Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iasi a APROBAT cel mai important document ADMINISTRATIV pentru viitorul comunitatii academice

Acum doua zile (25 ianuarie 2018 – n.r.), Senatul Universitatii „Alexandru Ioan Cuza” din Iasi a aprobat Metodologia privind organizarea si desfasurarea admiterii în ciclul de studii universitare de licenta pentru anul universitar 2018-2019 (învatamânt cu frecventa, frecventa redusa si învatamânt la distanta) • Cu siguranta, acesta este unul dintre cele mai importante documente ce tine de viitorul apropiat al celei mai vechi institutii moderne de invatamant superior din Romania

Senatul Universitatii „Alexandru Ioan Cuza” (UAIC) din Iasi a aprobat Metodologia privind organizarea si desfasurarea admiterii în ciclul de studii universitare de licenta pentru anul universitar 2018-2019 (învatamânt cu frecventa, frecventa redusa si învatamânt la distanta).

Astfel, admiterea se va organiza în doua sesiuni, în conditii identice, dupa urmatorul program: sesiunea din iulie intre 16 si 21 iulie pentru înscriere, iar intre 23 si 25 iulie selectia candidatilor si afisarea rezultatelor.

Urmeaza sesiunea din septembrie in intervalul 10 – 12 septembrie cu înscrierea si pe 13 septembrie cu selectia candidatilor si afisarea rezultatelor. Pentru a doua sesiune de admitere (acolo unde este cazul) fiecare facultate de la Cuza va fixa si va aduce la cunostinta candidatilor si a conducerii universitatii numarul de locuri ramase disponibile pâna la data de 24 august 2018.

„Pe de alta parte, Senatul a aprobat si Metodologia privind organizarea si desfasurarea admiterii în ciclul de studii universitare de doctorat pentru anul universitar 2017-2018. Calendarul admiterii la doctorat pentru anul universitar 2018-2019 este urmatorul: înscrierea candidatilor intre 1 si 8 septembrie, selectia candidatilor intre 10 si 12 septembrie, afisarea rezultatelor, urmand a avea loc pe 13 septembrie. Contestatiile (doar pentru proba scrisa) vor avea loc pe 14 septembrie, iar afisarea rezultatelor finale pe 17 septembrie. In final, afisarea listei finale cu candidatii declarati admisi si înmatriculati va avea loc pe 1 octombrie 2018″, se arata in rezolutia Senatului UAIC.

Publicație : Bună Ziua Iași

 EXCLUSIV! Tranzactie IMOBILIARA spectaculoasa intre o mare institutie publica din Iasi si o mare companie multinationala

 Actuala conducere a Universitatii „Alexandru Ioan Cuza” – UAIC din Iasi a reusit negocierea unuia dintre cele mai bune afaceri imobiliare din orasul Iasi • Concret, totul este legat de una dintre cele mai mari si impozante cladiri construite dupa 1989 • Rectorul interimar de la Cuza, respectiv ordonatorul de credite – prof. univ. dr. Mihaela Onorei de la Cuza a aratat ca, intre 5 si 10 februarie 2018, Consiliul de Administratie al Companiei Telekom isi va da acordul cu privire la vanzarea imobilului din zona Fundatie pentru aproximativ 2,1 milioane euro, fara TVA • „Deja am primit un raspuns oficial favorabil din partea companiei Telekom in legatura cu oferta noastra de a achizitiona cladirea din zona Fundatie. Cel mai probabil, intre 5 si 10 februarie 2018, vom primi acordul clar de acceptare a ofertei noastre pe aceasta tranzactie. A fost un efort urias al nostru, in care am respectat toate procedurile legale si am obtinut negocierea celui mai bun pret, avand in vedere ca aveam drept de preemptiune”, a transmis rectorul interimar  

Detalii de ULTIMA ORA legate de realizarea uneia dintre cele mai mari tranzactii imobiliare din ultimii ani care au avut loc la Iasi! Totul se ridica la peste doua milioane euro. Surse din cadrul institutiei de invatamant superior arata ca, luna viitoare, Consiliul de Administratie(CA) al Companiei Telekom isi va da acordul cu privire la vanzarea imobilului din zona Fundatie pentru aproximativ 2,1 milioane euro, fara TVA.

„Deja am primit un raspuns oficial favorabil din partea companiei Telekom in legatura cu oferta noastra de a achizitiona cladirea din zona Fundatie. Cel mai probabil, intre 5 si 10 februarie 2018, vom primi acordul clar de acceptare a ofertei noastre pe aceasta tranzactie. A fost un efort urias al nostru, in care am respectat toate procedurile legale si am obtinut negocierea celui mai bun pret, avand in vedere ca aveam drept de preemptiune”, a transmis rectorul interimar, respectiv ordonatorul de credite – prof. univ. dr. Mihaela Onofrei de la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” (UAIC).

Aici, in mod oficial, institutia de invatamant superior a anuntat pe 18 august 2017 ca achizitioneaza prin cumparare directa  „Servicii de evaluare valoare de piata teren si constructii, având nr. cadastral 123287 al municipiului Iasi – imobil Telekom, str. Alexandru Lapusneanu nr. 14. In suprafata de 900 metri patrati, terenul unde este amplasat imobilul apartine Primariei. Interpelata de reporterii cotidianului BUNA ZIUA IASI (BZI), rectorul interimar al UAIC, respectiv ordonatorul de credite – prof. univ. dr. Mihaela Onofrei a transmis urmatoarele in legatura cu mega-tranzactia imobilara.

„Cu privire la achizitia Corpului R, prin adresa nr. 071217/TKR/FIN/AP1/57455 din data 7 decembrie 2017, Telekom a notificat UAIC daca doreste sa-si exercite dreptul de preemtiune cu privire la achizitia imobilului-cladire in suprafata de 592 mp – Corp R, situat in strada Alexandru Lapusneanu nr. 28, in termen de 14 zile de la primirea notificarii. Pretul de achizitie (oferta cea mai buna primita de Telekom) a fost de 2,165 mil. euro (scutit de TVA). Astfel, prin adresa 18469/2017, UAIC a solicitat Ministerului Educatiei Nationale (MEN) avizarea achizitionarii imobilului-cladire in suprafata de 592 mp – Corp R, furnizand raportul de evaluare imobiliara. Apoi, prin adresa nr. 3.758 din 14 decembrie 2017 inregistrata la MEN, UAIC a primit avizul in vederea exercitarii dreptului de preemtiune asupra imobilului sus mentionat, pentru valoarea de 2,165 mil euro, fara TVA. Drept urmare, pe data de 18 decembrie, UAIC a notificat Telekom ca doreste sa-si exercite dreptul de preemtiune cu privire la achizitia Corp R, la valoarea de 2,165 mil euro, fara TVA. Urmeaza ca in sedinta Consiliului de Administratie al Telekom din luna februarie 2018 sa se analizeze propunerea UAIC si sa fim informati cu privire la decizia finala”, a precizat prof. univ. dr. Mihaela Onofrei, ordonator de credite si rector interimar la Cuza.
De interes este ca, din anul 2008 si pana acum, Universitatea Cuza a achitat pe chirie 3.7 milioane euro.

 Publicație : Bună Ziua Iași

 

SPECTACULOS! Tot mai multi studenti STRAINI opteaza sa studieze la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iasi

Tot mai multi studenti Erasmus+ opteaza sa studieze doua semestre academice, si nu doar unul, la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” (UAIC) din Iasi. Astfel, în anul universitar 2017-2018, se constata o crestere cu 25 la suta a numarului de studenti care au solicitat stagiu de studiu Erasmus pentru un an academic întreg, de la 36 de studenti în anul precedent la 45 în prezent.

Mai mult, în anul universitar 2017-2018, au fost înregistrate si sapte solicitari de prelungire a stagiului cu înca un semestru, chiar daca initial studentii venisera în România doar pentru primul semestru.

„În total, în acest an academic, 215 studenti au ales Universitatea «Alexandru Ioan Cuza» din Iasi pentru un stagiu Erasmus+. Cei 163 care studiaza în semestrul al doilea vin atât din tari ale Uniunii Europene, cât si din tari partenere. Mai precis, bursierii Erasmus provin din zece state membre ale Uniunii Europene (cei mai multi din Franta, Spania si Italia), noua alte tari europene (în primul rând, Republica Moldova), din Statele Unite ale Americii, Canada, din sapte tari din Asia (printre care Israel, Coreea de Sud, Vietnam, Kazahstan) si patru tari din Africa (cum sunt Algeria si Egipt)”, arata oficialii UAIC.

Pe de alta parte, 13 din cele 15 facultati ale UAIC vor gazdui studenti Erasmus+ în semestrul al doilea (anul universitar 2017 – 2018). „Studentii Erasmus+ au venit în numar mai mare la Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor, unde în semestrul al doilea vor studia 53 de bursieri. De asemenea, foarte multi studenti au ales si Facultatea de Litere – 25 de studenti, Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei – 16 studenti, precum si facultatile de Biologie, respectiv Filosofie si Stiinte Social Politice – fiecare cu câte 14 studenti„, mai reliefeaza cei de la Cuza.

Publicație : Bună Ziua Iași

 

 

Vezi ce rectori din Iaşi au semnat!

Lista integrală a rectorilor care susţin nominalizarea lui Valentin Popa ca ministru al Educaţiei

 Numarul rectorilor de universitati din intreaga tara care sprijina nominalizarea lui Valentin Popa ca ministru al Educatiei Nationale a ajuns duminica la 45, dupa ce inca 15 au semnat scrisoarea deschisa de sustinere a acestuia in functia respectiva, document care sambata avea 30 de semnatari, anunta Agerpres.

„Cu o experienta de peste 25 de ani in educatie, domnul profesor Valentin Popa a parcurs toate etapele carierei academice, afirmandu-se ca un cadru didactic si cercetator de prestigiu in domeniul sau de activitate. Activitatea manageriala a domniei sale a debutat in anul 2004, fiind incununata prin alegerea ca rector al Universitatii „Stefan cel Mare” din Suceava, dar si ca presedinte al consortiului „Academica Plus”, care reuneste 11 universitati din Romania”, se arata in scrisoarea deschisa.

Potrivit semnatarilor, Valentin Popa a reusit transformarea Universitatii „Stefan cel Mare”, care ofera „un climat potrivit pentru performanta in dezvoltarea profesionala”. „Cu o personalitate dinamica, de luptator, alaturi de intreaga comunitate academica, domnul rector Popa a reusit transformarea Universitatii „Stefan cel Mare” din Suceava in ceea ce este astazi: un numar dublu de studenti, de patru ori mai multe programe de studii, o crestere majora a fondurilor obtinute din activitatea de cercetare si extinderea intr-un ritm alert a infrastructurii universitare. Din ce in ce mai multe cadre didactice de o valoare incontestabila au ales sa fie titulare la Suceava, inclusiv din randurile diasporei stiintifice romanesti, regasind aici un climat potrivit pentru performanta in dezvoltarea profesionala”, se mai precizeaza in scrisoarea deschisa.
De asemenea, semnatarii afirma ca, prin punctele de vedere exprimate in cadrul reuniunilor Consiliului National al Rectorilor, Valentin Popa a sustinut excelenta si calitatea in educatie, dar si accesul echitabil la resurse, dovedindu-se „un bun cunoscator al sistemului, extrem de pragmatic si implicat, care stapaneste mecanismele de functionare si finantare universitara, cu viziune strategica, ancorata in tendintele la nivel european si global”.
„Rectorul Valentin Popa s-a implicat in dezvoltarea legaturii intre educatia preuniversitara si cea universitara, inclusiv prin sustinerea unor evenimente de anvergura cum ar fi Olimpiada Internationala de Astronomie si Astrofizica, organizata la Suceava in anul 2014. Sub conducerea domniei sale, Universitatea „Stefan cel Mare” din Suceava a dezvoltat Lectoratul de limba romana de la Cernauti, punct de reper pentru pastrarea identitatii lingvistice si culturale a etnicilor romani din Ucraina, de o deosebita importanta in contextul politic actual. Rectorul Valentin Popa este, de asemenea, presedinte al consortiului universitatilor din Moldova – Romania – Ucraina. Sustinem astfel numirea domnului rector Valentin Popa in functia de ministru al Educatiei, competenta academica si manageriala, verticalitatea si implicarea profesionala si personala fiind argumentele care trebuie sa stea la baza unei astfel de decizii”, au conchis semnatarii.

Documentul transmis duminica este semnat de: 

  • rectorul Universitatii „Transilvania” din Brasov, Ioan Vasile Abrudan
  • rectorul Universitatii de Medicina si Farmacie din Targu Mures, Leonard Azamfirei
  • rectorul Universitatii „Titu Maiorescu” din Bucuresti, Smaranda Angheni
  • rectorul Universitatii de Arta din Bucuresti, Catalin-Mihai Balescu
  • rectorul Universitatii „Eftimie Murgu” din Resita, Andrade-Ionut Bichescu
  • rectorul Universitatii „Vasile Goldis” din Arad, Coralia-Adina Cotoraci
  • rectorul Universitatii „Dunarea de Jos” din Galati, Iulian Gabriel Birsan
  • rectorul Universitatii de Arte din Targu Mures, Sorin-Ion Crisan
  • rectorul Universitatii „Lucian Blaga” din Sibiu, Ioan Bondrea
  • rectorul Universitatii „Petru Maior” din Targu Mures, Calin Enachescu
  • rectorul Universitatii „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, Valer-Daniel Breaz
  • rectorul Universitatii Romano-Americana din Bucuresti, Ovidiu Folcut
  • rectorul Universitatii din Oradea, Constantin Bungau
  • rectorul Academiei de Studii Economice din Bucuresti, Nicolae Istudor
  • rectorul Universitatii Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iasi, Dan Cascaval
  • rectorul Universitatii de Medicina si Farmacie „Iuliu Hatieganu” din Cluj Napoca, Alexandru Irimie
  • rectorul Universitatii de Stiinte Agricole si Medicina Veterinara din Cluj-Napoca, Cornel Catoi
  • rectorul Universitatii „Aurel Vlaicu” din Arad, Ramona Lile
  • rectorul Universitatii din Pitesti, Dumitru Chirlesan
  • rectorul Universitatii Nationale de Arta Teatrala si Cinematografica „I.L. Caragiale” Bucuresti, Nicolae Mandea
  • rectorul Universitatii de Stiinte Agricole si Medicina Veterinara din Bucuresti, Sorin Mihai Cimpeanu
  • rectorul Universitatii de Arhitectura si Urbanism „Ion Mincu” din Bucuresti, Marian Moiceanu
  • rectorul Universitatii Petrol – Gaze din Ploiesti, Pascu-Mihai Coloja
  • rectorul Universitatii de Arte si Design din Cluj Napoca, Radu-Marcel Moraru
  • rectorul Universitatii „Politehnica” din Bucuresti, Mihnea Cosmin Costoiu
  • rectorul Universitatii Nationale de Muzica din Bucuresti, Diana Asinefta Mos
  • rectorul Universitatii „Valahia” din Targoviste, Calin-Dinu Oros
  • rectorul Universitatii de Medicina si Farmacie „Grigore T. Popa” din Iasi, Viorel Scripcariu
  • rectorul Universitatii Maritime din Constanta, Cornel Panait
  • rectorul Universitatii de Medicina si Farmacie „Carol Davila” din Bucuresti, Ioanel Sinescu
  • rectorul Universitatii Nationale de Educatie Fizica si Sport din Bucuresti, Florin Pelin
  • rectorul Universitatii de Arte „George Ionescu” din Iasi, Atena-Elena Simionescu
  • rectorul Universitatii „Babes Bolyai” din Cluj Napoca, Ioan Aurel Pop
  • rectorul Universitatii din Craiova, Cezar Ionut Spinu
  • rectorul Universitatii de Stiinte Agricole si Medicina Veterinara a Banatului din Timisoara, Cosmin Alin Popescu
  • rectorul Universitatii Tehnice din Cluj-Napoca, Vasile Topa
  • rectorul Universitatii „Constantin Brancoveanu” din Pitesti, Ovidiu Puiu
  • rectorul Universitatii Tehnice de Constructii din Bucuresti, Radu Sorin Vacareanu
  • rectorul Universitatii „Danubius” din Galati, Corneliu-Andy Pusca
  • rectorul Universitatii de Stiinte Agricole si Medicina Veterinara „Ion Ionescu de la Brad” Iasi, Vasile Vintu
  • rectorul Universitatii din Petrosani, Sorin Mihai Radu
  • rectorul Academiei de Muzica „Gheorghe Dima” din Cluj Napoca, Vasile Jucan
  • rectorul Universitatii de Medicina si Farmacie din Craiova, Ion Rogoveanu
  • rectorul Universitatii „Ovidius” din Constanta, Sorin Rugina
  • rectorul Universitatii „Vasile Alecsandri” din Bacau, Carol Schnakovszky

SURSA: hotnews.ro

Publicație : Ziarul de Iași

Noi PROIECTE de ANVERGURA in care este implicata Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iasi

Rector interimar si ordonator de credite al Universitatii „Alexandru Ioan Cuza” (UAIC) din Iasi, prof. univ. dr. Mihaela Onofrei anunta noi proiecte importante in care se va implica cea mai veche si moderna unitate de invatamant superior din Romania. Toate acestea ca urmare a unei intalniri (derulate vineri, 26 ianuarie 2018 – n.r.) la Primaria Municipiului Iasi alaturi de ceilalti rectori ai institutiilor de invatamant superior din Iasi.

„Intalnirea de la Primaria Municipiului Iasi, la care au participat si reprezentantii celorlalte patru universitati publice din oras, a fost extrem de utila pentru a identifica modalitati concrete de colaborare. Unele dintre acestea pentru Universitatea noastra sunt: «Saptamana Portilor Deschise», ce se va desfasura in perioada 21-25 aprilie 2018, in toate cele cinci universitati cu suportul Primariei. De asemenea, am abordat tema sprijinului nostru academic al tuturor actiunilor convenite prin Programul Centenar, aflat deja in implementare. De asemenea, se vor pune bazele constituirii unui Centru de Cercetare Multi-etnic la Iasi. In final, vorbim si de subventionarea de catre Primarie, in continuare, a transportului public pentru studenti. Efortul financiar al Primariei a fost, anul trecut, de 800.000 lei”, a transmis rectorul interimar Onofrei.

Pe de alta parte, aceasta a aratat ca un proiect major al UAIC, derulat cu sustinerea municipalitatii, este cea de-a II-a editie a Congresului National al Istoricilor Români, organizat la Iasi în 2018. Astfel, in perioada 29 august – 1 septembrie, va avea loc cea de-a II-a editie a Congresului National al Istoricilor Români. Manifestarea este organizata de Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” (UAIC) din Iasi, Academia Româna si Consiliul National al Istoricilor din România.

„Pe site-ul oficial al congresului, cnir.uaic.ro, s-au deschis deja înscrierile pentru comunicari stiintifice, propuneri de sectiuni sau mese rotunde. Congresul National al Istoricilor Români a fost organizat pentru prima data în 2016, la initiativa Academiei Române si a Universitatii Babes-Bolyai, care a si gazduit la Cluj-Napoca editia inaugurala. În anul Centenar, onoarea de a fi gazda unui eveniment de o asemenea amploare îi revine Universitatii «Alexandru Ioan Cuza» din Iasi”, arata organizatorii.

Publicație : Bună Ziua Iași

 

EXCLUSIV! Sume FABULOASE, investite la Iasi. Pe lista se afla CLADIRI si LOCURI – SIMBOL ale ORASULUI

 Etapa uluitoare pentru Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iasi • Astfel, de doi ani, institutia a dezvoltat un proiect de investitii in infrastructura academica si studenteasca fara precedent • Cu o valoare de peste 10 milioane euro, unitatea de invatamant superior vizeaza obiective precum: construirea unui nou camin, Campusul Studentesc „Titu Maiorescu”, Corpul A, Gradina Botanica „Anastasie Fatu”, Corpurile A, O si E, respectiv Casa Universitarilor Iasi sau Observatorul Astronomic • In exclusivitate pentru reporterii Cotidianului BUNA ZIUA IASI – BZI, rectorul interimar si ordonatorul de credite de la Cuza – prof. univ. dr. Mihaela Onofrei a oferit detalii pe acest segment

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” (UAIC) din Iasi deruleaza, de aproximativ doi ani, un plan de investitii in infrastructura academica si studenteasca fara precedent.

Este vorba de o suma ce depaseste ZECE milioane EURO. Fie ca se afla in derulare, fie ca urmeaza sa demareze proiectarea, printre obiectivele Universitatii Cuza se afla: construirea unui nou camin, Campusul Studentesc „Titu Maiorescu”, Corpul AGradina Botanica „Anastasie Fatu”, Corpurile A, O si E, respectiv Casa Universitarilor Iasi sau Observatorul Astronomic.

Rectorul interimar si ordonatorul de credite de la Cuza, prof. univ. dr. Mihaela Onofrei, a oferit detalii spectaculoase pe acest segment. „In planul de Investitii de la Universitatea noastra avem: consolidarereabilitaremodernizare si dotare Corp E, cu numar de contract nr. 13.300 din 27.07.2012 ca lucrari si o valoare totala a investitiei de 13.186 mii lei, Consolidare Corp cu nr. contract 1.144 din 1.09.2017 (proiectare) si o valoare totala a investitiei de 14.534 mii lei. Urmeaza reabilitarea, refunctionalizare si modernizare Casei Universitarilor Iasi cu nr. contract 1.198 din 15.09.2017 (proiectare) si o valoare totala a investitiei de 316.730 mii lei, Gradina Botanica «Anastasie Fatu», constructie provizorie, contract nr. 1.089 din 31.08.2017 – proiectare cu o valoare totala a investitiei de 200 mii lei. Avem demarata si reabilitarea acopersiului de la Corpul A, contract nr. 156 din  29.03.2017, aflat in executie si cu o valoare totala a investitiei de 3.781 mii lei. De asemenea, pe lista noastra este si reabilitarea, consolidarea si refunctionalizarea Observatorului Astronomic din Copou, cu bani de la Compania Nationala de Investiti si aflat in faza de procedura achizitie lucrari. Aici e vorba de o investitie totala de 4.997 mii lei. Urmarim si reabilitarea, modernizarea, etajarea si dotarea caminele 6, 7 si 8 – Campusul Studentesc «Titu Maiorescu »si aflat in etapa procedurilor de achizitie si proiectare si o investitie totala de 36.500 mii lei. In final, dar nu in cele din urma, se va realiza (cu fonduri guvernamentale – n.r.) construirea unui noua camin studentesc de 400 locuri. Aici, totul e in faza procedurii de achizitie proiectare, iar valoarea totala a investitiei este de 36.200 mii lei. Imobilul va fi amplasat in zona strazii Titu Maiorescu din Copou, in spatele Cantinei UAIC. Un alt obiectiv vital este si reabilitarea, prin consolidare si extinderea pe doua nivele precum si modernizarea, respectiv dotarea Salii de Sport S3 (zona strazii Toma Cozma, in spatele Corpului A si de langa fosta Policlinica pentru Elevi si Studenti – n.r.) aflata in faza procedurii de achizitie proiectare. Investitia totala este de 6.800 mii lei”, a dezvaluit prof. univ. dr. Mihaela Onofrei, rector interimar Universitatea Cuza.

Publicație : Bună Ziua Iași

EXCLUSIV! SCHIMBARI MAJORE la Universitatea Tehnica „Gheorghe Asachi” din Iasi. Rectorul a facut ANUNTUL de ULTIMA ORA

Masuri majore pentru restructurarea Scolilor Doctorale ale Universitatii Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iasi! • Deja, in luna noiembrie a anului trecut, institutia a demarat acest proces major ce vizeaza un domeniu de studiu extrem de important • La acel moment, in Universitatea Tehnica existau 10 Scoli Doctorale, afiliate facultatilor, cu exceptia celei de Arhitectura, acestea coordonand 13 domenii doctorale

Rectorul Universitatii Tehnice (TUIASI) „Gheorghe Asachi” din Iasi a luat o noua masura pentru transformarea institutiei! Aceasta vizeaza restructurarea Scolilor Doctorale.

„Am pornit de la o stare dispersata si diluata, total neomogena, in ceea ce priveste contributia stiintifica a Scolilor Doctorale, resursa umana, conducatori de doctorat si doctoranzi, precum si infrastructura de cercetare. Unul dintre obiectivele principale, esentiale as putea spune, al mandatului actualei conduceri, ramane acela de a crea si consolida colaborarea dintre facultatile si colectivele de cercetare ale Politehnicii iesene. Aceasta reorganizare reprezinta inca un pas in aceasta directie”, a scost in prim-plan rectorul Politehnicii iesene.

Pe de alta parte, reorganizarea Scolilor Doctorale a fost un proces complex, care a inceput prin aprobarea noii structuri de catre membrii Consiliului de Administratie (CA) si apoi de catre Senatul Universitatii. In acelasi timp, s-a aprobat si modificarea Cartei, care prevedea existenta a cate o Scoala Doctorala la fiecare facultate.

„Regandirea structurii Scolii Doctorale a Universitatii Tehnice are menirea sa ii confere o consistenta sporita a activitatilor si, implicit, a rezultatelor, precum si flexibilitate marita in abordarea diferitelor aspecte specifice, cu atat mai mult ca in foarte scurt timp va demara procesul de evaluare a activitatii de doctorat a institutiilor care organizeaza acest ciclu de studii universitare. Practic am pornit de la 10 Scoli Doctorale, unele avand doar trei conducatori de doctorat cu varsta de peste 65 de ani. De asemenea, am avut domenii de doctorat care existau simultan la doua sau trei Scoli Doctorale, cu un numar total disproportionat de conducatori de doctorat in acestea (pentru acelasi domeniu, existau trei conducatori intr-o Scoala, opt in alta si unul in a III-a). Prin aceasta reorganizare, vom avea o singura Scoala Doctorala la nivelul Universitatii, care va coordona coerent cele 13 domenii de doctorat”, a mai precizat rectorul Cascaval.

S-a primit avizul de la Ministerul Educatiei Nationale

De reamintit ca, joia trecuta (25 ianuarie 2018 – n.r.), Universitatea ieseana a primit avizul Ministerului Educatiei Nationale (MEN) pentru modificarea Cartei, astfel ca de luni (astazi, 29 ianuarie – n.r.) incepe procedura de alegere a Directorului Consiliului Scolii Doctorale si, ulterior, a membrilor acestui consiliu. Depunerea candidaturilor pentru pozitia de director se va face in perioada 29 ianuarie – 2 februarie, urmand ca alegerea sa de catre membrii Consiliului Studiilor Universitare de Doctorat (CSUD), conform Legii Educatiei Nationale (LEN) 1/2011, sa se faca in data de 16 februarie.

Fiecare conducator de doctorat din TUIASI isi poate depune candidatura pentru functia de director. Imediat dupa semnarea de catre Rector a deciziei de numire in aceasta functie, Directorul Scolii Doctorale va organiza alegerile pentru membrii consiliului, respectiv pentru cei trei conducatori de doctorat si doi studenti doctoranzi. Aceasta activitate se va finaliza in 26 sau 27 februarie.

„Din punctul meu de vedere, aceasta regandire a structurii a Scolii Doctorale reprezinta una dintre cele mai importante masuri in plan organizatoric luate in Universitatea noastra in ultimii ani. Sustinem permanent si fara rezerve cresterea numarului de colegi care doresc sa devina conducatori de doctorat, precum si a celui de doctoranzi. Insa aceasta evolutie trebuie sa se regaseasca si intr-un concept unitar de Scoala Doctorala a Universitatii. Cumva, in acelasi context, am inceput de anul trecut si vom continua si cu regruparea serviciilor din Universitate in domeniul administrativ, totul in scopul simplificarii si eficientizarii acestora, pentru a exista cat mai putin timp irosit de colegii mei in activitati birocratice si administrative”, a concluzionat profesorul Cascaval.

Publicație : Bună Ziua Iași

 Valentin Popa, ministrul propus la Educaţie: experienţă universitară; acuzat de conflicte de interese

Valentin Popa, ministrul propus la Portofoliul Educaţiei, este rectorul Universităţii „Ştefan cel Mare“ din Suceava. CV-ul său arată o vastă experienţă în mediul universitar însă nu pomeneşte nimic despre domeniul învăţământului preuniversitar. Valentin Popa a fost acuzat de conflicte de interese ce au legătură cu o firmă unde lucrează soţia sa.

Ziarul Obiectiv de Suceava scria în vară că universitarii suceveni s-au plimbat în ultimul an cu bilete de avion cumpărate prin firma care a angajat-o pe soţia rectorului. Soţia rectorului USV, Valentin Popa, încasa bani de la această firmă, West Travel SRL Suceava, de pe poziţia de casieră. Mai mult, proprietara societăţii menţionate, Oana Coşman, figurează ca angajată a Facultăţii de Stiinţe Economice şi Administraţie Publică. Conform mai multor surse, familia rectorului şi cea a patronilor agenţiei de turism ar fi înrudite. Rectorul USV neagă existenţa vreunui conflict de interese, sub pretextul că nu a obţinut niciun beneficiu.

Ziaristul Dinu Zara scrie pe pagina sa că în perioada 2016-2017, Universitatea „Ştefan cel Mare” Suceava a realizat 23 de achiziţii, în valoare totală de 70.000 de lei, de la firma West Travel SRL Suceava, pentru bilete de avion pe rute din ţară şi străinătate. Coincidenţă sau nu, la firma West Travel SRL este angajată pe un post de casier Renati Popa, soţia rectorului USV Valentin Popa.

CV-ul lui Valentin Popa

Valentin Popa este rector al Universităţii din Suceava. Acesta a absolvit Institutul Politehnic din Iaşi şi este inginer în Electronică şi telecomunicaţii, iar ulterior a susţinut şi titlul de doctor în domeniul Componente, dispozitive şi circuite electronice la aceeaşi instituţie.

În perioada 1989-1992 a fost preparator inginer la Universitatea „Ştefan cel Mare” din Suceava, între 1992 şi 1995 – asistent inginer, iar în intervalul 1995-1999 şef lucrări inginer tot la Universitatea din Suceava. Acesta şi-a continuat activitatea în instituţia de învăţământ superior fiind, pe rând, conferenţiar, profesor doctor inginer şi conducător de doctorat.

În noiembrie 2017, Valentin Popa a avut mai multe schimburi de replici cu ambasadorul Rusiei în România, Valeri Kuzmin, la un seminar organizat la Suceava. La acel moment Kuzmin a spus că armata rusă nu a intervenit în estul Ucrainei, explicând că „atunci când a intervenit în Abhazia în două zile, din greşeală a ajuns în Tbilisi, dar după ce au înţeles greseala au dat comandă şi trupele s-au retras”, potrivit B1 TV.

„Iată un motiv pentru care ar trebui să colaboram în domeniul economic şi ştiintific. Poate împreună, cele două state, cercetatorii din cele două state, ar putea lucra la sistemul de frânare al tancurilor astfel încât să se oprească mai repede şi nu în câţiva zeci de kilometri”, a replicat Valentin Popa.

Publicație : Adevărul