Toate detaliile şi informaţiile despre investiţiile şi proiectele Universităţii Cuza din Iaşi alături de ec. Costel Palade, coordonator DGA din cadrul UAIC Iași

Miercuri, 6 iulie 2022, la ora 15.00, în Studioul BZI LIVE va fi invitat la un dialog proaspăt, incisiv, atractiv, pragmatic şi consistent economistul Costel Palade – coordonatorul Direcţiei General Administrativă (DGA) din cadrul celei mai vechi universităţi moderne din ţară – Alexandru Ioan Cuza (UAIC) din Iaşi! Directorul va oferi detalii importante, anunţuri ce ţin de investiţii, strategii pentru dezvoltarea instituţională şi a infrastructurii celei mai vechi universităţi moderne din România. De asemenea, vor fi prezentate inclusiv date ce ţin de etapele în care se afla planul ce ţine de dezvoltarea, în anii următori ai Universităţii Cuza.

Urmăritorii noștri pot adresa întrebări la rubrica comentarii, accesând www.bzi.ro sau, în direct, pe http://www.facebook.com/cotidianul.bzi. Emisiunile BZI LIVE au un real succes, fiecare producție media strângând zeci de mii de vizualizări.

Publicație : Bună Ziua Iași

UAIC găzduiește peste 90 de participanți din 15 țări la ediția a cincea a Școlii Internaționale de Vară JASSY

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași organizează, în perioada 4 – 15 iulie 2022, cea de a cincea ediție a Școlii Internaționale de Vară JASSY (a Journey through life and hArd sciences, economicS, Social sciences and the tourism industrY), la care participă 78 de studenți din China, Elveția, Finlanda, Franța, Germania, India, Irlanda, Italia, Olanda, Republica Moldova, Spania, Statele Unite ale Americii, Turcia și Ucraina, precum și 12 studenți ai UAIC și 3 elevi din liceele din Iași. Participanții vor putea putea obține 6 credite ECTS la finalizarea unuia dintre următoarele module interdisciplinare ale Școlii de Vară JASSY:

Life Sciences in the Race Against Emerging Threats to Human Health;

Hard Sciences Unveiled – an Interdisciplinary Tour;

Finance and Risk Management;

Strategic Human Resource Management;

Eastern Europe: Cultural Frames, Identities and Social-Political Perspectives;

Tourism at the Eastern Border of the EU. Interdisciplinary Training for Tour Guides.

Printre participanți se numără anul acesta și 16 studenți ai universităților din alianța EC2U (https://ec2u.eu/), 17 studenți ai unor universități partenere din Ucraina și 18 studenți de la extensiunea UAIC de la Bălți, Republica Moldova

Modulul interdisciplinar intitulat „Life Sciences in the Race Against Emerging Threats to Human Health” le va oferi participanților atât cunoștințe teoretice cât și oportunitatea de a dezvolta abilități practice în domeniul Științelor Vieții. În cadrul modulului „Hard Sciences Unveiled – an Interdisciplinary Tour” participanții vor studia, printre altele, despre inteligența artificială și tehnici spectroscopice utilizate în monitorizarea atmosferei. Modulul „Finance and Risk Management” va oferi participanților o introducere în măsurarea și gestionarea riscurilor financiare, în acord cu cerințele certificărilor de prestigiu la nivel mondial în domeniu. Studenții care s-au înscris la modulul „Strategic Human Resource Management” vor dobândi abilitatea de a genera și integra competențe organizaționale cheie, de a realiza o analiză strategică profesionistă și de a crea valoare pentru organizația în care vor activa ca specialiști în resurse umane. Modulul „Eastern European Perspectives” va oferi participanților posibilitatea de a interpreta corect particularitățile culturii est-europene dar și locul și rolul României în regiunea est-europeană. Studenții care vor participa la cursurile modului „Tourism at the Eastern Border of the EU. Interdisciplinary Training for Tour Guides” vor avea posibilitatea de a descoperi secretele carierei unui ghid turistic de succes cu ajutorul unei abordări interdisciplinare.

Școala de Vară JASSY propune de asemenea activități zilnice extracuriculare, precum turul ghidat al orașului și al Palatului Culturii, inițierea în canotaj, practica observării păsărilor, tehnica degustării vinului și multe altele.

Mai multe informații despre Școala de Vară JASSY 2022 se găsesc la adresa: www.uaic.ro/jassy.

 Publicație : Bună Ziua Iași și Evenimentul

Rectorul Universității de Științele Vieții din Iași, universitarul Gerard Jităreanu la un important eveniment pentru noile tehnologii în agricultură

Universitatea de Științele Vieții (USVIasi) „Ion Ionescu” de la Brad alături de o echipă academică și cu studenți, în prim-plan fiind rectorul – prof. univ. dr. ing. Gerard Jităreanu a derulat un consistent și important eveniment legat de promovarea noilor tehnologii în agricultură. Totul, alături de o companie privată care oferă utilaje în acest domeniu. Acțiunea completează activitățile pe care USVIași le are în legătură cu a le oferi tinerilor un contact real și practic cu acest areal și a dezvoltării parteneriatului cu firmele private din acest areal.

„Leader național în ceea ce privește înființările de plantații viti-pomicole, DaBacco a fost la Universitatea de Ştiinţele Vieții „Ion Ionescu de la Brad” Iaşi pentru a prezenta studenților echipamentele și utilajele folosite în viticultura modernă. Demonstrațiile au avut loc în Ferma „V. Adamachi” din cadrul Stațiunii Didactice a USV Iași”, precizează Liviu-Mihai Irimia, decanul Facultății de Horticultură din cadrul USV Iași.

 Publicație : Bună Ziua Iași

Deja sunt o mie de conturi făcute în platforma online pentru admiterea la Medicină

Admiterea la universităţile din Iaşi continuă în această perioadă, singurul punctul final fiind pus de către Universitatea de Ştiinţe ale Vieţii „Ion Ionescu de la Brad”, la programul de master. 

Spre exemplu, Universitatea de Medicină şi Farmacie „Grigore T. Popa” din Iaşi, care a deschis procesul de înscriere pentru examenul de admitere de la începutul lunii iunie, are deja 905 conturi noi create în platforma de admitere. Dintre acestea, sunt deja 523 de dosare depuse, în lucru, în contextul în care diplomele de bacalaureat sau adeverinţele care atestă existenţa acestora au început să fie emise de şcoli abia de la începutul acestei săptămâni, ele fiind necesare pentru a finaliza înscrierea.

Perioada de înscriere însă continuă până pe 17 iulie, reprezentanţii conducerii universităţii spunând că se aşteaptă la cifre cel puţin similare cu cele din 2021 în ceea ce priveşte concurenţa.

Anul acesta este primul an în care UMF nu va ţine cont deloc de nota de la bacalaureat, iar miza va fi integral testul grilă. „Am eliminat media de la bacalaureat din calculul mediei finale la concursul de admitere pentru că ponderea era oricum nesemnificativă, de doar 10%. Considerăm că testul grilă rămâne cea mai obiectivă şi relevantă cale de verificare a cunoştinţelor candidaţilor”, a declarat prof.dr. Viorel Scripcariu, rectorul UMF Iaşi.

Concursul de admitere din constă în susţinerea unei probe scrise (test grilă) pentru ocuparea locurilor subvenţionate de la bugetul de stat şi a locurilor cu taxă în lei. Testul grilă este programat pe 24 iulie. Şi anul acesta, la UMF există opţiunea pentru candidaţi să opteze pentru mai multe programe, care au criterii de admitere similare. Astfel, dacă aceştia nu sunt admişi la prima lor variantă, pot să fie repartizaţi mai departe, în funcţie de locurile disponibile, criteriul calculat fiind bazat pe media de la examenul scris de tip test grilă. Pentru admiterea de anul acesta, UMF a pregătit un număr de 820 de locuri la buget şi 533 de locuri cu taxă în lei.

Publicație : Ziarul de Iași

Proportion of top degree grades in England could fall by nearly 25%

Universities say they want to reverse the grade inflation seen during the Covid pandemic

The proportion of top degree grades awarded to undergraduates in England could fall by nearly 25% after universities said they want to reverse the grade inflation seen during the Covid pandemic.

Universities UK and GuildHE, representing institutions across the higher education sector, have jointly announced plans to return to pre-pandemic levels of firsts and 2:1s being awarded over the next two years.

Universities have been criticised by ministers and the higher education regulator for year-on-year increases in the proportions of top grades awarded, and the Office for Students (OfS) accused universities of damaging the reputation of higher education.

By the end of this year, universities are expected to publish degree outcome statements setting out how they intend to bring future awards into line with the proportion of first and upper second class degrees awarded in 2019.

The impact of the measures would reduce the proportion of first class degrees awarded by nearly 25%.

Anthony McClaran, the vice-chancellor of St Mary’s University, Twickenham and chair of GuildHE, said: “During the pandemic we have rightly recognised the disruption that students have faced and supported students’ achievement to be recognised as flexibly as possible.

“As we emerge from the pandemic it is time to redouble our focus on protecting academic standards and take strong action to ensure we maintain the wider confidence and trust in the system.”

Universities UK said that measures to make sure students “were not unfairly disadvantaged during the unique circumstances of the pandemic” contributed to the steep increases in firsts and 2:1s awarded.

In 2021, nearly 38% of undergraduates in England were awarded a first, more than double the 16% awarded firsts a decade earlier, and well above the 29% awarded before the pandemic. Last year a combined 84% of students achieved a first or upper second, compared with 67% a decade earlier.

The OfS analysis of awards made in 2021 claimed that more than half of first class degrees could not be explained by “observable factors” such as student attainment or social background.

Steve West, president of Universities UK and vice-chancellor of UWE Bristol, said students who graduated over the last three years “should feel proud of, and confident in, the qualifications they worked hard to achieve”.

Michelle Donelan, the higher education minister for England, said she was “delighted” by the announcement.

“Just as the government is restoring pre-pandemic grading at GCSE and A-level by 2023, today’s statement will ensure that universities are also eliminating the grade inflation that occurred over the pandemic, and on the same timetable,” she said.

“Hard-working students deserve to know that earning a first or upper second really counts and that it carries weight with employers, who in turn should be able to trust in the high value and rigorous assessment of university courses.”

Publicație : The Guardian

Les activités extra-universitaires, entre plaisir et calcul

Accomplis avec passion ou pour enrichir un CV, ces engagements jouent un rôle décisif dans les parcours, au risque d’accentuer les inégalités

Avoir un job étudiant à côté de ses études peut, si le volume horaire est trop important, provoquer des effets néfastes sur la réussite de celles-ci, comme l’ont montré diverses études sur ce sujet. Mais les activités extra-universitaires « choisies », elles, peuvent renforcer le succès de certains étudiants. C’est ce qui ressort de l’enquête « Le plaisir et le calcul : une analyse des activités extrascolaires des étudiant.es » parue dans la revue Sociologie (PUF), en mars 2022.

Pour comprendre pourquoi cette addition des emplois du temps est parfois vertueuse, les coauteurs de l’article se sont attelés à dresser le portrait de cette frange fine des étudiants (non quantifiée dans l’article), qui concilient la réussite de leurs études avec des activités parfois très chronophages : pratiques artistiques, sportives, associatives, bénévoles ou volontaires, syndicales, politiques, etc.

Premier point commun entre eux : ils sont tous issus de milieux sociaux favorisés ou très favorisés. « Ce sont des jeunes qui pratiquent depuis l’enfance des activités extrascolaires (danse, musique, tennis, scoutisme, etc.), qui leur prennent du temps, parfois beaucoup. Ils sont habitués à des emplois du temps très chargés qu’ils reproduisent, une fois étudiants », commente Jules Simha, l’un des quatre sociologues auteurs de l’article.

Aptitudes mobilisables dans les études

Discipline, rigueur, sens du collectif ou de la persévérance, maîtrise d’une langue étrangère, les apprentissages liés à ces activités, fortement impulsées et accompagnées par les parents, alimentent évidemment une réussite scolaire déjà sur les rails avant le baccalauréat.

Arrivés à l’université, là où des étudiants davantage en difficulté financière, optent pour le premier job étudiant disponible – nécessité oblige –, ces jeunes de milieux favorisés multiplient de nouveau des pratiques extrascolaires, selon deux conceptions que les chercheurs qualifient de « gratuite » d’un côté, et de « calculée » pour l’autre.

Entrent dans la première catégorie les étudiants qui revendiquent leurs activités comme totalement déconnectées des études, uniquement pour le « plaisir », la « passion » ou la « vocation ». « Pour eux la réussite est une évidence, à peine un enjeu, tant celle-ci est linéaire depuis leur plus tendre enfance, et ne nécessite pas d’investir stratégiquement dans les activités extra-universitaires », explique Jules Simha. Le plaisir trouvé dans ces activités est, pour eux, un prolongement de celui qu’ils ont dans leurs études. Mais, « loin d’être le fruit du hasard », précise l’étude, cette conception « gratuite » des activités extra-universitaires est rendue possible parce que ces jeunes font partie de ceux ayant les conditions sociales et matérielles les plus favorables. En outre, elles permettent d’acquérir, sans en avoir l’air, des aptitudes mobilisables dans les études (parler devant un public, gérer un projet, etc.)

Publicație : Le Monde