Legislație
- ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 92 din 18 decembrie 2012 privind luarea unor măsuri în domeniul învăţământului şi cercetării, precum şi în ceea ce priveşte plata sumelor prevăzute în hotărâri judecătoreşti devenite executorii în perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2013
- Legea Educaţiei Naţionale nr. 1/ 2011, publicată în: Monitorul Oficial nr. 18 din 10.01.2012
- HG 681/2011 privind aprobarea Codului studiilor universitare de doctorat, publicat în Monitorul Oficial nr. 551 din 03.08.2011
- Legea 49/2013 pentru modificarea art. 12 din Legea nr. 288/2004 privind organizarea studiilor universitare
- Ordonanta de urgenţă nr. 117/2013 privind modificarea şi completarea Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011şi pentru luarea unor măsuri în domeniul învăţământului
- O.M.E.N. nr. 4204 din 15 iulie 2013 pentru modificarea anexelor nr. 3, 5, 9, 18, 19, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 33, 34 şi 35 la Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 6.560/2012 privind aprobarea standardelor minimale necesare şi obligatorii pentru conferirea titlurilor didactice din învăţământul superior şi a gradelor profesionale de cercetare-dezvoltare
- ORDONANŢA nr. 22 din 29.08.2009 Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 599 din 31/08.2009 privind stabilirea cuantumului minim al taxelor de şcolarizare, în valută, a cetăţenilor care studiază pe cont propriu în România, din state care nu sunt membre ale Uniunii Europene, precum şi din cele care nu fac parte din Spaţiul Economic European şi din Confederaţia Elveţiană
- LEGEA 1/2010 pentru aprobarea OG 22/2009 privind stabilirea cuantumului minim al taxelor de şcolarizare, în valută, a cetăţenilor care studiază pe cont propriu în România, din state care nu sunt membre ale Uniunii Europene, precum şi din cele care nu fac parte din Spaţiul Economic European şi din Confederaţia Elveţiană
Regulamente
- Regulamentul instituțional de organizare și funcționare a studiilor universitare de doctorat, care se aplică studenților doctoranzi înmatriculați începând cu anul universitar 2024-2025
- Regulamentul instituțional de organizare și funcționare a studiilor universitare de doctorat, care se aplică studenților doctoranzi înmatriculați începând cu anul universitar 2023/2024
- Regulamentul instituţional de organizare şi funcţionare a studiilor universitare de doctorat, pentru anul universitar 2022-2023
- Regulamentul instituţional de organizare şi funcţionare a studiilor universitare de doctorat 2021
- Regulamentul instituțional de organizare și funcționarea a studiilor universitare de doctorat(aprobat în ședința Senatului UAIC din data de 30 aprilie 2020)
- Regulamentul instituțional de organizare și funcționarea a studiilor universitare de doctorat adoptat în ședința Senatului UAIC din 27.06.2019
- Regulamentul instituţional de organizare şi funcţionare a studiilor universitare de doctorat (aprobat în data de 28 iunie 2018 )
- Regulamentul instituţional de organizare şi funcţionare a studiilor universitare de doctorat (aprobat în data de 27 iunie 2017)
- Regulamentul instituţional de organizare şi funcţionare a studiilor universitare de doctorat al IOSUD-UAIC adoptat în Şedinţa Senatului Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” (aprobat în data de 25 aprilie 2013)
- Ordonanta de Urgenta nr. 49/2014 privind instituirea unor măsuri în domeniul educaţiei, cercetării ştiinţifice şi pentru modificarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial
- ORDIN nr. 3482 din 24 martie 2016 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Consiliului Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare
- REGULAMENT din 24 martie 2016 de organizare şi funcţionare al Consiliului Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare
- Metodologia privind recunoașterea titlului de doctor
Proceduri
Formulare
- A 1 Fișă înscriere 2021
- A 2 Contract 2021
- A 2-1 Act adițional la contract pentru întreruperi
- A 2-2 Act adițional la contract pentru prelungiri
- A 2-3 Contract pentru perioada de grație
- Contract pentru perioada de grație (A2-3)-se aplică studenților doctoranzi înmatriculați înainte de 2017
- A 3 – PPUA
- A 4 – PCS
- A 5 – Cerere susținere raport
- A 5 – Cerere susținere raport_online
- A 6 – Proces verbal susținere raport
- A 7 – Formular propunere comisii susținere publică
- A 8 – Formular decizie numire comisie
- A 9 – Cerere susținere publică
- A 10 – Anunț susținere publică
- A 11 – Adresă Bibliotecă
- A 12 – Adresă Direcția Economică și Resurse Umane
- A 13 – Proces verbal susţinere publică a tezei
- A 14 – Proces verbal susțineri-Model
- A 15 – Declarație de originalitate
- A 16 – Declarație student doctorand – opţiuni publicare teză
- A 17 – Propunere acordare titlu doctor
Documentele necesare pentru dosarul de confirmare a titlului ştiinţific de doctor
- copie scanată a actului de identitate al studentului-doctorand;
- copie scanată a certificatului de naştere al studentului-doctorand;
- copie scanată a certificatului de căsătorie, dacă este cazul;
- CV-ul studentului-doctorand;
- decizia de admitere la programul de studii universitare de doctorat;
- contractul de studii universitare de doctorat şi actele adiţionale, după caz. Datele personale, cu excepţia numelui, nu vor fi vizibile public;
- cerere semnată de studentul-doctorand, înregistrată la şcoala doctorală, privind demararea procedurilor de evaluare a tezei de către comisia de îndrumare, avizată de conducătorul de doctorat, în vederea presusţinerii;
- copie scanată după declaraţia semnată de studentul-doctorand şi de conducătorul de doctorat privind asumarea răspunderii cu privire la asigurarea originalităţii conţinutului tezei de doctorat, precum şi a respectării standardelor de calitate şi de etică profesională, conform art. 143 alin. (4) şi art. 170 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 65 alin. (5)-(7) din Codul studiilor universitare de doctorat, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 681/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
- cel puţin un raport de similitudini care va include rezoluţia conducătorului de doctorat şi, după caz, a altor persoane care au analizat raportul;
- referat întocmit de şcoala doctorală, preliminar susţinerii publice a tezei, şi documente care atestă parcursul programului de studii;
- propunerea componenţei comisiei de susţinere publică, formulată de conducătorul de doctorat şi aprobată de CSUD;
- CV-urile membrilor comisiei de susţinere publică;
- decizia de numire a comisiei de susţinere publică;
- cererea pentru fixarea datei de susţinere publică a tezei de doctorat, avizată de conducătorul de doctorat şi de preşedintele comisiei de susţinere, depusă la secretariatul şcolii doctorale cu minimum 20 de zile calendaristice înainte de data propusă pentru susţinere;
- anunţul pentru susţinerea publică, întocmit de şcoala doctorală cu cel puţin 20 de zile calendaristice înainte de data propusă pentru susţinere;
- adeverinţa privind depunerea unui exemplar tipărit al tezei de doctorat la bibliotecă;
- rapoartele referenţilor oficiali, membri ai comisiei de doctorat, semnate de aceştia, sub forma unor copii scanate sau documente semnate electronic;
- referatul de acceptare din partea îndrumătorului de doctorat;
- avizul comisiei de îndrumare în vederea depunerii tezei de doctorat la secretariatul şcolii doctorale;
- procesul-verbal al susţinerii publice a tezei de doctorat şi anexa cu întrebări şi răspunsuri, care conţine propunerea de acordare a titlului de doctor, semnat de toţi membrii comisiei de doctorat, sub forma unei copii scanate sau a unui document semnat electronic sau, după caz, înregistrarea audio integrală a susţinerii publice a tezei de doctorat, care va trebui însoţită de o adresă certificând durata înregistrării şi buna ei conservare (opţional);
- rezumatul tezei de doctorat;
- teza de doctorat şi anexele sale, în format electronic;
- lista publicaţiilor rezultate în urma cercetării ştiinţifice din programul de studii doctorale, publicate sau acceptate spre publicare, dacă este cazul, şi copii scanate ale respectivelor publicaţii;
- declaraţia studentului-doctorand privind opţiunile acestuia referitor la publicarea tezei de doctorat;
- solicitarea IOSUD de intrare în procedura de evaluare la nivelul CNATDCU a tezei de doctorat, înregistrată la MENCŞ.
Copiile documentelor, semnate electronic în format PDF, cu valoare legală, din dosarul de doctorat se încarcă pe platforma electronică naţională.
Procesul-verbal al susţinerii publice, prevăzut la art. 9 lit. ş), include şi:
- calificativul propus a se acorda;
- indicarea comisiei de specialitate din cadrul CNATDCU căreia îi este arondat domeniul de studii universitare de doctorat în care a fost absolvit programul de studii;
- data susţinerii publice a tezei de doctorat.
Teza de doctorat şi anexele sale, incluse în dosar, sunt încărcate semnate electronic în format PDF, cu valoare legală, pe platforma electronică naţională, în care textul principal este reprezentat ca atare, şi nu prin imagini. Pot face excepţie de la această regulă materialele audio, video sau ilustraţiile grafice.
Formular pentru eliberarea Diplomei de Doctor după confirmarea titlului de doctor de către CNATDCU