Licitaţia în urma căreia „Cuza“ va câştiga 100.000 de euro pe an

 Universitatea „Al.I. Cuza“ a reuşit să îşi mărească de patru ori câştigurile pe care le obţinea prin închirierea unor spaţii în vederea amplasării de către privaţi a tonomatelor de cafea în corpurile de clădire şi căminele instituţiei de învăţământ superior. 

Astfel, după finalizarea unui contract care s-a derulat cu o firmă în ultimii doi ani de zile, instituţia de învăţământ superior s-a decis să scotă la licitaţie posibilitatea amplasării unor astfel de tonomate, prin scoaterea la licitaţie a 21 mp – patru în Corpul A, trei în Corpul B, unul în Corpul C, două în Corpul D şi câte unul în fiecare cămin din Campusul Titu Maiorescu, Co­drescu şi Târguşor Copou. Licitaţia a avut loc pe 8 februarie, s-a făcut cu strigare şi preţul de pornire a fost de 126 euro/mp, mai mare cu aproape 20 de euro faţă de cât fusese anterior. La licitaţie s-au înscris şapte firme, iar licitaţia a crescut până la peste 450 euro/mp, conform surselor „Zia­rului de Iaşi“, UAIC urmând să încaseze aproximativ 9.500 de euro lunar, respectiv 113.400 euro anual din închirierea acestor spaţii.

Con­tractul a fost fost semnat pe 16 februarie, iar automatele de cafea au fost deja instalate în majoritatea punctelor din universitate. „Contractul a fost încheiat cu firma Dallmayr Vending & Office SCS, în urma unei licitaţii organizate pe data de 8 februarie la care a participat, în total, şapte companii. Spaţiile au fost închiriate pentru o perioadă de doi ani, obli­gaţiile furnizorului fiind, printre altele, să nu subînchirieze spaţiul, să asigure aprovizionarea aparatelor, inclusiv cu apă proprie, şi să nu deterioreze spaţiile“, au precizat reprezentanţii universităţii. După succesul acestei licitaţii, ei au anunţat că, la cererea studenţilor, se pregăteşte şi o licitaţie de instalare de automate ce furnizează apă, biscuiţi şi snackuri, care urmează să fie demarată.

Publicație: Ziarul de Iași

 

Studenti si profesori ai Facultatii de Geografie si Geologie de la Cuza au redefinit Iasul turistic

  • Studenti si profesori ai Facultatii de Geografie si Geologie de la Universitatea Alexandru Ioan Cuza – UAIC au redefinit Iasul turistic, prin crearea a sapte trasee tematice si reimaginarea unui logo al orasului ca destinatie de calatorie • Turistilor si chiar localnicilor li se propune sa redescopere capitala Moldovei prin sapte particularitati unice ale Iasului, tranformate în sapte trasee tematice: Traseul Unirii, Traseul Artelor, Traseul Comunismului, Traseul Pelerinului, Traseul Evreiesc, Traseul Romantic si Traseul Activ

Studenti si profesori ai Facultatii de Geografie si Geologie de la Universitatea Alexandru Ioan Cuza (UAIC) au redefinit Iasul turistic! Acestia au pus la punct sapte trasee tematice si reimaginarea unui logo al orasului ca destinatie de calatorie. Turistilor si chiar localnicilor li se propune sa redescopere capitala Moldovei prin sapte particularitati unice ale Iasului, tranformate în sapte trasee tematice: Traseul Unirii, Traseul Artelor, Traseul Comunismului, Traseul Pelerinului, Traseul Evreiesc, Traseul Romantic si Traseul Activ. Totodata, Iasul a devenit cel de-al treilea oras din România (dupa Oradea si Cluj) ce are un site dedicat cu extensia .travel, pentru promovarea ca destinatie.
„Initiat de o echipa de voluntari entuziasmati de promovarea turistica a Iasului, Proiectul INTERFACE-IS si-a propus sa reuneasca toate atractiile turistice ale orasului, pentru a oferi experiente unice vizitatorilor acestuia. Tururile tematice îi invita pe vizitatori sa descopere istoria din spatele unor locatii mai mult sau mai putin cunoscute ale Iasului. Sala în care s-a decis candidatura lui Alexandru Ioan Cuza, casa veche în care a avut loc o tragedie ce a grabit abolirea robiei, povestea cubului metalic din centru si a ruinelor pe care le protejeaza, motivul pentru care Sinagoga Mare a fost construita cu un metru sub pamânt, reinvigorarea teatrului de avangarda într-o cafenea ieseana – toate aceste povesti se regasesc în cele sapte trasee tematice create de voluntarii geografi”, au transmis oficialii UAIC.
Organizatorii proiectului, membri ai Facultatii de Geografie si Geologie, au considerat identificarea de solutii pentru îmbunatatirea si intensificarea experientei turistice, drept element central ce trebuie abordat când vine vorba despre dezvoltarea orasului ca destinatie turistica. Partenerii proiectului – Centrul de Informare Turistica din cadrul primariei municipiului si initiativa AtelierSpre au avut un rol important în derularea si implementarea activitatilor.
„Implicarea tuturor factorilor interesati din turismul iesean a fost esentiala, întrucât directorii unor institutii publice, managerii de hoteluri si agentii de turism de incoming sau cercetatorii stiintifici din domeniul turismului sunt cei care cunosc cel mai bine provocarile cu care se confrunta Iasul si sunt, deopotriva, cei mai interesati de solutionarea acestora”, au precizat organizatorii proiectului.
Acesta a beneficiat de o finantare de aproximativ 50.000 de euro prin Granturile SEE (sustinute de Norvegia, Islanda, Liechtenstein), finantare care a presupus colaborarea cu profesionisti din domeniul turismului si din domeniul media din Norvegia. Vizitele întreprinse de echipa INTERFACE-IS în Norvegia, dar si workshop-urile organizate împreuna cu expertii norvegieni la Iasi, au permis schimbul de cunostinte si integrarea unor perspective noi.
Realizarea conceptuala si marcarea traseelor, formarea de ghizi care sa le propuna vizitatorilor sub forma de tururi si promovarea ulterioara a acestora se doreste a fi doar un prim-pas în procesul de definire a Iasului ca destinatie turistica. Echipa proiectului a fost coordonata de lect. univ. dr. Mihai Bulai, asist. univ. dr. Lucian Rosu si drd. Alexandra Cehan. Site-ul lansat de ei poate fi accesat la adresa iasi.travel.

Publicație : Bună Ziua Iași

 

Studentii Facultatii de Mecanica de la Politehnica ieseana, in finala unei competitii nationale de crearea unor vehicule autonome

Patru echipe de studenti ai Facultatii de Mecanica de la Universitatea Tehnica (TUIASI) Gheorghe Asachi din Iasi au ajuns în finala editiei de anul acesta a competitiei Electromobility, organizata de catre o mare companie internationala. Intrecerea se organizeaza din 2007 sub forma unui concurs national ce are ca scop crearea unor vehicule autonome de catre studentii care sunt pasionati de mecanica, electronica si informatica. Concursul are o durata de sapte luni, finala având loc pe data de 13 mai. 2017.
Studentii au de parcurs cinci etape pentru a se califica în finala. Dupa ce toate etapele sunt finalizate, în cadrul sesiunii de evaluare a proiectului urmeaza sa fie premiata cea mai buna echipa pe partea teoretica si practica. Le dorim mult succes în acesta competitie si asteptam etapa finala pentru a ne bucura împreuna de realizarile lor”, au spus reprezentantii Facultatii de Mecanica.
Studentii si-au construit masinile cu care s-au înscris la competitie prin eforturi proprii, o parte din banii necesari fiind oferiti de catre firma partenera… În realizarea masinilor, acestia au folosit tehnologii de vârf, de la utilizarea imprimantei 3D la partea de constructie, pâna la comunicarea prin Bluetooth pentru deplasare.
Cele patru echipe înscrise în concurs sunt: Robots Inside – Vlad Rozmarin, Victor Macoveschi si Mihail Chirita, studenti la licenta si master la specializarea Robotica, sub coordonarea prof. univ. dr. ing. Ioan Doroftei, BadPanda – Robert Plesca, Stefan Dumitrachi si Eduard Bocu, studenti la licenta si master la specializarile Mecatronica si Sisteme Robotizate, sub coordonarea asist. univ. dr. ing. Ciprian Stamate, VVRL Robotics – Alexandru Vacaru, Bogdan Vacariu, Robert Vornicu si Constantin Lupu, studenti la licenta si master la specializarile Robotica si SET, sub coordonarea prof. univ. dr. ing. Ioan Doroftei respetiv Mobility Car – Dorel Tataru, Ionut Pascal si Mihai Codreanu, studenti la licenta la specializarea Autovehicule Rutiere, sub coordonarea conf. univ. dr. ing. Radu Drosescu.

Publicație : Bună Ziua Iași