„Inovație și tehnologia viitorului în sistemele de recoltat” – prezentate studenților USV Iași de către reprezentantul celui mai mare producător de tractoare, la nivel mondial

Coordonatorul activității unuia dintre cei mai mari producători mondiali de tractoare va conferenția la Universitatea de Științele Vieții „Ion Ionescu de la Brad” din Iași (USV) atât pentru studenți cât și pentru cadrele didactice interesate. George Stanson este invitatul Facultății de Agricultură a USV care va organiza workshopul „Inovație și tehnologia viitorului în sistemele de recoltat”, marți, 14 martie, cu începere de la ora 10:00, în Amfiteatrul A4, situat în clădirea principală a USV Iași.

George Stanson este unul din cei mai cunoscuți business manageri ai României, acesta coordonând de la București activitatea atât pentru România, cât și pentru Bulgaria, Croația și Serbia a CNH Industrial Case IH. În temele pe care le va aborda în prezentarea de la Iași, George Stanson va puncta pentru studenți care sunt soluțiile moderne de eradicare a tasării solului, și aspectele care țin de  tehnologia viitorului în sistemele de recoltat culturi multiple. De asemenea, studenții vor avea  oportunitatea de a mai afla și despre digitalizarea agriculturii și alte teme de actualitate în privința sistemelor și serviciilor integrate de monitorizare a utilajelor și tractoarelor.

 „Întâlnirile de acest fel, sunt foarte importante deoarece reprezintă baza pregătirii pentru viitorii specialiști. Un alt aspect important, pe lângă subiectele de actualitate abordate, este reprezentat chiar de traseul profesional al invitatului nostru. Mai exact, George Stanson s-a ocupat de înființarea și dezvoltarea unei companii daneze, cariera purtându-l prin alte țări nordice, apoi în emisfera sudică și în Noua Zeelandă, unde a construit de la zero o firmă ce s-a dezvoltat și extins în Australia, Japonia și Africa de Sud”, a transmis conf. univ. dr. Denis Țopa, decanul Facultății de Agricultură.

Publicație : Bună Ziua Iași

Ambasadoarea Tunisiei, în vizită la UMF Iași

 Excelenţa Sa doamna Raja Jhinaoui Ben Ali, Ambasadoarea Republicii Tunisiene în România și Republica Moldova, a făcut o vizită astăzi, 9 martie 2023, la Universitatea de Medicină și Farmacie „Grigore T. Popa” din Iași.

„La întâlnirea de astăzi, am discutat cu Excelența Sa, doamna ambasador Raja Jhinaoui Ben Ali, despre noi oportunități de colaborare între Universitatea noastră și Ambasada Republicii Tunisiene, doamna Ambasador oferindu-și sprijinul în facilitarea inițierii unor colaborări cu universități de medicină din Tunisia. Un alt subiect abordat a fost legat de situația studenților tunisieni și despre un eventual sistem de acordare de burse studenților tunisieni. Noi avem deja în plan ca, începând cu anul universitar 2023-2024, să oferim o serie de burse de studiu studenților internaționali, urmând ca în perioada următoare să stabilim cuantumul și criteriile de acordare”, a declarat Prof. Univ. Dr. Viorel Scripcariu, Rectorul UMF Iași.

Ulterior, Doamna Ambasador a avut o întâlnire cu studenții tunisieni din cadrul UMF Iași.

 Publicație : Ziarul de Iași și Evenimentul

Legile Educației au intrat în dezbaterea Guvernului

 Proiectele privind Legile Educației au intrat, la data de 9 martie 2023, în dezbaterea Guvernului Ciucă.

Anunțul în acest sens a fost făcut, la începutul ședinței din 9 martie a Executivului, de premierul Nicolae Ciucă și de ministrul Ligia Deca. Cei doi oficiali nu au specificat dacă Guvernul va aproba aceste proiecte chiar în ședința din 9 martie. Este posibil ca documentele, în stadiu de draft, să fie doar depuse la Guvern, iar aprobarea lor să aibă loc într-o altă ședință. Ministrul Educației, Ligia Deca, a specificat că proiectele au fost deja în dezbatere publică și că etapa de dezbatere publică s-a încheiat.

Ordinea de zi a ședinței din 9 martie a Executivului fusese făcută publică în seara de 7 martie. Pe această ordine de zi nu se menționa o posibilă aprobare a acestor legi. În schimb se menționa că se vor face o „ANALIZA referitoare la PROIECTUL DE LEGE a învățământului preuniversitar” precum și o „ANALIZA referitoare la PROIECTUL DE LEGE a învățământului superior”.

Proiectele privind Legile Educației ar fi trebuit prezentate încă de la 15 februarie

Transmiterea către Guvern a proiectelor de lege a fost oricum întârziată. Data limită anunțată pentru prezentarea acestor documente fusese 15 februarie 2023. Unele modificări incluse în aceste proiecte s-ar referi la admiterea la liceu și la examenul de Bacalaureat. Cu privire la admiterea la liceu, numărul de examene ar urma să crească de la trei la cinci.

În ultimele zece zile, aceste proiecte s-au aflat în dezbatere publică. Sindicatele din Educație au anunțat că susțin unele dintre aceste modificări. Părinții, în schimb, se tem că creșterea numărului de examene ar determina creșterea numărului de meditații. Rectorul Universității București, profesorul Marian Preda, a criticat și el modificările propuse de Ministerul Educației.

Publicație : România Liberă

DESCARCĂ Proiectele de legi ale învățământului, așa cum au fost prezentate în Guvern, au fost publicate de Ministerul Educației

Proiectele de legi ale educației au fost publicate de Ministerul Educației, în forma prezentată azi în Guvern. Documentele conțin modificări, potrivit declarațiilor ministrei Ligia Deca, după ce la minister ar fi primit 470 de propuneri de amendamente în cele 10 zile în care proiectele au fost publicate pe site-ul edu.ro.

„Ministerul Educației publică proiectele de legi ale educației „România Educată” (Legea Învățământului Preuniversitar și Legea Învățământului Superior), în varianta care a fost prezentată în ședința de Guvern din data de 9 martie 2023. Proiectele intră, astfel, într-o nouă etapă, și anume procesul de avizare interministerială”, anunță instituția.

Proiectele pot fi descărcate de aici:

Legea_invatamantului_preuniversitar_Romania_Educata_9_03_2023Download

Legea_invatamantului_superior_Romania_Educata_9_03_2023Download

Modificările făcute, față de varianta inițială, prezentate de Ligia Deca:

Reporter: Ce anume ați schimbat în proiectul înaintat, astăzi, guvernului față de varianta prezentată public în urmă cu 10 zile?

Ligia Deca: O să enumăr câteva elemente. În primul rând, am primit în jur de 470 de emailuri în perioada anunțată, deci până pe 7 martie. În ceea ce privește Legea învățământului preuniversitar, au fost aduse niște clarificări legislative ca urmare a observațiilor primite cu privire la: organizarea învățământului special, de exemplu, am clarificat care sunt dimensiunile formațiunilor, s-au făcut niște corelări vizavi de momentul în care se poate merge pe desegregare, adică numai în momentul în care există resursele necesare de sprijin în fiecare școală.

De asemenea, au fost aduse clarificări cu privire la procesul de încadrare al copiilor în diferite forme de sprijin pentru învățământul special. Am clarificat faptul că liceele tehnologice vor fi exceptate de la asumarea aceea cu două treimi a numărului de clase, asumarea filierei, acestea putând îngloba multiple filiere, tocmai având la bază observațiile primite că multe astfel de licee sunt situate în zone care nu au alternative de alte licee. Și atunci este bine să păstrăm această opțiune pentru familii și pentru tineri. De asemenea, am completat prevederile privind învățământul preuniversitar de profil agricol prin extinderea posibilității ca Ministerul Agriculturii să finanțeze specializări noi sau programe de perfecționare pentru cadrele didactice. Am actualizat niște prevederi vizavi de guvernanța învățământului preuniversitar și o serie de clarificări, ca urmare a discuțiilor cu partenerii sociali, vizavi de statutul personalului didactic.

În ceea ce privește Legea învățământului superior, tot așa, câteva elemente. Am clarificat niște elemente în zona de finanțare, cum se realizează construcția bugetară. Am clarificat o serie de articole care vizează învățământul centrat pe student. De asemenea, am introdus o serie de măsuri pentru creșterea transparenței instituționale, inclusiv publicarea tuturor CV-urilor cadrelor didactice titulare sau asociate, în așa fel încât să existe o mai bună transparență vizavi de calitatea fiecărei universități și diversitatea programelor oferite. S-au făcut și clarificări tehnice vizavi de zona de etică universitară. Şi alte adăugiri au mai vizat: formarea profesională a adulților, zona de învățământ sportiv și păstrarea specializării pedagogice pentru învățământul primar și preșcolar”.

Publicație : Edupedu