Start pentru Admiterea 2021 la Universitatea „Cuza” din Iași! Cum se face selecția, câte locuri sunt scoase la concurs și care sunt programele de studii

Universitatea „Cuza” din Iași a aprobat oferta de studii pentru Admiterea 2021, precum și condițiile de înscriere a candidaților. La studii de licență, oferta de admitere cuprinde 78 de specializări, în timp ce pentru master candidații vor avea de ales dintre cele 122 de programe de studii. De asemenea, și Universitatea de Agronomie a stabilit condițiile și calendarul Admiterii pentru anul universitar 2021-2022

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” (UAIC) din Iași a aprobat oferta de studii pentru Admiterea 2021, precum și condițiile de înscriere a candidaților. La studii de licență, oferta de Admitere cuprinde 78 de specializări, în timp ce pentru master candidații vor avea de ales dintre cele 122 de programe de studii. La majoritatea facultăților Universității, admiterea pentru studii de licență se va face exclusiv pe baza mediei generale de la examenul de Bacalaureat. Șase facultăți iau în calcul la Admitere, pe lângă media generală de la examenul de Bacalaureat, media anilor de studii, media la diferite discipline studiate în liceu sau nota la diverse probe din cadrul examenului de Bacalaureat.

Admiterea la studii de master se va face pe baza unei medii pe baza examenului de licență și a notei la prezentarea CV-ului

Admiterea la studii de master se va face, în cazul majorității facultăților, pe baza unei medii în care examenul de licență va conta în proporție de 60 la sută, iar nota la prezentarea CV-ului și/sau a scrisorii de intenție sau interviul va avea o pondere de 40 la sută. În cazul Facultății de Drept, media examenului de licență va avea o pondere de 50 la sută, media anilor de studii 25 la sută și tot 25 la sută nota obținută în urma analizei dosarului, pe baza scrisorii de intenție și CV. Oferta de Admitere a UAIC pentru anul 2021 include 27 de specializări în limbi străine, 6 la studii de licență și 21 la studii de master. De asemenea, pentru candidații români de pretutindeni, în cadrul Extensiunilor UAIC din Bălți și Chișinău, Republica Moldova, sunt disponibile trei programe la studii de licență și patru programe la studii de master.

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași este prezentă în cele mai importante clasamente internaționale

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași este prezentă în cele mai importante clasamente internaționale. În anul 2020, UAIC s-a situat între primele trei instituții de învățământ superior din România, conform ierarhiilor Times Higher Education Ranking, QS Ranking EECA sau WorldWide Professional University Ranking (RankPro). Oferta completă de studii pentru anul universitar 2021-2022, precum și condițiile de Admitere pot fi consultate pe site-ul admitere.uaic.ro (https://admitere.uaic.ro/).

Și Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară din Iași a stabilit condițiile și calendarul Admiterii pentru anul universitar 2021-2022

De asemenea, și Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară (USAMV) „Ion Ionescu de la Brad” din Iași a stabilit condițiile și calendarul Admiterii pentru anul universitar 2021-2022, Metodologia specifică putând fi consultată pe site-ul instituției de învățământ superior, www.uaiasi.ro/admitere. În perioada 12-23 iulie 2021, se va desfășura înscrierea candidaților pentru Admiterea din sesiunea iulie 2021, la domeniile Agronomie, Horticultură, Zootehnie, Inginerie și management în agricultură și dezvoltare rurală, Ingineria produselor alimentare, Ingineria mediului, Biotehnologii, Biologie și Medicina veterinară.

În aceeași perioadă, 12-23 iulie 2021, se va desfășura înscrierea pentru Învâțământul la Distanță (ID), la domeniile Agronomie, Inginerie și Management în Agricultură și Dezvoltare Rurală, Horticultură și Zootehnie

În aceeași perioadă,12-23 iulie 2021, se va desfășura înscrierea pentru Învâțământul la Distanță (ID), la domeniile Agronomie, Inginerie și Management în Agricultură și Dezvoltare Rurală, Horticultură și Zootehnie. Admiterea candidaților la USAMV din Iași se face pe baza notelor obținute la probele de Bacalaureat (nota de la proba scrisă de Limba și literatura română – 50 la sută, nota de la o altă proba scrisă, la alegerea candidatului – 50 la sută).

Numărul de locuri solicitate Ministerului Educației și Cercetării de către USAMV Iași este de 1.315, dintre care 850 locuri sunt propuse a fi cu finanțare de la bugetul de stat

Numărul total de locuri solicitate Ministerului Educației și Cercetării de către USAMV Iași este de 1.315, dintre care 850 de locuri sunt propuse a fi cu finanțare de la bugetul de stat. Instituția de învățământ a stabilit și perioada dedicată preînscrierilor, astfel între 3 mai și 30 iunie 2021 va fi deschisă platforma de preînscrieri on-line pentru toate programele de studii din cadrul USAMV Iași, iar cei care vor dori vor putea să folosească această facilitate. USAMV Iași va oferi posibilitatea candidaților de a se înscrie și on-line, pe platforma http://admitere.uaiasi.ro/, dar și la sediile facultăților cu respectarea măsurilor pentru evitarea transmiterii virusului COVID-19.

„Perioada de desfășurare a Admiterii la Universitatea noastră a fost stabilită pentru luna iulie 2021, iar în eventualitatea neocupării locurilor planificate se va organiza o a doua sesiune de Admitere, în luna septembrie”, a punctat prof. univ. dr. Costel Samuil, prorector cu activitatea didactică a USAMV Iași.

Este important de precizat faptul că studenții USAMV Iași beneficiază de burse, de cazare în campusul studențesc format din cămine dotate cu săli de bucătărie și cu spălătorie, de condiții moderne de studiu, de baze de practică proprii situate în mai multe regiuni ale țării, precum și de o bază sportivă completă.

Publicație : Bună Ziua Iași

Un important sociolog a discutat despre egalitatea de gen, combaterea discriminării femeilor, stoparea violenței asupra acestora, dar și despre civilizația unui popor, în Studioul BZI LIVE

Luni, 11 ianuarie 2021, la ora 15.00 în lumina reflectoarelor Platoului BZI LIVE a fost programată o interesantă, actuală şi utilă editie-dialog despre una dintre cele mai sensibile şi grave probleme ale societăţii contemporane. Totul a avut în prim-plan abordări despre egalitatea de gen, combaterea discriminării femeilor și stoparea violenței asupra acestora alături de Virgil Leițoiu, sociolog şi licenţiat al actualei Facultăţi de Filosofie şi Ştiinţe Social-Politice (fosta Facultate de Istorie şi Filosofie) din cadrul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” (UAIC) din Iaşi.

Om de radio, fost jurnalist, implicat în proiecte şi activităţi publice sau private, sociologul Virgil Leițoiu a fost profesor şi a dezvoltat activităţi şi a avut iniţiative în zona egalităţii de gen, combaterea discriminării femeilor și stoparea violenței asupra acestora.

„Măsura civilizației unui popor poate fi dată și de modul în care aceast își tratează femeile”, punctează Virgil Leițoiu

Astfel, emisiunea-dialog din Studioul BZI LIVE este un corect, echilibrat, profesionist şi interesant demers media pe aceasta tematică.

„Măsura civilizației unui popor poate fi dată și de modul în care aceast își tratează femeile. Discuția despre egalitatea de gen, combaterea discriminării femeilor și stoparea violenței asupra acestora este foarte veche. Din anii ’60 această preocupare pentru asigurarea respectării drepturilor fundamentale ale femeilor a devenit o preocupare sistematică la nivel mondial, iar din 2010 prin înființarea UN Women, a căpătat și un aspect instituțional important și necesar la nivelul cel mai înalt”, scoate în evidenţă Virgil Leițoiu.

„În general discuția despre agresiunea asupra femeii se oprește, din păcate, la nivelul violenței domestice și cel mai adesea restul de agresiuni sunt la fel de grave sunt cumva acoperite de o tăcere complice”, arata sociologul Leițoiu

Mai departe, sociologul Leițoiu evidenţiază: „Plata inegală, exploatarea tinerelor femei, agresiunea psihologică asupra femeilor la locul de muncă și în general în afara familiei și multe alte manifestări prin care femeilor le sunt practic restricționate drepturile fundamentale sunt mult prea frecvent chestiuni inabordabile”.

„În societatea actuală putem vorbi despre o agresiune a sistemului asupra femeilor, una foarte dură și foarte nocivă pentru noi toți”, avertizează Virgil Leițoiu
Sociologul continua şi arata ca femeile trebuie recunoscute ca parteneri, cu drepturi și obligații egale, ale bărbaților iar statutul de cetățean de mâna a două ar trebui să nu mai existe, dar din păcate sunt încă foarte multe de făcut pentru a putea ajunge în acel punct. „Pentru mulți obligativitatea de a permite accesul la funcții politice reprezentative sau în forurile de conducere la cel mai înal nivel din companiile private sau de stat, pare o discriminare pozitivă. Din păcate această reacție nefericită duce la neînțelegerea deplină a rolului acestor măsuri și chiar la o accentuare a discriminării față de femei. Măsurile legale prin care femeile reușesc să acceadă în poziții reprezentative sau de decizie au rolul de a crea acel cadru în care bărbații și femeile să devină oameni egali în drepturi și obligații și au fost luate tocmai pentru că fără acestea statul femeilor ar fi rămas în continuare acela de cetățeni de mâna a doua”, conchide Virgil Leițoiu.

25 de ani de progrese inegale: În ciuda îmbunătățirilor realizate în domeniul educației, lumea continuă să fie un loc în care fetele se confruntă cu violența și discriminarea
La două decenii și jumătate de la conferința istorică organizată la Beijing pe tema situației femeilor, violența împotriva femeilor și a fetelor rămâne un comportament răspândit și acceptat. UNICEF, la București şi pe 4 martie 2020 arata ca numărul fetelor care merg la școală și își continuă studiile este mai mare ca oricând la nivel global, însă progresele remarcabile înregistrate în domeniul educației au contribuit prea puțin la construirea unui mediu în care fetele au parte de mai multă egalitate și de mai puțină violență, au avertizat astăzi UNICEF, Plan Internaţional și UN Women într-un nou raport.

Conform raportului, emis înainte de cea de-a 64-a sesiune a Comisiei pentru Statutul Femeii, numărul fetelor aflate în afara sistemului de învățământ a scăzut cu 79 de milioane în ultimele două decenii.

În ultimul deceniu, raportul dintre feţele și băieții care frecventează învățământul secundar s-a modificat în favoarea fetelor

Cu toate acestea, violența împotriva femeilor și a fetelor rămâne un fenomen răspândit. În 2016, de exemplu, femeile și fetele au reprezentat 70 la sută dintre persoanele identificate ca victime ale traficului la nivel mondial, majoritatea dintre ele fiind victime ale exploatării sexuale. Uimitor este faptul că una din 20 de fete cu vârste cuprinse între 15 și 19 ani – în jur de 13 milioane – a fost victima unui viol în decursul vieții, aceasta fiind una dintre cele mai violente forme de abuz sexual la care sunt expuse femeile și fetele.

În urmă cu 25 de ani, guvernele lumii și-au luat un angajament față de femei și fete, însă și-au respectat promisiunea doar parțial. Deși, la nivel mondial, s-a obținut sprijin politic pentru școlarizarea cât mai multor fete, acestora nu li s-au oferit competențele și susținerea de care au nevoie nu doar pentru a-și construi propriul destin, ci și pentru a putea trăi în siguranță și demnitate”,declara directorul executiv al UNICEF, Henrietta Fore.

„Accesul la educație nu este suficient – trebuie să schimbăm și comportamentul și atitudinea oamenilor față de fete. Putem vorbi într-adevăr de egalitate doar în momentul în care toate fetele beneficiază de protecție împotriva violenței, își pot exercita drepturile în mod liber și se bucură de șanse egale în viață”
Raportul, A New Era for Girls: Taking stock on 25 years of progress „O nouă eră pentru fete: bilanțul a 25 de ani de progrese”, este publicat în contextul campaniei Generation Equality și marchează cea de-a 25-a aniversare a Declarației de la Beijing și a Platformei de Acțiune – planul istoric elaborat în scopul promovării drepturilor femeilor și ale fetelor.

„Este esențial să tragem la răspundere guvernele în legătură cu angajamentul pe care și l-au asumat prin istorica >, iar acest raport furnizează o imagine detaliată a lumii în care trăiesc fetele 25 de ani mai târziu”, a afirmat directorul general al Plan Internaţional, Anne-Birgitte Albrectsen. „Adolescentele, în mod special, se confruntă cu un nivel ridicat al discriminării pe criterii de vârstă și gen și continuă să fie ignorate în comunitățile lor și în forumurile decizionale, rămânând în mare parte invizibile la nivelul politicilor guvernamentale. Încurajarea și susținerea adolescentelor aduc un triplu beneficiu societății – pentru fetele de azi, adultele care vor deveni și viitoarea generație de copii. Dacă nu reușim să înțelegem acest lucru și nu punem capăt discriminării ce afectează fetele din întreaga lume, ne va fi foarte greu să atingem țelurile ce țin de egalitatea de gen stabilite în cadrul Agendei 2030”.

„După 1995, an în care, la Beijing, s-a manifestat pentru prima dată interes față de problemele cu care se confruntă fetele, am văzut tot mai multe fete revendicându-și drepturile și trăgându-ne la răspundere. Însă lumea nu a reușit să răspundă așteptărilor lor privind gestionarea responsabilă a planetei, o viață fără violență și speranța unei independențe economice”, a afirmat directorul executiv al UN Women, Phumzile Mlambo-Ngcuka. „În condițiile în care femeile și fetele trebuie să aloce de trei ori mai mult timp și energie decât bărbații treburilor gospodărești, fetele nu au cum să beneficieze de șanse egale pentru a putea face tranziția de la școală la locuri de muncă decente, în medii profesionale sigure. Pentru binele tuturor, este esențial ca acest lucru să se schimbe, asigurându-ne totodată că abilitățile pe care le dobândesc fetele în școală sunt potrivite pentru locurile de muncă ale viitorului din zona digitală și tehnologică și că se elimină violența împotriva lor”.

În prezent, fetele sunt expuse unui risc crescut de violență în orice mediu – atât în spațiul online, cât și la școală, acasă și în comunitate – consecințele acesteia fiind de ordin fizic, psihologic și social. Raportul notează faptul că o serie de practici negative, precum căsătoriile timpurii și mutilarea genitală a femeilor (MGF), continuă să perturbe și să pericliteze viața, probabil, a milioane de fete din întreaga lume. În fiecare an, 12 milioane de fete se căsătoresc la vârste fragede, iar 4 milioane sunt expuse riscului de MGF. La nivel global, probabilitatea ca fetele de 15-19 ani să justifice violența împotriva femeilor în spațiul conjugal este la fel de mare ca în rândul băieților de aceeași vârstă.

Raportul evidențiază, în cazul fetelor, și tendințe negative îngrijorătoare în domeniul nutriției și al sănătății, multe dintre ele de neimaginat în urmă cu 25 de ani. De exemplu, globalizarea, trecerea de la o alimentație tradițională la alimente procesate nesănătoase și expansiunea rapidă a marketingului agresiv ce vizează copiii au condus la creșterea consumului de alimente nesănătoase și de băuturi zaharoase. Aceasta a contribuit la răspândirea supraponderabilității și a obezității în rândul copiilor și al adolescenților. Între 1995 și 2016, prevalența supraponderabilității aproape s-a dublat în cazul fetelor de 5-19 ani, de la 9 la sută la 17 la sută, numărul actual al fetelor supraponderale (155 de milioane) dublându-se față de cel înregistrat în 1995 (75 de milioane).

În România, potrivit unui studiu publicat în 2017 de Centrul Național de Evaluare și Promovare a Stării de Sănătate, la fetele de 8 ani, prevalența obezității este de 9 last sută, mai mică față de prevalența obezității la băieți (13.50 la).

Datele Institutului de Statistică al UNESCO arată că, în 2017, 170.718 fete din învățământul primar, gimnazial și secundar se aflau în afara sistemului de educație din România, în creștere față de 162.669 în 2016 și față de 143.311 în 2015.

La nivel global, în ultimii 25 de ani, au apărut, de asemenea, tot mai multe preocupări cu privire la deteriorarea sănătății mintale, datorată parțial și utilizării excesive a tehnologiilor digitale. Raportul notează faptul că suicidul reprezintă, în momentul de față, a doua cauză de deces în cazul adolescentelor de 15-19 ani, fiind depășit doar de patologiile materne. Fetele prezintă în continuare un risc crescut de contractare a unor infecții cu transmitere sexuală, inclusiv HIV, acesta din urmă afectând în prezent 970.000 de adolescente în vârstă de 10-19 ani, față de 740.000 în 1995. Adolescentele de 10-19 ani reprezintă în continuare aproape 3 din 4 cazuri de noi infecții detectate la nivelul adolescenților din întreaga lume.
Raportul îndeamnă la acțiune în următoarele domenii:

Valorificarea și multiplicarea oportunităților oferite fetelor, indiferent de mediul de proveniență, apartenența etnică și statutul socioeconomic, pentru ca acestea să poată deveni agenți ai schimbării îndrăzneți și ambițioși și să identifice soluții, implicându-se activ – prin vocile, opiniile și ideile lor – în diverse dialoguri, platforme și procese privind organismele, comunitățile, educația și viitorul lor.

Creșterea investițiilor în politici și programe în vederea promovării unor modele promițătoare care să permită accelerarea progreselor cu și pentru adolescente, în ton cu realitatea actuală a lumii, inclusiv dezvoltarea competențelor de care au nevoie acestea pentru cea de-a patra revoluție industrială și pentru o mișcare generațională care să pună capăt violenței de gen, căsătoriilor timpurii și MGF. Intensificarea investițiilor pentru producerea, analizarea și utilizarea datelor și a studiilor de înaltă calitate, dezagregate în funcție de vârstă și gen, în domenii în care nivelul de cunoștințe este unul limitat, precum violența de gen, dobândirea de competențe adecvate pentru secolul XXI, nutriția și sănătatea mintală a adolescenților.

Publicație : Bună Ziua Iași

O parte dintre studenţii USAMV se întorc la Iaşi pentru sesiune. Vor avea de susţinut și examene faţă în faţă

 Studenţii Universităţii de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară „Ion Ionescu de la Brad” din Iaşi vor intra în sesiune de pe data de 11 ianuarie 2021. Conform structurii anului universitar 2020 – 2021, sesiunea va avea o durată de trei săptămâni, în prima săptămână din februarie fiind programată sesiunea de restanţe şi măriri de note.

 „În condiţiile situaţiei pandemice în care ne aflăm, studenţii de la USAMV Iaşi vor avea de susţinut examene atât faţă în faţă, în amfiteatrele Universităţii cât şi online. Trebuie precizat faptul că prezenţa studenţilor în amfiteatre va fi posibilă doar cu păstrarea tuturor măsurilor de protecţie împotriva infectării cu virusul SARS COV 2”, au precizat reprezentanţii universităţii.

Conform planificării examenelor, la Facultatea de Agricultură majoritatea studenţilor vor veni în universitate pentru verificarea semestrială. În schimb, la Facultatea de Medicină Veterinară, studenţii vor avea de susţinut examenele doar online, fie că vor avea oral sau scris, pe diverse platforme de comunicare. La Facultăţile de Horticultură şi Zootehnie au fost alese variantele combinate de susţinere a examenelor, atât în fizic cât şi online. Studenţii care vin la Iaşi vor putea beneficia şi de cazare în căminele universităţii pe durata sesiunii, cazare care a început de duminică. De asemenea, tinerii din Republica Moldova nu trebuie să stea în carantină dacă vor alege cazarea în căminele USAMV Iaşi. „Sesiunea de examene va fi urmată de o vacanţă de o săptămână care este programată în perioada 08 – 14 februarie, urmând ca de pe data de 15 februarie 2021 să înceapă semestrul al doilea. În ceea ce priveşte modalitatea de desfăşurare a activităţilor educaţionale în cel de al doilea semestru încă nu a fost luată o decizie”, au transmis reprezentanţii USAMV Iaşi.

Publicație : Ziarul de Iași

‘Broken and defeated’: UK university students on the impact of Covid rules

Five students share their feelings of anxiety, frustration and isolation as second term looms

With much of the focus in recent weeks on schools, UK university students have reported feeling forgotten by the government, with no rebates offered on tuition fees and calls growing for rent refunds as many students are asked not to return to campuses. As they prepare to begin the second term, five students speak about their concerns.

‘We’re all feeling broken and defeated’

“Last week, Boris Johnson didn’t address us in the press conference announcing the national lockdown in England at all. It shows he doesn’t really have any care or concern, especially for our mental health,” says Sophie Sengupta, a 19-year-old first-year student at the University of Liverpool.

“There’s a real emphasis on schoolchildren at the moment, and I understand it’s hard on everyone, but they aren’t away from their families. They get to go home to their mum and dad and have that support. When you’re at uni, you’re on your own.”

Like many students who contacted the Guardian via a callout, Sengupta says her mental health was at “the lowest it’s ever been” during the first term.

“What I’m concerned about now, and a lot of my peers feel the same, is that we’ve all got exams coming up in January, and we’re all feeling broken and defeated,” she says. “Gavin Williamson cancelled A-levels and GCSEs, but there was no mention of our exams in a few weeks.”

‘We are in the middle of a mental health crisis’

“My mental health has been very poor,” says Alex*, a University of Exeter psychology student. “I have had numerous friends express their own increasing difficulties with depression and anxiety.”

Advertisement

Moreover, Alex is concerned by how difficult it has been to access wellbeing services. “The university says that they are easily accessible but in reality making contact is difficult,” she says. “On one occasion I did try to call the team for some support, but the phone line was shut with a message to call emergency services if you were having a crisis and if not to email them to book an appointment.”

She says the university has said marking will not be relaxed. “We are in the middle of a mental health crisis and no one is talking about it seriously; no serious action is being taken,” she says.

‘I feel I have no alternative options’

Reece Lawson, 19, a first-year international politics student at the University of Liverpool, decided to return to the city in late December. “There were restrictions at home [in Northern Ireland] and I wanted to make sure I’d be able to get back over,” he says.

He feels “a little disappointed” by his university experience so far but says he did not consider staying at home as his university has not yet offered rent rebates. “It would just mean paying money to not be here.”

With part-time work scarce, Lawson is one of many university students whose financial situation is increasingly dire. “It’s almost impossible to find a job either in Belfast or Liverpool due to the closure of bars, restaurants and retailers. If I was to leave university, I’d just be sitting at home with nothing to do. I feel I have no alternative options,” he says.

“Fingers crossed, this lockdown will end in February or March and I’ll be able to get a hospitality job then. I do feel like I’m missing out on the full uni experience but hopefully by second or third year things will be back to normal.”

‘It’s not worth the stress’

Emily* is not returning to university in Dundee, where she is in her second year, until the course of the pandemic “changes dramatically”. For her, the main difficulty has been divisions with her housemates over coronavirus regulations. She says one housemate has been breaking public health rules to make regular trips to nearby cities, attend parties and have visitors over.

“When I once spoke to her about going to one of these parties, she didn’t see the problem, saying that she left before the police turned up,” she says. “She also had one of her friends spend the weekend at ours, which I first found out when I found a stranger in our kitchen.”

Emily has found online learning frustrating. “I was spending all day sat at a tiny desk, then moving to my bed a hand width behind me. By the time I finished my work it was dark outside and I didn’t feel safe going out for a walk,” she says.

“Working from home isn’t ideal: the wifi isn’t perfect, and my family will interrupt me. It’s also frustrating knowing I won’t be able to see my friends from uni,” she says. “But all in all, being at my uni house is not worth the stress.”

‘The workload made the isolation worse’

Mary-Grace Oludoyi, who studies law at the LSE, has found the workload difficult to manage without in-person learning and normal social activities to balance her time. Reduced student numbers meant she shared a flat with just two people and she was unable to invite anyone over.

“That was really hard for me,” she says. “The main difficulty of it all was trying to deal with your own issues at home, settling in to uni, coping with your mental health, and on top of that, a crazy workload that can drown you. The workload made the isolation worse because you’d get up to do work all day and not speak to anyone.

“Even stuff like who I will live with in second year is difficult,” she adds. “Do I know anyone well enough? I’ve only met them about three times.”

Publicație : The Guardian