc de muncă, studenţii, dar şi absolvenţii de studii superioare tind să se lase influenţaţi de părinţi, în loc să-şi urmeze pasiunea.

„Ar trebui să plece de la pasiunile lor, de la ceea ce le place să facă. Să mergi la un job opt ore pe zi şi să nu îţi placă ce faci este o povară pe termen lung. Le recomand să renunţe la frici şi să aleagă ce le place cel mai mult“, este de părere trainerul în Resurse Umane, Alexandra Micu, într-un interviu acordat „Adevărul“.

„Adevărul”: Ce se caută pe piaţa muncii?

Alexandra Micu: În acest moment, cele mai căutate joburi sunt cele tehnice, în IT şi Inginerie. La polul opus avem un deficit mare de meseriaşi şi muncitori. Angajatorii îşi doresc candidaţi flexibili, dornici să se dezvolte, să se implice cât mai mult în companie. Le recomand tinerilor să fie curioşi şi curajoşi, să încerce joburi part-time, remote, să facă voluntariat, să înveţe constant de la colegii lor. Piaţa muncii cere o adaptare permanentă din partea angajaţilor pentru că învăţarea nu se termină niciodată, mereu apar legi noi, joburi noi la care trebuie să ne adaptăm.

În ce măsură tinerii trebuie să ţină cont de tendinţele actuale de pe piaţa muncii atunci când îşi aleg facultatea?

Sunt foarte mulţi tineri care se îndreaptă spre facultăţi de programare. Cred că o mare parte dintre ei încă sunt influenţaţi de părinţi în alegerea facultăţii. Le recomand cu căldură să îşi aleagă o viitoare carieră în funcţie de pasiunile lor, conectate cu cerinţele din piaţa muncii. De exemplu, Limba engleză şi utilizarea eficientă a unui laptop/calculator este o condiţie obligatorie. În liceu ar putea să participe la ateliere de carieră, să caute teste de personalitate şi de carieră care să îi ajute să îşi valideze competenţele.

Cum îşi pot da seama absolvenţii de liceu care le sunt competenţele-cheie şi abilităţile?

Prin ore de consiliere în carieră, prin participarea la ateliere, implicarea în proiecte de voluntariat şi joburi part-time. Cel mai bine te descoperi atunci când pui în practică anumite joburi/proiecte. Timpul petrecut alături de persoane pe care le admiră ei, precum şi lectura cărţilor de dezvoltare personale sunt elemente care contribuie la cunoaşterea de sine. Un jurnal în care să îşi noteze rezultatele bune, participarea la diferite competiţii, practicarea unui sport, înscrierea pe platforme de freelanceri sunt alte metode la îndemână pentru descoperirea de sine. Ar trebui să plece de la pasiunile lor, de la ceea ce le place să facă în mod uzual. Să mergi la un job opt ore pe zi sau mai mult şi să nu îţi placă este o povară pe termen lung. Le recomand să renunţe la frici şi să aleagă ce le place cel mai mult. Succesul are o definiţie diferită pentru fiecare dintre noi, dar atunci când ne descoperim vocaţia, succesul va veni cu certitudine într-o zi, dacă avem suficientă răbdare şi lucrăm în acest sens. Ca să alegi un domeniu, trebuie să îl cunoşti.

Le recomand tinerilor să înceapă să lucreze cât mai timpuriu, să nu mai aştepte să termine facultatea sau masterul pentru a intra în câmpul muncii. Candidaţii tineri care au succes au pornit la drum devreme, nu au aşteptat să termine studiile. Putem vorbi încă de aici de time management (planificarea timpului). Asociaţiile studenteşti sunt o alegere inspirată, care poate să îi ajute să aleagă mai uşor domeniul dorit, să aibă o expunere directă în anumite companii.

Care este nivelul salarial pentru tinerii aflaţi la început de carieră?

În Bucureşti, salariile pornesc de la 2.000 lei net până la 3.500, depinde ce limbi străine vorbeşti, ce competenţe tehnice ai. Cred că în primii doi ani de carieră, focusul tinerilor ar trebui să fie pe învăţare, dobândire de competenţe şi nu pe factorul financiar.

Cât de mult contează voluntariatul?

Foarte mult, este cea mai bună pregătire pe care o pot avea pentru un job real. Le-aş recomanda programe foarte faine în AIESEC (organizaţie pentru tineri) sau Erasmus care au ajutat mulţi studenţi să fie angajaţi în mod direct de companii multinaţionale.

Ce recomandare aveţi pentru tinerii care îşi caută un loc de muncă?

Le recomand tinerilor să înceapă să lucreze, să nu mai aştepte jobul visat, să nu pună atât de mult accent pe cum sună un job. Îi sfătuiesc să îşi ţină promisiunile faţă de ei şi faţă de angajator şi să se implice cu adevărat în fiecare job pe care îl acceptă. Mai mult, e important ca tinerii să înţeleagă că drumul spre succes este pavat cu muncă şi implicare constantă. În plus, este bine să se bucure de acest parcurs, să nu se grăbească să ajungă în vârf. Eu cred că fiecare etapă din cariera noastră are farmecul ei şi nu cred că a ajunge manager mult prea devreme este o binecuvântare. Îi mai sfătuiesc pe tineri să îşi facă un CV, un profil de LinkedIn şi o poză profesionistă pentru CV şi profilele pentru platformele de recrutare.

Totodată, îi îndemn să participe la interviuri, să înveţe să fie punctuali, să anunţe dacă nu ajung la timp sau deloc la interviuri. Mai ales când se află la început, este important să îşi facă un CV printat şi semnat şi să meargă în diferite companii în care şi-ar dori să lucreze şi să le depună acolo. Nu în ultimul rând, este extrem de oportun să participe la târguri de joburi şi să accepte un loc de muncă cu potenţial de creştere. E de dorit ca tinerii să se arunce în piaţa muncii cu mult entuziasm şi dorinţa de a fi cel mai bun, în fiecare zi.

Publicație : Adevărul

Admitere 2019. Meseriile cel mai bine plătite din România. Cât contează voluntariatul pentru un loc de muncă

IT-ul, ingineria, marketingul, publicitatea şi grafica se numără printre meseriile cele mai bine plătite. De departe însă, cel mai bine plătiţi sunt absolvenţii din domeniul IT şi Software, astfel că specialiştii în recrutare le recomandă absolvenţilor de liceu care au abilităţi în această zonă să se îndrepte spre specializări tehnice.

Concret, salariul mediu al unui manager IT poate ajunge la 2.400 de euro pe lună, în timp ce un specialist IT câştigă aproximativ 1.500 de euro pe lună, arată un studiu făcut de Brainspotting, IT&C Talent Map. Potrivit sursei citate, un junior din domeniul IT poate câştiga, pe parte de calitate, 1.300 de euro, în timp ce pe parte de Software, leafa sa ajunge la 1.562 de euro.

Un administrator de reţea, junior, are între 700 şi 1.100 de euro, notează sursa citată.

De cealaltă parte, seniorii sunt cel mai bine plătiţi. De pildă, salariul unui senior pe parte de calitate ajunge la 4.000 de euro pe lună, în timp ce un Software developer poate câştiga, lunar, 5.000 de euro, potrivit clasamentului. „Locurile de muncă mai bine plătite sunt cele care au legătură cu creativitatea şi cu domeniul IT-ului. Pot fi locuri de muncă din zona de marketing, publicitate, grafică, dar care să aibă tangenţă cu această parte tehnologică şi, în speţă, cu folosirea softurilor sau limbajelor de programare pentru cei din IT. Cei care vor merge către facultăţi de profil din zona aceasta vor avea şanse să câştige mai repede mai mulţi bani în comparaţie cu alţii din alte domenii”, a explicat, pentru „Adevărul”, Gabriel Chicioreanu, specialist în recrutare.

De ce sunt vânaţi cei din IT

Chiar dacă înainte, cei care absolveau IT-ul aveau tendinţa de a pleca în străinătate, lipsa de forţă de muncă şi ofertele foarte bune făcute de companiile din România îi determină pe aceştia să rămână în ţară şi să nu mai plece la fel de mult ca acum câţiva ani. „Cei din IT sunt foarte vânaţi, sunt într-un domeniu care are aplicabilitate în diverse domenii de activitate. Pentru un tânăr student care lucrează în domeniul IT şi cunoaşte atât aspecte teoretice, cât şi practice, salariul poate să meargă de la 800 de euro în sus. Pentru un absolvent, salariul poate ajunge chiar şi la 1.000 – 1.500 de euro. Mai nou, în domeniul IT-ului poţi să lucrezi în sistem remote, să fii pe o plajă, să fii acasă sau la birou şi să lucrezi pentru un partener din Statele Unite ale Americii, China, Australia. Şi atunci, în acest domeniu nu mai este neapărat nevoie de deplasare. Eu consider că sunt multe companii în România care au nevoie de salariaţi în zona IT”, a completat Chicioreanu.

Ingineria, alt domeniu bine plătit

Ingineria este un alt domeniu bine plătit. Salariul pentru un inginer debutant începe de la 650 de euro şi poate ajunge la 1.800 – 2.000 de euro. „Domeniile inginereşti sunt destul de bine plătite pentru că sunt puţini tineri care se mai duc către aceste profesii şi atunci angajatorii caută astfel de absolvenţi”, a mai spus specialistul în piaţa muncii. Alte domenii căutate şi bine plătite vor fi economic, relaţii publice şi comunicare, marketingul şi vânzările, dar şi domeniul outsourcing. Spre exemplu, marketingul este unul dintre domeniile în care se înregistrează cele mai mari salarii. Un director de marketing câştigă 1.476 de euro pe lună. În ceea ce priveşte vânzările, candidaţii juniori pot primi 600 de euro pe lună, în timp ce juniorii din marketing câştigă un salariu de 613 euro, pentru început. ;

Care vor fi joburile viitorului

Un studiu recent făcut de Busines Insider arată şi care vor fi cele mai bine plătite joburi ale viitorului. Hacker etic este un astfel de job, care se adresează persoanelor cu o foarte bună pregătire în domeniul ciberneticii. Aceştia depistează eventualele probleme existente la măsurile de securitate. În ceea ce priveşte jobul de statistician, se pare că şi acesta va fi la mare căutare şi va fi remunerat pe măsură. Potrivit sursei citate, statisticienii se ocupă de analiza consecinţelor financiare ale riscurilor pentru companiile de asigurări, bănci, firme de consultanţă. De asemenea, o altă meserie de viitor, conform clasamentului, este cea de front-end developer, responsabil de ceea ce vedem online. Aceştia au nevoie, pe lângă cunoştinţe tehnice, şi de idei şi viziuni despre ceea ce va funcţiona cel mai bine pentru un utilizator online.

Cât contează voluntariatul şi programele non-formale

Voluntariatul şi implicarea în programele non- formale cântăresc tot mai mult în ochii angajatorilor. Aşa susţin specialiştii în recrutare, care le recomandă tinerilor să se implice în organizaţii neguvernamentale în timpul facultăţii. Astfel, arată experţii, aceştia au şanse mai mari de a fi selectaţi pentru interviuri şi chiar pentru diverse poziţii în companiile multinaţionale, şi nu numai.

În ultimii ani, companiile pun accent pe abilităţile practice ale viitorilor candidaţi, chiar dacă aceştia se află la început de drum. Spre exemplu, cei care demonstrează că au avut capacitatea de a duce la bun sfârşit un proiect, ca şi voluntari, cei care au gestionat bugete, sunt preferaţi celor cu un sertar de diplome.

„Aceste programe de voluntariat sunt importante şi contează extrem de mult din două perspective. În primul rând, tânărul care se implică în astfel de activităţi îşi dezvoltă nişte competenţe ce îi sunt necesare ulterior, indiferent de domeniul de viaţă, cum ar fi socializarea, relaţionarea, lucrul în echipă şi aşa mai departe. În echipe, tinerii pot avea mai multe roluri: atât de lideri, cât şi de executanţi. Făcând voluntariat, îşi pot da seama ce li  se potriveşte cel mai mult”, a declarat, pentru „Adevărul”, Gabriel Chicioreanu, specialist în recrutare.

Pe de altă parte, completează specialistul, aceste activităţi de voluntariat sunt importante pentru că angajatorii din viitoarea piaţă a forţei de muncă vor să vadă dacă un tânăr s-a implicat pentru a se dezvolta, înainte de a-l angaja. „Şansele ca cei care fac voluntariat să se angajeze sunt mai mari, pentru că aceste programe fac diferenţa între un tânăr implicat şi un tânăr neimplicat”, a completat specialistul.

Competenţa probată prin practică

Mai exact, experţii consideră că studenţii care s-au implicat în organizaţii neguvernamentale se pot integra mai uşor într-o echipă, au iniţiativă şi pot produce rezultate, mai rapid decât ceilalţi. Totodată, aceşti tineri sunt preferaţi de companii pentru că demonstrează în ochii angajatorilor că îşi asumă diverse responsabilităţi. „În cazul lor, competenţa este probată prin practică. Dacă au derulat un proiect, dacă au atras sponsori, dacă au gestionat sume importante de bani se sporesc şansele de angajare. Aceşti tineri demonstrează că au un potenţial înalt şi că sunt oameni cu iniţiativă, care vor să se concentreze şi asupra altor activităţi decât cele legate strict de învăţământ”, spune şi Mihaela Feodorof, fondatorul YourWay Counseling.

Recunoscut ca vechime în muncă

Un avantaj e faptul că, în prezent, voluntariatul e recunoscut ca experienţă profesională în muncă. Asta pentru că, începând cu 2014, s-a dat o lege în acest sens. Practic, tinerii care fac voluntariat pot încheia un contract cu ONG-ul în care fac diverse activităţi, iar timpul respectiv este considerat experienţă în câmpul muncii, ceea ce constituie un avantaj pentru aceştia.  „Sunt tineri care se trezesc că au terminat anii de facultate, nu fac nimic în acest interval, şi apoi se întreabă de ce companiile din România nu-i angajează. Uneori este mai comod să stai acasă decât să te implici. Spre deosebire de anii anteriori, tinerii din România au început, încetul cu încetul, să fie implicaţi în organizaţii şi să facă voluntariat. O parte dintre cei din universităţi sunt implicaţi în organizaţii studenţeşti, altă parte e implicată în organizaţiile non-profit. Au început chiar şi liceenii să se orienteze spre voluntariat şi să facă practică, inclusiv din timpul liceului, în diverse instituţii”, a conchis Chicioreanu.

Beneficiile voluntariatului

Potrivit acestuia, un recrutor se uită aproximativ şase secunde pe un CV. Prin urmare, este esenţial ca în document să existe menţionate abilităţile-cheie ale potenţialului candidat. Experţii au conturat şi o serie de beneficii ale voluntariatului în rândul tinerilor. În primul rând, ei vorbesc despre impactul asupra comunităţii, menţionând că voluntarii pot ţine unită o comunitate. Totodată, e o modalitate prin care tinerii îşi pot face noi prieteni, care să aibă iniţiativă, aceleaşi valori şi interese comune cu ei. Activităţile din organizaţii pot da mai multă încredere celor care fac voluntariat şi, în final, experienţă în  lucrul cu oamenii.

Publicație: Adevărul

Government calls on OfS to clamp down on university grade inflation

Proportion of students awarded first class honours rose by 80% in just seven years

OfS said improvements in learning and teaching might account for the increases in first class degrees. Photograph: Stuart Black/Alamy

The proportion of university students awarded first-class honours has rocketed by 80% in the last seven years, prompting renewed calls from government for an immediate clampdown on grade inflation.

New figures released by the universities regulator, the Office for Students (OfS), show that 16% of students who graduated from an English university in 2010–11 attained the highest possible degree classification, but by last summer the proportion had gone up to 29%. Over the last year alone, the proportion of firsts has increased by more than 2%.

The surge in first-class degrees is not confined to a handful of rogue universities. Ninety-four percent of the 148 higher education providers included in the OfS analysis demonstrated a “statistically significant” but unexplained increase in the proportion of first-class degrees awarded last summer compared with 2010–11.

Among them, the University of Surrey increased its proportion from 23% in 2010–11 to 45% last summer; Huddersfield rose from 15% to more than 40%; Staffordshire jumped from 14% to 34%; and Greenwich from 15.5% to 37%.

Damian Hinds, the education secretary, described the figures as “disappointing” and warned that they risked undermining public trust in standards at English universities. “It cannot be right that some students are awarded higher grades for the same level of achievement than those from previous years.

“We owe it to the hardworking students and institutions who play by the rules to stamp out this unfair practice. I expect the OfS to challenge those providers where the data suggests there are unjustified and unexplained increases in attainment, and demand evidence of the actions they are taking to stop this.”

The OfS conducted a similar exercise last December and at that time issued a stark warning to universities that they could be fined or even removed from the official register if they failed to tackle spiralling grade inflation.

In the past, the sector has countered accusations of grade inflation, arguing that higher education has changed in recent years, with universities putting more emphasis on the quality of teaching, and students paying high tuition fees working harder in order to get the best outcome from their investment.

According to the OfS, however, even taking into account factors like entrance qualifications and student characteristics, which may influence attainment, there is still an “unexplained” difference of 13.9 percentage points compared with OfS predictions for the share of firsts in 2017–18.

The regulator acknowledged that there were positive signs that the higher education sector had begun to tackle the issue, and said it would take time for change to take effect.

Susan Lapworth, director of competition and registration at the Office for Students, warned however: “Worries about grade inflation threaten to devalue a university education in the eyes of employers and potential students. So it is essential we regain and maintain public confidence in the reliability of degree classification.”

The OfS is now planning to contact universities with the highest unexplained increases in degree classifications. “We will ask them to provide further information to help us understand how they account for these increases.” said Lapworth. “In seeking this additional information, we recognise that there are factors that could explain the increases – for example, improvements in learning and teaching – that we have not been able to measure in our analysis.”

Chris Hale, director of policy at Universities UK, the umbrella organisation that represents universities, said the sector was committed to protecting its world-leading reputation. “Students deserve to have qualifications which they can take pride in, and employers and the wider public need to have confidence in the results students achieve.

“This commitment was shown by the overwhelming support for the recent sector-wide statement of intent which maps out a framework for action, and we know that institutions are already taking action to review their processes and data.

“It is important not to forget that students working harder, improvements in teaching, investment in academic support and widening participation initiatives are also all leading to legitimate grade improvement, and such improvements are to be celebrated.”

Publicație : The Guardian

English technical education plans ‘ignore’ universities’ role

New plans for levels 4 and 5 are a ‘mixed bag’ for universities, experts say

Proposals aimed at reinvigorating England’s level 4 and 5 qualifications, immediately below full degrees, ignore the role of universities in providing these courses and could add unnecessary bureaucracy, experts have warned.

In a move that follows the Augar review’s calls to raise the status of vocational education, the Department for Education has called for levels 4 and 5 to be rebranded in a bid to boost their take-up. In the proposals, published on 8 July, the DfE said they should be rebadged as Higher Technical Qualifications and awarded a quality mark by the Institute for Apprenticeships and Technical Education.

The DfE said that it wanted higher technical qualifications to become “a positive and popular choice” for younger students and for those who want to upskill and retrain.

Currently, Level 4 and 5 qualifications are offered at universities, further education colleges and alternative providers – but only 10 per cent of UK adults hold these qualifications as their highest award.

The consultation also proposes that those taking these qualifications are entitled to the same financial support as those undertaking degrees, as recommended in the Augar review. The qualifications would be regulated by Ofqual, and the Office for Students would develop a set of technical ongoing registration conditions for providers of these courses.

Andy Westwood, vice-dean for social responsibility at the University of Manchester, welcomed the focus on what the Augar report called the “missing middle” between further education and higher education.

However, Professor Westwood pointed out that many universities, particularly post-92 institutions, already offer level 4 and 5 qualifications. The consultation “doesn’t recognise the part that universities have to play, and that’s the biggest problem”, he added.

“If I was a university that traditionally offers this stuff, I’d be very concerned. You are not going to muck about applying to the [Institute for Apprenticeships and Technical Education] for awarding status for every qualification. You award your own degrees; why would you award somebody else’s level 4 and 5 [qualifications], if you think you can do a better job?”

In essence this is an extension of the planned T levels pathway, Professor Westwood said. “It’s a real shame that they haven’t thought about the different models for awarding qualifications,” he added. „It’s a mistake to ignore the university route.”

A 2018 report, published by the Higher Education Policy Institute, called for universities to take full charge of levels 4 and 5 to address the UK’s growing skills gap.

Greg Walker, chief executive of MillionPlus, the association of modern universities, said measures to raise the profile of these little-understood awards “are sensible and should be supported”.

However, additions to current OfS registration conditions for this specific form of higher education need to be reasonable and proportionate, he added. “Without this light touch there is a risk that such demands will impose an increased bureaucratic burden on high-quality providers, such as modern universities, to ensure baseline compliance among smaller, newer providers,” he said.

Conor Moss, group director for business engagement, skills and employability at Sheffield Hallam University, said it would be “a mixed picture for universities”.

“With the IfA taking the lead of the approval of the qualifications, there is a worry that the process could become bureaucratic and slow when employer-led qualifications need to be agile and flexible, as things change incredibly quickly,” he added.

It was important, he continued, that the DfE recognises the role universities have to play in this area, but also “the opportunity for really innovative FE and HE collaboration working in partnership with employers and Local Enterprise Partnerships”.

Publicație : The Times

University of London ‘safe haven’ for small institutes in marketised sector

New vice-chancellor of federal university to focus on boosting international programmes and ‘selling London brand’ post-Brexit  

Wendy Thomson, new vice-chancellor of the University of London, is not your typical university leader. Growing up with adoptive parents in a poor area of Montreal, she was, and still is, the first in her family to go to university.

Fast forward 40 years, she most recently worked as managing director of Norfolk County Council. Her previous roles include leading the Office of Public Service Reform in the Cabinet Office under Tony Blair, chief executive of the London Borough of Newham, chief executive of the charity Turning Point and director of the school of social work at Canada’s McGill University.

This might seem like a varied and disparate career but Professor Thomson, who took up her London post on 1 July, said she has “always looked for places to work where you can make a difference to people’s lives”.

“If you look at any of the various work done on social mobility and inequality it always comes to education – that’s what’s going to be people’s route out of disadvantage. It certainly has been for me,” she added.

“I guess I bring a slightly different lens to the world of vice-chancellors than maybe is the typical image [of a vice-chancellor] that people might have. I don’t think there has been another woman [leading London] since the ‘50s.”

Her experience working for local and national government means that she understands how conversations with universities “sound out there” in the world of government, she said, adding that “it’s a dialogue that’s an important one to keep feeding and strengthening and it’s not one that happens that easily”.

“If you talk to most universities I imagine what they talk to their local authority about would probably be planning permission, student nuisance and occasionally something to do with the industrial strategy,” she continued. “I think we can do more than that when you think of the social challenges that a city like London faces. How can we engage with that? How can they value the asset that we bring as a set of world-class institutions?”

One of Professor Thomson’s goals at London, which consists of 17 member institutions, is to enhance the university’s worldwide programmes, which have about 52,000 students across 180 countries.

“I think it could be the UK’s greatest educational export…but until I engaged with this job I had never heard of it,” she said.

She also hopes to “sell the London brand, which I think will be under threat post-Brexit” and ensure that the capital as a whole – which is home to the richest and poorest communities in the UK – benefits from the institution.

Widening participation is one of the ways in which universities can tackle the challenge of polarisation and “the populist attack on intellectual endeavour”, she said.

However, Professor Thomson said that the “marketisation framework in which higher education is being thought about these days isn’t always consistent with widening access”.

“Some of the metrics that are used to judge the success of institutions don’t encourage people to take a risk on more context-based admissions. I think we need to be brave enough to represent those interests,” she said.

Meanwhile, Professor Thomson labelled the Augar review of post-18 education and funding in England “ill-conceived”, adding that while the concern with further education is “a genuine issue”, the review says little more than “something ought to be done”.

In December, the new University of London Act was implemented, allowing member institutions to apply for university title. Professor Thomson said that the law is not a “big change” but “removes any remaining irritations about a dependency on the university as a mothership”.

However, she said that “there a real sense of belonging” among the members, adding that some of the small, specialist institutions “need to be part of something bigger because they don’t fit in the mould of the current national policy around higher education”.

“If the model assumes a marketisation of ever bigger institutions competing with each other on price and quality, then the Courtauld Institute of Art and the Institute of Cancer Research and the Royal Academy of Music are not made in that mould,” she said.

“The UoL in part is a safe haven and an advocate for those very specialist institutions, which are outstanding. It provides them a wider world in which to be a citizen.”

Publicație : The Times

Australia’s controversial full-fee places ‘should be revived’

Universities need flexibility to admit more students and it is wrong to call full-fee places ‘elitist’, deputy v-c argues

Australian students should be able to pay full dollar for university places, a deputy vice-chancellor has proposed, reviving debate over a model critics saw as allowing rich students to buy their way into university.

Duncan Bentley, a researcher on taxypayers’ rights and deputy vice-chancellor (academic) at Swinburne University, says that Australia should reconsider a decade-old ban on full-fee places for domestic undergraduates – a model in which students self-funded their courses without any public subsidy – arguing that it no longer makes sense now that subsidised places have been capped.

“The government is saying there’s only a certain pot of money that it can afford,” said Professor Bentley. “Naturally we would all like to have as many places as possible, but the government’s saying there’s absolutely no way it’s going to give us that additional funding.

“There is no doubt of the fundamental merits of commonwealth-supported [publicly subsidised] places. The question, in a capped environment and [amid] increasing demand, is whether universities should be precluded from offering additional full-fee places to meet this demand.”

Full-fee places were introduced by then prime minister John Howard’s conservative government in 1996, as part of a shake-up of tuition fees. Universities that had used up their allotment of domestic undergraduate places were allowed to make additional places available to students prepared to meet the full costs.

The arrangement proved moderately popular, with about 2 per cent of Australian undergraduates paying full fees by 2008. But critics said the practice was elitist, allowing wealthy students to buy their way into university with school results up to five points lower than the merit-based admission scores.

In 2009, then Labor education minister Julia Gillard banned universities from enrolling any more full-fee domestic undergraduates. Months later she removed the need for full-fee places by promising to establish a demand-driven system, allowing universities to admit unlimited numbers of capable domestic undergraduates.

However, circumstances have changed again after the Coalition government axed the demand-driven system in late 2017. While limited growth in funded places will be permitted from next year, experts say it will not be enough to accommodate demand from school-leavers, whose numbers are projected to grow more than twice as quickly as the general population between 2022 and 2025.

Professor Bentley predicted “burgeoning demand” in fields such as health, education, science and technology. “Universities are not in a position to meet that demand unless the government uncaps those areas or allows full-fee places.”

He dismissed claims of elitism as a “furphy”, saying that full-fee places were already available in postgraduate courses – where they coexist with subsidised places – and almost existed in undergraduate law, economics and business degrees, where government subsidies cover just 16 per cent of course costs.

Professor Bentley said that universities juggling subsidised and full-fee places would allocate them in much the way they handled master’s places. People with most financial need and those with outstanding academic merit would be first in line for subsidised courses, he said.

Universities would only be able to offer full-fee places once they had used up their commonwealth-supported quotas, he added, while overall fees would be capped as at present. “That stops any gaming by universities trying to make more money out of students than they would from commonwealth-supported places,” he said.

Professor Bentley opposed “lenient” entry standards for full-fee students, arguing that people who did not meet admissions criteria should instead be channelled into “pedagogically supported” diploma pathway courses.

He also said a ban on full-fee sub-bachelor courses at universities should also be removed.

Under current arrangements, universities can only offer subsidised diploma places. This limitation “closes off a natural pathway to higher education”, denying university entry to capable but less academically prepared students, he argued.

It also puts universities at a competitive disadvantage compared with private colleges, which are allowed to teach full-fee diploma and bachelor’s students. “We can’t provide pathway places,” Professor Bentley said. “We have to ask [private providers such as] Navitas to do it for us.”

Representative group Independent Higher Education Australia said that the private sector’s role was to “fill the gaps” in public sector provision. And CEO Simon Finn said that while universities could not charge Australian undergraduates full fees, private colleges did not have access to government teaching subsidies – despite a recommendation to the contrary in the 2008 Bradley Review of Higher Education.

Mr Finn said that provider quality should determine access to funding. “Open public funding to quality providers whether they’re public or private,” he said. “Then it’s reasonable to be looking at competitive approaches to full-fee paying students.”

Publicație : The Times