H O T Ă R Â R I L E

SENATULUI ORDINAR

AL UNIVERSITĂŢII „ALEXANDRU IOAN CUZA” DIN IAŞI

din data de 19 ianuarie 2023

 

  1. Hotărâre cu privire la aprobarea componenţei comisiei de numărare a voturilor, după cum urmează:
  • Preşedinte: Prof. univ. dr. Costel Istrate
  • Membri:
    •  Conf. univ. dr. Cezar Honceriu
    • Stud. Roxana-Elena Ciorteanu
    • Stud. Daniela – Adriana Tanasă
  1. Hotărâre cu privire la aprobarea acordării gradațiilor de merit pentru personalul didactic din cadrul structurilor de mai jos, pe o perioadă de cinci ani, începând de la data de 1.02.2023, după cum urmează:
  • Facultatea de Drept – 2 gradaţii de merit
  • Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor – 19 gradaţii de merit
    • Departamentul de Contabilitate, Informatică Economică și Statistică – 16 gradaţii de merit
    • Departamentul de Management, Marketing şi Administrarea Afacerilor – 2 gradaţii de merit
    • Departamentul de Finanţe, Monedă şi Administraţie Publică – 1 gradaţie de merit
  • Facultatea de Educație Fizică și Sport – 2 gradaţii de merit
  • Facultatea de Filosofie și Științe Social Politice – 2 gradații de merit
    • Departamentul de Filosofie – 1 gradaţie de merit
    • Departamentul de Sociologie și Asistență Socială – 1 gradaţie de merit
  • Facultatea de Fizică – 2 gradații de merit
  • Facultatea de Istorie – 5 gradații de merit
  • Facultatea de Litere – 3 gradații de merit
    • Departamentul de Românistică, Jurnalism și Științe ale Comunicării și Literatură Comparată – 1 gradaţie de merit
    • Departamentul de Limbi şi Literaturi Străine – 2 gradaţii de merit
  • Facultatea de Matematică – 1 gradație de merit
  • Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei – 8 gradaţii de merit
    • Departamentul de Psihologie – 4 gradaţii de merit
    • Departamentul de Ştiinţe ale Educaţiei – 3 gradaţii de merit
    • Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic – 1 gradație de merit
  1. Hotărâre cu privire la aprobarea acordării sporului de performanţă academică pentru personalul didactic de predare din cadrul structurilor de mai jos, pe o perioadă de un an, începând de la data de 1.02.2023:
  • Facultatea de Drept – 3 sporuri de performanţă academică
  • Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor – 15 sporuri de performanţă academică
    • Departamentul de Contabilitate, Informatică Economică şi Statistică – 5 sporuri de performanță academică
    • Departamentul de Management, Marketing şi Administrarea Afacerilor – 4 sporuri de perfomanță academică
    • Departamentul de Economie și Relații Internaționale – 3 sporuri de performanță academică
    • Departamentul de Finanţe, Monedă şi Administraţie Publică – 3 sporuri de performanță academică
  • Facultatea de Educație Fizică și Sport – 3 sporuri de performanţă academică
  • Facultatea de Filosofie şi Ştiinţe Social Politice – 5 sporuri de performanţă academică
    • Departamentul de Ştiinţe ale Comunicării şi Relaţii Publice – 1 spor de performanţă academică
    • Departamentul de Filosofie – 1 spor de performanță academică
    • Departamentul de Sociologie şi Asistenţă Socială – 2 sporuri de performanță academică
    • Departamentul de Științe Politice, Relații Internaționale și Studii Europene – 1 spor de performanţă academică
  • Facultatea de Fizică – 3 sporuri de performanţă academică
  • Facultatea de Geografie şi Geologie – 5 sporuri de performanţă academică
    • Departamentul de Geografie – 4 sporuri de performanță academică
    • Departamentul de Geologie – 1 spor de performanță academică
  • Facultatea de Informatică – 3 sporuri de performanţă academică
  • Facultatea de Istorie – 2 sporuri de performanţă academică
  • Facultatea de Litere – 4 sporuri de performanţă academică
    • Departamentul de Românistică, Jurnalism, Ştiinţe ale Comunicării şi Literatură comparată – 1 spor de performanță academică
    • Departamentul de Limbi şi Literaturi Străine – 3 sporuri de performanță academică
  • Facultatea de Matematică – 2 sporuri de performanţă academică
  • Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei – 8 sporuri de performanţă academică
    • Departamentul de Psihologie – 2 sporuri de performanță academică
    • Departamentul de Ştiinţe ale Educaţiei – 3 sporuri de performanță academică
    • Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic – 3 sporuri de performanță academică
  • Facultatea de Teologie Romano-Catolică – 1 spor de performanţă academică
  1. Hotărâre cu privire la aprobarea rezultatului concursului pentru ocuparea postului de CS III, poziția nr. 4 din statul de funcții, perioadă determinată, până la 31.12.2023, timp de lucru parțial 2 ore/zi, din cadrul proiectului de cercetare „Ingineria materialelor ceramic poroase fără plumb pentru obținerea de senzori piezo-, piroelectrici, cu aplicații de colectare de energie”, cu acronim EnginPOR, cod proiect PN-III-P4-ID-PCE-2020-1988.
  1. Hotărâre cu privire la aprobarea propunerilor facultăților pentru perioadele de efectuare a concediilor din anul 2023, pentru personalul didactic din universitate.
  1. Hotărâre cu privire la aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare al Direcției Tehnice, conform anexei.
  1. Hotărâre cu privire la aprobarea modificării componenței nominale a comisiei permanente de evaluare a candidaturilor la posturile didactice, din cadrul Facultății de Educație Fizică și Sport, după cum urmează:

Președinte:

Prof. univ. dr. Beatrice – Aurelia Abălașei

Membri:

Prof. univ. dr. Marin Chirazi

Prof. univ. dr. Adrian Cojocariu

Membri supleanți:

Conf. univ. dr. Lucian Popescu

Conf. univ. dr. Marius Neculăeș

  1. Hotărâre cu privire la aprobarea repartizării unui număr de 38 de burse acordate de UAIC pentru sprijinul financiar al studenților doctoranzi înmatriculați în anul I la data de 3 octombrie 2022, începând cu luna ianuarie 2023, conform Hotărârii Biroului Executiv al Consiliului de Administrație „Alexandru Ioan Cuza” din Iași nr. 10D din 12.12.2022, după cum urmează:
  • Școala Doctorală de Biologie – 3 burse
  • Școala Doctorală de Chimie – 1 bursă
  • Școala Doctorală de Drept – 1 bursă
  • Școala Doctorală de Economie și Administrare Afacerilor – 7 burse
  • Școala Doctorală de Filosofie și Științe Social – Politice – 4 burse
  • Școala Doctorală de Fizică – 4 burse
  • Școala Doctorală de Informatică – 4 burse
  • Școala Doctorală de Istorie – 3 burse
  • Școala Doctorală de Studii Filologice – 5 burse
  • Școala Doctorală de Știința Sportului și Educației Fizice – 4 burse
  • Școala Doctorală de Teologie Ortodoxă – 2 burse
  1. Hotărâre cu privire la aprobarea opțiunii succesorale de renunțare la beneficiul testamentului nr. 1410 din 11.07.2017 și a testamentului nr. 1411 din 11.07.2017, ambele emise de SPN Lungu Gabriela și Vlad Cerasela, dispuse de defuncții Maleon Anda – Elena și Maleon Bogdan – Petru, prin care Universitatea este desemnată legatar universal.
  1. Hotărâre cu privire la validarea rezultatelor alegerii studentei Hrișcă Sabina Diana, în funcția de reprezentant al studenților în Senat, din partea Facultății de Litere.
  1. Hotărâre cu privire la validarea în funcția de membri ai Consiliilor Facultăților, următorii studenți:
  • Reprezentanți ai studenților din anul I, din partea Facultății de Biologie: Hohotă Ștefania (titular) și Mitruț Andreea (supleant)
  • Reprezentant al studenților de la ciclul studiilor universitare de doctorat, din partea Facultății de Geografie și Geologie: Chelariu Marian (titular)
  • Reprezentant al studenților de la ciclul studiilor universitare de masterat, din partea Facultății de Informatică: Arhire Andrei (titular)
  • Reprezentant al studenților de la ciclul studiilor universitare de licență, din partea Facultății de Litere: Dimitriu Maria Corina (titular)
  • Reprezentant al studenților de la ciclul studiilor universitare de licență, din partea Facultății de Educație Fizică și Sport: Rudac Ioana-Andreea (titular)
  1. Hotărâre cu privire la aprobarea înființării unui nou program de studii universitare de master, cu denumirea Dreptul vinului și al vinificației, în domeniul acreditat Drept, la forma de învățământ cu frecvență, 120 de credite, cu predare în limba română, în cadrul Filialei din Focșani.
  1. Hotărâre cu privire la aprobarea propunerii Facultății de Drept, de acordare a titlului de Doctor Honoris Causa al Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, domnului prof. dr. Koen Lenaerts, președinte al Curții de Justiție a Uniunii Europene, și a comisiei de alcătuire a Laudatio, conform anexei.
  1. Hotărâre cu privire la aprobarea modificării Metodologiei privind acordarea gradației de merit și a sporului de performanță academică pentru personalul didactic și de cercetare, după cum urmează:
  • 6, pct. a) – prin creșterea perioadei de evaluare a candidaturilor la maximum cinci zile lucrătoare;
  • 7, alin. (2) – modificarea numărului membrilor comisiei de concurs, la trei sau cinci cadre didactice/cercetători.
  1. Hotărâre cu privire la aprobarea afilierii în calitate de conducător de doctorat a doamnei Conf. univ. dr. Țugulea Carmen – Oana, la Școala Doctorală de Economie și Administrarea Afacerilor, în domeniul de studii universitare de doctorat Administrarea Afacerilor.
  1. Hotărâre cu privire la aprobarea afilierii în calitate de conducător de doctorat a doamnei Conf. univ. dr. Stoian Iuliana – Claudia, la Școala Doctorală de Economie și Administrarea Afacerilor, în domeniul de studii universitare de doctorat Administrarea Afacerilor.
  1. Hotărâre cu privire la aprobarea afilierii în calitate de conducător de doctorat a doamnei Conf. univ. dr. Adina Lucia Nistor, la Școala Doctorală de Studii Filologice, în domeniul de studii universitare de doctorat Filologie.
  1. Hotărâre cu privire la aprobarea transmiterii către Autoritatea Naţională pentru Calificări a solicitării de validare și înscriere în Registrul Național al Calificărilor din Învățământul Superior (RNCIS), a calificării Dreptul vinului și vinificației, aferentă programului de studii Dreptul vinului și vinificației, la forma de învățământ cu frecvență, 120 de credite, cu predare în limba română, în cadrul Filialei din Focșani.
  1. Hotărâre cu privire la aprobarea modificării modalității de calculare a taxei pentru organizarea și desfășurarea procesului de obținere a atestatului de abilitare, conform anexei.