H O T Ă R Â R I L E

SENATULUI ORDINAR

AL UNIVERSITĂŢII „ALEXANDRU IOAN CUZA” DIN IAŞI

din data de 30 martie 2023

 

  1. Hotărâre cu privire la aprobarea componenţei comisiei de numărare a voturilor, după cum urmează:

Preşedinte: – Prof. univ. dr. Costel Istrate

Membri:     – Conf. univ. dr. Cezar Honceriu

 – Stud. Teona Cornea

 – Stud. Toma Traian Gania

  1. Hotărâre cu privire la aprobarea Raportului de activitate al Rectorului Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, pentru anul 2022, potrivit art. 10, alin. (2), pct. a) din Contractul de Management.
  1. Hotărâre cu privire la aprobarea modificării art. 13, alin. (1), din Regulamentul de Organizare și Funcționare al Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, precum și a Organigramei Universității prin introducerea, în subordinea Rectorului, a Stațiunii de creație, cercetare și practică studențească Gălănești.
  1. Hotărâre cu privire la aprobarea actualizării denumirii Departamentului de Sociologie și Asistență Socială, din cadrul Facultății de Filosofie și Științe Social – Politice, în Departamentul de Sociologie, Asistență Socială și Resurse Umane.
  1. Hotărâre cu privire la validarea Directorului Departamentului de Contabilitate, Informatică Economică și Statistică, din cadrul Facultății de Economie și Administrarea Afacerilor, în persoana domnului Prof. univ. dr. Asandului Mircea.
  1. Hotărâre cu privire la aprobarea modificării art. 23, alin. (2) din Regulamentul Instituțional privind Organizarea și Desfășurarea Procesului de Obținere a Atestatului de Abilitare astfel:
    • 23, alin. (2): „Școala Doctorală are obligația de a asigura suportul tehnic și logistic al consemnării în forma tipărită sau a înregistrării în formă electronică a desfășurării ședinței. Înregistrarea electronică a ședinței se va realiza doar în situații de forță majoră (crize, inundații, cutremure, pandemii, războaie, etc.) sau atunci când, din motive întemeiate, lipsesc doi membri ai comisiei de susținere a tezei de abilitare.”
  1. Hotărâre cu privire la aprobarea înființării a cinci posturi, din categoria personal didactic auxiliar, altele decât posturile de CD (cercetare – dezvoltare) în cadrul proiectului POC 488/1/1/1 Mari infrastructuri de CD, proiect finanțat din fonduri europene nerambursabile cu titlul „Centrul de cercetare cu tehnici integrate pentru pentru investigarea aerosolilor atmosferici în România (RECENT AIR)”, cod MySims 2014: 127324, contract nr. 322/04.09.2020, conform anexei.
  1. Hotărâre cu privire la aprobarea actualizării statului de funcții al proiectului „Centrul de cercetare cu tehnici integrate pentru pentru investigarea aerosolilor atmosferici în România (RECENT AIR), cu menținerea numărului de posturi (25 de posturi) și modificarea domeniului de cercetare pentru un post, astfel:
    • Poziția nr. 23 – modificare din domeniul Științe biologice și biomedicale – în domeniul Științe Juridice – Drept.
  1. Hotărâre cu privire la aprobarea actualizării Organigramei aferente proiectului „Centrul de cercetare cu tehnici integrate pentru pentru investigarea aerosolilor atmosferici în România (RECENT AIR), conform anexei.
  1. Hotărâre cu privire la aprobarea comisiilor de concurs pentru ocuparea posturilor vacante din statul de funcțiuni al proiectului RECENT AIR, scoase la concurs în etapa februarie – martie 2023, după cum urmează:
    • Asistent de cercetare științifică, poziția 2, 8 ore/zi, pe perioadă determinată – în cadrul domeniului fundamental de cercetare: Matematică și științe ale naturii, Laborator interdisciplinar de cercetare a mediului marin și a atmosferei terestre marine, Stațiunea biologică marină Prof. dr. Ioan Borcea, Agigea, Constanța (RA-09, RECENT AIR);
    • Asistent de cercetare științifică, poziția 21, 4 ore/zi, pe perioadă determinată – în cadrul domeniului fundamental de cercetare: Matematică și științe ale naturii, Laborator de investigare a proceselor fizico-chimice din fază gazoasă cu implicații în formarea aerosolilor organici secundari, Turn – UAIC, Iași, (RA-01, RECENT AIR);
    • Asistent de cercetare științifică, poziția 23, 4 ore/zi, pe perioadă determinată – în cadrul domeniului fundamental de cercetare: Științe Sociale, Profilul postului de cercetare: Științe Juridice;
    • Asistent de cercetare științifică, poziția 23, 4 ore/zi, pe perioadă determinată – în cadrul domeniului fundamental de cercetare: Științe Sociale, Profilul postului de cercetare: Științe Juridice;
    • Asistent de cercetare științifică, poziția 25, 8 ore/zi, pe perioadă determinată – în cadrul domeniului fundamental de cercetare: Matematică și științe ale naturii, Domeniiu științific 2 – Fizică.
  1. Hotărâre cu privire la aprobarea Regulamentului Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași privind selecția și organizarea mobilităților în cadrul programului Erasmus + KA171-HED, conform anexei.
  1. Hotărâre cu privire la aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare al Facultății de Geografie și Geologie, conform anexei.
  1. Hotărâre cu privire la aprobarea eliminării taxelor de școlarizare începând cu data de 01.01.2023, pentru toate nivelurile de învățământ, precum și cuantumul serviciilor educaționale școlare (activitățile programului „școala după școală”), în procent de 50% din taxele aprobate la începutul anului școlar, după cum urmează:
    • Nivel primar/gimnazial: 375 de lei pentru elevii ai căror părinți sunt angajați ai Universtății „Alexandru Ioan Cuza din Iași”;
    • Nivel primar/gimnazial: 600 de lei pentru elevii ai căror părinți nu sunt angajați ai Universtății „Alexandru Ioan Cuza din Iași”.
  1. Hotărâre cu privire la aprobarea afilierii în calitate de conducător de doctorat a domnului Prof. univ. dr. Costică Mihai, la Școala Doctorală de Economie și Administrarea Afacerilor, în domeniul de studii universitare de doctorat Economie.
  1. Hotărâre cu privire la aprobarea cererii de prelungire a studiilor universitare de doctorat, cu taxă, începând cu data de 01.02.2023, pe o perioadă de un an, până la data de 01.02.2024, a domnului Borș Ioan Eugen, doctorand în cadrul Școlii Doctorale de Istorie.
  1. Hotărâre cu privire la aprobarea propunerii Facultății de Psihologie și Științe ale Educației, de acordare a statutului de cadru didactic asociat, începând cu semestrul II din anul universitar 2022-2023, doamnei Prof. univ. dr. Apostol Mara Ștefania.
  1. Hotărâre cu privire la aprobarea propunerilor Facultății de Psihologie și Științe ale Educației, de acordare a statutului de cadru didactic asociat, începând cu semestrul II din anul universitar 2022 – 2023, după cum urmează:
    • Candice Petcu
    • Ștefan – Basil Robu
    • Anca – Maria Lungu – Ciliac.
  1. Hotărâre cu privire la aprobarea propunerilor Facultății de Filosofie și Științe Social – Politice, de acordare a statutului de cadru didactic asociat, începând cu semestrul II din anul universitar 2022 – 2023, după cum urmează:
    • Specialist dr. Sergiu Ghica – Departamentul de Sociologie și Asistență Socială
    • Specialist dr. Alexandra Georgiana Poenaru – Departamentul de Sociologie și Asistență Socială
    • Specialist Diana Iuliana Marin – Departamentul de Sociologie și Asistență Socială
    • Specialist Silvia Vartolomei – Departamentul de Sociologie și Asistență Socială
  1. Hotărâre cu privire la aprobarea înființării domeniului de doctorat Administrarea Afacerilor, în cadrul Școlii Doctorale de Economie și Administrarea Afacerilor, conform anexei.
  1. Hotărâre cu privire la aprobarea modificării taxelor de școlarizare pentru studenții proveniți din statele terțe, începând cu anul academic 2023 – 2024, pentru programele de studii complete din cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, conform anexei.
  1. Hotărâre cu privire la aprobarea susținerii examenului de finalizare a studiilor de către domnul Andronic – Niculescu Adrian – Constantin, absolvent al Facultății de Drept, specializarea Drept, la Universitatea Creștină „Dimitrie Cantemir”, Facultatea de Științe Juridice și Administrative, specializarea Drept, în sesiunea iulie 2023.