15 mai 2021

O mare universitate din Iaşi îşi schimbă numele – EXCLUSIV

IASI UNIVERSITY OF LIFE SCIENCES (IULS) este noul brand care reprezintă actualul așezământ academic centenar, nume care reflectă schimbările europene existente la nivel academic, de cercetare și ale pieței muncii, toate fiind accelerate de provocările majore și complexe din sfera științelor vieții.

Estimăm un important impact la nivel local și regional, ținând cont de schimbările climatice, poluarea mediului, creșterea demografică, migrația, alimentația publică, resursele de apă și alimente, energiile regenerabile, protejarea resurselor și a arealelor naturale, care fac obiectul domeniilor de studiu ale universității noastre, într-un nou context socio-economic.

USAMV din Iași și-a păstrat misiunea fundamentală inițială, de a forma ingineri în domeniul științelor aplicate ale mediului și vieții: agronomie, horticultură, biotehnologii agricole, inginerie şi management în agricultură și dezvoltare rurală, ingineria produselor alimentare, horticultură, ingineria mediului, zootehnie, sau licențiați în biologie și medicină veterinară.

„UNIVERSITATEA de ȘTIINȚELE VIEȚII «Ion Ionescu de la Brad» Iași, este noul brand care reprezintă actualul așezământ academic centenar, nume care reflectă tendințele europene actuale la nivel didactic, de cercetare și ale pieței muncii, toate fiind dinamizate de provocările majore și complexe din sfera științelor vieții.
Estimăm un important impact la nivel regional, național dar și internațional, prin creșterea ponderii cercetărilor privind schimbările climatice, poluarea mediului, creșterea demografică, alimentația publică, resursele de apă și alimente, energiile regenerabile, protejarea resurselor și a arealelor naturale, care fac obiectul domeniilor de studiu ale universității noastre, în noul context socio-economic.
Sperăm că impactul să fie pozitiv și în ceea ce privește atractivitatea pentru viitorii studenți, naționali și internaționali, deoarece universitatea își păstrează misiunea fundamentală inițială, de a forma ingineri în domeniul științelor aplicate ale mediului și vieții: agronomie, horticultură, biotehnologii agricole, inginerie şi management în agricultură și dezvoltare rurală, ingineria produselor alimentare, horticultură, ingineria mediului, ingineria resurselor animale și alimentare, sau licențiați în biologie și medicină veterinară.
Schimbarea denumirii nu este doar o acțiune de rebrending, ci reprezintă și o schimbare de viziune în abordarea direcțiilor de dezvoltare ale universității noastre și sperăm că IULS – Iaşi University of Life Sciences să devină cât mai curând membră a Ligii Europene a Universităților pentru Științele Vieții (Euro Ligue of Life Sciences)”, a punctat prof. univ. dr. Gerard Jitareanu, rectorul USAMV Iaşi.

Universitatea contribuie la soluționarea provocărilor locale și regionale ale țării

Universitatea este o instituție în care se predau științe ale mediului și ale vieții, situându-se în poziția perfectă de a contribui la soluționarea provocărilor locale și regionale ale țării.

Soluțiile acestei diversități se regăsesc tocmai în interdisciplinaritatea specializărilor studiate aici: AgriculturăMontanologieExploatarea maşinilor şi instalaţiilor pentru agricultură şi industria alimentară, Ingineria şi managementul afacerilor agricole, Tehnologia prelucrării produselor agricoleProtecţia consumatorului şi a mediului, Biologie, Zootehnie, Piscicultură şi acvacultură, Inginerie şi management în alimentaţia publică şi agroturism, Controlul şi expertiza produselor alimentare (A), Medicină veterinară.

Ultimile decenii au produs schimbări majore în dinamica societății, în ceea ce privește dezvoltarea academică a universităților cu același profil agronomic în Europa, care s-au integrat unui nou set de cerințe ale pieței muncii, consolidându-și identitatea în spațiul european al învățământului, făcând eforturi suplimentare pentru a asigura o recunoaștere și o mai bună armonizare a calificărilor din cadrul învățământului superior agronomic, inclusiv schimbându-și denumirea tradițională.

S-au format asfel din fostele universități agronomice, entități academice care utilizează cu succes titulatura de LIFE SCIENCES, pentru a se integra nevoilor societale actuale, pentru a putea forma consorții împreună, pentru a-și dezvolta parteneriatele, numărul de studenți și cadre didactice.

Pentru a exemplifica succint câteva astfel de universități, menționăm :

UNIVERSITY OF NATURAL RESOURCES AND LIFE SCIENCES, VIENNA (BOKU) – 2004

BOKU împlinește în 2022, 150 de ani de existență. Începând cu acest mileniu, fiind una din cele mai bune universități de științe ale vieții din Europa, BOKU și-a restructurat încă din 2004 toate institutele de cercetare în 13 departamente, cu peste 60 de institute, dublandu-se numărul de studenți /profesori, având astăzi un corp profesoral și personal de cercetare de 2.141 și 12.032 studenți. In interiorul acestor departamente funcționează institute corespunzătoare și departamentelor din universitatea noastră.

CZECH UNIVERSITY OF LIFE SCIENCES PRAGUE – 2007

În 2007 , Senatul Academic al Universității a schimbat denumirea oficială în limba engleză a Universității cehe de agricultură din Czech University of Agriculture, în Czech University of Life Sciences Prague, reflectând astfel întregul domeniu al viitoarelor sale obiective educaționale și de cercetare. Tot din 2007, este membră în Euroliga pentru Științe ale Vieții www.euroleague-study.org.

Au în prezent 18.000 studenți, 6 facultăți și un institut, 170 de programe de studii la nivelurile de licență-master-doctorat, cu limbă de predare – engleza, Sunt 1700 de angajați dintre care 700 sunt profesori.

ESTONIAN UNIVERSITY OF LIFE SCIENCES – din 2005

Este o instituție integrată de cercetare, dezvoltare, educație și cultură cu obiectivul de a contribui la dezvoltarea durabilă a societății și la bunăstarea oamenilor, prin furnizarea de cercetare avansată recunoscută la nivel internațional, cu predare și dezvoltare academică alături de servicii inovatoare bazate pe aceasta.

EMÜ promovează și încurajează bioeconomia bazată pe lanțul valoric și pe cercetare în domeniile legate de utilizarea durabilă a resurselor naturale,  dezvoltarea vieții rurale și a economiei rurale.

LATVIA UNIVERSITY OF LIFE SCIENCES AND TECHNOLOGIES – 2018

Vechea denumire de Latvia Academy of Agriculture din Riga, păstrată încă din 1944, a fost schimbată prin decizia Senatului în 2018 în  „University of Life Sciences and Technologies”.

HAS UNIVERSITY OF APPLIED SCIENCES – OLANDA

Este cel mai bun centru de expertiză pentru domeniul agrifood si sectorul mediu înconjurător. Universitatea olandeză prezintă și o ofertă de consultanță/extensie pentru mediul de afaceri dar și formare continuă pentru adulții din agri-business, la site-ul https://www.has.nl/en .

HAS pune accent pe conceptul educațional de studiu antreprenorial, fiind cea mai dezvoltată universitate din sudul Olandei, având peste 450 angajați, 3000 studenți, dar și 300 participanți la cursuri profesionale.

INHOLLAND UNIVERSITY OF APPLIED SCIENCES – OLANDA

Această universitate are o ofertă educațională extrem de vastă, pe domeniul applied sciences-engineering: de la aeronautică, Agri-Food, Industria ospitalității, management în turism, ITC,  biotehnologii, creșterea animalelor într-o societate durabilă, peisagistică și mediu, inginerie mecanică,  la Creative Business.

NORWEGIAN UNIVERSITY OF LIFE SCIENCES (NMBU)

Programe de studiu și cercetare destinate abordarii și gestionării  provocărilor globale ce țin de mediul înconjuurător, dezvoltarea durabilă, sursele de energie regenerabilă, producția alimentară și managementul terenurilor și al resurselor.

NMBU reprezintă o sinteză academică unică a științelor mediului și a vieții, bio-producție, medicină veterinară, tehnologie, planificare a utilizării terenului și economie, care oferă poziția perfectă pentru a ajuta la rezolvarea acestor provocări și pentru a permite un viitor durabil, în conformitate cu obiectivele de dezvoltare durabilă.

UNIVERSITY OF LIFE SCIENCES IN LUBLIN- POLONIA – 2008

2008, numele a fost transformat în  University of Life Sciences in Lublin.

Este o instituție de învățământ superior cu un profil extins, integrează o gamă largă de științe agricole, veterinare, biologice, tehnice și socio-economice.

Astăzi, au următoarele 7 facultăți: agrobioengineering, medicină veterinară, animal sciences and bioeconomy, horticulture and landscape architecture, production engineering, food sciences and biotechnology, environmental biology.

WROCLAW UNIVERSITY OF ENVIRONMENTAL AND LIFE SCIENCES (UPWr) – 2008

Începand cu 1945  universitatea s-a denumit de colegiu agricol, înalta școală de agricultură (1951), academia de agricultură (1972), în 2008 având denumirea actuală.

Universitatea pune accent pe utilizarea adecvată, transformarea și protecția resurselor naturale și ale mediului, precum și asigurarea unei calități ridicate a vieții. Au  aproape 1.600 de angajați, educă 8 mii de studenți și aproape 200 de doctoranzi. Oferă 28 de programe de diplomă la 5 facultăți și – în conformitate cu ideea învățării pe tot parcursul vieții există 22 de studii postuniversitare, Open University of the Third Age, cursuri, traininguri și activități pentru copii.

WARSAW UNIVERSITY OF LIFE SCIENCES  

Încă din perioada 2000-2010 – Guvernul polonez a avut o stategie de re-branding pentru toate universitățile din domeniul agro-food și MV din Polonia, care a făcut ca dezvoltarea acestora să fie rapidă și diversificată ca domenii.  După 2003 , s-au dezvoltat puternic Acum, au 27.000 studenți, 1.700 profesori, 34 de domenii de studiu, 130 specializări și 13 departamente. Deasemeni, au colaborări cu 250 de universități din străinătate din 50 de țăti. Posedă un campus de 70 hectare , 300 săli de clasă și 24 amfiteatre.

NATIONAL UNIVERSITY OF LIFE AND ENVIRONMENTAL SCIENCES OF UKRAINE 

S-a chemat National Agricultural University (pana in 2008).

Universitatea Națională de Științe ale Vieții și Mediului din Ucraina ( nume dat din 2008) este una dintre cele mai importante instituții de educație, știință și cultură din Ucraina.

Peste 26000 de studenți și peste 600 de absolvenți, doctoranzi și solicitanți studiază în 3 institute de învățământ și cercetare și 13 departamente ale instituției universitare de bază (în Kiev) și 10 unități separate din NULES din Ucraina – universități regionale cu niveluri de acreditare І-ІІІ. Peste 300 profesori doctori în științe, 2600 cercetători sau lucrători științifici, peste 1000 profesori asistenți sau doctoranzi.

Schimbarea denumirii nu este doar o ac’iune de rebrending, ci reprezintă și o schimbare de viziune în abordarea direcțiilor de dezvoltare ale universității noastre: 

  • dezvoltarea academică prin colaborare internațională (grade/titluri/programe în cotutelă)
  • implicarea activă în dezvoltarea durabilă a resurselor naturale, factor determinant în calitatea vieții
  • preocuparea pentru conservarea patrimoniului și a habitatului
  • un accent mai pronunțat pe lanțul de producție alimentară și tehnologiile de producție asociate
  • combinarea expertizei fundamentale și aplicate în domenii precum științele naturale, inginerie, agribusiness, pentru a lărgi baza de cunoștințe necesară managementului sustenabil al resurselor
  • accentul pe Bioeconomia bazată pe cunoaștere și care presupune:
  • utilizarea durabilă și economică a resurselor naturale regenerabile și a mediului;
  • o mai bună utilizare a produselor și proceselor naturale pentru sănătatea umană și calitatea vieții;
  • îmbunătățirea dezvoltării regionale și competitivitatea în zonele rurale;
  • crearea de beneficii sociale, urmărirea și dezvoltarea principiilor One Health care cuprinde sănătatea oamenilor, a animalelor și a mediului.
  • susținerea învățării pe tot parcursul vieții (lifelong learning)
  • integrarea noilor tehnologii și a instrumentelor digitale necesare în dezvoltarea de smart communities, pentru a recalibra relația dintre comportamentul uman și condițiile de muncă
  • Având în vedere experiența altor universități cu profil agronomic din Europa care si-au re-brenduit numele pentru o dezvoltare rapidă, armonioasă și modernă, utilizând LIFE SCIENCES ca pe o sintagmă asociată modului de gândire European actual,
  • Aplicăm recomandarea Consiliului European (2018/C 444/01) pentru ciclul superior de învățământ și formare de a dezvolta instrumente suplimentare de asigurare a calității în domeniul educației și formării profesionale, în concordanță cu Cadrul european pentru asigurarea calității în educație și formare profesională și cu evoluțiile ulterioare ale acestuia,
  • Dorim consolidarea identității europene prin educație și cultură,
  • Inițiem o astfel de abordare de re-brending deoarece este menită să ne sprijine în crearea condițiilor care vor face posibilă recunoașterea reciprocă automată. Există punți comune în formarea profesională asemănătoare cu ale universităților de științe ale vieții care alcătuiesc un consorțiu European numit Euroleague for Life Sciences (ELLS)https://www.euroleague-study.org/en/universities. *
  • Deschidem o nouă optică care va spori nivelul de ambiție al comunității academice fiind asfel încurajată creșterea calității proceselor educaționale și de cercetare,
  • Facilităm planificarea, elaborarea și evaluarea programelor de studii și a mobilității studenților, prin recunoașterea rezultatelor învățării, a calificărilor și a perioadelor de învățare”
  • Valorificăm în acest sistem globalizat al învățării, toate oportunităților de învățare pentru studenți în cadrul Euroleague for Life Sciences
  • Asigurăm punți de cercetare între institutele noastre și cele existente în consorțiul ELLS
  • Dezvoltăm oportunități noi de colaborare între cadre didactice și cercetători din spațiul European.

Scurt istoric 

Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară din Iași are o tradiție veche în România:

– Secție de Științe Agricole – 1912 ( M.O. din 27.martie 1912)

– Facultate de Științe Agricole (1933)

– 1948 s-a înființat Institutul Agronomic din Iași, cu Facultatea de Agrotehnică

– Decret al MAN (1956) – Institutului i s-a acordat numele Ion Ionescu de la Brad

– în 1951 Facultățile de Zootehnie și Horticultură

– 1961 Facultatea de Medicină Veterinară

– 1993 –  prin H.G. nr. 209 din 19 mai, Universitatea Agronomică “Ion Ionescu de la Brad” Iași

–  1995 – Universitatea Agronomică și de Medicină Veterinară “Ion Ionescu de la Brad” Iași.

– 2000 – Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară “Ion Ionescu de la Brad” Iași.

– 2021 – Universitatea de Științele Vieții ”Ion Ionescu de la Brad” Iași

Publicație: Bună Ziua Iași și Ziarul de Iași

 

MasterChef la Universitatea de Agronomie din Iași! Concursurile „Gătește sănătos și simplu” și „Identificare și atestare de produse tradiționale din Moldova”, puncte de atracție pentru studenți și profesoriys Celebrities Handle Stressful Situations

MasterChef la Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară „Ion Ionescu de la Brad” din Iași! Facultatea de Ingineria Resurselor Animale și Alimentare organizează alături de Asociația Culturală Euro Est Alternativ România și Asociația Profesională Euro-Toques România concursul „Gătește sănătos și simplu” astăzi, 15 mai 2021, ora 10:00, la sediul facultății. De asemenea, aceeași facultate derulează și concursul „Identificare și atestare de produse tradiționale din Moldova” în intervalul 5 aprilie – 22 mai 2021

Facultatea de Ingineria Resurselor Animale și Alimentare din cadrul Universității de Științe Agricole și Medicină Verinară (USAMV) „Ion Ionescu de la Brad” din Iași organizează alături de Asociația Culturală Euro Est Alternativ România și Asociația Profesională Euro-Toques România concursul „Gătește sănătos și simplu” astăzi, 15 mai 2021, ora 10:00, la sediul facultății.

Pomovarea în rândul tinerilor a unui stil de viață sănătos la care contribuie și alimentația, prin produsele culinare simple, obținute din ingrediente tradiționale

Astfel, organizatorii arată că scopul unor asemenea momente este tocmai acela de a promova o viață sănătoasă.

„Scopul evenimentului este de a promova în rândul tinerilor un stil de viață sănătos, la care contribuie și alimentația, prin produsele culinare simple, obținute din ingrediente tradiționale și gătite rapid. Pentru aceasta, conform Regulamentului concursului, s-au înscris echipe de studenți din Facultatea de Ingineria Resurselor Animale și Alimentare, care vor trebui să gătească în 120 de minute un preparat culinar din categoria preparatelor de bază folosind ca materie primă de origine animală carnea și un preparat culinar din categoria desert”, arată șef lucrări dr. Mihaela Ivancia, prodecan al Facultății de Ingineria Resurselor Animale și Alimentare.

La expirarea timpului de lucru, produsele vor fi jurizate de chefi cu experiență în domeniu și de la restaurante celebre din Iași precum: Gigi Fedeleș, Adrian Lucian Șipoteanu, Ioan Răileanu David, Romeo Lucian Smith, după criterii anunțate și prezentate în Regulamentul concursului. Echipele câștigătoare vor primi premii și diplome din partea organizatorilor și sponsorilor.

Concursul de „Identificare și atestare de produse tradiționale din Moldova”, la Facultatea de Ingineria Resurselor Animale și Alimentare de la USAMV Iași

Pe de altă parte, Facultatea de Ingineria Resurselor Animale și Alimentare de la USAMV Iași organizează și concursul de „Identificare și atestare de produse tradiționale din Moldova”. Partener este Direcția pentru Agricultură Județeană Iași. Concursul se desfășoară în perioada 5 aprilie – 22 mai 2021. La concurs pot participa elevi și studenți din România și din regiunile istorice, individual sau în echipă, coordonați de un cadru didactic. Produsul trebuie să fie original, să fie fabricat din materii prime locale, să nu conțină aditivi alimentari, să fie realizat după o rețetă tradițională și după un procedeu tehnologic tradițional.

De asemenea, produsul trebuie să aibă și povestea care trebuie să demonstreze că rețeta a fost transmisă de la o generație la alta și să rezulte legătura istorică a produsului tradițional cu locul de producție. Totodată, vor fi atașate copii după documente care arată că are o vechime de cel puțin 30 de ani (ex. monografii, cărți, rețete tradiționale, adeverințe etc.). Prezentul concurs se va finaliza în data de 22 mai 2021, odată cu premierea câștigătorilor.

Publicație: Bună Ziua Iași

Reprezentant al USAMV Iași a discutat despre proiectare și design peisager, transformarea totală a unei suprafețe uriașe de teren, amenajarea spațiului natural dintr-o zonă selectă a Iașului, dar și despre arboricultură ornamentală, în Studioul BZI LIVE

Vineri, 14 mai 2021, începând cu ora 15.00, în Platoul BZI LIVE a fost programată o ediţie -dialog ce a avut în prim-plan transformarea totală a unei suprafate uriaşe de teren şi amenajarea spaţiului natural dintr-o zonă selecta a Iaşului. Invitat este asist. univ. dr. ing. Roxana Pascu – Facultatea de Horticultura a Universităţii de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară (USAMV) „Ion Ionescu de la Brad” din Iaşi. Specialist în arhitectura peisageră, arboricultura ornamentală, proiectare peisageră şi design peisager, aceasta coordonează amplul proiect ce vizează reamenajarea şi restaurare întregului Campus din cadrul Universităţii de Agronomie. Asist. univ. dr. ing. Roxana Pascu are doctorat, la Facultatea de Horticultura, specializarea Pomicultura, titlul tezei fiind „Cercetări privind ecologia, biologia şi tehnologia speciilor pomicole ornamentale în vederea integrării lor în design-ul peisager”.

Astfel, despre cum evoluează acest proces, ce paşi importanţi au fost realizaţi şi când se va finaliza totul au fost punctele reper ale acestei emisiuni BZI LIVE.

Universitarul Roxana Pascu face parte din echipa de proiectare şi implementare a proiectului menit să revitalizeze spaţiile verzi aferente Campusului Universităţii de Agronomie din Iaşi

Proiectul a demarat chiar în primăvara acestui an şi este coordonat de asist. univ. dr. ing. Roxana Pascu de la Facultatea de Horticultura, Departamentul de Ştiinţe Exacte şi care are ca discipline de activitate educaţionala şi profesională: „Compoziţii vegetale” respectiv „Restaurare şi reabilitare peisagistică”. Deja, alături de studenţi şi colegi de la Peisagistica au transpus în format 3D măsurătorile necesare şi cum pot utiliza la maxim spaţiul înconjurător pentru a reda bucurie şi armonie privitorilor.

„Prin acesta ne dorim să transformăm spaţiul din Campusul Universităţii, prin introducerea în peisaj a unui amfiteatru în aer liber şi a mai multor elemente. Pentru a realiza dezideratele stabilite ne-am propus, în primul rând, să punem în valoare exemplarele dendrologice aflate în plinătatea caracteristicilor decorative de la nivelul sit-ului, dar şi, să aducem un plus de valoare spaţiului verde prin înlocuirea vegetaţiei aflate în perioada de entropie, cu specii aparţinând unor genuri deosebite din punct de vedere ornamental”, arata asist. univ. dr. ing. Roxana Pascu.

De asemenea, cadrul didactic arata că s-a optat pentru alegerea de specii cu plasticitate ecologică ridicată, aspectul decorativ fiind asigurat prin folosirea noilor varietăţi cu aspect decorativ ridicat precum „Picea pungens Fat Albert”, „Callicarpa bodinieri”, „Corylus avellana contorta Red Majestic”, „Ligustrum ovalifolium Aureum”, „Berberis thunbergii Red Rocket”, „Perovskia atriplicifolia Blue Spire” şi multe altele.

Se doreşte a se realiza cel mai frumos campus din România!

În acest context, se doreşte a se realiza cel mai frumos campus din România! Dintre obiectivele specifice, de amenajere peisageră, amintim mărirea suprafeţelor amenjate şi creşterea biodiversităţii, spaţierea prin plantarea de perdele verzi care vor crea locuri ideale pentru recreere, relaxare, petrecere a timpului liber, dar şi pentru activităţi sportive.

„Un efect secundar ce rezidă din atingerea obiectivelor sus menţionate, dar extrem de important, este creşterea calităţii aerului, deficitar de altfel în marile centre urbane, influenţând astfel, în mod direct starea de sănătate şi bunăstarea fizică şi mentală a populaţiei, aspecte fundamentale pentru coeziunea comunităţii. De asemenea, în acest demers am implicat nu doar cadrele didactice de specialitate, ci şi studenţii, care şi-au adus aportul atât în ceea ce priveşte partea de proiectare şi de realizare a randarilor 3D, ci şi în lucrările de fasonare a vegetaţiei existente şi de pregătire a terenului”, a mai completat asist. univ. dr. ing. Roxana Pascu.

„Vom avea şi fântâni arteziene, un amfiteatru în aer liber. Vorbim de tot ceea ce presupune o regândire a spaţiilor din Universitatea noastră”, menţionează prof. univ. dr. ing. Gerard Jitareanu, rectorul USAMV Iaşi.

De scos în prim-plan că, acest proces are loc la o distanţă de jumătate de secol de la ultimele intervenţii de restaurare şi reamenajare a întregului Campus de la USAMV Iaşi.

„E un proiect gândit încă din primăvara acestui an. Toate detaliile au fost puse la punct de echipa coordonată colegă noastră asist. univ. dr. ing. Roxana Pascu, specialist în Peisagistica. Întreaga zonă nu a mai fost amenajata de acum 50 ani! Erau specii de plante care avea probleme, rădăcini care au putrezit. Şi acestea au o durată de viaţă. Concret, vorbim de arealul care ţine de corpul principal al Agronomiei, zona căminelor şi tot ceea ce înseamnă Campusul nostru. Vom avea şi fântâni arteziene, un amfiteatru în aer liber şi tot ceea ce presupune o regândire a spaţiilor din Universitatea noastră. Vom încadra frumos inclusiv Centrul pentru valorificarea microproducţiei agricole şi veterinară”, a sintetizat prof. univ. dr. ing. Gerard Jitareanu, rectorul USAMV Iaşi. Aşadar, o emisiune-dialog BZI LIVE interesantă şi despre o problematică actuală şi interesantă!

 Publicație: Bună Ziua Iași

Liga Studenților (LS IAȘI) va acționa în instanță UMF Iași în scandalul obligativității vaccinării pentru susținerea examenelor

Liga Studenților LS Iași au decis să acționeze în judecată UMF Iași care  a adoptat de curând o decizie referitor la obligativitatea vaccinării ca o condiție de a susține examenele aferente. LS Iași menționează, într-o postare publicată pe o rețea de socializare că, în primă fază se va dori obținerea unei suspendări a deciziei menționate mai sus iar ulterior o anulare a hotătârii CA:

” Liga Studenților (LS IAȘI) va acționa în instanță universitatea pentru a obține în primă fază suspendarea, iar ulterior anularea hotărârii CA prin care accesul în sesiune este condiționat de prezentarea adeverinței de vaccinare, a testelor PCR sau antigen, precum și a adeverinței din care să reiasă trecerea prin boală.  UMF nu are bază legală pentru a emite o asemenea decizie, care este în mod vădit ilegală și discriminatorie. Avem nevoie de 3-5 studenți curajoși care să intre în proces alături de noi pentru a garanta succesul acțiunii. Vă invităm să completați formularul următor, unde găsiți mai multe detalii cu privire la demersurile noastre: https://cutt.ly/dam-in-judecata-umf-iasi ”      

De la ce a pornit scandalul în care este implicat UMF Iași

Universitatea de Medicină şi Farmacie ”Gr. T. Popa” din Iaşi a decis printr-o hotărâre a CA din 28 aprilie 2021, faptul că doar studenţii imunizaţi anti-Covid-19, cei care deţin un test PCR negativ efectuat cu cel mult 72 de ore înainte sau cei care prezintă o adeverinţă că au fost infectaţi cu noul coronavirus pot fi primiţi în sesiunea de examene din vară.

Astfel, în urma acestui scandal studenţii s-au revoltat şi au semnat o petiţie prin care cer conducerii instituţiei să abroge măsură. De asemenea, Liga Studenţilor se alătură cu studenţii de la UMF şi avertizează universitatea că va ataca în instanţă hotărârea.

 Publicație: Bună Ziua Iași și Adevărul

Mary Beard to fund classics students from under-represented groups

Academic and broadcaster will give £80,000 to support two students at Cambridge as parting retirement gift

The academic and broadcaster Mary Beard is to retire from Cambridge University next year and as a parting gift will leave an £80,000 fund to support two classics students from under-represented groups.

Despite recent efforts to increase diversity in the classics department, including offering an additional year for candidates with little or no Latin, Beard says the faculty remains “very white” and more needs to be done to attract different kinds of students.

The fund will cover the £10,000-a-year living costs of two undergraduates, who will be required to come both from a minority ethnic group and low income background, and will cover the duration of a four-year degree.

“It’s a retirement present from me,” said Beard, a classics professor who has taught at Cambridge for almost 40 years. “I am very conscious of what I’ve gained from classics; no one from my family had a university degree. This subject has been my livelihood, it’s given me the opportunity to do lots of things – and it’s paid my mortgage for 40 years!”

Beard went on: “Classics is a subject that has changed, is changing, but needs to change more. We’ve done a lot of work in saying that you don’t have to have Latin and Greek before you come, you can learn it here, that this isn’t just for posh people who’ve done Latin for ages. But you still walk around the faculty and it looks – although not entirely – very white.”

The fund will be available from the start of the next academic year, this October, and will be known as the Joyce Reynolds award, named after one of the world’s leading ancient historians who taught Beard.

“I have no illusion that giving a couple of scholarships is the solution, but it’s a way of showing we’re serious about equality of opportunity,” said Beard. “And if it makes the difference in someone choosing to study here that might otherwise not, if it makes inroads into any anxiety they might understandably have about financing their course, then it’s worth it.”

In 2019, one in four (26%) students who accepted a place on the three-year classics course came from state schools, and 14% were from BAME backgrounds, while on the four-year course 83% were state educated and 22% were from BAME backgrounds.

In a possible rebuke to the government and its skills agenda with its focus on employability, Beard said classicists went to get very good jobs. “The idea that the only way of being certain of getting a good job is to take a professional, vocational qualification is just untrue.

“Classics hasn’t made me rich, but I’ve written popular books and I’ve made television programmes and it’s brought me more than I expected or hoped. And I think it’s payback time.”

Zaynab Ahmed, a third year classics student at Newnham College, added: “Classics is a subject I’ve fallen in love with; it’s about the past, but it’s also about how we understand ourselves now. I’m always challenged, and even when I’ve been up to my eyeballs in Plato I’ve never regretted choosing it.”

Publicație :The Guardian

Sciences Po: stupeur pour les excellents candidats recalés sur Parcoursup

Des élèves de terminale recalés ne comprennent pas les nouveaux critères d’admission de Sciences Po qu’ils jugent opaques. Certains soupçonnent même l’institut de ne pas avoir lu leur dossier.

C’est une histoire largement relayée sur les réseaux sociaux cette semaine. Un candidat à Sciences Po aurait été admissible à l’oral sans même avoir rempli correctement son dossier sur Parcoursup. «J’ai discuté avec un élève hier qui m’a expliqué n’avoir rempli aucun des trois écrits personnels demandés», rapporte furieux Vincent, élève en terminale et non admissible. Une injustice aussi pour Thibault qui lui, «a mis ses tripes» dans la rédaction de ses essais.

Plus de 15 000 candidatures en 2021

À l’annonce des résultats d’admissibilité à Sciences Po Paris, l’incompréhension règne chez les candidats qui malgré un excellent dossier ont été recalés. L’institut ayant supprimé cette année son concours d’entrée et intégré Parcoursup, la procédure d’admission repose désormais sur quatre évaluations, chacune notées sur 20: les résultats obtenus au bac, la performance académique du candidat, les écrits personnels à joindre au dossier et enfin, l’oral. Et si Sciences Po assure que 800 examinateurs ont scruté avec soin les 15 284 dossiers validés (en augmentation de 103% par rapport à 2020), nombreux reprochent l’opacité de la sélection.

Tout d’abord, un candidat peut-il être déclaré admissible sans avoir rempli son dossier? Pour Sciences Po ce n’est pas impossible. «Dans certains cas très exceptionnels, un dossier qui ne réunirait pas toutes les pièces demandées peut être retenu par le jury pour passer l’oral, au regard de son excellente qualité générale», explique l’institution.

«Une grosse surprise»

À l’inverse, beaucoup de jeunes ne comprennent pas pourquoi ils ont été refoulés malgré un dossier solide. Excellent niveau scolaire, engagement associatif, Diane* cochait toutes les cases. Première de sa classe depuis la seconde, elle excelle dans toutes les matières. Cette jeune fille de 17 ans a donné des cours de français à des migrants tout en étant bénévole à l’Unicef. Pourtant, ce mardi, les espoirs de Diane ont été douchés. «Une grosse surprise pour moi», avoue la jeune fille.

Ceux qui en plus, ont investi dans une prépa privée sont amers. «Mes parents m’ont payé une prépa depuis la première qui affichait l’année dernière un taux de réussite de 39% d’admis. Cette année, il n’y a que 5 élèves admissibles sur 35», explique Baptiste*. Élève dans un lycée privé catholique du Val-de-Marne, il avait 16,5/20 de moyenne générale depuis le début de l’année, et de très bonnes notes les années précédentes. Il pensait «être au moins admissible».

Sciences Po submergé par le nombre de candidats?

Sciences Po a-t-il été submergé par le nombre de candidatures? Pour l’institut, cela n’a pas été le cas. «On s’attendait à cet afflux de candidatures. L’idée de la réforme des admissions était justement d’élargir le vivier afin de diversifier les profils», répond l’institution.

«J’ai le sentiment que cette année, les évaluateurs se sont concentrés sur les notes, ce qui n’est pas dans les gènes de Sciences Po»Vincent, élève de terminale

Certains candidats estiment aussi que les essais personnels n’ont pas été pris en compte. «J’ai le sentiment que cette année, les évaluateurs se sont concentrés sur les notes des candidats, ce qui n’est pas dans les gènes de Sciences Po», regrette Vincent, élève recalé lui aussi. «D’habitude, l’institution privilégie la personnalité du candidat. J’estimais avoir mes chances». Lilou renchérit: «Certes ils ont choisi de bons élèves, mais pas forcément ceux qui visaient Sciences Po en particulier.» Et ironise: «Payer 150 euros de frais de candidature pour se faire corriger à la manière d’un algorithme, ça fait un peu beaucoup je trouve». Là aussi, Sciences Po se défend: «Les candidatures ont été étudiées minutieusement. Le service d’admission est formel: chacun des dossiers a bénéficié d’une double examination».Pour Valérie, enseignante en histoire-géo au lycée qui a été mobilisée pour l’évaluation des candidatures, c’est un faux procès. «J’ai passé cinq jours sur vingt dossiers. Pour ma part, les dossiers ont plus compté que les notes». Et d’ajouter: «Il ne suffit pas d’avoir 16 de moyenne, aujourd’hui ils ont tous 16 de moyenne au minimum!».

L’autre reproche, récurrent, est que l’école boycotterait les lycées privés. «Sciences Po Paris ne semble plus intéressé par les candidatures des élèves de Stanislas du fait de leur nouvelle politique de sélection», lâche la direction de l’établissement parisien. Mais les très bons lycées publics sont également concernés comme l’indiquent nos témoignages. Un autre professeur, membre du jury cette année, a une explication: «On m’a demandé d’évaluer toutes les candidatures du même lycée, Henri IV en l’occurrence, en nous demandant de les distinguer dans notre notation. Du coup, l’élève qui est moyen dans un excellent lycée n’a aucune chance».

L’école veut accueillir 30 % de boursiers en 2021

La politique de discrimination positive mise en place par l’école a t-elle contribué à l’éviction de certains brillants bacheliers issus des grands lycées? L’école a noué depuis 2001 des partenariats avec des lycées via les CEP (conventions d’éducation prioritaire). Cette année, ces lycéens sont passés par Parcoursup comme les autres mais «sont suivis de manière spécifique», Ainsi, «10 % des places leur sont réservées cette année et 15 % le seront en 2023», déclare l’école. L’établissement souhaite pour la rentrée 2021 atteindre les 30 % de boursiers (contre 26 % actuellement). «La moitié au moins d’entre eux seront issus des lycées liés à Sciences Po par des Conventions Éducation Prioritaire (CEP), dont le nombre sera doublé afin de mieux couvrir les zones périurbaines, les régions rurales et les territoires d’Outre-Mer. Notre population étudiante présentera ainsi un reflet plus fidèle de la diversité de la société française», peut-on lire sur le site de Sciences Po.

Publicație: Le Figaro  

17 mai 2021

Despre promovarea în rândul tinerilor a unui stil de viaţă sănătos la care contribuie şi alimentaţia, produse tradiţionale din Moldova şi antreprenoriat, în Studioul BZI LIVE alături de şef lucrări dr. Mihaela Ivancia, prodecan al Facultăţii de Ingineria Resurselor Animale şi Alimentare din cadrul USAMV Iaşi

Luni, 17 mai 2021, începând cu ora 15.00 în Studioul BZI LIVE este programată o editie-dialog despre pomovarea în rândul tinerilor a unui stil de viaţă sănătos la care contribuie şi alimentaţia, produse tradiţionale din Moldova şi antreprenoriat alături de şef lucrări dr. Mihaela Ivancia, prodecan al Facultăţii de Ingineria Resurselor Animale şi Alimentare din cadrul Universităţii pentru „Ştiinţele Vieţii”, fosta Universitate de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară (USAMV) „Ion Ionescu de la Brad” din Iaşi. Despre toate acestea, educaţie în vreme de pandemie, proiecte universitare se va mai dialoga cu reprezentantul Universităţii pentru „Ştiinţele Vieţii”.

De precizat că, la finalul săptămânii trecute, Facultatea de Ingineria Resurselor Animale şi Alimentare a organizat alături de Asociaţia Culturală Euro Est Alternativ România şi Asociaţia Profesională Euro-Toques România concursul „Găteşte sănătos şi simplu”

Pomovarea în rândul tinerilor a unui stil de viaţă sănătos la care contribuie şi alimentaţia, prin produsele culinare simple, obţinute din ingrediente tradiţionale

Astfel, organizatorii au arătat că scopul unor asemenea momente este tocmai acela de a promova o viaţă sănătoasă. „Scopul evenimentului a fost de a promova în rândul tinerilor un stil de viaţă sănătos, la care contribuie şi alimentaţia, prin produsele culinare simple, obţinute din ingrediente tradiţionale şi gatite rapid.

Pentru aceasta, conform Regulamentului concursului, s-au înscris echipe de studenţi din Facultatea de Ingineria Resurselor Animale şi Alimentare, care au gătit în 120 de minute un preparat culinar din categoria preparatelor de bază folosind ca materie primă de origine animală carnea şi un preparat culinar din categoria deşert”, a transmis şef lucrări dr. Mihaela Ivancia, prodecan al Facultăţii de Ingineria Resurselor Animale şi Alimentare.

Echipele câştigătoare vor primi premii şi diplome din partea organizatorilor şi sponsorilor.

Concursul de „Identificare şi atestare de produse tradiţionale din Moldova”

Pe de altă parte, Facultatea de Ingineria Resurselor Animale şi Alimentare organizează şi concursul de „Identificare şi atestare de produse tradiţionale din Moldova”. Partener este Direcţia Judeţeană pentru Agricultură Iaşi. Concursul se desfăşoară până pe 22 mai 2021. La concurs pot participa elevi şi studenţi din România şi din regiunile istorice, individual sau în echipă, coordonaţi de un cadru didactic. Produsul trebuie să fie original, să fie fabricat din materii prime locale, să nu conţină aditivi alimentari, să fie realizat după o reţetă tradiţională şi după un procedeu tehnologic tradiţional.

De asemenea, produsul trebuie să aibă şi povestea care trebuie să demonstreze că reţetă a fost transmisă de la o generaţie la alta şi să rezulte legătura istorică a produsului tradiţional cu locul de producţie. Totodată, vor fi ataşate copii după documente care arată că are o vechime de cel puţin 30 de ani (ex. monografii, cărţi, reţete tradiţionale, adeverinţe etc.). Prezentul concurs se va finaliza în dată de 22 mai 2021, odată cu premierea câştigătorilor.

Publicație: Bună Ziua Iași

 Raportul rectorului la Agronomie: proiecte de 80 de milioane de euro în lucru

 Universitatea de Ştiinţele Vieţii (fosta USAMV Iaşi) a publicat pe site raportul cu privire la starea universităţii în anul 2020 realizat de către rectorul instituţiei, prof.dr. Gerard Jităreanu, alături de colegii din echipa executivă.

Din informaţiile puse la dispoziţie de către universitate, se poate observa că anul 2020 a fost un an al investiţiilor în proiecte de mare amploare, atât pe cercetare, cât şi pe infrastructură.

Conform prof.dr. Gerard Jităreanu şi a datelor din raport, sunt proiecte aflate în diferite stadii de implementare sau în curs a fi aprobate cu o sumă totală de 80 de milioane de euro. În ceea ce priveşte oferta educaţională, în 2020, la USV Iaşi au fost înmatriculaţi studenţi pe 16 specializări la licenţă, 22 programe de studii la master şi 5 domenii cu 30 de specializări la doctorat.

La admiterea de anul trecut universitatea şi-a ocupat toate locurile scoase la concurs, atât la buget, cât şi la taxă, fiind concurenţa cea mai mare la programul de Medicină veterinară în limba română – 7,62 candidaţi pe loc.

Cea mai mică concurenţă a fost la Biotehnologii agricole, 1,48. În total, în anul universitar 2019-2020 au fost înmatriculaţi 4.128 de studenţi, dintre care 3.027 la licenţă, 903 la masterat şi 198 la doctorat.

„Rezultatele profesionale analizate sub aspectul calităţii rezultatelor la învăţătură pot fi apreciate ca fiind bune, majoritatea studenţilor (96,8%) obţinând note de minimum 7 (şapte), din care 50,8% au obţinut note peste 9. Din numărul total de 527 absolvenţi, s-au înscris la examenul de licenţă 506 candidaţi, dintre care au fost 13 absolvenţi din seriile anterioare şi au promovat 506 (100%)”, se precizează în raportul citat.

188 de cadre didactice angajate, 138 de posturi vacante

La USV există în momentul de faţă 188 de cadre didactice, care reprezintă un nivel de ocupare de circa 60% al numărului total de posturi. Dintre aceştia, conferenţiari şi profesori sunt circa 40%, iar din cele 138 de posturi vacante, 37 sunt acoperite de cadre didactice asociate, existând în continuare o nevoie de cadre didactice, ca la orice universitate din sistem.

„Pentru promovarea profesională este încurajată înscrierea pe orice post devenit vacant în universitate, indiferent de provenienţa candidatului. Se iau în considerare meritele profesionale şi ştiinţifice dovedite obiectiv dar şi implicarea candidaţilor în dezvoltarea de cercetare şi instituţională. Pentru posturile de conferenţiar şi profesor universitar se apreciază inclusiv viziunea şi dovada relaţiilor personale favorabile extinderii cooperări interne şi internaţionale a colectivelor de la discipline”, se precizează în raport.

Patrimoniu impresionant – peste 10.000 de hectare în Ialomiţa

În raportul pe anul 2020 se arată faptul că UMF are o suprafaţă impresionantă de terenuri aflate în proprietate, fiind vorba de 11.576 de hectare, şi alte 249 de hectare în administrare. Cea mai mare suprafaţă deţinută de universitate se află la Făcăieni, judeţul Ialomiţa, fiind 10.190 de hectare.

USV Iaşi are proprietăţi în Vaslui, Botoşani, Suceava, Ialomiţa şi în Iaşi, în judeţul nostru având terenuri inclusiv în comunele Rediu sau Miroslava. O evaluarea realizată de universitate a tuturor terenurilor aflate în patrimoniu situează valoarea lor la circa 82 de milioane de euro.

„USAMV este prima universitate din Iaşi care a implementat şi finalizat procesul de colectare selectivă a deşeurilor. În acest scop au fost realizate 5 spaţii speciale prevăzute cu platforme supraterane modulare pentru colectarea deşeurilor, acesta fiind soluţia ideală pentru atingerea ţintelor de reciclare prevăzute de legislaţia europeană în vigoare şi pentru a creşte gradul de colectare selectivă a deşeurilor”, se mai precizează în raport.

Publicație: Ziarul de Iași

 Universities are failing to tackle rape culture on campus, students say

Sit-in protest over sexual misconduct at Warwick University enters its ninth week

Students at a sit-in protest over sexual misconduct at Warwick University that is entering its ninth week have said universities are still failing to tackle rape culture on campus.

Student group Protect Warwick Women has been camping in tents outside the student union building since March to protest over what they see as the university’s failure to tackle an “ingrained” problem of rape culture and sexual harassment on campus.

“I think the occupation is a clear physical symbol of ongoing resistance,” said protester Brin Arnold, a first-year student of computer science. “We’re trying to make it apparent to students that the dialogue is very much ongoing, and also make it apparent to the university that we’re not satisfied with their response.”

The students are having to balance their protest, which started during the Easter break, with lectures and exams, as well as sheltering from the rain in their flimsy tents, but say they have been overwhelmed with the support they have received from the student body.

“The amount of people who have come forward, women telling us they feel more confident speaking about their story, people saying they’re educating themselves and their friends,” said protester Cai Kennedy. “That’s really why I’m in it, because we’ve made a huge change in that respect.”

The university has stopped all communication with the group and asked them to leave the site, but the students are adamant that they will remain until more of their demands have been met.

In particular, they want further training for campus security on how to respond to reports of sexual assault on campus and student input on staff training on the issue, although they have welcomed some action from the university in recent weeks, such as free rape alarms in the student union and bystander training for students.

In 2018, a “rape chat” scandal at the university prompted outrage among students and earlier this year the university faced criticism for its decision to allow a student who groped a woman on campus to continue attending the university to complete his studies. “Ultimately, once we leave, we have little to no leverage,” said Arnold.

In a statement, Warwick University said although it disagreed with the group’s approach, it “deserves credit for rightly challenging us on a number of important issues, and for identifying areas for improvement”.

“We have listened to them, discussed their ideas at length, and made a number of changes as a result. However, we’ve reached a point where we believe the best way forward is now to work directly with the students’ nion and the student advisory group on implementing the improvements we’ve agreed, rather than engaging in continued discussions with PWW,” the statement read.

Last week university regulator the Office for Students (OfS) published guidance on how institutions should deal with sexual misconduct on campus, urging them to employ more robust reporting procedures and increased mental health support.

But some students and campaign groups worry that the guidance will have little impact in practice and say more needs to be done to hold universities accountable.

“There already are guidelines on this that have been around for years. The Universities UK guidelines have been around since 2016 and very few universities are following those. So who’s to say that they’re going to follow this new guidance, even though I know they’re increasing sanctions?” said Josie Hart of Reclaim the Campus.

The campaign group of students and recent graduates has reviewed the sexual misconduct polices at more than 40 UK universities and will be releasing a summary of its recommendations in June. They say sexual violence has become “a fact of university life” and universities do not have the resources in place to deal with it.

Nicola Dandridge, chief executive of the OfS, said the guidelines “provide a clear and consistent set of standards to prevent and respond” to sexual harassment and misconduct, and it is now for all registered institutions to implement them.

“Over the next year we will examine how universities and colleges respond to our expectations. As part of this process, we will consider options for connecting the statement directly to our conditions of registration,” Dandridge said.

Discussions about how to tackle sexual misconduct in higher education have increased in recent weeks, after the Everyone’s Invited initiative, which saw hundreds of students share their stories of abuse and harassment at schools online.

Hart said: “Lots of universities are starting to review their policy, but it should go further than just protecting their reputation. There’s a risk universities will start putting forward new policies and new resources just for the sake of showing themselves in a good light in the conversation. But will it actually infiltrate into rape culture on campus?”

Publicație: The Guardian

UK’s top universities fearful of extra student numbers if A-level grades are high

 With teacher-assessed grades this summer expected to result in more top marks, universities are worried about space in halls and staffing

Heads of some of the UK’s elite universities fear they may be forced to take thousands of extra students they feel they do not have room for this summer, if teacher-assessed A-levels lead to far more 18-year-olds achieving the grades they need to obtain a place.

During last summer’s A-level fiasco, when thousands of students had their A-levels marked up at the last minute, some elite universities accepted up to a third more students than planned because so many met their offer grades. This year, teacher-assessed A-levels are widely expected to result in far more students with top grades again, leaving some universities worrying about how they will cope.

Vice-chancellors say they have to take everyone who meets the conditions of their offer, unless they can persuade them – or pay them – to defer their place to next year, when there should be less pressure on accommodation and facilities.

The head of a university in the elite Russell Group, who asked not to be named, said: “Private accommodation providers here are already saying bookings are full. We are worried about over-recruitment. Once students have made the grade, there is nothing much you can do. Last year, some places were paying students to defer. Some universities will want to grab extra students but we just don’t want to take them.”

Oxford and Cambridge universities are both thought to have made fewer offers this year to protect themselves, and Cambridge says on its website that in the “unlikely” event it does not have enough places for everyone who achieves their offer conditions, it will identify students who are “happy to transfer colleges or defer their places”.

According to data from the admissions service, Ucas, University College London took 32% more UK undergraduate students in 2020 than the previous year. The University of Sheffield took 27% more; the University of Manchester took 22% more. Exeter University and King’s College London both accepted 21% more students.

With space at a premium, especially in city-based universities, experts say this meant packed halls of residence and intense pressure on staff and physical space at a time when institutions were trying to enforce social distancing to keep everyone safe.

Andrew Hargreaves, the founder of Data HE, a consultancy that advises universities on admissions, and formerly director of marketing at Ucas, said: “You can feel a perfect storm brewing. I think there may well be another summer of deep discontent. How many people with high grades will naturally assume they can get into a Russell Group university?”

Hargreaves argues that given the likelihood of more students getting higher A-level grades again, at the same time that the number of 18-year-olds in the country has increased, and with “intense demand” to study at university, many prestigious universities may find themselves with a “serious capacity problem”.

“Universities have to think about the physical constraints,” he says. “Do they have enough space to teach these students and enough accommodation? They need to think about the possibility of social distancing constraints in the future. Do they have enough academics?”

Smita Jamdar, the head of education at law firm Shakespeare Martineau, has called for a “mature conversation” about the practical problems universities have without them being “pilloried for destroying the hopes of a generation”.

She said: “Institutions are going to be in some difficulty if they find they have suddenly got an extra few thousand students this year who have made the grades.”

Jamdar argues that the government is demanding the impossible from leading institutions: not wanting anyone who gets high grades to miss out, but also expecting universities to “magically ensure that this doesn’t affect the quality of what is on offer”.

UCL insists it was right to expand numbers last year, rather than letting down students who had achieved their offer grades. But the university does not feel able to keep expanding and has made 3,000 fewer offers for master’s places, despite an increase in demand, to ease congestion, as well as making fewer offers to sixth-formers.

UCL took on about 8,300 new UK and overseas undergraduates last September, instead of the planned 6,000. Its president, Prof Michael Spence, said the university was working hard to try to make next year as normal as possible – and that meant avoiding cramming students in.

“Accepting too many applicants is bad for the student experience. We’ve got a generation of students whose education has already been disrupted by Covid and we don’t want our students to be in overcrowded spaces.”

Mike Nicholson, the director of undergraduate admissions and outreach at the University of Bath, said Bath took a conscious decision not to over-recruit last year “to keep students and staff safe” and intended to do the same this year.

Bath made a lot fewer offers because it expected far more students to get A or A* grades, and waited until late April to make most offers.

He said that once sixth-formers realised teacher assessment was looking likely many went for universities “at the top end of their ability range”. As a result, universities such as Bath, which demand high grades for most courses, have reported “a quite significant increase in applications this year”.

However, Nicholson said many universities started the year worrying about securing enough applications in what is a fierce market for students. “They turned around offers quickly or opted to reduce their offers to reassure students who had faced a lot of disruption in their education,” he explains.

Now, he says, “they may be regretting having made so many offers”.

Colin Riordan, the vice-chancellor of Cardiff University, a member of the Russell Group, said his university would take everyone who achieved their offer grades “and find a way of managing”.

“Taking extra students isn’t simple,” he explained. “Some areas like medicine have strict limits.”

There are things universities can do, he said, to accommodate more students, such as buying in new equipment, fitting out new spaces for teaching a popular subject, or even placing temporary classrooms in car parks. He warned, however: “If you take on new students you have to be careful about staff to student ratios, which means you have to employ enough people, but that often involves a delay.”

And he said it was difficult for universities to make “irreversible” hiring decisions when they did not know whether these increased student numbers would be a lasting trend.

Nick Hillman, the director of the Higher Education Policy Institute thinktank, argued that staff could be found. “It is a fierce job market for young academics so there will always be young postdocs willing to take on short-term teaching contracts.”

The University and College Union says none of this will be good for staff. It is particularly worried that academics and support staff, who are exhausted after months of supporting students through the pandemic, will see their workloads spiral.

Vicky Blake, the union’s president, says: “I am really worried about what this will mean. Workload is already beyond a crisis. But people across the sector are terrified of losing their jobs, so I think they will feel unable to say no, even when it gets too much.”

Publicație: The Guardian