Studenţii, chemaţi în echipa de promovare a Universităţii „Cuza“

 Studenţii Universităţii „Al.I. Cu­za“ care doresc să facă parte din echi­pa de promovare a evenimentelor instituţiei de învăţământ superior pot să candideze pentru a beneficia de un internship la Departamentul de Marketing Educaţional, Evenimente şi Imagine Academică.

„Dacă visezi să lucrezi în domeniul comunicării, relaţiilor publice, jurnalismului sau marketingului, înscrie-te pentru un stagiu de practică. Vei avea ocazia să te dezvolţi profesional într-o echipă entuziastă, să îţi pui în aplicare ideile pentru o promovare mai bună a universităţii şi să afli ce în­seamnă, din culise, munca de pro­mo­vare a universităţii“, au precizat reprezentanţii Departamentului ME­DIA. Studenţii interesaţi să participe la un astfel de eveniment trebuie să îşi sacrifice între 8 şi 10 ore din timp pe săptămână, dar vor lucra atât la sediul departamentului, cât şi de acasă. Ei vor lua parte la întâlniri săptămânale cu membrii departamentului de promovare şi vor avea o serie de responsabilităţi specifice. În acest moment, Departamentul MEDIA caută doi stagiari care să se ocupe de creare şi pu­blicare de conţinut, dar şi de monitori­zare pentru platformele social-media ale UAIC. Până pe 26 martie, cei in­teresaţi pot depune o scrisoare de motivaţie şi un CV la promo­va­re@uaic.ro, între 27 şi 28 martie fiind programate interviuri. Stagiul va dura două luni.

Publicație : Ziarul de Iași

Curs inedit adresat studenţilor ieşeni: cum să citeşti cu viteză dublă faţă de normal şi să reţii din prima 90-100%

 Asta în condiţiile în care, de regulă, creierul uman reţine în general circa 30% din ceea ce citeşte la prima lectură.

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza“ din Iaşi organizează o serie inedită de cursuri la începutul lunii martie, prin Centrul de Limbi Străine şi Formare Continuă. Practic, cursurile îşi propun să ajute toţi studenţii din Iaşi să se pregătească pentru sesiunea care urmează prin organizarea unui curs de citire rapidă, care le este dedicat, în special studenţilor celei mai vechi instituţii de învăţă­mânt superior din ţară. Organizatorii avansează şi o serie de cifre care spun că, la ora actuală, un text este citit în medie cu o viteză de 180 de cuvinte pe minut, iar persoanele care-l lecturează reţin din el cam 30%. Pro­misiunea reprezentanţilor Centrului de Limbi Străine este că, după efectuarea cursului, viteza de citire aproape se va dubla, până la 300 de cuvinte pe minut, şi reţinerea informaţiei va fi de 90-100%, fiind necesară doar o singură citire. Cursul va fi ţinut de către prof.dr. Radu Budei şi, pentru a explica exact cum funcţionează sistemul, va fi ţinută gratuit o primă şedinţă demonstrativă şi gratuită, lunea viitoare, 6 martie, de la ora 11 la 13, la Centrul Alumni – Corpul R al UAIC. Tariful pentru un modul de curs de 20 de ore, zece şedinţe a câte două ore fiecare, este de 300 de lei pentru persoanele din afara universităţii şi de 200 de lei pentru studenţii UAIC.

 Publicație : Ziarul de Iași

 

Concurs studenţesc de fotografie

  Studenţii Universităţii Tehnice „Gh. Asachi“ care au avut o bursă Erasmus, dar şi studenţii străini veniţi prin aceleaşi mobilităţi, au ocazia să participe la un concurs de fotografie prin care să prezinte experienţa lor de studiu. „Rock – on TUIAŞI – Erasmus

Experienţa mea de neuitat“, aşa cum se intitulează competiţia, este adresată studenţilor români care au încheiat un astfel de program până pe data de 20 februarie a acestui an, iar studenţii străini trebuie să fi sosit la Iaşi până la aceeaşi dată. Tot ce trebuie să facă participanţii este să trimită maximum trei fotografii reprezentative din perioada bursei Erasmus, fotografii realizate cu camera foto, dar şi cu telefonul mobil, însoţite de o scurtă descriere.

Concursul, organizat cu ocazia împlinirii a 30 de ani de la înfiinţarea programelor Erasmus, are perioada de înscriere sfârşitul zilei de 6 martie, jurizarea realizându-se pe 7 şi pe 8 martie. Câştigătorii vor fi anunţaţi pe data de 9 martie la Prorectoratul Relaţii Internaţionale, ocazie cu care va avea loc şi vernisajul concursului. Adresa pe care se pot trimite fotografiile este international@tuiasi.ro, iar prin participare concurenţii oferă Universităţii Tehnice dreptul de a utiliza materialele trimise.

 Publicație : Ziarul de Iași

 

Workshop despre scanarea terestră, la Universitatea Tehnică

 Facultatea de Hidrotehnică din cadrul Universităţii Tehnice „Gh. Asachi“ organizează un workshop despre „Georeferenţiere şi prelucrarea datelor laser scanner terestru (LST)“. Mai exact, cursanţii vor învăţa teoria de bază a scanării terestre, dar şi cum se realizează măsurătorile laser scaner terestre, despre distanţa Hausdorff care are multiple aplicaţii în topografie, şi vor face vizite de lucru pe teren. 

Workshop-ul va avea loc în perioada 11-12 mai, însă doritorii au la dispoziţie doar 20 de locuri, iar selecţia se realizează în ordinea înscrierii. Cursurile sunt adresate cercetătorilor, persoanelor din producţie, dar şi studenţilor interesaţi de domeniul georeferenţierii şi prelucrării norilor de puncte laser scanner terestru.

Participaţii vor învăţa, pe lângă principiile de bază, şi modul de utilizare a softului „CloudCompare“, iar la vizitele pe teren vor utiliza scanerul „MaptekI-Site 8820“. Împărţiţi pe grupe de lucru, cursanţii vor prelucra datele prelevate, iar la final fiecare grup va realia o prezentare a rezultatelor obţinute. Taxa de participare este de 450 de lei pentru persoanele care provin din mediul privat, iar cele care vin din zona academică trebuie să achite doar 350 de lei. Înscrierile se pot face la şef lucr.dr.ing. Valeria-Ersilia Oniga, pe adresa de e-mail ersilia.oniga@tuiasi.ro.

 Publicație : Ziarul de Iași și Evenimentul

 

Premieră la Iaşi

ASF organizează Gala Premiilor în Educaţie Financiară

Cele mai importante realizări din România în domeniul educaţiei financiare nebancare din anul precedent vor fi premiate în cadrul unui eveniment de amploare care se va desfăşura la Iaşi

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), în parteneriat cu Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” (UAIC), Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) şi Primăria Municipiului Iaşi, organizează joi, 30 martie, evenimentul de mare anvergură intitulat „Gala Premiilor în Educaţie Financiară”.

7 categorii premiate

Preocupată de promovarea educaţiei financiare şi susţinerea învăţământului modern, ASF invită persoanele care au avut iniţiative dedicate educaţiei financiare să se înscrie la una dintre cele şapte categorii ale concursului: cea mai inovativă/creativă campanie de educaţie financiară (nebancară) din anul precedent, cel mai bun lector (voluntar) de educaţie financiară (nebancară) în anul precedent, cea mai bună emisiune/reportaj media de educaţie financiară în anul precedent, cea mai atractivă carte/publicaţie de educaţie financiară, premiul special pentru un profesor universitar dedicat educaţiei financiare, premiul special pentru cea mai bună campanie de responsabilitate socială cu componentă educativă şi premiul special.

„Gala Premiilor în Educaţie Financiară” se desfăşoară în cadrul evenimentului internaţional „Global Money Week (GMW)”/„Săptămâna Mondială a Banilor”, în cadrul căruia comunităţi întregi îşi unesc eforturile pentru a stimula o mai bună cunoaştere a mediului financiar, pentru înlăturarea politicilor financiare depăşite şi pentru a oferi tinerilor instrumentele şi inspiraţia necesare pentru a-şi modela propriul viitor. Această iniţiativă reuneşte anual aproximativ 1.000 de organizaţii din peste 120 de ţări şi implică aproape 6 milioane de copii şi tineri. În acest an, GMW se va desfăşura în intervalul 27 martie – 2 aprilie, sub titlul „Learn. Save. Earn.”/„Învaţă. Salvează. Câştigă”. Cei interesaţi se pot înscrie la concurs până la data de 8 martie, printr-un mail la adresaedu@asfromania.ro.

ASF este o autoritate naţională, înfiinţată în anul 2013 prin OUG 93/2012, care se ocupă cu reglementarea şi supravegherea pieţelor asigurărilor, a pensiilor private, precum şi a pieţei de capital. ASF contribuie la consolidarea cadrului integrat de funcţionare a celor trei sectoare, care însumează peste 10 milioane de participanţi.

 Publicație : Evenimentul