Studenții sunt reprezentați în structurile consultative, decizionale și executive din cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași.

Structurile administrative și de conducere ale Universității în care pot fi aleși studenții sunt următoarele:

  • Consiliul Facultății
  • Senatul Universitar
  • Biroul Senat
  • Consiliul de Administrație
  • Biroul Executiv al Consiliului de Administrație
  • Consiliul Studiilor Universitare de Doctorat

Studenții pot fi aleși pentru a reprezenta:

  • grupele de studiu
  • anii de studiu / specializările
  • căminele UAIC
  • campusurile UAIC

Studenții pot fi reprezentați și în alte comisii sau structuri, potrivit legii sau reglementărilor UAIC, după informarea BEC și a studenților senatori.

Mandatul unui student reprezentant ales în Consiliul Facultății și în Senatul Universitar este de 5 ani, iar restul pozițiilor de studenți reprezentanți au un mandat de 1 an, făcând excepție studenții din Biroul Executiv al Consiliului de Administrație, Consiliul de Administrație, Biroul Senat , Consiliul Studiilor Universitar de Doctorat și Comisia de Etică. Cei din urmă își încheie mandatul la împlinirea a cinci ani din momentul preluării mandatului sau la încheierea studiilor și implicit pierderea calității de student al Universității “Alexandru Ioan Cuza” din Iași.

Data alegerilor este stabilită de către Biroul Electoral Central pentru toate posturile vacante. Votul pentru orice reprezentant al studenților este universal, egal, direct, secret și liber exprimat.

Informații privind mandatul și modalitățile de alegere a:

Cum sunt aleși șefii de grupă?

Șefii de grupă sunt aleși prin votul studenților din respectiva grupă.

Cine poate candida?

Poate candida orice student înscris în respectiva grupă, indiferent de naționalitate, vârstă, etnie, religie ori gen.

Pentru cât timp este ales șeful de grupă?

Mandatul șefului de grupă este de un an, iar acesta poate candida din nou la încheierea mandatului și poate câștiga un nou mandat.

Când au loc alegerile?

Alegerile pentru desemnarea șefului de grupă au loc în primele două săptămâni ale fiecărui an universitar. În cazuri excepționale, Biroul Electoral Central poate decide prelungirea acestui termen.

Cum se desfășoară alegerile?

Pentru validarea alegerilor, se impune o prezență la vot de minimum 2/3 din totalul de studenți ai respectivei grupe.

În cazul în care condiția cvorumului nu este satisfăcută, se organizează un nou tur de scrutin la o dată ulterioară (în limita celor două săptămâni de la începerea anului universitar), cu scăderea pragului de prezență la 50% + 1 din totalul de studenți ai respectivei grupe.

Este ales candidatul care întrunește majoritatea simplă a voturilor exprimate (jumătate plus unu din numărul total al voturilor valabil exprimate).

Inițiativa revocării unui șef de grupă, care nu și-a îndeplinit atribuțiile, aparține unui număr minimum de 50%+1 dintre studenții respectivei grupe. Studenții întocmesc o solicitare scrisă pe care o vor înainta studenților reprezentanți în Consiliul Facultății, care vor analiza adresa și vor lua decizia de demitere a șefului de grupă sau pot considera adresa ca fiind una fără temei, pentru a se lua o decizie.

Care sunt drepturile șefilor de grupă?

Șefii de grupă au următoarele drepturi:

  • de a cere de la profesorii titulari să facă publică fișa disciplinei, care include și criteriile de evaluare a respectivei discipline;
  • pot informa nemijlocit de la secretariatele facultății în problemele care îi vizează pe studenții pe care îi reprezintă, în afara programului cu publicul individual, dar în limitele zilei de lucru al fiecărui secretariat;
  • să fie consultați de către studenții reprezentați în celelalte structuri ale universității cu privire la hotărârile pe care le va lua structura din care fac parte și îi vizează în mod direct;
  • să fie informați de către studenții reprezentanți în celelalte structuri ale universității cu privire la deciziile luate.

Care sunt obligațiile șefilor de grupă?

Șefii de grupă au următoarele obligații:

  • să dea dovadă de o bună cunoaștere a problemelor legate de activitățile didactice și sociale ale studenților pe care îi reprezintă și să participe activ la soluționarea acestora;
  • să informeze studenții pe care îi reprezintă, prin mijloace formale și informale;
  • să participe la ședințele cu reprezentanții studenților din Consiliul Facultății și cei din Senatul Universității. Obligația de a organiza o astfel de întâlnire revine studentului/studenților Senatori din respectiva facultate și a studenților membri în Consiliul Facultății respective.

Detalii în Regulamentul privind alegerea reprezentanților studenților și statutul studenților reprezentanți din Universitate.

Cum sunt aleși șefii de an?

Șefii de an sunt aleși prin votul tuturor studenților din anul respectiv.

Cine poate candida?

Poate candida orice student din respectivul an, indiferent de naționalitate, vârstă, etnie, religie ori gen.

Pentru cât timp sunt aleși șefii de an?

Mandatul șefului de an este de un an, iar aceștia pot candida din nou la încheierea mandatului, pentru a fi realeși.

Când au loc alegerile?

Alegerile pentru desemnarea șefului de an au loc în a treia săptămână a fiecărui an universitar.

Cum se desfășoară alegerile?

Votul pentru șefului de an este direct, egal și secret.

Pentru validarea alegerilor se impune o prezență la vot de minimum 50%+1 din numărul total de studenți din respectivul an.

Este desemnat câștigător candidatul care întrunește majoritatea simplă a voturilor exprimate.

În cazul în care nici unul dintre candidați nu întrunește majoritatea simplă de voturi sau există egalitate între doi candidați, se organizează un nou tur de scrutin la o dată ulterioară (în limita celei de a patra săptămâni a anului universitar), la care vor avea drept de vot toți studenții înscriși în respectivul an, cu respectarea aceluiași prag de prezență.

Inițiativa revocării șefului de an, care nu și-a îndeplinit atribuțiile, aparține unui număr minimum de 50% + 1 dintre toți studenții din respectivul an. Studenții întocmesc un raport pe care îl înaintează studenților reprezentanți în Consiliul Facultății. Aceștia analizează activitatea șefului de an și pot decide demiterea acestuia în cazul neîndeplinirii sarcinilor sau constatării indisponibilității acestuia de a-și desfășura mandatul.

Care sunt drepturile șefilor de an?

  • de a cere de la profesorii titulari să facă publică fișa disciplinei, care include și criteriile de evaluare a respectivei discipline;
  • se pot informa nemijlocit de la structurile academice și administrative ale facultății în problemele ce îi vizează pe studenții pe care îi reprezintă;
  • să fie consultați de către studenții reprezentanți în celelalte structuri ale universității cu privire la hotărârile pe care le va lua structura din care fac parte;
  • să fie informați de către studenții reprezentanți în celelalte structuri ale universității cu privire la deciziile luate;
  • de a monitoriza activitatea șefilor de grupă din anul pe care îl reprezintă.

Care sunt obligațiile șefilor de an?

  • să dea dovadă de o bună cunoaștere a problemelor legate de activitățile didactice și sociale ale studenților pe care îi reprezintă, și să participe activ la soluționarea acestora;
  • să informeze studenții pe care îi reprezintă prin mijloace formale și informale;
  • să participe la ședințele cu reprezentanții studenților din Consiliul Facultății și cei din Senatul Universității;
  • Șefii de an sunt obligați să organizeze întâlniri și să comunice informații către șefii de grupă din anul pe care îl reprezintă;
  • să se consulte în luarea deciziilor cu șefii de grupă din anul pe care îl reprezintă.

Detalii în Regulamentul privind alegerea reprezentanților studenților și statutul studenților reprezentanți din Universitate.

Cum sunt aleși reprezentanții studenților din Consiliul Facultății?

Reprezentanții studenților din Consiliul Facultății sunt aleși prin votul tuturor studenților din respectiva facultate, indiferent de ciclul de studii din care fac parte. În cazul în care reprezentanții sunt aleși pe specializări sau cicluri de studii, Biroul Electoral Central poate stabili lista alegătorilor.

La nivelul facultății se constituie un Birou Electoral Local format din 5 persoane, din componența căruia pot face parte: studenți reprezentanți în Consiliul Facultății, studenți reprezentanți în Senatul Universitar, șefi de an și reprezentanți ai asociațiilor studențești reprezentative și legal constituite din respectiva facultate. Numărul membrilor comisiei trebuie să fie impar.

Cine poate candida?

Poate candida orice student înscris la respectiva facultate, indiferent de forma de învățământ, naționalitate, vârstă, etnie, religie ori gen, cu respectarea prezentului regulament și a deciziilor Biroului Electoral Central  (constituit conform articolului 4 al prezentului regulament).

Acolo unde este posibil, reprezentarea este pe ani de studiu și/sau specializări sau cicluri de studii (licență, master și doctorat). Acest lucru se stabilește la propunerea studenților reprezentanți din respectiva facultate și se va reglementa prin decizia Biroului Electoral Central.

La propunerea Biroului Electoral Local, Biroul Electoral Central decide modalitatea de organizarea a alegerilor și repartiția locurilor.

Când au loc alegerile?

Alegerile pentru desemnarea reprezentanților studenților în Consiliul Facultății se desfășoară odată cu alegerea noului Consiliu al Facultății, pentru mandatul colectiv și ori de câte ori mandatul individual al unuia dintre studenții aleși se încheie.

Cum se desfășoară alegerile?

Biroul Electoral Central aprobă componența Biroului Electoral Local.  Biroul Electoral Local se subordonează Biroului Electoral Central.

Biroul Electoral Local stabilește distribuirea locurilor vacante de studenți reprezentanți pe ani de studiu și/sau specializări sau cicluri de studiu (licență, master și doctorat). Numărul de locuri disponibile trebuie să fie dublu față de numărul de locuri vacante, al doilea loc având statutul de rezervă. Hotărârea Biroului Electoral Local de distribuire a locurilor vacante are nevoie de avizul Biroului Electoral Central.

Biroul Electoral Local publică anunțul privind alegerile pe site-ul/portalul facultății, candidații având 10 zile lucrătoare la dispoziție să-și depună candidatura la secretariatul facultății, la Biroul Electoral Local și pe adresa de e-mail studentiuaic@gmail.com.

Candidatura trebuie să conțină: CV-ul candidatului, scrisoare de intenție (în care să menționeze pentru ce formație/ciclu de studiu candidează) și un plan de acțiuni al acestuia pentru potențialul mandat.

Din momentul încheierii perioadei de depunere a candidaturii, candidații au la dispoziție minimum 7  zile lucrătoare pentru campania electorală. În această perioadă ei trebuie să își promoveze candidatura pe site-ul/portalul facultății și la avizierul facultății. În cazul în care există solicitări, Biroul Electoral Local poate să faciliteze organizarea unei dezbateri electorale, la inițiativa unuia sau mai multor candidați.

Candidații pot asista la procesul de vot, având statutul de observator, fără a fi implicați în Biroul Electoral Local și fără a influența persoanele prezente la vot. Nerespectarea acestui articol duce la invalidarea candidaturii respectivului candidat prin decizia Biroului Electoral Central.

Biroul Electoral Local va stabili locația unde se va desfășura procedura de vot, cu aprobarea în prealabil a Biroului Electoral Central.

După finalizarea procesului de votare, se va face un clasament descrescător în funcție de numărul total al voturilor valabil exprimate ale fiecărui candidat. În funcție de numărul de locuri vacante, se vor declara câștigătorii.

Studenții desemnați câștigători sunt validați la prima ședință a Consiliului Facultății.

Inițiativa revocării unui reprezentant al studenților din Consiliul Facultății, care nu și-a îndeplinit atribuțiile, aparține unui număr minimum de 25% dintre studenții reprezentați. Studenții întocmesc un raport pe care îl înaintează Biroului Electoral Central. Aceștia analizează activitatea studentului reprezentant și pot decide demiterea acestuia în cazul neîndeplinirii sarcinilor sau constatării indisponibilității acestuia de a-și desfășura mandatul.

Care sunt drepturile reprezentanților studenților în Consiliul Facultății?

  • pot iniția propuneri de acte normative care să optimizeze activitatea colegilor lor;
  • pot informa nemijlocit de la structurile academice și administrative ale universității în problemele ce îi vizează pe studenții pe care îi reprezintă;
  • au acces la structurile academice și administrative ale facultății de care aparțin în afara programului cu publicul individual, dar în limitele zilei de lucru, în vederea rezolvării problemelor studenților pe care îi reprezintă;
  • trebuie să facă parte din comisiile organizate la facultate: cazare, burse, tabere studențești;
  • au dreptul să fie consultați de către studenții reprezentați în celelalte structuri ale universității cu privire la hotărârile pe care le va lua structura din care fac parte;
  • au dreptul să fie informați de către studenții reprezentanți în celelalte structuri ale universității cu privire la deciziile luate;
  • au dreptul să voteze la alegerea rectorului, în funcție de modalitatea de alegere stabilită prin referendum.

Care sunt îndatoririle reprezentanților studenților în Consiliul Facultății?

  •  să dea dovadă de o bună cunoaștere a problemelor legate de activitățile didactice și sociale ale studenților pe care îi reprezintă și să participe activ la soluționarea acestora;
  •  să informeze studenții pe care îi reprezintă, prin mijloace formale și informale;
  • să participe la ședințele cu ceilalți reprezentanți ai studenților din Consiliul Facultății și / sau Senatul Universității;
  • Reprezentanții studenților în Consiliul Facultății sunt obligați să organizeze minimum o întâlnire pe semestru cu studenții pe care îi reprezintă și ori de câte ori este necesar cu șefii de an și/sau șefii de grupă;
  • să participe la ședințele de consiliu. Trei absențe nemotivate pe parcursul unui an universitar duc la demiterea din oficiu a studentului din Consiliul facultății;
  • să participe în comisiile de burse, tabere și cazare;
  • pot participa cu statut de voluntari la admitere;
  • să comunice și să se consulte cu ligile/asociațiile legal constituite din respectiva facultate și recunoscute de către UAIC.

Studentul reprezentant din Biroul Executiv al Facultății este ales din rândul studenților reprezentanți din Consiliul Facultății prin majoritatea simplă a voturilor acestora. Procesul verbal se transmite către secretariatul facultății și pe adresa de e-mail studentiuaic@gmail.com. Acesta va participa la ședințele Biroului Executiv al Facultății.

Studenții pot fi reprezentați și în alte comisii din facultate sau departamente, la invitația conducerii facultății sau a directorilor de departamente. Studenții reprezentați în comisiile prevăzute în lege și de reglementările interne sunt aleși prin votul studenților din Consiliul Facultății.

Detalii în Regulamentul privind alegerea reprezentanților studenților și statutul studenților reprezentanți din Universitate.

Cum sunt aleși reprezentanții studenților din Senatul Universității?

Reprezentanții studenților din Senatul Universității sunt aleși prin votul tuturor studenților din universitate.

Fiecare facultate are minimum un reprezentant al studenților în Senatul Universitar.

Cine poate candida?

Poate candida orice student înscris la respectiva facultate, indiferent de forma de studii, forma de învățământ, naționalitate, vârstă, etnie, religie ori gen.

Reprezentarea studenților în Senatul Universitar este pe facultăți, făcând excepție reprezentantul studenților români de pretutindeni.

Reprezentantul studenților români de pretutindeni în Senatul Universității este ales de către studenții care nu au cetățenia română.

Când au loc alegerile?

Alegerile pentru desemnarea reprezentanților studenților în Senatul Universității se desfășoară odată cu alegerea noului Senat al Universității, pentru mandatul colectiv și ori de câte ori mandatul individual al unuia dintre studenții aleși se încheie.

Alegerile parțiale pentru ocuparea locurilor vacante din Senatul Universității se organizează în termen de maximum o lună de la vacantare, iar în cazuri obiective când nu se poate realiza acest lucru termenul se va prelungi de către Biroul Electoral Central.

Biroul Electoral Central stabilește calendarul de desfășurare al alegerilor.

Cum se desfășoară alegerile?

Biroul Electoral Central desemnează în cadrul fiecărei facultăți un Birou Electoral Local alcătuit din 3 persoane, din componența căruia pot face parte: studenți reprezentanți în Consiliul Facultății, studenți reprezentanți în Senatul Universității, șefi de an și reprezentanți ai ligilor / asociațiilor studențești legal constituite din respectiva facultate. Biroul Electoral Local din fiecare facultate se ocupă de organizarea alegerilor în facultatea respectivă, iar numărul acestuia este întotdeauna impar.

Biroul Electoral Central publică anunțul de alegeri pe site-urile/ portalurile facultăților și site-ul universității, candidații având 5 zile lucrătoare la dispoziție pentru a-și depune candidatura la secretariatul facultății de care aparțin și la adresa de mail studentiuaic@gmail.com.

Dosarul de candidatură va conține CV-ul candidatului și o scrisoare de intenție din partea acestuia.

Din momentul încheierii perioadei de depunere a candidaturii, candidații au la dispoziție 7 zile pentru campanie electorală. În această perioadă ei trebuie să își promoveze candidatura pe site-ul/portalul facultății și la avizierul facultății. Comisia Electorală din facultate trebuie să faciliteze o dezbatere electorală între candidați, la care să participe studenții și/sau reprezentanții studenților din facultate.

Biroul Electoral Local stabilește intervalul orar și locația de desfășurare a alegerilor, conform calendarului impus de Biroul Electoral Central. Intervalul orar trebuie să permită prezența la vot a studenților din toate ciclurile de studiu, acestea putându-se desfășura fizic în perimetrul facultății, sau în format online. Votul realizat în format online va fi asigurat prin introducerea numărului matricol pentru evitarea fraudării acestuia.

Primii candidați (în funcție de numărul de locuri scoase la concurs: reprezentant al studenților în Senat și student supleant în Senat) care întrunesc majoritatea simplă a voturilor se califică pentru votul general pe universitate.

Candidații care au primit votul la nivel de facultate pentru a se califica în a doua etapă a alegerilor au la dispoziție 10 zile lucrătoare, de la validarea alegerilor pe facultate, pentru a-și promova candidatura la nivelul universității: avizierele facultăților, site-ul universității, site-urile și portalurile facultăților.

Biroul Electoral Local stabilește intervalul orar și locația de desfășurare a alegerilor, conform calendarului impus de Biroul Electoral Central. Intervalul orar trebuie să permită prezența la vot a studenților din toate ciclurile de studiu. Locația trebuie să fie una facilă pentru studenții facultății și să fie semnalizată.

Pentru validarea alegerilor, se impune o prezență la vot de minimum 50% din numărul total de studenți din universitate, înmatriculați la zi.

În cazul în care condiția cvorumului nu este satisfăcută, se organizează un nou tur de scrutin la o dată ulterioară (conform calendarului propus de Biroul Electoral Central), în cadrul căruia nu mai este luat în considerare pragul minim de prezență.

Este ales candidatul/ sunt aleși candidații din fiecare facultate care întrunește/întrunesc majoritatea simplă a voturilor.

Studenții desemnați câștigători sunt validați la prima ședință de Senat.

Inițiativa revocării unui reprezentant al studenților din Senatul Universității pe motiv că nu și-a îndeplinit atribuțiile, aparține: unui număr minimum de 25% dintre studenții facultății din care provine sau 10% dintre toți studenții universității. Studenții întocmesc un raport pe care îl înaintează reprezentanților studenților din Senatul Universității. Aceștia analizează activitatea studentului reprezentant și pot decide demiterea acestuia în cazul neîndeplinirii sarcinilor sau constatării incapacității acestuia de a-și desfășura mandatul.

Care sunt drepturile principale ale reprezentanților studenților din Senatul Universității?

  • pot iniția propuneri de acte normative care să optimizeze activitatea colegilor lor;
  • pot informa nemijlocit de la structurile academice și administrative ale Universității în problemele ce îi vizează pe studenții pe care îi reprezintă;
  • au acces la structurile academice și administrative ale universității și ale facultății de care aparțin și în afara programului cu publicul individual, dar în limitele zilei de lucru, în vederea rezolvării problemelor studenților pe care îi reprezintă;
  • pot face parte din comisiile organizate la facultate: cazare, burse, tabere studențești;
  • au dreptul să fie consultați de către studenții reprezentanți în celelalte structuri ale universității cu privire la hotărârile pe care le va lua structura din care fac parte;
  • beneficiază de o legitimație vizată de președintele Senatului, care le atestă calitatea lor de student senator;
  •  au dreptul să fie informați de către studenții reprezentanți în celelalte structuri ale universității cu privire la deciziile luate;
  • au acces în căminele universității pe baza legitimației care le atestă această calitatea, în conformitate cu Regulamentul serviciilor pentru studenți, secțiunea Regulamentul de cazare.
  • sunt membri ai comisiilor de specialitate ale Senatului universității.

Reprezentanții studenților în Senatul Universității au dreptul de a participa la deplasări naționale sau internaționale în calitate de studenți reprezentanți și au dreptul să voteze la alegerea rectorului, în funcție de modalitatea de vot stabilită prin referendum.

Care sunt îndatoririle principale ale reprezentanții studenților din Senatul Universității?

  • să dea dovadă de o bună cunoaștere a problemelor legate de activitățile didactice și sociale ale studenților pe care îi reprezintă și să participe activ la soluționarea acestora;
  • să informeze studenții pe care îi reprezintă, prin mijloace formale și informale;
  • sunt obligați să participe la ședințele cu reprezentanții studenților din Consiliul Facultăților și cei din Senatul Universității;
  • sunt obligați să organizeze minimum o întâlnire pe semestru cu studenții pe care îi reprezintă și ori de câte ori este necesar cu: reprezentanții studenților în Consiliul Facultății, șefii de an și/sau șefii de grupă;
  • sunt obligați să organizeze minimum o ședință pe semestru cu șefii de cămine, respectiv cu președinții sau reprezentanții asociațiilor din universitate;
  • sunt obligați să participe la ședințele de Senat. Două absențe consecutive nemotivate sau trei absențe nemotivate pe parcursul unui an universitar duc la demiterea studentului din Senatul Universității;
  • sunt obligați să participe în comisiile de burse, tabere și cazare;
  • sunt obligați să participe la întâlnirile comisiilor Senatului universității din care fac parte;
  • să participe la organizarea alegerilor pentru locurile vacante din Consiliul Facultății din care provin.

Detalii în Regulamentul privind alegerea reprezentanților studenților și statutul studenților reprezentanți din Universitate.

Cum este ales reprezentantul studenților din Biroul Senat?

Reprezentantul studenților din Biroul Senat este ales prin votul studenților reprezentanți din Senatul Universității.

Cine poate candida?

Poate candida orice reprezentant al studenților din Senatul Universității, indiferent de vârstă, etnie, religie ori gen.

Când au loc alegerile?

Alegerile pentru desemnarea reprezentantului studenților în Biroul Senat au loc în momentul alegerii noului Senat al universității și ori de câte ori locul rămâne vacant.

Cum se desfășoară alegerile?

Votul este direct și secret. Se constituie o comisie de alegeri, formată din 3 studenți senatori.

Pentru validarea alegerilor, se impune o prezență la vot de minimum 75% din numărul total de reprezentanți ai studenților în Senatul Universității. În cazul în care nu este atins pragul minim de prezența, procedura se va relua în altă zi, cu respectarea aceluiași prag de prezență.

Este ales candidatul care întrunește majoritatea simplă a voturilor.

Inițiativa revocării reprezentantului studenților în Biroul Senat, care nu și-a îndeplinit atribuțiile, aparține unui număr minimum de 75% dintre reprezentanții studenților din Senatul Universității. Aceștia analizează activitatea reprezentantului studenților în Biroul Senat și pot decide demiterea acestuia în cazul neîndeplinirii sarcinilor sau constatării indisponibilității de desfășurare a mandatului.

Care sunt drepturile principale ale reprezentantului studenților în Biroul Senat?

  • poate iniția propuneri de acte normative care să optimizeze activitatea colegilor lui;
  • se poate informa nemijlocit de la structurile academice și administrative ale Universității în problemele ce îi vizează pe studenții pe care îi reprezintă;
  • are acces la structurile academice și administrative ale universității și în afara programului cu publicul individual, dar în limitele zilei de lucru, în vederea rezolvării problemelor studenților pe care îi reprezintă;
  • are dreptul să fie consultat de către studenții reprezentanți în celelalte structuri ale universității cu privire la hotărârile pe care le va lua structura din care fac parte.

Care sunt îndatoririle principale ale reprezentantului studenților în Biroul Senat?

  • să dea dovadă de o bună cunoaștere a problemelor legate de activitățile didactice și sociale ale studenților pe care îi reprezintă și să participe activ la soluționarea acestora;
  • să participe la ședințele de Birou Senat. Două absențe consecutive nemotivate sau trei absențe nemotivate pe parcursul unui an universitar duc la demiterea studentului din Biroul Senat de către Biroul Electoral Central;
  • să informeze studenții din Senatul Universității cu privire la deciziile luate în Biroul Senat.

Detalii în Regulamentul privind alegerea reprezentanților studenților și statutul studenților reprezentanți din Universitate.

Cum este ales reprezentantul studenților din CA și BECA?

Reprezentantul studenților din CA și BECA este ales prin votul studenților reprezentanți din Senatul Universității.

Studentul ales în CA face parte și din BECA.

Cine poate candida?

Poate candida orice reprezentant al studenților din Senatul Universității, indiferent de vârstă, etnie, religie ori gen, cu respectarea normelor incluse în acest regulament.

Când au loc alegerile?

Alegerile pentru desemnarea reprezentantului studenților în CA și BECA au loc în momentul alegerii noului Senat al universității și ori de câte ori locul rămâne vacant.

Cum se desfășoarăalegerile?

Votul este direct și secret.

Se constituie o comisie de alegeri formată din 3 studenți senatori.

Pentru validarea alegerilor, se impune o prezență la vot de minimum 75% din numărul total de reprezentanți ai studenților în Senatul Universității. În cazul în care nu este atins pragul minim de prezența, procedura se va relua în altă zi, cu respectarea aceluiași prag de prezență.

Este ales candidatul care întrunește majoritatea simplă a voturilor.

Inițiativa revocării reprezentantului studenților în CA și BECA, care nu și-a îndeplinit atribuțiile, aparține unui număr minimum de 75% dintre reprezentanții studenților din Senatul Universității. Aceștia analizează activitatea reprezentantului studenților în CA și BECA și pot decide demiterea în cazul neîndeplinirii sarcinilor sau constatării indisponibilității acestuia de a-și desfășura mandatul.

Care sunt drepturile principale ale reprezentantului studenților în CA și BECA?

  • poate iniția propuneri de acte normative care să optimizeze activitatea colegilor lui;
  • poate informa nemijlocit de la structurile academice și administrative ale Universității în problemele ce îi vizează pe studenții pe care îi reprezintă;
  • are acces la structurile academice și administrative ale universității și în afara programului cu publicul individual, dar în limitele zilei de lucru, în vederea rezolvării problemelor studenților pe care îi reprezintă;
  • are dreptul să fie consultat de către studenții reprezentanți în celelalte structuri ale universității cu privire la hotărârile pe care le va lua structura din care fac parte.

Care sunt îndatoririle principale ale reprezentantului studenților în Consiliul de Administrație și în Biroul Senat?

  • are obligația să dea dovadă de o bună cunoaștere a problemelor legate de activitățile didactice și sociale ale studenților pe care îi reprezintă și să participe activ la soluționarea acestora;
  • are obligația să reprezinte interesele studenților pe care îi reprezintă;
  • are obligația să participe la ședințele de CA și BECA. Trei absențe consecutive nemotivate sau cinci absențe nemotivate pe parcursul unui semestru universitar duc la demiterea studentului din CA și BECA;
  • are obligația să informeze studenții din Senatul Universității cu privire la deciziile luate în CA și BECA.

Detalii în Regulamentul privind alegerea reprezentanților studenților și statutul studenților reprezentanți din Universitate.

Cum sunt aleși șefii de cămin?

Șefii de cămin sunt aleși prin votul studenților cazați în respectivul cămin.

Cine poate candida?

Poate candida orice student cazat în respectivul cămin, indiferent de vârstă, etnie, religie ori sex.

Mandatul șefilor de cămin este de un an, iar acesta poate candida la încheierea mandatului și poate câștiga un nou mandat.

Când au loc alegerile?

Alegerile pentru desemnarea șefului de cămin au loc în prima lună a fiecărui an universitar și ori de câte ori este nevoie.

Cum se desfășoară alegerile?

Votul este direct, secret și universal.

Biroul Electoral Central stabilește calendarul de desfășurare al alegerilor.

Biroul Electoral Central formează în cadrul fiecărui cămin un Birou Electoral, din componența căruia pot face parte: studenți reprezentanți în Consiliul Facultății, studenți reprezentanți în Senatul Universității, șefi de an, reprezentanți ai ligilor / asociațiilor studențești din UAIC legal constituite. Biroul Electoral din fiecare cămin se ocupă de organizarea alegerilor în căminul respectiv. În cazul în care alegerile se desfășoară online, nu se va organiza Biroul Electoral la nivel de cămin, iar alegerile vor fi coordonate de Biroul Electoral Central.

Biroul Electoral Central publică anunțul de alegeri pe site-ul universității și la avizierele căminelor, candidații având 5 zile lucrătoare la dispoziție să-și depună candidatura la adresa de e-mail specificată.

Candidatura trebuie să conțină: scrisoarea de intenție a candidatului, CV-ul și o copie a legitimației de cămin.

Din momentul încheierii perioadei de depunere a candidaturii, candidații au la dispoziție 10 zile pentru campanie electorală. În această perioadă ei trebuie să își promoveze candidatura în cămin.

Biroul Electoral Central stabilește intervalul orar și locația de desfășurare a alegerilor. Locația trebuie să fie una accesibilă pentru studenții din căminul respectiv și să fie semnalizată corespunzător.

Pentru validarea alegerilor, se impune o prezență la vot de minimum 50% din numărul total de studenți cazați în respectivul cămin.

În cazul în care condiția cvorumului nu este satisfăcută, se organizează un nou tur de scrutin la o dată ulterioară (maximum 5 zile lucrătoare), fără a se mai lua în calcul un prag de prezență.

Este ales candidatul care întrunește majoritatea simplă a voturilor.

Inițiativa revocării a unui șef de cămin, care nu și-a îndeplinit atribuțiile, aparține unui număr minimum de 25% dintre studenții locatari ai respectivului cămin. Studenții întocmesc un raport care îl înaintează studenților reprezentanți în Senatul Universității. Aceștia analizează activitatea șefului de cămin și pot decide demiterea în cazul neîndeplinirii sarcinilor sau constatării indisponibilității acestuia de a-și desfășura mandatul.

Care sunt drepturile principale ale șefilor de cămin?

  •  de a asista la controlul camerelor făcute de persoanele abilitate (administrator cămin, paznic, organe ale legii, reprezentanți ai universității);
  •  se pot informa nemijlocit de la administrația căminului în problemele ce îi vizează pe studenții pe care îi reprezintă;
  • au dreptul să fie informați de către studenții reprezentanți în celelalte structuri ale universității cu privire la deciziile luate.

Care sunt îndatoririle principale ale șefilor de cămin?

  • să dea dovadă de o bună cunoaștere a problemelor studenților pe care îi reprezintă și să participe activ la soluționarea acestora;
  • să informeze studenții pe care îi reprezintă, prin mijloace formale și informale;
  • să participe la ședințele cu reprezentanții studenților din Senatul Universității.

Detalii în Regulamentul privind alegerea reprezentanților studenților și statutul studenților reprezentanți din Universitate.

Cum sunt aleși șefii de campus?

Șefii de campus sunt aleși prin votul studenților din campusul respectiv.

Cine poate candida?

Poate candida orice student din respectivul campus, indiferent de vârstă, etnie, religie ori sex, cu respectarea normelor incluse în acest regulament.

Mandatul șefilor de campus este de un an, iar acesta poate candida din nou la încheierea mandatului și poate câștiga un nou mandat.

Când au loc alegerile?

Alegerile pentru desemnarea șefului de campus au loc în același timp cu alegerile pentru șefii de cămin sau ori de câte ori este necesar.

Cum se desfășoară alegerile?

Votul este direct și secret.

Pentru validarea alegerilor, se impune o prezență la vot de minimum 15% din numărul total de studenți din respectivul campus.

Este ales candidatul care întrunește majoritatea simplă a voturilor.

În cazul în care nici unul din candidați nu întrunește majoritatea simplă de voturi, existând egalitate între doi candidați, se vor reface alegerile.

Inițiativa revocării a unui șef de campus, care nu și-a îndeplinit atribuțiile, aparține unui număr minimum de 75% dintre șefii de cămin din respectivul campus sau a 25% din studenții din respectivul campus. Studenții întocmesc un raport pe care îl înaintează Biroului Electoral Central. Aceștia analizează activitatea șefului de campus și pot decide demiterea acestuia în cazul neîndeplinirii sarcinilor sau constatării incapacității acestuia de a-și desfășura mandatul.

Care sunt drepturile principale ale șefilor de campus?

  • de a asista la controlul camerelor efectuate de persoanele abilitate (administrator cămin, paznic, organe ale legii, reprezentanți ai universității) la orice cămin din respectivul campus;
  • se pot informa nemijlocit de la administrația campusului în problemele ce îi vizează pe studenții pe care îi reprezintă;
  • să fie informați de către studenții reprezentanți în celelalte structuri ale universității cu privire la deciziile luate;
  • de a supraveghea și controla activitatea șefilor de cămin din respectivul campus.

Care sunt îndatoririle principale ale șefilor de campus?

  • să dea dovadă de o bună cunoaștere a problemelor legate de activitățile didactice și sociale ale studenților pe care îi reprezintă și să participe activ la soluționarea acestora;
  • să informeze studenții pe care îi reprezintă, prin mijloace formale și informale;
  •  să participe la ședințele cu reprezentanții studenților din Senatul Universității.

Detalii în Regulamentul privind alegerea reprezentanților studenților și statutul studenților reprezentanți din Universitate.

Procesul de alegeri pentru studenții-doctoranzi reprezentanți în Consiliul Școlii Doctorale și CSUD va fi organizat și monitorizat de către reprezentanții studenților în Senatul Universitar prin Biroul Electoral Central.

Care este durata mandatului?

Durata mandatului oricărui student reprezentant atât din Consiliul Școlii Doctorale, cât și din cadrul CSUD, este de doi ani. Numărul de mandate consecutive pe care le poate avea un student reprezentant nu este limitat, însă un student-doctorand nu poate avea calitatea de student reprezentant pentru o perioadă mai mare de 5  ani.

Cum sunt aleși reprezentanți în cadrul Consiliului Școlii Doctorale și al CSUD?

Studenții reprezentanți în cadrul Consiliului Școlii Doctorale și al CSUD sunt aleși prin vot universal, direct, secret, egal și liber exprimat. În cazul în care procedura se va efectua online, facultățile au obligația de a asigura studenților o platforma în cadrul căreia să fie respectat votul secret, egal și la care să aibă acces toți studenții-doctoranzi cu drept de vot.

Din CSUD și din consiliul școlii doctorale fac parte conducători de doctorat din cadrul școlii doctorale în proporție de maximum 50%, studenți-doctoranzi în proporție de minimum 20%, restul fiind completat cu membri din afara școlii doctorale aleși dintre personalități științifice a căror activitate științifică au o recunoaștere internațională semnificativă și/sau personalități din sectoarele industriale și socio-economice relevante.

În cadrul școlii doctorale, studenții sunt reprezentați în proporție de minimum 20% din numărul total al membrilor.

Cum se desfășoară alegerile?

Alegerile pentru studenții-doctoranzi reprezentanți în cadrul școlii doctorale sunt organizate de către Consiliile Școlilor Doctorale și de către facultăți, indiferent de modul de desfășurare (online sau fizice), conform calendarului stabilit de către Senatul Universitar.

Dosarul de candidatură va conține: CV și scrisoarea de intenție.

Dreptul de a candida îl au studenții-doctoranzi și nu poate fi limitat din motiv de vârstă, etnie, religie, performanțe etc.

Candidații trebuie să își transmită dosarele de candidatură pe adresa studentiuaic@gmail.com

Nu au dreptul de a candida studenţii-doctoranzi care au fost exmatriculaţi şi nu au fost reînmatriculaţi în momentul depunerii candidaturilor sau care în timpul mandatului anterior și-au pierdut calitatea de student reprezentant prin decizia Biroului Electoral Central.

Candidaţii au dreptul la o campanie de promovare în cadrul căreia pot utiliza infrastructura Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, în limitele impuse de reglementările interne.

Care sunt obligaţii reprezentanţii studenţilor-doctoranzi în cadrul școlii doctorale?

  • să participe la şedinţele consiliului școlii doctorale
  • să acţioneze pentru promovarea intereselor studenţilor-doctoranzi reprezentaţi şi să comunice cu aceştia legat de activitatea de reprezentare pe care o întreprind.
  • să informeze studenţii-doctoranzi cu privire la deciziile Consiliului și să posteze hotărârile adoptate pe grupurile de comunicare.

Perioada în care candidaţii au dreptul de a-şi susţine candidatura şi de a întreprinde o campanie electorală este de maximum 7 zile înainte de data alegerilor.

Votul este secret, unic şi direct şi se desfăşoară pe durata unei zile întregi (minimum 8 ore). Ziua votului este în mod obligatoriu o zi lucrătoare.

Studenţii-doctoranzi care votează se legitimează pe baza cărţii de identitate, a carnetului de student, a paşaportului sau a oricărei alte legitimaţii cu poză care poartă ștampila facultătii și stampilat la zi, iar în condițiile în care secretariatele pun la dispoziția organizatorilor listele cu toți studenții facultății, votul se poate face pe baza oricărui act de certificare a identității.

Studenţii-doctoranzi votează pe baza unui buletin de vot care include numele tuturor candidaţilor. Buletinele de vot completate individual sunt puse într-o urnă sigilată.

Studenţii-doctoranzi care votează sunt consemnaţi pe listele cu studenţi-doctoranzi ale fiecărei facultăţi.

Voturile sunt numărate după închiderea perioadei de votare, iar rezultatele sunt publicate până cel târziu la ora 12:00 din prima zi după desfăşurarea alegerilor.

Membrii în cadrul școlii doctorale devin studenții-doctoranzi care au primit cele mai multe voturi, în ordine descrescătoare.

Alegerile pentru studenții-doctoranzi reprezentanți în cadrul CSUD sunt organizate de către Biroului Electoral Central, conform calendarului stabilit de către Senatul Universitar. Acestea se pot desfășura fizic sau online. Dosarul va conține aceleași elemente ca studenții-doctoranzi candidați în consiliul școlii doctorale.

Care sunt obligaţiile reprezentanţii studenţilor-doctoranzi în CSUD?

  • să participe la şedinţele CSUD;
  • să acţioneze pentru promovarea intereselor studenţilor-doctoranzi reprezentaţi şi să comunice cu aceştia legat de activitatea de reprezentare pe care o întreprinde;
  • să informeze studenţii-doctoranzi cu privire la deciziile Consiliului și să posteze hotărârile adoptate pe grupurile interne de comunicare ale acestora.

Devin membri în CSUD, studenții-doctoranzi care au primit cele mai multe voturi, în ordine descrescătoare.

În cazul în care nu sunt aleşi studenți-doctoranzi în CSUD pe toate locurile puse la dispoziţia studenţilor, studenții reprezentanți în Senatul Universitar numesc un alt student-doctorand reprezentant prin decizia Biroului Electoral Central.

În ce situație se poate pierde calitatea de reprezentant?

  • În momentul finalizării studiilor doctorale, la data susținerii tezei de doctorat.
  • Prin revocare, de către cei care au conferit calitatea de reprezentant. Revocarea se face prin vot. Initierea procesului de revocare se face pe baza unei petiții semnată de un număr de studenți egal cu minimum 25% din numărul studentilor cu drept de vot. Propunerile de revocare trebuie să fie însoţite de dovezi clare care atestă nerespectarea obligaţiilor prevăzute în prezentul regulament. Procesul de vot este organizat de Biroul Electoral Central, decizia de revocare se ia cu o majoritate de 2/3 din numărul celor care s-au prezentat la vot. De verificat dacă este și mai sus și de rectificat dacă este cazul.
  • În cazul în care studentul-doctorand reprezentant lipseşte nemotivat la două ședinţe consecutive, ale organismului din care face parte, mandatul se revocă de drept. Locul rămas vacant este ocupat de studentul doctorand clasat pe locul imediat următor. În cazul în care nu au fost alți candidați se organizează noi alegeri. Reprezentanții studenților din Senatul Universitar îşi rezervă dreptul de a verifica frecvenţa participării la sedinţele de CSUD, la ședințele de consiliu cât şi a activităţilor de reprezentare.

Detalii în Regulamentul privind alegerea reprezentanților studenților și statutul studenților reprezentanți din Universitate.

Mai multe informații privind alegerea reprezentanților studenților și statutul studenților reprezentanți din Universitate sunt publicate aici.

Cine sunt studenţii din Biroul Senatului UAIC și din Consiliul de Administrație

Lavinia CÎRDEI
Lavinia CÎRDEIReprezentantul studenților în Biroul Senatului UAIC
Facultatea de Drept
Gabriela TOMINA
Gabriela TOMINAReprezentantul studenților în Consiliul de Administrație al UAIC și în Biroul Executiv al Consiliului de Administrație al UAIC
Facultatea de Litere

Cine sunt studenţii din Senat

Paul Iulian DONCIU
Paul Iulian DONCIUStudent
Facultatea de Biologie
Paula CREȚU
Paula CREȚUStudentă
Facultatea de Chimie
Lavinia-Simona CÎRDEI
Lavinia-Simona CÎRDEIStudentă
Facultatea de Drept
Ana-Denisa CUCOȘ
Ana-Denisa CUCOȘ Studentă
Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor
Alexandra Maria CHIPER
Alexandra Maria CHIPERStudentă
Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor
Denis-Iulian DARIE
Denis-Iulian DARIEStudent
Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor
Maria-Andreea COTEAȚĂ
Maria-Andreea COTEAȚĂStudentă
Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport
Robert – Cătălin URSU
Robert – Cătălin URSUStudent
Facultatea de Filosofie şi Ştiinţe Social-Politice
Victor DOBRINESCU
Victor DOBRINESCUStudent
Facultatea de Fizică
Larisa ONOFREI
Larisa ONOFREIStudentă
Facultatea de Geografie şi Geologie
Adia - Ioana ROMANESCU
Adia - Ioana ROMANESCUStudentă
Facultatea de Informatică
Andreea Ioana URSULESCU
Andreea Ioana URSULESCUStudentă
Facultatea de Istorie
Gabriela TOMINA
Gabriela TOMINAStudentă
Facultatea de Litere
Ruxandra-Adeline BOBOC
Ruxandra-Adeline BOBOCStudentă
Facultatea de Matematică
 Carmen IACOB
Carmen IACOBStudentă
Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei
Ioana-Dumitrița GRASU
Ioana-Dumitrița GRASUStudentă
Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei
 Matei Dimitrie BOHOLȚEANU
Matei Dimitrie BOHOLȚEANUStudent
Facultatea de Teologie Ortodoxă
Cătălina POPESCU
Cătălina POPESCUStudentă
Facultatea de Teologie Romano-Catolică