Apelul de proiecte nr. 11

Axa prioritară 6 – Educaţie şi competenţe

Obiectivul tematic 10, Prioritatea de investiții 10.iv: Îmbunătățirea utilității sistemelor de educație și formare pentru piața muncii, facilitarea trecerii de la educație la muncă și consolidarea sistemelor de educație și formare profesională și a calității lor, inclusiv prin mecanisme pentru anticiparea competențelor, adaptarea programelor de învățământ și crearea și dezvoltarea de sisteme de învățare bazate pe muncă, inclusiv sisteme de învățare duale și de ucenicie

Obiectivul specific ale programului – OS 6.13 ,,Creșterea numărului absolvenților de învățământ terțiar universitar și non universitar care își găsesc un loc de muncă urmare a accesului la activități de învățare la un potențial loc de muncă / cercetare/ inovare, cu accent pe sectoarele economice cu potențial competitiv identificate conform SNC şi domeniile de specializare inteligentă conform SNCDI”.

 

În conformitate cu prevederile O.U.G. 64/2009 cu modificările şi completările ulterioare si OUG nr. 40/2015 privind gestionarea financiara a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020,

 

Universitatea “Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi anunţă organizarea unei proceduri de selecţie pentru încheierea unui Acord de Parteneriat cu entităţi de drept privat, în vederea depunerii unei cereri de finantare pe Programul Operaţional Capital Uman (POCU), Axa prioritară 6 – Educaţie şi competenţe, Prioritatea de investiții 10.iv  – apelul de propuneri de proiecte nr. 11.

Cerinţele generale pe care trebuie să le îndeplinească partenerul pentru a fi selectat în vederea constituirii parteneriatului pentru depunerea cererilor de finanţare pentru viitoarele proiecte POCU sunt specificate în Ghidurile AMPOCU: Ghidul Solicitantului – Condiţii Generale şi Condiţii Specifice (http://www.fonduri-ue.ro/apeluri)

 

Obiectivul indicativ al proiectului: dezvoltarea unui pachet integrat de consiliere și orientare în carieră, stagii de practică si oportunități sporite pentru participarea pe piața muncii pentru 200 de studenți de la Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași, Facultățile de Informatică, Economie și Administrare a Afacerilor și Matematică, într-un interval de 24 luni.

 

Activitățile care vor face obiectul proiectului dezvoltat în parteneriat sunt activități eligibile menționate în Ghidul Solicitantului – Condiţii specifice, precum şi activitățile transversale de coordonare a proiectului, achiziții şi măsuri specifice pentru informare şi publicitate pentru proiect.

 

Activitățile principale indicative ale proiectului vor fi  următoarele:

A1. Managementul proiectului;

A2. Implementarea măsurilor de informare, promovare și publicitate a proiectului;

A3. Furnizarea de servicii de consiliere și orientare profesională;

A4. Organizarea și derularea programelor de învățare, inclusiv la locul de muncă;

A5. Desfășurarea activităților de stimulare a angajării;

 

Valoarea proiectului

Detalii privind valoarea maximă eligibilă a unui proiect, precum și cofinanțarea proiectului sunt specificate în Ghidul Solicitantului – Condiţii Specifice de accesare a fondurilor- „Stagii de practică elevi şi studenţi în sectorul agroalimentar, industrie şi servicii”. Bugetul proiectului se va definitiva ulterior cu partenerii din proiect în funcţie de activităţile eligibile.

 

Durata proiectului

Perioada  de  implementare  a  proiectului  este  de  maximum  24  luni.

 

Tipologia partenerilor căutați:

  1. Eligibili conform conditiilor specifice (1.4. Tipuri de solicitanți şi parteneri eligibili în cadrul apelului)
  • Angajatori (în calitate de parteneri de practică)
  • Asociații profesionale
  • ONG-uri
  • Furnizori publici și privați de orientare și consiliere profesională

 

  1. Cu experiență relevantă în lucrul cu studenții în general și cu expertiză în implementarea cel puțin a uneia dintre activitățile 3-5.

 

Conditii de eligibilitate: paginile 27-31 din Orientări generale POCU 2016.

 

În plus, la dosarul aplicației se vor depune următoarele documente:

  1. scrisoare intenţie (în original, model ataşat)
  2. fişa partenerului (în original, model ataşat)
  3. eligibilitatea partenerului (declarație în original, pe propria răspundere – model ataşat la anunţ)
  4. act constitutiv – în copie conform cu originalul
  5. certificat unic de înregistrare sau certificat de înscriere în Registrul asociaţiilor și fundaţiilor (copie cu menţiunea „conform cu originalul”)
  6. situațiile financiare aferente exercițiilor financiare 2013, 2014 și 2015 (în funcție de vechimea organizației; dacă e înființată în 2013 se depun balanțele pe 2014 și 2015, spre exemplu)

 

Criterii de selecție:

 

  1. valoarea adăugată adusă proiectului în cadrul activității A3. Furnizarea de servicii de consiliere și orientare profesională – 40 puncte

Subcriteriul 1 – activităţi de dezvoltare personală propuse în fişa partenerului sunt necesare şi succint prezentate – 15 puncte

Subcriteriul 2 –  activităţile de dezvoltare profesională/tehnică propuse în fişa partenerului sunt necesare şi succint prezentate – 15 puncte

Subcriteriul 3 – resursele umane propuse corespund din punct de vedere al pregătirii şi experienţei – 10 puncte

 

  1. valoarea adăugată adusă proiectului în cadrul activității A4. Organizarea și derularea programelor de învățare, inclusiv la locul de muncă – 30 puncte

Subcriteriul 1 – partenerul  aduce în cadrul proiectului până în 100 stagii în domeniul IT&C – 10 puncte

Subcriteriul 2 – partenerul aduce în cadrul proiectului între 100 – 200 stagii – 20 puncte (punctele de la subcriteriile 1 şi 3 nu se cumulează în nota finală a aplicantului)

Subcriteriul 3 – top 5 companii aduse în proiect – max. 10 puncte (2 puncte/companie, se va puncta notorietatea companiei şi relevanţa acesteia faţă de industria locală IT&C)

 

  1. valoarea adăugată adusă proiectului în cadrul activității A5. Desfășurarea activităților de stimulare a angajării – 20 puncte

Subcriteriul 1 – partenerul a organizat/co-organizat cel putin un targ de joburi – 10 puncte;

Subcriteriul 2 – număr locuri de muncă care vor fi oferite proiectului de către companiile aduse în proiect de partener – asumate în fişa partenerului – max. 10 puncte (pentru 50 de locuri sau mai mult se ofera 10 puncte, pentru mai putine se calculeaza dupa formula nr locuri aduse x 10/50); se vor lua în considerare toate companiile aduse în proiect, nu doar cele punctate la criteriul 2, subcriteriul 3

Subcriteriul 3 – top 5 companii aduse în proiect care vor oferi locuri de muncă studenţilor prin acorduri de parteneriat – max. 10 puncte (2 puncte/companie – se va puncta notorietatea companiei şi relevanţa acesteia faţă de industria locală IT&C)

 

Selecția partenerilor se face în funcție de punctajul obținut, de la cel mai mare la cel mai mic, până la acoperirea nevoii de expertiză şi în limitele bugetare impuse de program (proiectul va avea un buget maxim de 400000 euro, din care bugetul partenerului/partenerilor va fi mai mic decât bugetul UAIC).

 

Aplicanții care nu trimit declarația pe propria răspundere privind eligibilitatea vor fi automat descalificați.

Aplicanții care nu completează toate secțiunile fișei partenerului vor fi automat descalificați.

Aplicanții care nu trimit toate documentele solicitate la condiții de eligibilitate vor fi automat descalificați.

 

Partenerii naţionali/internationali vor fi implicaţi cel puţin în trei din cele patru aspecte prezentate mai jos:

  1. Scrierea cererii de finanțare
  2. Implementarea proiectului
  3. Furnizare de expertiză, resurse umane şi materiale
  4. Finanţarea proiectului

 

Organizațiile interesate să participe la selecție vor depune Fişa Partenerului completată şi Scrisoarea de intenție, cu menţiunea: “Pentru selecţia de parteneri POCU – ”StageIT: Dezvoltarea capacităților resursei umane prin organizarea stagiilor de practică pentru studenții din domeniul IT”, la registratura Universității Alexandru Ioan Cuza din Iași, Bd. Carol I nr. 11, 700506, Iaşi, jud. Iaşi, România, până la data de  11.01.2017.

 

Calendarul procedurii de selecţie:

 

Depunere documentaţie 11.01.2017
Evaluare documentaţie 12.01.2017
Anunţ candidaţi admişi 12.01.2017
Depunere contestaţii 13.01.2017
Soluţionare contestații 13.01.2017
Anunț rezultat final 13.01.2017

 

Propunerile de parteneriat eligibile vor fi analizate și selectate de către comisia de evaluare. Partenerii selectaţi vor fi contactaţi direct, la datele de contact furnizate în fişa partenerului.

 

Informaţii suplimentare privind procedura de selecţie pot fi obţinute la:

Vlad Rădulescu

tel.: 0232-201090

e- mail: rvlad@info.uaic.ro

 

 

Descărcare documente:

Scrisoare de intenție

Fișa partenerului