Alte oportunități
Stagii de studiu în SUA/ Australia/ Brazilia
În calitate de membră a Reţelei Utrecht, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi are posibilitatea de a nominaliza studenţi pentru un semestru sau două la universităţi din SUA (membre MAUI – Mid-America Universities International), din Australia (membre AEN – Australian European Network) și Brazilia (membre REARI-RJ – Rede das Assessorias Internacionais das Instituições de Ensino Superior do Rio de Janeiro / Higher Education International Relations Offices of Rio de Janeiro Institutions).
Studenţii acceptați pentru a participa la program nu plătesc taxe de școlarizare la universitatea gazdă și pot beneficia de recunoaşterea rezultatelor academice obţinute în timpul mobilității de studii în baza semnării unui Learning Agreement, dar trebuie să-şi asigure finanţarea pentru cheltuielile de transport şi sejur din surse proprii / sponsorizări.
Documentele de candidatură se vor depune la Serviciul Relaţii Internaţionale în format electronic până luni, 10 februarie 2025.
Studenţi care:
- nu au restanţe;
- sunt înmatriculaţi la zi;
- nu sunt în an terminal la momentul depunerii candidaturii.
Studenţi care:
- au un nivel de cunoştinţe de specialitate corespunzător scopului didactic al mobilităţii şi adaptat exigenţelor de la universitatea primitoare, reflectat inclusiv în rezultatele la examene;
- au cunoştinţe excelente de limba engleză.
Pentru evaluarea îndeplinirii condițiilor de mai sus, dosarul de candidatură cuprinde:
(a) Curriculum Vitae;
(b) Scrisoare de motivație (se vor menționa în ordinea preferințelor, trei universități din MAUI, AEN sau REARI-RJ pentru care optează candidatul/motivele pentru realizarea unei mobilități de studiu într-o anumită universitate – obiectivele concrete urmărite de candidat și rezultatele așteptate);
(c) Extras din foaia matricolă eliberat de secretariatul facultății (respectiv o copie a adeverinței de absolvire a studiilor de licență în cazul studenților la MA);
(d) O recomandare din partea unui cadru didactic, în care să se evalueze aptitudinile candidatului; (e) Atestat de cunoaştere a limbii engleze.
O comisie formată din reprezentanţi ai facultăţilor de la care provin candidații eligibili va analiza dosarele primite și va face nominalizările din partea UAIC.
Lista universităţilor din SUA care participă la programul de schimburi UTRECHT – MAUI în anul academic 2025/2026:
- Wichita State University
- University of North Texas
- West Virginia University
- University of Kansas
- Missouri University of Science &Technology
- University of Nebraska at Omaha
- Oklahoma University
- Texas State University
- University of Missouri Kansas City
- University of Tulsa
- Oklahoma State University
- University of Missouri – St Louis
- Texas Tech University
- University of Nebraska – Kearney
Informații suplimentare disponibile la: MAUI website
Universităţile din Australia care participă la programul de schimburi UTRECHT – AEN (anul academic 2025/2026):
- Edith Cowan University
- Griffith University
- University of Tasmania
- University of Wollongong
- Western Sydney University
Informații suplimentare disponibile la: AEN website
Universităţile din Brazilia care participă la programul de schimburi UTRECHT – REARI-RJ (anul academic 2025/2026):
- Universidade Federal Fluminense (UFF)
- Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ)
- Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro (UFRRJ)
- Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (UNIRIO)
- Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)
- Centro Federal de Educação Tecnológica Celso Suckow da Fonseca (CEFET-RJ)
- Instituto Federal do Rio de Janeiro (IFRJ)
- Instituto Federal Fluminense (IFFluminense)
- Fundação Oswaldo Cruz (Fiocruz) – only for Master and Doctoral Students
Informații suplimentare disponibile la: https://utrecht-network.org/co-operation/reari-rj-brasil/
Winter Schools at Masaryk University 2025
Masaryk summer & winter schools in the heart of Europe
Earn credits during your academic breaks with one of Masaryk University’s numerous summer and winter schools focusing on human rights, security, languages, science, media, culture, literature, and sociology.
https://summeratmasaryk.cz/international-security-practical-insights-winter
https://summeratmasaryk.cz/human-rights-and-international-law

Echipa Serviciului de Relații Internaționale din cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza Iași” își deschide porțile pentru studenții care doresc să se implice în activități de voluntariat.
Echipa noastră te va ajuta să:
- obții o experiență relevantă în implementarea proiectelor internaționale;
- îmbunătățești competențele de comunicare și cele lingvistice;
- asimilezi aptitudini tehnice în gestiunea fluxului de lucru;
- prioritizezi corect sarcinile și să fii eficient într-o echipă dedicată unor scopuri concrete;
- dezvolți o atitudine proactivă față de diversele provocări induse de activitățile de tip networking.
Te poți aștepta să fii implicat în:
- activități de documentare și colectare de date, traducere și networking;
- implementarea de proiecte internaționale;
- organizarea de evenimente;
- participarea la sesiuni de informare a studenților;
- orice altceva putem face noi pentru a te ajuta sa-ți descoperi potențialul.
Ne interesează să colaborăm cu studenții care:
- au cunoștințe medii – avansate de limbă engleză (cunoașterea unei alte limbi străine constituie un avantaj);
- au competențe digitale și de comunicare electronică;
- au curiozitate și dorință de se implica în activitățile noastre;
- sunt comunicativi și deschiși la noi provocări;
- se pot implica în activitățile noastre minimum 15 h/săptămână, cel puțin o lună.
Dacă te-am convins, trimite-ne CV-ul și scrisoarea ta de motivație la adresa de e-mail: erasmus@uaic.ro și ulterior vei fi invitat la un interviu cu membrii echipei.
Ești student sau proaspăt absolvent? Participă la Școala de vară privind analiza afacerilor, organizată de Centrul pentru educație și învățare pe tot parcursul vieții al Universității Aristotel din Salonic.
Mai multe informații poți găsi aici.
Universitatea de Stat ,,Bogdan Petriceicu Hașdeu” din Cahul vă invita să participați la Conferința Științifică Internațională „Perspectivele și problemele integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației”, ediția a X-a organizată în colaborare cu:
- Muzeul Brăilei ,,Carol I”, România;
- Universitatea ,,Dunărea de Jos” din Galați, România;
- Universitatea de Stat din Mariupol, Ucraina;
- Universitatea Umanistă din Ismail, Ucraina
Conferința se va desfășura pe data de 7 iunie 2023, începând cu ora 9:30, în cadrul următoarelor secțiuni:
- Științe Administrative
- Științe Politice: Riscuri de securitate în zonele conflictelor înghețate
- Științe Juridice
- Științe Economice
- Științe Exacte și Inginerești
- Științe Pedagogice și Psihologice
- Științe Istorice
- Științe Auxiliare ale istoriei
- Științe Filologice: Limba și literatura română
- Științe Filologice: Limbi moderne
Limbi de comunicare: Română, Engleză, Franceză, Ucraineană, Rusă.
Conferința se va desfășura în format hibrid, atât cu participare fizică, cât și on-line.
Pentru mai multe informații consultați invitația de participare la conferință, formularul de participare și template-ul pentru redactarea lucrării științifice. De asemenea, pentru mai multe detalii, vă rugăm, să accesați și pagina web a conferinței.
Vă rugăm, să expediați Formularul de participare completat la adresa de e-mail a responsabilului secțiunii pentru care optați.
Participarea la conferință și publicarea lucrării științifice este gratuită.
Termene limită:
20 mai 2023 – trimiterea formularului de participare
10 iunie 2023 – trimiterea lucrării științifice finale

- Prof Gatis Bazbauers, Riga Technical University (Latvia)
- Dr Jan Červený, Global Change Research Institute (Czech Republic)
- Marcin Gnat, Airly (Poland)
- Dr Pal Goda, Research Institute of Agricultural Economics (Hungary)
- Prof Todor Stoilov, Institute of ICT, Bulgarian Academy of Sciences

Academia Forțelor Terestre „Nicolae Bălcescu” are deosebita onoare de a vă invita să participați la următoarele trei evenimente organizate în perioada următoare:
– a XXVII-a Sesiune de comunicări a cercurilor științifice studențești cu participare internațională „SECOSAFT 2022” și cea de-a VII-a ediție a Salonului Internațional al Inovării și Cercetării Științifice Studențești „Cadet INOVA’22”, ce se vor desfășura online în perioada 07-09 Aprilie 2022;
– a XXVIII-a Conferință stiințifică internațională – Organizația bazată pe cunoaștere – KBO 2022, ce se va desfășura în perioada 16-18 Iunie 2022;
Pentru informații suplimentare, vă rugăm să consultați invitația aferentă fiecărui eveniment:
Pentru orice informații suplimentare, vă rugăm să trimiteți un mesaj la adresa de e-mail: conferinta@armyacademy.ro.
The International Office of the University of Klagenfurt is happy to offer for the first time an online info event Exchange@AAU for prospective exchange students from partner universities who are interested in spending their semester abroad at AAU or who are about to apply for the summer semester 2022.
Take part at the event and you fill find out more about the university, course offering, campus life, accommodation and the city of Klagenfurt.
The online info event for all interested students from partner universities will be held on September 21, 2021 at 3:00 p.m (CEST). Access link for the one-hour info event and Q&A session: https://classroom.aau.at/b/tos-zo3-d5c-ibv
No pre-registration is required. You can simply join the room by clicking on the above-provided link.
Please note: This event is intended for interested exchange students starting their study period abroad from the summer semester 2022. Students who will be spending the winter semester 2021/22 at AAU will have a separate welcome day and orientation week and will be contacted directly by the programme managers.
- https://cutt.ly/GcDoNZw (first session on April 20th, 09:00 AM in Paris)
- https://cutt.ly/9cDpacz (second session on April 20th, 04:00 PM in Paris)
Mykolas Romeris University (Lithuania) is inviting doctoral students and young researchers in social sciences and humanities to an online research internship that will take place on 3-7 May 2021. During the intensive week, you will find out about digital tools for literature search and reference management, practice your academic writing in English, get useful tips on how to successfully publish research results, develop a project proposal, communicate about your research and build your personal brand and network. Besides, you will have individual consultations on your dissertation topic with the internship supervisor, free online access to MRU Library databases.
Upon successful completion, you will be awarded an internship certificate.
The working language of the internship will be English.
Interested? Please apply by 22 April 2021 at https://forms.office.com/r/WLx6aBvbBH. The number of participants is limited so don’t delay!
More information: http://bit.ly/mru-research-internship.
Any questions? Please contact us at phd@mruni.eu.
The International Student Week in Belgrade is a student festival which has traditionally been held every year since 2006 in the city of Belgrade, Serbia. The Festival is open for students from all over the world.
This year ISWiB has prepared 10 workshops in various fields for students and recent postgraduates from all around the world, who will be dealing with burning issues of today’s society using different methods such as psychodrama, start-up, psycho art, musical and many more. The festival will take place in Belgrade, Serbia, from the 6th to the 13th of August and this year’s theme is “#IAppreciateMe”, which focuses on self-growth and personal development. ISWiB’s intention is also to give all the participants the opportunity to network with each other and create invaluable partnerships. We especially encourage young people with disabilities, as well as members of other vulnerable groups, to sign up and participate. The festival will be adjusted to them in order to promote the importance of their involvement and connection with young people from Serbia and the world. Furthermore, we hope that you will recognize the significance of our event and be willing to contribute to it, as well as help us create a multicultural dialogue among youth.
For more information, you can visit our website https://iswib.org/.
SPbU International Academic Cooperation Department organizes the first SPbU Exchange Days. The event will take place online on April 14-15th, 2021, on 11:00-14:00 Moscow time (10:00-13:00 CET). The event is open to colleagues from partner universities working with student exchange programmes and students interested in studying at SPbU exchange programme (both already selected for exchange or just considering their opportunities).
The event consists of 3 parts. You can participate in all or choose to attend just some of them.
1) On April 14th we will talk about why students should choose SPbU and what they should expect after that. We will share general information about the university and the city.
2) On April 15th you will be able to learn about educational programmes at SPbU and courses available to international exchange students (with emphasis on courses instructed in English).
3) At the end of our programme we will have an Exchange Fair where the participants will be able to talk to coordinators for different fields of studies and ask them specific questions. We encourage active participation in this part: if you join the room in this part you are expected to talk rather that just listen, and you are expected to join a room if you have some specific questions to discuss. For the same reason we advise not to choose more than 1 room for this part.
The programme of the event will be sent to the registered participants on April 12th. In order to participate in the event, please, register on SPbU website by April 9th. Additional questions can be sent to e.petryanina@spbu.ru.
A l’occasion de la Journée internationale de la Francophonie (le 20 mars) et de la Journée internationale de la Latinité (le 15 mai), l’Ambassade de l’Uruguay en Roumanie, l’AUF Europe centrale et orientale et la Représentation de l’OIF – Europe centrale et orientale se sont associés et lancent un concours de vidéo intitulé « Francophonie – Berceau du Multilinguisme ». Ce concours est destiné aux étudiants des établissements membres de l’AUF Europe centrale et orientale.
Universitatea din Tuscia (Italia) va organiza o zi virtuală a porților deschise pentru România pe data de 30 martie 2021 între orele 16: 00-17: 00 (ora Italiei). Acest eveniment își propune să prezinte Universitatea din Tuscia studenților și profesorilor din România.
Dacă doriți să participați, vizitați pagina oficială aici pentru a vă înregistra. Veți afla mai multe despre mobilitățile studențești ce pot fi desfășurate la Universitatea din Tuscia și alte proiecte din care puteți face parte.
Programul evenimentului poate fi vizualizat aici.
Vă invităm să participați la webinarul internațional „University Reboot: Academic Development in New Reality” organizat de Finanсial University under the Government of the Russian Federation (partener Erasmus al UAIC).
Scopul webinarului este de a prezenta cele mai bune practici și instrumente de învățare online și de a discuta provocările cu care comunitatea academică internațională se confruntă în această perioadă.
Temele webinarului vor fi:
- Experiența de predare și învățare online
- Abordări inovatoare în educație
- Învățare mixtă și mobilitate: provocare pentru viitorul universității
- Noi oportunități de mobilitate pentru studenți, cadre didactice și cercetători
Programul complet al evenimentului poate fi consultat aici.
Pentru a vă înregistra, vă rugăm să completați următorul formular: http://www.fa.ru/Pages/web-31-03-21-reg.aspx
Webinarul va avea loc pe platforma Zoom pe data de 31 martie 2021, începând cu ora 11:00 (GMT + 3, ora Moscovei).
În data de 23 aprilie 2021, la Universitatea de Stat ,,Alecu Russo” din Bălţi (USARB), se va desfășura Conferința Ştiinţifică a Studenților INTERUNIVERSITARIA, Ediţia a XVII-a.
Sunt invitaţi să participe studenţii de la ciclul I, studii superioare de licenţă și studenţii de la ciclul II, studii superioare de masterat, din instituții de învățământ superior din țară și străinătate.
Materialele Conferinței, care corespund cerințelor, vor fi publicate. Articolele pot fi redactate în limbile: română, franceză, engleză, rusă, germană.
Programul va fi stabilit după înregistrarea temelor propuse de participanţi. Pentru a fi incluși în program, vă rugăm să completați Fișa de înregistrare.
Termen-limită pentru înregistrare și expediere a articolelor: 31 martie 2021.
Participanții vor expedia la Secția Știință a USARB o variantă electronică a articolelor (conferinte.usarb@gmail.com) -până în data de 31 martie 2021.
Normele de redactare a materialelor pot fi consultate aici.
Conferința îşi va desfăşura lucrările începând cu ora 09.30, on-line, aplicația Google Meet.