Studenții caută soluții pentru eliminarea cozilor de la ghișeele din instituțiile publice!

Studenții de la orice universitate din țară pot participa la o competiție organizată de Universitatea din București (UB) și Camera Deputaților, prin care să creeze o platformă de programări online care să înlocuiască statul la ghișeu pentru obținerea de informații și depunerea de documente, contribuind la debirocratizarea României. Înscrierile se închid miercuri, 8 martie 2023

Orice echipă alcătuită din 2 sau 3 studenți de la orice universitate din România poate participa la acest hackaton. În cadrul acestei ediții se pot înscrie echipe de studenți cu profil uman, dar și echipe de studenți cu profil tehnic, urmând ca echipa finală să fie compusă din ambele profiluri.

Asamblarea echipelor finale se va face de către organizatori. Candidații trebuie să completeze formularul de pe site-ul romaniafaradosar.ro cu o scurtă descriere a membrilor echipei, însoțită de un eseu (maximum două pagini) prin care să arate motivația din spatele participării la realizarea acestei campanii.

„Ne propunem eliminarea cozilor de la ghișeu prin programări online în toate instituțiile și colectarea într-un singur loc a tuturor informațiilor despre actele necesare pentru obținerea serviciilor publice corespunzătoare evenimentelor de viață (naștere, obținerea unui autoturism, deschiderea unei afaceri, construirea unei case etc.)”, susțin organizatorii concursului pe site-ul romaniafaradosar.ro.

Studenții caută soluții pentru eliminarea cozilor de la ghișeu

Orice echipă formată din 2 sau 3 studenți de la orice universitate din România poate participa la acest hackaton. Candidații trebuie să completeze formularul de pe site-ul romaniafaradosar.ro cu o scurtă descriere a membrilor echipei, însoțită de un eseu (maximum două pagini) prin care să arate motivația din spatele participării la realizarea acestei campanii.

După transmiterea eseurilor se vor selecta 10 echipe de profil uman, 10 de profil real și se vor construi echipe mixte prin tragere la sorți. Urmează un program de pregătire, cu traineri specializați în design thinking, dar și o serie de dezbateri cu reprezentanți ai instituției implicate în proces.

Echipele vor prezenta ideile lor de campanie, care trebuie să cuprindă un design de interfață a site-ului, idei de promovare a portalului de rezervări și documentele necesare (numele platformei, logo, slogan, campanii de activare pe social media sau alte tipuri de comunicare).

Sunt așteptați și tineri de la facultăți cu profil tehnic

Ineditul ediției de anul acesta constă în faptul că pot participa și studenți din zona tehnică, organizatorii asumându-și că pot să construiască în câteva zile de lucru și o interfață pentru platforma pe care își propun să o creeze, alături de schița de campanie care să contribuie la promovare. Pentru studenții din toată țara este o mare oportunitate de a interacționa între ei, lucrând, totodată, alături de deputați, într-un exercițiu de integrare a mediului academic și aparatului administrativ cum nu știu să mai existe multe în țară în acest moment.

Ultima zi de înscriere este 8 martie 2023, iar echipele selectate pentru finală vor beneficia, înainte de startul competiției, de training-uri de design thinking și sesiuni de lucru.

Publicație : Bună Ziua Iași

Conducerea TUIASI a stabilit cum se va desfășura admiterea din 2023: un singur dosar și o singură taxă pentru trei facultăți!

Senatul Universității Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iași (TUIASI) a aprobat metodologia propusă de Consiliul de Administrație al instituției de învățământ superior, care stabilește criteriile pentru admiterea în noul an universitar, ce va avea loc în două sesiuni: iulie și septembrie. Reprezentanții TUIASI au ajuns la concluzia că modificările aduse procedurii de admitere în anul anterior au adus rezultate peste așteptări, astfel că va fi păstrat același sistem

Candidații vor avea posibilitatea să se înscrie, cu o singură taxă și un singur dosar, la oricâte specializări doresc de la trei facultăți ale TUIASI, în ordinea preferințelor, urmând ca în funcție de opțiune și de media de admitere să fie declarați admiși la una dintre acestea. Dacă vor dori să se înscrie la mai multe sau chiar la toate facultățile, va fi achitată o taxă suplimentară de înscriere. Înscrierea candidaților va avea loc în perioada 3-21 iulie 2023 pentru studiile de licență și 10-23 iulie 2023 pentru cele de la programele de masterat.

„Indiferent de ciclul de studii, admiterea din acest an se va desfășura conform variantei procedurale la care am ajuns anul trecut. Dacă în fiecare an am încercat unele ajustări ale procedurii de admitere, în special pentru ciclul universitar de licență, în ideea optimizării acesteia, atât din punctul de vedere al candidaților, cât și al comisiei de admitere, varianta propusă anul trecut s-a dovedit cea mai eficientă. Și, așa cum am mai menționat, înlătură alegerea de către candidați a unor domenii doar de dragul completării tuturor opțiunilor de pe fișă și simplifică modalitatea de verificare a documentelor depuse”, a declarat prof. univ. dr. ing. Dan Cașcaval, rectorul TUIASI.

Înscriere online

Admiterea se organizează online, prin intermediul platformei informatice a universității, care va deveni activă în perioada înscrierilor. Candidații au la dispoziție un manual de utilizare a platformei pentru a se familiariza cu procedura, iar pentru cei care doresc să depună dosarele personal vor exista puncte organizate de comisiile de admitere de la fiecare dintre cele 11 facultăți ale TUIASI.

„Investițiile masive în infrastructura didactică și de cercetare, lansarea unui proiect major de digitalizare, condițiile generoase de cazare și de desfășurare a activităților extra-curriculare constituie argumente convingătoare pentru ca absolvenții de liceu să aleagă universitatea noastră pentru desăvârșirea unei cariere profesionale de succes.

Consolidarea dimensiunii antreprenoriale, precum și extinderea către spațiul european, prin includerea în consorțiul universitar INGENIUM, adaugă elemente suplimentare care sporesc atractivitatea și interesul pentru instituția noastră”, a menționat prof. univ. dr. ing. Iulian Ciocoiu, președintele Senatului TUIASI.

Criterii de admitere în 2023 la TUIASI

Cele mai multe facultăți de la TUIASI au drept criteriu principal de admitere media generală obținută de elevi la examenul de Bacalaureat, cu trei excepții. Pentru Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației (ETTI), media de admitere va fi formată din media de la examenul de Bacalaureat în proporție de 40 la sută și 60 la sută din nota la Matematică, Informatică sau Fizică din cadrul aceluiași examen de finalizare a studiilor.

Facultatea de Automatică și Calculatoare păstrează sistemul de admitere prin examen scris, care a rămas valabil inclusiv în perioada pandemiei și care presupune un test grilă la matematică sau informatică. Media de admitere e formată din media de la această examinare în proporție de 80 la sută și 20 la sută din media generală la Bacalaureat. Facultatea de Arhitectură „G.M. Cantacuzino” organizează un concurs de desen tehnic și desen liber pentru admitere. Nota de la această probă va reprezenta 70 la sută din media de admitere, în timp ce diferența de 30 la sută va fi reprezentată de media generală la Bacalaureat.

„În trend cu interesul evident și recunoscut al autorităților de la cel mai înalt nivel și al companiilor naționale sau multinaționale pentru absolvenții învățământului universitar tehnic, ne așteptăm ca și în acest an să înregistrăm un număr ridicat de candidați la toate ciclurile de studii universitare, previziune bazată pe evoluția numărului de candidați fizici, nu a dosarelor depuse în ultimii ani. De altfel, creșterea numărului acestor absolvenți reprezintă o garanție sigură a dezvoltării Iașului și ca un veritabil centru economic, nu doar cultural și academic”, a mai punctat prof. univ. dr. ing. Dan Cașcaval.

Fiecare facultate are criterii speciale de admitere fără concurs, care favorizează, în special, elevii ce au obținut distincții la olimpiade și la alte competiții de profil. Acestea pot fi consultate la linkul următor. Dacă locurile nu vor fi ocupate integral în sesiunea din iulie 2023, va mai fi organizată o sesiune de toamnă, în intervalul 4-15 septembrie.

 Publicație : Bună Ziua Iași