Contact
Adresă: Strada Lascăr Catargi, nr. 54, 700107, Iaşi
Telefon: 0232 202592
E-mail: dfcidifr@uaic.ro
Atenție! Pentru informații despre admitere ID/IFR, vă rugăm să vă adresați secretariatelor facultăților.
Prezentarea Departamentului
Misiune
Misiunea Departamentului pentru Învăţământ la Distanţă şi Învățământ cu Frecvență Redusă constă în iniţierea, dezvoltarea şi managementul programelor de studiu organizate în acord cu exigenţele tehnologiei ID/IFR .
Departamentul pentru Învăţământ la Distanţă şi Învățământ cu Frecvență Redusă a fost înfiinţat prin Hotărârea Senatului Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi nr. 2 din data de 14.06.2001.
Activităţi
- Elaborează şi asigură aplicarea procedurilor privind iniţierea, aprobarea, monitorizarea şi evaluarea periodică a programelor de studiu ID/IFR;
- Asigură aplicarea planului de management al calităţii programelor de studiu ID/IFR (monitorizarea şi evaluarea periodică a planurilor de învăţământ, a materialelor de studii, a sistemului tutorial, a coordonatorilor de disciplină şi a tutorilor);
- Elaborează şi implementează planul de formare continuă a personalului didactic implicat în programele de studiu ID/IFR;
- Propune direcţii de dezvoltare a programelor de studiu ID/IFR ;
- Promovează cercetarea asociată învăţământului la distanţă şi utilizării tehnologiilor informaţionale şi comunicaţionale;
- Iniţiază proiecte de colaborare/parteneriat cu instituţii similare din ţară şi din străinătate, în vederea optimizării programelor de studiu ID/IFR .
În condiţiile unei cereri crescânde pentru formare universitară (studii universitare de licenţă şi masterat), postuniversitară şi profesională de calitate, cele mai multe dintre facultăţile Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi au inclus în oferta academică programe de studiu ID/IFR.
Lista facultăţilor cu programe ID/IFR
Învăţământ universitar de LICENŢĂ
Facultatea | Specializarea | Forma de învățământ |
---|---|---|
Drept | Drept | I.F.R. |
Economie şi Administrarea Afacerilor | Management, Contabilitate şi informatică de gestiune, Finanţe şi Bănci, Administraţie publică | I.D |
Filosofie şi Ştiinţe Social-Politice | Asistenţă socială | I.D. |
Istorie | Istorie | I.D. |
Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei | Psihologie, Pedagogia învăţământului primar şi preşcolar | I.D. |
Învăţământ universitar de MASTERAT
Facultatea | Denumirea programului | Forma de învăţământ |
---|---|---|
Economie şi Administrarea Afcerilor-Programe de masterate complementare | Administrarea afacerilor, Managementul proiectelor, Contabilitatea afacerilor, Managementul resurselor umane | I.F.R. |
Drept | Studii europene | I.F.R. |
Resurse e-learning pentru ID
MOODLE (Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment)
În cadrul platformei MEDIAEC, prin aplicaţia web MOODLE se oferă suport pentru învăţământ cu frecvenţă redusă (I.F.R.), învățământ la distanță (I.D) şi învăţământ cu frecvenţă (I.F.), studii de licenţă, studii de masterat şi şcoala doctorală.
Funcţionalităţi (prezentăm doar o parte din multitudinea lor):
- toate cadrele didactice şi toţi studenţii actuali (din cadrul Facultăţii de Drept) au acces la această platformă;
- suport pentru limba română;
- proiectată pentru a sprijini predarea și învățarea;
- comunicare sincronă şi asincronă;
- suport pentru teste, feedback, sondaje etc.
Facultatea | Platformă utilizată |
---|---|
Drept | Moodle |
Economie şi Administrarea Afacerilor | Moodle |
Filosofie şi Ştiinţe Social-Politice | Moodle |
Istorie | Moodle |
Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei | Moodle |
Teams & Webex
Microsoft Teams și Webex by Cisco sunt două platforme utilizate în cadrul Universității pentru a facilita colaborarea și comunicarea online. Acestea sunt utilizate în mod frecvent în medii academice, ambele platforme oferind o gamă largă de servicii, cum ar fi: mesagerie instantanee, videoconferințe, apeluri telefonice și partajare de fișiere.
Acest server este utilizat îndeosebi pentru înregistrări video.
Prin acest website sunt transmise online evenimentele desfășurate cu sprijinul sistemului video al MEDIAEC.
Dacă doriți ca evenimentul pe care îl organizați să fie transmis online prin tehnologia MEDIAEC, vă rugăm să ne contactați.
Platforma MEDIAEC este concepută pentru dezvoltarea celui mai înalt nivel de servicii educaționale și de cercetare prin interacțiune interdisciplinară, multifuncțională și permanentă.
Obiectivul principal al platformei MEDIAEC este împlinirea așteptărilor proprii ale Universității și ale comunității prin utilizarea tehnologiilor și expertizei de vârf.
Acest site reprezintă o interfață între studenți și tehnologia on-line de ultimă oră din domeniul educațional și de cercetare.
Documente
- Ghid de norme etice privind utilizare a Software-ului BlackBoard – Platforma MEDIAEC
- Ghidul studentului la formele de învățământ I.D. – I.F.R.
- Structura anului universitar
- Regulamentul privind organizarea și desfășurarea activităților didactice la formele de învățământ la distanță și cu frecvență redusă (2021)
- Regulamente și proceduri ID și IFR
- Procedură operațională privind monitorizarea și evaluarea procesului didactic și de comunicare specific programelor de studii ID/IFR
- Procedură operațională privind monitorizarea și asigurarea echivalenței activităților din planul de învățământ de la ID/IFR cu cele la IF
- Procedura operațională privind evaluarea periodică a performanțelor întregului personal implicat în programele de studii la distanță și cu frecvență redusă
- Procedura operațională privind monitorizarea și actualizarea periodică a materialelor de studiu elaborate în tehnologia ID
- Procedura operațională privind instruirea și perfecționarea periodică a întregului personal didactic și administrativ implicat la programele de studii universitare ID/IFR
- Membrii Consiliului Departamentului de Formare Continuă, Învățământ la Distanță și Învățământ cu Frecvență Redusă