Utilaje donate în scop didactic studenților de la USAMV Iași

Studenții Facultății de Agricultură, din cadrul Universității de Științe Agricole și Medicină Veterinară ”Ion Ionescu de la Brad” din Iași (USAMV), vor avea parte de lucrări practice inedite și diversificate datorită parteneriatelor semnate între instituția de învățământ superior și reprezentanți ai mediului economic agricol. Astfel, pentru o mai bună cunoaștere și înțelegere a echipamentelor necesare în agricultură, diverse firme și-au manifestat intenția de a pune la dispoziția Facultății utilaje în scop didactic. Spre exemplificare, Facultății de Agricultură i-au fost donate recent o mașină pentru efectuat tratamente fitosanitare și un echipament pentru recoltat porumb.

”În ceea ce privește relația cu mediul economic agricol, ne dorim o mai intensă colaborare cu întreprinderile din agribusiness. Astfel, studenții noștri au avantajul conectării la tendințele tehnologice de pe piață, iar întreprinderea își facilitează transferul de tehnologie și informație către rețelele de fermieri, și de asemenea, își atrage resursă de muncă bine pregătită dintre inginerii agronomi formați în cadrul Facultății noastre”, a declarat conf. univ. Dr. Denis Țopa, decanul Facultății de Agricultură.

Pentru studenții Universității, desfășurarea unor astfel de parteneriate reprezintă și posibilitatea de a observa evoluția echipamentelor folosite în diverse procese necesare în agricultură și adaptarea acestora noilor tendințe și cerințe ale agriculturii durabile și sustenabile.

”Am încercat tot timpul să susținem educația și din acest motiv ne dorim să fim alături inițiativelor Universității de Științe Agricole și Medicină Veterinară din Iași. Nu suntem la prima colaborare și ne dorim ca studenții de astăzi să devină fermierii de mâine având acces, prin firma noastră la cele mai noi utilaje, tehnologii și cunoștințe agricole. Rămânem deschiși pentru următoarele evenimente organizate de Universitate deoarece  suntem conștienți de faptul că stă și în responsabilitatea noastră să contribuim la educarea tinerilor care vor deveni baza agribusiness-ului  românesc”, a transmis Bogdan Alupoaie, manager marketing.

Publicație : Bună Ziua Iași

TUIASI va avea un sistem hibrid și în semestrul al II-lea, iar în campus vor fi cazați aproximativ 4.400 de studenți

Studenții Universității Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iași (TUIASI) vor reveni începând cu luna februarie în număr mai mare în campus pentru începerea celui de-al doilea semestru. Conform sistemului hibrid aprobat în luna septembrie 2020 de Senatul TUIASI, studenții din anul al II-lea de la licență se decazează și continuă activitatea online, în timp ce la Iași vor studia cei din anii I, III, IV, V și VI de la licență, cât și masteranzii din anii I și II. 

„Universitatea Tehnică «Gheorghe Asachi» continuă conform programului stabilit în ședința Senatului din septembrie 2020, respectiv în sistemul hibrid. Activitățile didactice și examinările semestriale s-au derulat conform programului, nu au fost decât situații izolate de trecere a acestor activități integral în sistem online. Activitatea la studiile doctorale continuă în același regim normal, integral onsite. Conducerile facultăților și studenții au înțeles și manageriat foarte bine situația de criză în care continuăm, din păcate, să ne aflăm”, a declarat prof. univ. dr. ing. Dan Cașcaval, rectorul TUIASI.

4.400 de studenți vor fi cazați în semestrul al doilea în Campus

Studenții universității care doresc cazare în cămin au completat un formular online, fiind depuse circa 2.205 de cereri. Din campus se vor decaza până pe 12 februarie, ultima săptămână din sesiune, aproximativ 1330 de studenți, iar după ce se va face cazarea pentru semestrul al doilea în „Tudor Vladimirescu” vor fi cazați aproximativ 4.400 de studenți. Aceștia vor sta câte doi în cameră, iar universitatea va deschide pentru cazare și căminul T16, care era închis și păstrat în cazul în care ar fi fost nevoie de izolarea unor studenți suspecți sau confirmați cu COVID-19. Doar parterul acestui cămin, izolat de restul clădirii, va mai avea astfel de camere.

Conducerea universității a luat această decizie în contextul în care studenții au respectat cu strictețe regulile de protecție sanitară și în nicio situație sau simulare nu au fost mai mult de 15 studenți suspecți de infecția cu SARS-CoV-2. 

„Îi așteptăm pe studenți în condiții foarte bune, trebuie și ei să respecte planuri de măsuri din campus, instrucțiunile privind respectarea normelor sanitare. Până acum au fost închise sălile de lectură, dar fiindcă am observat că s-au respectat cu foarte mare atenție regulile, am decis să venim în sprijinul tinerilor și să le deschidem în sesiune, ca să poată învăța mai bine. Am avut un prim semestru cu extrem de puține cazuri, s-au respectat măsurile și ne așteptăm ca și cei care vin acum să le respecte la fel de bine și să fim cu toții în siguranță”, a declarat conf. univ. dr. ing. Lidia Gaiginschi, prorectorul responsabil de relația cu studenții.  

Ce se va întâmpla cu activitatea didactică

În ceea ce privește activitatea didactică, în semestrul al II-lea studenții din anul al II-lea, de la licență, care au fost în primul semestru la Iași pentru a desfășura activități onsite, se vor muta cu activitatea în online. Totodată, la Iași vor veni și studenții din anii al III-lea și al IV-lea, cât și cei din anul al V-lea de la Facultatea de Arhitectură. Aceștia se vor alătura studenților din anul I și celor din anul al VI-lea de la Facultatea de Arhitectură „G.M. Cantacuzino” până la finalul anului universitar.

Cu privire la studiile de master, în semestrul I au învățat la Iași, onsite, în amfiteatrele și laboratoarele celor 11 facultăți, doar studenții înmatriculați în primul an al studiilor de masterat. Masteranzii din anul al II-lea li se vor alătura acum, din al doilea semestru.

„În acest semestru vom avea cazați în campus mai mulți studenți decât în primul semestru. Însă activitățile din campus au fost coordonate foarte bine de echipa doamnei prorector Lidia Gaiginschi, cu sprijinul consistent al studenților, astfel că numărul maximum de cazuri confirmate COVID-19 a fost șase, iar numărul maximum de studenți în izolare 15. Sunt convins că revenirea în campus a unui număr mai mare de studenți nu ne va crea niciun fel de probleme, iar în perioada vacanței se vor lua toate măsurile pentru pregătirea camerelor, în principal prin dezinfectare”, a completat prof. univ. dr. ing. Dan Cașcaval.

Publicație : Bună Ziua Iași și Ziarul de Iași

« Je me sens chanceux d’aller en cours » : les étudiants en BTS, presque sains et saufs

Ils sont les seuls, avec ceux des classes préparatoires, à suivre leurs cours en présentiel. Un enjeu majeur pour ces élèves : à Champigny-sur-Marne, la moitié du BTS informatique a décroché lors du premier confinement.

Au lycée Langevin-Wallon, à Champigny-sur-Marne (Val-de-Marne), quelques notes de la chanson Englishman in New York de Sting s’échappent des haut-parleurs, et annoncent la fin d’une heure de cours. Les deuxièmes années de BTS systèmes numériques informatique et réseaux (SNIR) regagnent la salle B 309. Les grandes tables habituellement partagées par deux étudiants sont désormais occupées par un seul, distanciation physique oblige. « Qui veut venir au tableau corriger l’exercice 14 ? », lance, enthousiaste, Julie Zylberyng, leur professeure.

Cette scène n’a en apparence rien d’extraordinaire. Mais dans le monde de l’enseignement supérieur, elle est une exception. Depuis octobre, les 260 000 étudiants qui préparent un BTS, ainsi que les 85 000 qui sont inscrits dans les classes préparatoires ont continué à aller en cours. Pourquoi ? Une raison est avancée : leur enseignement se déroule dans les lycées, qui sont restés ouverts. Les deux millions d’étudiants des universités, des IUT, des grandes écoles suivent leurs cours derrière leur ordinateur, à l’exception, dans certaines filières, de quelques travaux pratiques et de classes par groupes de dix, seulement pour les premières années.

« Je me sens chanceux, c’est un réel avantage d’aller en cours », confie Boran Yildiz, étudiant en deuxième année du BTS. Lors du premier confinement du printemps, les cours à distance, « sympas au début », étaient très vite devenus compliqués à suivre pour lui. « J’ai des lacunes en maths, le fait de pouvoir interagir avec la prof m’aide beaucoup. A distance, c’est plus difficile de poser des questions. »

Derrière lui, Jérémie Lamba acquiesce. Il faut dire que certaines matières de la filière SNIR se prêtent difficilement au distanciel. « Suivre un cours de physique depuis chez soi, ce n’est pas pareil, ajoute l’étudiant de 21 ans. En classe, le prof comprend tout de suite quand on a besoin d’explications supplémentaires. En distanciel, j’étais présent en cours sans vraiment l’être », admet-il. « En classe, c’est plus facile pour se concentrer, on est là pour écouter le cours, il n’y a pas grand-chose pour nous déconcentrer », remarque un autre élève.

« Rien ne remplace l’enseignement en présentiel »

« Tout le monde se rend bien compte que rien ne remplace avec la même efficacité pédagogique l’enseignement en présentiel », observe Julien Maraval, proviseur du lycée Langevin-Wallon, en poste depuis la rentrée de septembre. Un cadre de travail fixe favorise la réussite, qui plus est à l’approche de nombreuses échéances importantes. « La semaine prochaine, nous devons rattraper des examens que nous n’avons pas pu passer l’année dernière à cause de la crise sanitaire », explique Fabio Rizzi, étudiant.

Publicație : Le Monde