S-au deschis inscrierile la Innovation Labs 2018. Doua universitati iesene sunt partenere in proiect

n aceasta perioada, au fost deschise inscrierile pentru participarea la Acceleratorul Innovation Labs 2018, ajuns la cea de-a sasea editie, proiect destinat tinerilor pasionati de tehnologie si inovare digitala care vor sa isi puna ideile în miscare. Programele de mentorat sunt organizate în Bucuresti, Cluj-Napoca, Iasi, Sibiu si Timisoara.

Înscrierile sunt deschise studentilor si tinerilor care îsi doresc sa traiasca o experienta a dezvoltarii unui produs tech alaturi de mentori de top, antreprenori si specialisti în ICT si business.

Programul, care se va desfasura între 3 martie si 21 mai 2018, este organizat de catre Asociatia Tech Lounge cu sprijinul unor alte entitati private. Innovation Labs 2018 urmareste 7 directii de dezvoltare: Agriculture, Cyber-Security, Fintech, Health & Lifestyle, Retail, Smart Cities si Smart Mobility. Tinerii pornesc de la o idee pe care o rafineaza în cadrul programului de mentorat si o transforma treptat într-un prototip viabil si persuasiv, cu aplicatii în piata.

„Noutatea editiei din acest an este verticala de fintech sustinuta de BRD Groupe Societé Generale, prin care vom cauta si vom aduce la viata idei ce vor modela viitorul industriei de banking si tehnologii financiare”, au aratat organizatorii.

Printre partenerii Innovation Labs se afla si o serie de universitati din tara: Universitatea Politehnica din Bucuresti, Universitatea „Babes-Bolyai”, Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca, Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iasi, Universitatea Tehnica „Gheorghe Asachi” din Iasi, Universitatea Politehnica Timisoara si  Universitatea de Vest din Timisoara.

Innovation Labs este structurat în trei etape: Hackathon, Boost Day si Demo Day. Intre 12 februarie si 1 martie 2018 are loc perioada de înscrieri pentru Hackathonul din Bucuresti, totul urmand a fi derulat apoi intre 3 si 4 martie, în cadrul Universitatii Politehnice din capitala.

Intre 12 februarie si 8 martie 2018 se va derula perioada de înscrieri pentru hackathoanele din Cluj-Napoca, Iasi, Sibiu si Timisoara, acestea urmand a se derula intre 10 si 11 martie. Înscrierea la Hackathon se poate face accesând www.innovationlabs.ro/register.

Publicație: Bună Ziua Iași

Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor are un nou amfiteatru! Cand va fi deschis

Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor (FEEA), se poate lauda cu un nou amfiteatru! Sala B515, a fost recent renovata, studentii si profesorii avand cele mai bune conditii care pot asigura un invatamant de calitate. Sala a fost renovata cu sprijinul firmei Conduent.
La eveniment vor participa mai multe profesori, printre care si doamna prof. univ. dr. Mihaela ONOFREI – Ordonator de Credite al UAIC, domnul prof. univ. dr. Dinu AIRINEI, decanul Facultatii de Economie si Administrarea Afacerilor, dar si Mihai Chirica, primarul Iasului.

Publicație: Bună Ziua Iași

 

Viitorii studenti se pot inscrie la facultatile Universitatii Tehnice „Gheorghe Asachi” in perioada 9 – 27 iulie

Conducerea Universitatii Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iasi (TUIASI) a stabilit perioada in care se va desfasura sesiunea de admitere din vara pentru anul universitar 2018 – 2019. Astfel, pentru licenta, absolventii de liceu isi vor putea depune dosarele in intervalul 9 – 27 iulie, in timp ce absolventii de licenta se pot inscrie la programele de master in perioada 2 – 20 iulie.

Admiterea va consta si anul acesta in depunerea unui singur dosar si plata unei singure taxe de inscriere, candidatii putand opta pentru toate specializarile de la toate facultatile Universitatii Tehnice, urmand a fi repartizati pe baza mediilor si a optiunilor. Spre exemplu, un absolvent de liceu care gaseste atractive cinci specializari de la cinci facultati ale Universitatii Tehnice va putea sa isi asigure un loc la buget la una dintre acestea, fara sa depuna cinci dosare separate si sa plateasca cinci taxe de inscriere. In acelasi timp, daca doreste in mod special sa se concentreze pe o specializare, va putea trece, in ordine, pe fisa de inscriere, si optiunile pentru buget si pentru taxa. Mai mult, candidatii se pot inscrie la TUIASI completand un formular online de acasa, situatia cu numarul de candidati la fiecare facultate in parte urmand a fi afisata in timp real.

In paralel, Universitatea Tehnica continua campania de promovare a admiterii in tara, dar si in Republica Moldova. Saptamana trecuta, doua delegatii ale TUIASI au fost in Basarabia unde au prezentat oferta de admitere la licenta si master a Politehnicii iesene. Prima delegatie a fost la Chisinau, in perioada 7 – 8 februarie, unde patru echipe au vizitat 16 licee, iar a doua delegatie a fost pe 9 februarie la Ungheni. „In continuare urmeaza o alta vizita la Balti si vom vedea care este interesul studentilor basarabeni pentru universitatea noastra. Am sesizat cresterea acestui interes anul trecut, pe masura implicarii noastre in promovarea universitatii in liceele din Republica Moldova. Promovarea se realizeaza la nivel de universitate, exista echipe care fac deplasari pentru a promova imaginea tuturor celor 11 facultati, au avut materiale promotionale cu toate facultatile, dar si imagini in care a fost prezentata universitatea si Iasul. La urmatoarele deplasari vom veni cu informatii suplimentare, vom culege diverse reactii si vom raspunde la intrebarile elevilor”, a precizat prof. univ. dr. ing. Neculai Seghedin, prorector responsabil cu activitatea didactica si asigurarea calitatii la TUIASI.

In acelasi timp, universitatea desfasoara inca din luna decembrie o campanie de promovare in liceele din Moldova, urmand ca in zilele urmatoare sa plece din nou echipe mixte de studenti si profesori in diverse caravane pentru a prezenta oferta TUIASI in liceele din Moldova.

 Publicație: Bună Ziua Iași

 

Senatul TUIASI a validat concursurile pentru 32 de posturi didactice

Senatul Universitatii Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iasi (TUIASI) a validat concursurile care au avut loc la finalul lunii ianuarie pentru 32 de posturi didactice: 8 de asistent, 2 de lector, 14 de sef de lucrari si 8 de conferentiar. La fel ca anul trecut, conducerea universitatii a luat decizia de a scoate la concurs toate posturile didactice libere in statele de functii ale facultatilor inca din primul semestru, pentru a evita eventualele modificari legislative care ar putea provoca blocaje la angajari sau promovari.

„Strategia universitatii este aceea de a sustine orice coleg care doreste sa fie promovat si care, in mod evident, indeplineste conditiile minimale nationale si, suplimentar, pe cele ale universitatii noastre. Fiindca traim intr-un mediu impredictibil din punct de vedere legislativ, si in 2016, si anul trecut am scos la concurs in primul semestru toate posturile didactice prevazute in acest scop. Masura s-a dovedit a fi una inspirata, caci Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 90/2017, din decembrie, a limitat drastic libertatea institutiilor bugetare de a organiza concursuri pe orice tip de post”, a declarat prof. univ. dr. ing. Dan Cascaval, rectorul TUIASI.

Singurele posturi care nu au fost inca scoase la concurs sunt cele de profesor universitar, trei la numar, care se supun unei reglementari mai recente a Ministerului Educatiei Nationale care presupune ca, pentru a candida pe un astfel de post, este nevoie ca persoana respectiva sa fie abilitat sa conduca si doctorate. „De aceea, am intarziat scoaterea acestor posturi pentru a oferi si colegilor nostri sansa de a le fi conferinta abilitarea si de a candida. Sunt convins ca, asa cum s-a mentionat si la intalnirea Consiliului National al Rectorilor de la Brasov, de la inceputul lunii februarie, ministerul va face demersurile necesare, probabil un memorandum, pentru a debloca posturile didactice, astfel ca vom putea organiza concursuri si pentru cele trei posturi didactice de profesor”, a completat rectorul.

Lista completa de posturi care au fost scoase la concurs de catre TUIASI este disponibila la urmatoarea adresa – http://jobs.edu.ro/index.php?uid=29.

Publicație: Bună Ziua Iași