Informații generale privind decontarea abonamentelor de transport pentru studenții UAIC

Acest ghid vizează modalitatea de decontare a cheltuielilor de transport local în comun pentru studenții înmatriculați la UAIC la forma de învățământ cu frecvență, care își vor achiziționa titlurile de călătorie/abonamentele studențești începând cu luna mai 2024, la preț integral.

Cf. Legii învățământului superior 199/2023, art. 128, alin. (3),

Studenții înmatriculați la forma de învățământ cu frecvență în instituțiile de învățământ superior acreditate beneficiază de tarif redus cu 90% pe mijloacele de transport local în comun, transportul intern auto, cu metroul, precum și pentru transportul feroviar la toate categoriile de trenuri, clasa a II-a și naval, pe tot parcursul anului calendaristic, până la împlinirea vârstei de 30 de ani.

Studenții cu unul sau ambii părinți decedați, precum și studenții proveniți din centre de plasament sau care au fost în plasament la familia extinsă, substitutivă sau la asistent maternal, potrivit prevederilor art. 64 alin.(1) din Legea 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările și completările ulterioare, beneficiază de gratuitate pentru aceste categorii de transport.

În sensul fluidizării procesului de decontare, o echipă de specialiști din cadrul UAIC a realizat o aplicație informatică pentru colectarea, verificarea și raportarea centralizată a cererilor.

Diagrama schematică a procesului:

În pasul 1, pentru a completa cererea de decont, studentul va accesa platforma de înregistrare a deconturilor în formatul mobil la adresa: https://rb.gy/uuimxi sau utilizând codul QR:

Autentificare

Studentul trebuie să se autentifice cu datele oferite de UAIC Iași în formatul: prenume.nume@student.uaic.ro și parola stabilită.

Pagina de autentificare cu exemplificare cont conectare

https://www.uaic.ro/wp-content/uploads/2024/06/pagina-autentificare.png

După apăsarea butonului Next studentul este redirecționat pe pagina de autentificare a Universității unde va introduce doar partea de nume de utilizator (exemplu prenume.nume) fără alte caractere și parola asociată.

La prima autentificare se solicită acceptul privind partajarea datelor cu sistemul de autentificare MicrosoftOnline. Fără acest accept procesul de login se încheie.

În următoarea fereastră se solicită răspunsul la întrebarea dacă doriți să rămâneți autentificat în aplicație.

La prima conectare în aplicație vi se solicită să vă dați acceptul pentru permisiunea aplicației de a citi și scrie date.

Pentru prima utilizare a aplicației, ecranul aplicației nu conține nici un fel de înregistrare. Luna viitoare este posibil să vedeți detalii despre înregistrările din luna anterioară.

Pentru înregistrarea decontului apăsați simbolul + din partea din dreapta sus a ecranului.

Rezolvarea problemelor de autentificare

Pentru autentificare trebuie folosit contul UAIC de forma prenume.nume@student.uaic.ro deschis la înscrierea la facultate.

Dacă nu vă amintiți exact datele de conectare, încercați Formular de verificare a existentei contului la adresa:  https://test-register.uaic.ro/stare-cont/

Dacă nu vă regăsiți în baza de date, contul se creează automat după completare formular: https://test-register.uaic.ro/stud-register/index.php

Pentru schimbarea parolei: https://test-register.uaic.ro/password/

Recuperare parola prin SMS sau email personal înregistrat în esims: https://test-register.uaic.ro/password/reset-stud/

Completarea formularului de decont

Pentru detalii video legate de procesul de completare consultați video: https://youtu.be/rL-2z-h7Yl0?si=YuFGHrcmPjxX3TBo

Aspecte importante:

1. Vârsta studentului trebuie să fie cuprinsă între 16 și 29 de ani. Formularul nu se poate salva dacă nu se încadrează. Studentul trebuie să fie înscris la cursuri de zi: licență, master, doctorat.
2. În funcție de modul de achiziționare a abonamentelor este necesară încărcarea următoarelor:

  • pentru abonamentele achiziționate online încărcați:
    • imaginea / documentul cu extrasul de cont care să demonstreze plata efectuată. Din această imagine / document trebuie să reiasă clar și datele de identificare ale plătitorului. În lipsa datelor de identificare deconturile NU vor fi aprobate.
    • imaginea cu email-ul primit în urma achiziției abonamentului. Este necesar ca acest email să conțină și numele vostru (vedeți mai jos unde puteți configura aplicația 24Pay pentru a primi email-ul și cu numele vostru, pe lângă datele legate de abonament
  • pentru documentele achiziționate fizic (de la tonete sau tonomate) nu trebuie încărcate documente cu dovada de plată.

3. Pentru plata decontului, studenții trebuie să insereze în aplicație IBAN-ul de la un cont deschis pe numele lor (de preferat de la una dintre băncile cu care UAIC are încheiate convenții). IBAN-ul trebuie însoțit și de un extras de cont pe care trebuie să apară numele studentului care a depus cererea de decontare. În cazul IBAN-urilor de la conturile altor persoane decât studentul care a depus cererea sau în lipsa datelor de identificare de pe extrasul de cont, deconturile NU vor fi aprobate.
4. Cererile de decont se pot depune doar între 1 și 10 ale fiecărei luni.
5. Se pot deconta abonamentele achiziționate în lunile anterioare (nu și cele emise care sunt mai vechi de 3 luni de zile raportat la data de 10 a lunii curente), cu condiția ca cererea de decont să fie făcută în perioada în care studentul care încarcă cererea să fie înmatriculat și să corespundă condițiilor de eligibilitate menționate în prima parte a acestui ghid.
6. Cererile de decont făcute după absolvirea studiilor, nu se vor mai accepta pentru decont.
7. După data de 10 a lunii nu se mai pot depune cereri de decont.
8. Verificarea cererilor de decont va avea loc între 1 și 15 ale fiecărei luni.
9. În perioada de verificare starea cererii poate apărea cu status ”revizie” în aplicație. Sistemul trimite un email automat cu detaliile pe adresa: nume@student.uaic.ro specifică fiecărui student UAIC. Studenții cărora li se semnalizează că este nevoie de revizie pot face modificări și pot încărca documentele solicitate nu mai târziu de 15 ale lunii.
10. Prin intermediul aplicației vor fi decontate doar abonamentele pentru transportul local din Iași, achiziționate la preț întreg (abonamente de 30 de zile și abonamente de 7 zile).

ATENȚIE!

Înainte de achiziționarea abonamentelor prin aplicația 24Pay, asigurați-vă că la secțiunea Profil -> Date personale v-ati trecut numele si prenumele intreg si datele de identificare. Dupa salvarea acestora in aplicatie, la achizitionarea abonamentului va aparea in mesajul de confirmare numele vostru.

Dacă nu salvați datele menționate, la achiziționarea unui abonament nou, va fi generat un mesaj asemănător celui din imaginea alăturată, care NU este eligibil pentru decontare pentru că nu conține detaliile despre plătitor și/sau contul bancar.

În lipsa informațiilor legate de plătitor, dacă în extrasul de cont cu dovada plății nu apare numele vostru, cererea de decontare va fi respinsă.

Pentru a putea fi acceptată suma la decontare este absolut necesar să existe pe imagine numele beneficiarului abonamentului și contul bancar sau alte informații de identificare a beneficiarului / plătitor.

Pentru fluidizarea decontării, recomandăm ca IBAN-ul sa fie la una din următoarele bănci cu care Universitatea are încheiată convenție de cont colector:

  • BRD
  • BCR
  • BT
  • RB
  • ING
  • FirstBank
  • AlphaBank

Nu sunt excluse alte bănci care nu sunt pe listă, doar că decontarea va dura mai mult.

Starea cererii de decont

În curs – Default implicit când se depune o cerere.

Verificat – Când a fost verificată de secretariat și toate datele sunt corecte.

Revizie – Când secretariat a completat observații pe document. Studentul trebuie să intervină pentru a corecta erorile specificate la observații și a modifica textul corespunzător din secțiunea observații.

Respins – Când secretariat a respins cererea în mod irevocabil.

Procedura de suport

Pentru orice tip de probleme cu înregistrarea cererilor de decont și procedura în sine de decontare, vă rugăm să contactați Secretariatul facultății la care studiați.

Secretariatul va contacta echipele specializate pentru probleme tehnice.

Oferă-ne un feedback la adresa: https://bit.ly/feedback-app-decont-transport-UAIC