Universitatea „Cuza” din Iași găzduiește dezbaterea „Virusarea legitimității în post-democrație”

La Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași are loc vineri, 16 aprilie 2021, începând cu ora 12:00, în Aula Magna „Mihai Eminescu”, dezbaterea „Virusarea legitimității în post-democrație”, organizată de Grupul editorial „Universul Juridic”, în parteneriat cu Facultatea de Drept de la „Cuza”. În cadrul dezbaterii va avea loc lansarea lucrării „Adevărul – în căutare de minister”, semnată de avocatul Florentin Tuca

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” (UAIC) din Iași va găzdui vineri, 16 aprilie 2021, începând cu ora 12:00, în Aula Magna „Mihai Eminescu”, dezbaterea „Virusarea legitimității în post-democrație”, organizată de Grupul editorial „Universul Juridic”, în parteneriat cu Facultatea de Drept a UAIC. În cadrul dezbaterii va avea loc lansarea lucrării „Adevărul – în căutare de minister”, semnată de avocatul Florentin Tuca, managing partner al Casei de avocatură „Tuca Zbârcea&Asociații din București”. La eveniment vor participa, alături de avocatul Florentin Tuca, prof. univ. dr. Tudorel Toader – rectorul Universității „Cuza”, conf. univ. dr. Ioana Maria Costea – decanul Facultății de Drept și lect. univ. dr. Nicolae Horia Țiț – directorul Institutului Național Pentru Pregătirea Avocaților Iași.

Dezbaterea „Virusarea legitimității în post-democrație” va fi transmisă live pe canalul de YouTube al UAIC

Ținând cont de restricțiile acestei perioade și de numărul limitat de persoane care pot participa, accesul la eveniment se va face exclusiv pe bază de invitație. Dezbaterea „Virusarea legitimității în post-democrație” va fi transmisă live pe canalul de YouTube al UAIC, pe portalul www.universuljuridic.ro și pe Facebook. Florentin Tuca a urmat cursurile Liceului Pedagogic din Suceava și a absolvit, în 1993, Facultatea de Drept a Universității din București. Și-a susținut în 2007 doctoratul în drept cu o teză despre parteneriatul public-privat. A fost timp de trei ani asistent universitar la Facultatea de Drept.

În anul 2012, Florentin Tuca a fost desemnat „European Managing Partner of the Year” de publicația londoneză „The Lawyer”

În prezent este avocat coordonator al societății „Tuca Zbârcea&Asociații”, având o experiență profesională de peste 20 de ani. În calitate de consultant/expert, a fost implicat în procese de elaborare a unor proiecte legislative în diverse domenii (privatizări, concesiuni, sectorul bancar etc.). A publicat articole și lucrări în domeniul juridic și a participat ca lector la conferințe interne și internaționale. În anul 2012 a fost desemnat „European Managing Partner of the Year” de publicația londoneză „The Lawyer”. Din 2010, este editor colaborator al revistei „Dilema Veche” și al platformei Contributors.ro, publicând articole de interes pentru societatea civilă. A participat în calitate de lector la diverse conferințe organizate de instituții private. Începând din 2013 organizează în cadrul casei de avocatură „Tuca Zbârcea & Asociații” o serie de conferințe având ca invitați nume marcante ale culturii românești.

Publicație: Bună Ziua Iași

In Memoriam prof. univ. dr. Ioan Caproșu. Mesaj emoţionat trimis din Republica Moldova pentru acesta

Moarte la Universitatea „Cuza” din Iași! Vineri, 9 aprilie 2021, a murit prof. univ. dr. Ioan Caproșu. Acesta a fost un istoric, medievist și profesor universitar doctor la Facultatea de Istorie. Din octombrie 2012 era membru de onoare al Academiei Române. Luni, 12 aprilie 2021, ora 11:00, a avut loc ceremonia de înmormântare a istoricului și universitarului Ioan Caproșu! Mesaje emoționante și recunoștință eternă, aduse din toată România pentru acesta.

„A învăduvit istoriografia română! A plecat în lumea celor drepți unul din cei mai fideli slujitori a ei – profesorul universitar, doctor Ioan Caproșu. Pierderea e irecuperabilă, nu ne rămâne decât să ne consolăm.

Unul dintre cei care l-au cunoscut pe profesorul Ioan Caproșu a fost profesorul de la Chișinău Ion Niculiță. În anii tinereții, își amintește domnia sa, fiind doctorand la Catedra de Arheologie a Universității „M. V. Lomonosov” din Moscova am avut posibilitatea să studiez, pe îndelete, lucrările istoricilor români, care în RSSM, în majoritatea lor lipseau. În acele vremuri –am făcut cunoștință cu mai multe materiale semnate de Ioan Caproșu. Despre autorul acestor articole am aflat mai multe de la doctorul Ion Hâncu colaboratorul secției de arheologie și etnografie al A.Ș. Moldovenești, care avuse câteva delegații de serviciu la București și Iași.

Personal, menționează profesorul Ion Niculiță, l-am cunoscut pa Ioan Caproșu în octombrie 1976, când, în baza acordului între Universitățile de la Iași și Chișinău au avut loc schimburi reciproce de specialiști. Tânăr și aprig, Ioan Caproșu era unul din animatorii și promotorii publicațiilor istorice din cadrul Institutului de Istorie din Iași, fiind secretarul redacției a anuarului.

Cele mai rodnice legături dintre Facultatea de istorie a Universității din Iași  și a celei din Chișinău își i-au amploare în anii ` 90 ai sec. XX când Ioan Caproșu  era decan al facultății. Grație activității fulminante al acestui om au loc numeroase simpozioane științifice studențești organizate la Iași și Chișinău însoțite de călătorii de documentare la cele mai prestigioase monumente arheologice, monahale, muzeale etc., la care era nelipsit și decanul Ioan Caproșu. Concomitent, domnia sa este printre organizatori a numeroaselor colloquii moldo-românești cu participarea specialiștilor din alte țări.

O filă aparte o constituie activitatea profesorului universitar Ioan Caproșu în pregătirea specialiștilor – istorici pentru R. Moldova. Decanul Ioan Caproșu a contribuit substanțial la înmatricularea la universitatea ieșeană a tinerilor români basarabeni, cât și în pregătirea prin doctorantură a specialiștilor în diverse domenii ale științei istorice.

Nu pot fi uitate străduințele decanului Ioan Caproșu depuse în completarea cu literatură de specialitate a Bibliotecii universității chișinăuiene.

Apreciind activitatea șriințifică a profesorului Ioan Caproșu, Ion Niculiță afirmă că „prodigioasă și cu răsunet în întreaga lume a istoricilor este activitatea științifică a savantului Ioan Caproșu. În această ordine de idei, incomparabilă rămâne opera Monumenta Linguae Dacoromanorum apărută între anii 1988-1997 la Iași sub antetul Universității „Al I. Cuza” și Albert-Ludwigs – Universität-Freiburg, coordonatorul căreia a fost Ioan Caproșu, care a adunat în jurul său un „mănunchi” din cei mai celebri cunoscători ai problemei. Indiscutabilă după însemnătate, structură și condiții grafice de editare rămâne posterității „Biblia Dumnezeiască Scripta Veche și Nouă” plăzmuită de un colectiv de specialiști din care prima vioară aparținea regretatului profesor”.

Numele și opera lui Ioan Caproșu, încheie Ion Niculiță șirul amintirilor despre Ioan Caproșu, se înscriu pentru veșnicie în patrimoniul al românilor de pretutindeni. Dumnezeu să-l aibă în pace!

Anul 1990 am fost repartizat la studii la Universitatea „Al. Ioan Cuza” din Iași, Facultatea de Istorie.

Chiar în prima zi am mers cu toții în Sala Senatului a Universității, și după o ședință organizatorică, cei care au îmbrățișat Istoria, au mers împreună cu decanul la facultate unde în cabinetul său a și fost prima întâlnire. Aici am aflat că Ioan Caproșu a propus, ca studenții din R. Moldova să fie înmatriculați în anul următor celui absolvit la Chișinău la restul facultăților toți mergând la anul I, semn că în cunoștință de cauză aprecia eforturile cadrelor didactico-științifice ale istoricilor de la Chișinău.

Pe parcursul anilor de studii și din discuțiile avute nu o dată își aducea aminte de Basarabia (fiind de loc de pe malul Prutului), de diferite sărbători petrecute împreună, de călătoriile cu tatăl său în Basarabia, de vizitele românilor basarabeni în Mitoc. Dar printre aceste povestiri hazlii mai spunea și : „Mai harnici oameni ca basarabenii nu există în toată lumea”, precum și lucruri mult mai triste: „Să o știți de la mine că cu ochii mei am văzut cum atunci când au venit sovieticii, în loc de vite înjugau oameni, care prelucrau pământul” precum și multe altele de acest gen.

Un obicei foarte frumos în mediul academic ieșean era și mersul cu uratul a studenților la profesori. Ioan Caproșu ne-a primit și atunci când era decan și atunci când era profesor, fiind el singur sau împreună cu alți profesori. Așa am cunoscut cele mai frumoase melodii a perioadei de până la instaurarea comunismului în România, intonate de către profesori.

La absolvirea facultății împreună cu colegii din R. Moldova, am mers să primim povățuirile de la profesorul care ne-a susținut pe parcursul anilor de studii. Și atunci Domnia Sa ne-a zis: „Dragii mei eu știu că Ubi bene, ibi patria – dar acum locul Dumneavoastră este peste Prut, istoria are nevoie de voi. Știu că situația este complicată, dar se va reface România, se va întări Uniunea Europeană, și vor ajuta R. Moldova! Totul va fi bine!”.

Astfel, Ioan Caproșu, a creat o școală de istorie românească în România și o școală de istorie românească în R. Moldova. Prin aceste școli și discipoli Profesorul Ioan Caproșu va continua să fie prezent în discursul istoric românesc și în memorie discipolilor și a viitoarelor generații de tineri istorici.

Este greu să scrii despre Profesorul Caproşu la trecut. Fiindcă este (mă tot încăpăţânez să nu scriu „a fost”) un om care mereu este alături. Chiar dacă nu-l vedeai cu anii, ştiai că este undeva acolo, „la el”, şi dacă-ţi va fi dor sau dacă vei fi în treacăt prin Iaşi („dacă aflu că ai fost prin Iaşi şi n-ai trecut pe aici, ai încurcat-o!”) e suficient doar să intri în Blocul Central al Universităţii, să o coteşti la stânga şi să tragi mânerul la chiar prima uşă ca să auzi de după vraful de hârtii şi mormanul de cărţi, aranjate în cea mai perfectă dezordine, pe care numai el o înțelegea, acea voce uşor cicălitoare, dar atât de primitoare şi dragă… Dacă există pierderi pe care le resimţi în viaţă, sunt legate de cei care ţi-au marcat într-un fel sau altul destinul. Pentru mine Ioan Caproşu a fost unul din astfel de oameni.

A fost un Dascăl cu har. Chiar dacă a venit la Universitate din Academie la 45 de ani, Ioan Caproşu a devenit foarte popular în rândul studenţilor. Ştia să-i apropie, ştia să-i trateze ca pe egali şi chiar dacă deţinea funcţii administrative (a fost Decan) şi academice (profesor, academician, conducător ştiinţific) nu era de loc distant cu oamenii. Nu a existat un mentor mai loial, atunci când neofitul îşi dădea toată silinţa să înveţe, dar şi era greu să găseşti un tartor mai aprig, atunci când studentul arăta iresponsabilitate (am prins ambele ipostaze, de aceea, o spun în cunoştinţă de cauză!). Mereu spunea că ştiinţa necesită disciplină, de aceea a fost un dascăl sever, exigent, nu menaja şi nu încuraja orgolii deşarte.

Ioan Caproşu a fost o figură emblematică pentru arhivistica românească şi un neobositor editor de documente. Aici, credem, pierderea sa va fi una de nerecuperat. Publica documentele greu, uneori volumul aştepta zeci de ani până a vedea lumina tiparului, dar fiecare cuvânt, literă sau virgulă erau verificate şi răzverificate. Corecturile venite de la tipografie (editură) erau făcute roşii, nu tolera inacurateţea şi erorile, nici chiar cele involuntare. Era un perfecţionist notoriu, calitate pe care a transmis-o multora dintre elevii săi, care-i continuă astăzi opera. Ţinea foarte mult ca ucenicii săi să-şi pornească cercetările de la document, fiind aici un adevărat continuator ai şcolii critice ieşene. Printre istorici circulă o vorbă: „dacă nu ai o metodă, mergi la arhivă, poate vei găsi acolo una”. Acolo îşi găsea inspiraţia şi ne trimitea pe noi. Pe de altă parte, atenţiona, că dacă cercetătorul nu are o cultură istorică solidă, documentele de arhivă vor fi pentru el o îngrămădire de hârtii colbăite fără nici un folos. Pergamentul sau hârtia devine document, doar dacă este transformată de erudiţia cercetătorului. Documentele lucrează doar atunci când sunt interogate corect de istorici care-şi cunosc bine domeniul. Punea mare accent pe pregătirea materialului, pe lecturi, pe erudiţie. Cerea studenţilor să citească, să meargă la teatru, să se perfecţioneze. Şi evident, să ţină mâna pe pulsul epocii. Un istoric adevărat, spune Caproşu, trebuie să fie cu picioarele pe pământ, în epoca sa. Citea ziare, discuta politică, asculta radioul. Despre celebrele „sesiuni BBC” de a ora 18.00 nu mai e cazuri să vorbim acum.

Cultura românească a pierdut o mare personalitate. Şi-a iubit ţara şi i-a învăţat să o iubească pe elevii săi. Şi aici cred că e marea lecţie a Istoricului, Profesorului şi Omului Ioan Caproşu”, au transmis profesorii din Republica Moldova.

Prof.univ.dr. hab. Ion Niculiță

Conf. univ. dr. hab. Ion Gumenâi

Conf. univ. dr. Virgil Pâslariuc

 Publicație: Bună Ziua Iași

 USAMV IAȘI a declanșat Campania națională “Vaccinare și testare pentru învățare” Inițiată de Ministerul Educației și Cercetării în data de 7 aprilie 2021:09

În cadrul acestei campanii, dorim să informăm ieșenii despre existența și funcționarea Centrului de vaccinare în campusul USAMV Iași. USAMV Iași a asigurat cadrul juridic și administrativ pentru avizarea, organizarea și funcționarea Centrului de vaccinare, în colaborare cu Primăria Mun. Iași și Direcția de Sănătate Publică Iași.

Un număr de 22 angajați deservesc Centrul de vaccinare: 5 medici, 10 asistenți medicali și 7 registratori. Dintre aceștia, 7 angajați sunt studenți și masteranzi ai USAMV Iași. Antrenarea studenților în activitatea Centrului de vaccinare a însemnat implicarea și responsabilizarea acestora în campania de prevenire a transmiterii infecției cu virusul Sars COV 2. Studenții care participă la programul de vaccinare reprezintă liantul dintre centru și ceilalți colegi, contribuind la informarea corectă și mobilizarea cât mai multor tineri către vaccinare.

Existența unui centru de vaccinare în campusul Universității de Științe Agricole și Medicină Veterinară ”Ion Ionescu de la Brad” din Iași a vizat trei obiective majore în contextul pandemiei COVID 19:

  1. Vaccinarea cadrelor didactice și a personalului auxiliar, ajutând astfel la continuarea procesului de învățământ în forma fizică.
  2. Vaccinarea studenților, cu scopul de a limita răspândirea pandemiei în colectivități (cămine, laboratoare, săli de cursuri).
  3. Vaccinarea tuturor ieșenilor care nu au găsit un punct de vaccinare în apropiere, fiind știut faptul că unele persoane au fost programate pentru vaccinare și în alte orașe din apropierea Iașului.

Achiziționarea de către conducerea USAMV Iași de teste rapide pentru depistarea virusului COVID 19 și efectuarea lor de către medicii cabinetului studențesc a însemnat continuarea eforturilor universității de a depista precoce, de a preveni transmiterea COVID 19 și de a asigura condiții optime pentru desfășurarea procesului didactic.

Câte persoane au fost vaccinate

Numărul total de vaccinări, până la data de 13.04.2021, este de peste 4484 persoane, din care 435 tineri cu vârste cuprinse între 18 și 26 de ani, 28 de elevi și 325 studenți/masteranzi /doctoranzi de la toate marile universități ieșene: USAMV Iași, Universitatea ”Al. I. Cuza”, Universitatea Tehnică ”Gh. Asachi”, Universitatea de Medicină și Farmacie ”Gr. T. Popa”, Universitatea de Arte ”George Enescu”. S-au prezentat la vaccinare inclusiv studenți străini, din mai multe țări; ca Franța, Germania, Moldova, SUA, Marea Britanie, Italia, Elveția, Spania, Italia, Israel, Maroc, Egipt, Tunisia, Brazilia, Nigeria, Taiwan, China, Indonezia.

În cadrul Universității noastre vor fi realizate întâlniri atât cu studenții, cât și cu întreg personalul didactic sau nedidactic, pentru discuții, informare și prezentarea la zi a situației în legătură cu imunizarea în comunitatea noastră academică. Astfel, în zilele imediat următoare au fost programate pentru facultățile de Zootehnie – joi la ora 14.00, Agricultură – vineri la ora 14.00 Medicină Veterinară – luni la ora 14.00, și Horticultură – marți la ora 14.00.

Continuarea testărilor și vaccinării în universitate va permite relaxarea condițiilor de comunicare interpersonală, continuarea cursurilor prin prezența fizică, indispensabile procesului educațional, dar și contactul mai facil cu alte centre de învățământ din țară sau din străinătate. De asemenea, studenții străini imunizați vor putea călători în siguranță atât în spațiul european cât și în afara acestuia.

Stagiile de practică desfășurate de facultățile noastre, care implică deplasări ale studenților în centrele de practică ale universității, în diferite județe ale țării vor fi realizate în siguranță maximă având studenții vaccinați și cu rapel.

Ne dorim o comunitate academică sănătoasă, solidară acțiunilor naționale și prezentă fizic la toate evenimentele care au legătură cu procesul educațional – a transmis prorectorul Liviu MIRON, responsabilul în universitate cu toate acțiunile legate de Covid-19.

Publicație: Bună Ziua Iași și Evenimentul

TUIASI va fi membru fondator în asociația „Factory 4.0 Digital Innovation Hub”, care va promova principiile celei de-a patra revoluții industriale

 Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași a aprobat, în ședința Consiliului de Administrație care a avut loc săptămâna aceasta, fondarea unei asociații cu numele „Factory 4.0 Digital Innovation Hub”, care să promoveze principiile industriei 4.0, considerată cea de-a patra revoluție industrială.

TUIASI va fi membru fondator în această asociație alături de alte companii din domeniu, care activează în regiunea Moldovei, și care și-au exprimat deja acordul și interesul de a se alătura unei astfel de inițiative. Reprezentanții universității spun că „Factory 4.0 Digital Innovation Hub” va fi o asociație profesională în care vor fi promovate principiile industriei 4.0 alături de actori principali din această industrie, inclusiv alături de companii care activează în domeniul trainingului industrial.

„Despre a patra revoluție industrială se vorbește din 2011 încoace, iar TUIASI va fi membru fondator în această asociație. Ni se vor alătura companii multinaționale care livrează și în piața din România, în special în domeniul automatizării industriale. Ne propunem să dezvoltăm programe de pregătire a personalului din companii, dar și a studenților, din perspectiva accelerării adoptării principiilor acestei noi revoluții 4.0 în piața din România”, a explicat șef lucrări dr. ing. Cătălin Dosoftei, cadru didactic la Facultatea de Automatică și Calculatoare, desemnat responsabil în participarea TUIASI la această asociație.

După ce procedurile juridice vor fi finalizate și asociația va fi înființată, se intenționează organizarea unor seminarii și conferințe pentru diseminarea informațiilor despre revoluția 4.0, dar și dezvoltarea unei secțiuni de consultanță de specialitate pe studii tehnice, chiar și strategii de digitalizare. Șef lucrări dr. ing. Cătălin Dosoftei explică faptul că în spatele industriei 4.0 există un întreg mecanism de digitalizare a proceselor care trebuie încurajat.

Asociația „Factory 4.0 Digital Innovation Hub” va colabora cu alte entități de profil, instituții de cercetare și companii de profil, pe lângă cei care și-au dat deja interesul să participe în fondarea asociației.

 Publicație: Ziarul de Iași

London universities attack ‘levelling down’ plans to cut funding

 Universities in capital say proposals could create more inequalities than it addresses

Universities in London have said the government’s “levelling up” agenda has resulted in a funding shortfall that risks pushing three institutions into the red.

The universities regulator, the Office for Students (OfS), is planning to remove a portion of the state teaching grant that was previously channelled towards institutions in London to reflect the higher costs of delivering education there. But universities in the capital say this could create more inequalities than it addresses, given the scale of deprivation in the city.

“The secretary of state for education has decided that in support of the national ‘levelling up’ agenda, and despite the exceptionally high costs of operating in London, the capital’s great universities are to be levelled down,” said Prof Paul Curran, the president of City, University of London.

A report by London Higher, which represents 40 universities and colleges in the capital, says the institutions that will be worst affected by the £64m loss in funding are seven already in deficit that would be unable to plug the shortfall by recruiting more international students.

These universities typically recruit more disadvantaged students and focus on educating key workers, including on important specialist health courses that in some cases are already run at a loss and may no longer be viable.

The report argues that “levelling down London” is not an effective way to address inequality in the north, noting that the wealth of the city’s top universities hides the fact that a third of London boroughs are in the 30% most deprived areas in England, and that some northern universities and boroughs are comparatively better off.

The proposals are under consultation, and if approved they will affect 400,000 students and 100,000 staff members. Universities have warned that head counts would be likely to be reduced and campus facilities curtailed.

KPMG report produced for the Department for Education in 2019 estimated that the higher costs of wages and real estate in London made delivering education 14% more expensive than elsewhere in the country.

Diana Beech, the chief executive of London Higher, said: “This additional pressure, at short notice, will not only cause issues such as difficulties in recruitment, staff morale, higher staff turnover and worsening facilities on campus, but threaten widening participation goals if student support is affected.

“We urge government to think again about reallocating this funding at a time when we need a strong capital to lead our post-Covid recovery and uphold the UK’s status as a quality global study destination of choice.”

In February, the London mayor, Sadiq Khan, wrote to the education secretary, Gavin Williamson, criticising the proposal to remove London weighted funding for universities on the grounds that “levelling up is a critical challenge within London as it is across England”.

An OfS spokesperson said: “We are currently consulting on these proposals and will take account of responses from higher education providers, students and others before making any final decisions on our funding method.”

Publicație: The Guardian

University threatened with legal action from Indian student facing deportation

Aryan Patel, 19, says he missed University of Bedfordshire lectures because he had to self-isolate

A university in England has been threatened with legal action for telling a computer science student from India he faces deportation after he failed to attend lectures due to having to self-isolate and paying his fees eight days late.

Aryan Patel, 19, a second-year undergraduate at the University of Bedfordshire, said the news had left him “devastated and suicidal” and that his father, a farmer who had scraped together his life savings and borrowed money from relatives to get his son a British university degree, had been unable to sleep since hearing the news.

He said his father had been sick with Covid and that had delayed him getting to his nearest bank to transfer money for the university fees.

Patel received an email from the university’s head of international compliance on 29 March 2021, saying: “We are writing to inform you that the University of Bedfordshire has notified UK Visas and Immigration that you are no longer a registered student.

“This is because you have been exited from your course. We have withdrawn our tier 4/student visa sponsorship. You will be required to return to your home country and we expect UK Visas and Immigration to contact you in due course concerning the curtailment of your permission to remain in the United Kingdom.”

Patel’s first year at the university began in February 2020. He passed his end-of-year exams and was hoping to register for his second year by the deadline of Friday 12 March. However, due to his father’s illness, he was eight days late paying the fees of £6,000. He paid on 23 March and received a receipt from the university.

However, although the university paid the money into its account it had sent him a final warning email on 22 February because he had not attended lectures since the beginning of his new university semester on the week commencing 25 January. University sources say they will refund the £6,000 to Patel.

Patel told the Guardian he was sick with a cough and fever and spent the first three weeks of term ill in bed. One person in his accommodation tested positive for Covid. He also took an NHS Covid test, the result of which he received on 1 February. The test was negative but the message from the NHS advised him to self-isolate if he had Covid symptoms. By the time he felt better, university officials had locked his university ID so he could no longer access his course.

On 1 March, the head of international compliance at the university sent him an email saying she would call him the following week to discuss his non-attendance. However, university sources confirmed this call was not made because Patel was no longer a registered student by that point.

His solicitor Naga Kandiah of MTC solicitors said that if the university did not reinstate Patel, legal proceedings would commence: “Whilst I understand how scared universities are of the Home Office due to past issues with student licences it is unduly harsh to treat a bona fide student in this way in the midst of a global pandemic, especially as India provides one of the largest number of non-EU students to the UK.

“If the higher education sector wants to get back on its feet after this pandemic and to continue to rely on coveted international student fees they should show more flexibility.”

A University of Bedfordshire spokesperson said: “All student visa sponsors must ensure their sponsored students are engaging academically throughout the period they are being sponsored.

“While we do all we can to support our students through their studies, we are required under the terms of our licence to withdraw sponsorship within a set timeframe if a student is not studying, for example through non-attendance or not re-registering on a course.”

Under current distance-learning rules during the pandemic university students are given just 16 days to register and start attending lectures. If they fail to attend lectures and pay their fees then universities have a deadline of just 10 working days to report them to Home Office UKVI.

  • In the UK and Ireland, Samaritans can be contacted on 116 123 or email jo@samaritans.orgor jo@samaritans.ie. In the US, the National Suicide Prevention Lifeline is 1-800-273-8255. In Australia, the crisis support service Lifeline is 13 11 14. Other international helplines can be found at befrienders.org.

Publicație: The Guardian

‘Left behind’: students respond to news that uni campuses won’t reopen

Four students at English universities on why they are desperate for a return to face-to-face learning

University campuses in England will not reopen fully until mid-May at the earliest, the government has announced, leaving many students to continue remote learning for at least another month. Amid concerns about mental health and the quality of education, four students shared their response to the news.

‘I feel very neglected, and the rest of my cohort do as well’

“It just doesn’t really sit well with me,” said Zach Breslin, an 18-year-old first-year student at the University of Lincoln. “I don’t understand how you can open schools – primary and secondary – and colleges which have classes of 30, when I have a class of eight and we can accommodate social distancing more than a corridor in a school.”

Breslin said the news would not have much impact on the rest of his year: by mid-May his teaching will be over with only exams left to complete, which will be submitted online anyway.

“I feel very neglected, and the rest of my cohort do as well. No one can see justification for opening everything else up and letting practical students back, but leaving all the theory ones forgotten about,” he said.

However, for Breslin, the uncertainty of not knowing when he would be returning to campus has been the most difficult to deal with.

“It’s absolutely awful. You get your hopes up waiting for the government to mention something. It’s the constant uncertainty that you’ll go back this week, or after Easter, but by the end you realise you’re in the same room, staring at the same four walls.”

‘Sometimes it feels like I’m not at university at all’

Advertisement

“I find it strange that people can go to the pub, but unis can’t reopen yet,” said Giang Nguyen, a 21-year-old politics, philosophy and economics student in her final year at the University of York. “It feels like we’ve been left behind.”

As an international student the high cost of fees also plays on Nguyen’s mind. Her university education costs £16,000 a year and increases 2% each year, and she said the online experience was “definitely not worth” the money she paid for it. “Sometimes it feels like I’m not at university at all.”

Alongside the day-to-day difficulties of remote learning, Nguyen said she was concerned about the impact the pandemic would have on her job prospects. She said she had been planning to go into a career in consulting, project management or PR, but was now considering retraining altogether.

“You need to go to a lot of networking events, and meet recruiters,” she said. “The job market is also concerning me. People who lost their jobs [during the pandemic] will be applying for new ones, and I don’t know if the career I want to go for will have any options.

“I’m thinking about retraining as a data scientist. The government seem to really focus more on getting tech jobs, and the Office for Students has funding to do a conversation course in data science.”

‘I found it really isolating’

Maisie, 19, started her undergraduate degree in history at the University of Oxford in September. Since returning home to Bristol for Christmas, she has not been back to campus.

“I still have boxes of kitchen supplies in my bedroom,” she said. “In my head, I would be back in January. I hadn’t anticipated it would be mid-April and I still haven’t been back.”

Maisie said making new friends had been “quite a struggle. I get along with my housemates, but other than that there’s not really an opportunity to meet anyone outside of your bubble,” she said. “Uni is often portrayed as the time of your life. But getting there, it feels like I’m in a strange boarding school, not allowed to go out and with a curfew.”

Maisie said she felt her mental health had “suffered a lot” as a result of the remote learning. “At home I have quite a big group of friends, so going to uni, where I barely met anyone, I found it really isolating,” she said.

“It made me quite anxious with all the measures being put in place. Even coming back home with family again, it’s still really isolating. It’s probably hit me more this time because during the first lockdown I had time to be on FaceTime. Now I don’t have time as I have uni work and revision.”

‘I simply can’t stay motivated’

In London, the 26-year-old PhD student Will Coles said that while he could understand the decision to wait until mid-May before opening campuses fully, months of remote learning had left him eager to return as soon as possible.

“I can see the logic behind it because freshers’ flu is a thing every September, and demonstrates how easily things spread when people come from all corners of the globe to one place. So I understand the caution,” he said. “But if it opened tomorrow, I wouldn’t feel frightened.”

Coles said that months of lockdown had left him lacking motivation. “The first lockdown felt OK, almost like a break, and then, come September and the November lockdown, it really started to take a toll,” he said.

“When you’re a postgrad, what keeps you motivated is discussing your work with others. In September, when the library reopened most of my friends were still abroad, and many [were] frightened to come in.

“I found it hugely difficult to be motivated by my work. Looking back, I think what’s damaged my postgraduate degree is not the lack of access to resources, it’s the lack of contact.”

He also said he thought more needed to be done to support the mental health of students. “Universities have not taken into account the blow that the mental health of many students, both undergraduate and postgraduate, has received,” he added.

“If you’re struggling with your mental health, unis won’t simply take your word for it, and getting proof of these things is incredibly difficult. I got a six-month extension on my deadline and scholarship to compensate, and that was great, but now I’m still expected to produce the same level of work because the library is open, but because the social aspect isn’t there, I’m working at 50%. I simply can’t stay motivated.”

Publicație: The Guardian

Culture G: les différents types de sujets qui peuvent tomber au concours d’HEC

Les concours des écoles de commerce approchent. Le thème de l’épreuve de culture est cette année l’animal. Eric Cobast nous explique quels types de sujets peuvent tomber le jour de l’épreuve.

Les concours des écoles de commerce approchent. Eric Cobast est professeur de culture générale (lettres/philosophie) et auteur de «Toute la culture générale» et «Les 100 mots de l’ éloquence» (Que sais-je?). Il est aussi le fondateur de l’Académie de l’éloquence. Aux étudiants qui poursuivent leurs révisions en attendant les concours, il explique les différents types de sujet susceptibles de tomber lors la redoutée épreuve de culture générale.

LE FIGARO ETUDIANT-Quels types de sujets pourraient tomber lors de l’épreuve de culture générale?

Eric COBAST-Quel que soit le thème, il y a trois grandes familles de sujets. Cela peut être une question comme par exemple L’animal existe t-il? Ou bien Quelle est la différence entre l’animal et l’homme? Dans ce type de sujet, la problématique est finalement dans la question. Cela fait penser à un sujet qu’on peut avoir en philo, le jour du bac, même si l’animal ne fait pas partie du programme de terminale. Dans ce type de sujet, il faut bien distinguer les vraies et les fausses questions. Ainsi, «Qu’est-ce que» n’est pas une vraie question. Entre un sujet comme «l’animalité» et «qu’est-ce que l’animalité? «, il y a une nuance, mais elle est légère. La question Qu’est ce que l’animalité? Interroge l’essence des choses, c’est une question socratique. À l’inverse, la question l’animal est t-il bête? Est une vraie question. C’est un sujet assez malicieux, qui exige pas mal de définitions autour des termes utilisés.

«Autre possibilité, ce qu’on appelle l’énoncé inerte avec juste un mot, une phrase nominale : l’animal et moi par exemple. C’est un sujet plus difficile, plus ambitieux en termes de réflexion»Eric Cobast

Après la question, quelle est la deuxième catégorie de sujets qui pourrait tomber?

Autre possibilité, ce qu’on appelle l’énoncé inerte avec juste un mot, une phrase nominale: l’animal et moi par exemple. C’est un sujet plus difficile car il faut soi-même amener la question. Ces sujets fermés embarrassent les élèves et sont plus ambitieux en termes de réflexion.

Et la troisième catégorie de sujet?

Autre fois, on pouvait donner une citation, ce qui n’est plus le cas aujourd’hui. Mais cela peut être une citation détournée. Par exemple, on a la phrase célèbre de Nietzsche «L’homme est un animal malade». Ce qui peut donner comme sujet: l’homme est-il un animal? Ou bien un sujet inerte: L’animal malade. La citation de Shakespeare prise dans Hamlet: «L’homme est un animal idéal», peut donner comme sujet L’homme est-il un animal idéal? C’est généralement un plus de connaître la citation d’origine. Mais cela peut être un moins, car cela peut réduire la portée du propos au contexte. .

LE FIGARO ETUDIANT-Quelles sont les difficultés propres au thème de l’animal?

La première difficulté est d’en fixer les limites. Déjà dans l’Encyclopédie, Diderot écrivait: «Il nous sera bien difficile de fixer les deux limites entre lesquelles l’animalité, s’il est permis de s’exprimer ainsi, commence et finit». En effet, est-ce qu’on parle du bonobo ou du moustique? Si on parle de l’animal, ça doit aller pour l’éléphant et le ver de terre et l’homme aussi, comme le corail et les huîtres. Il va être aussi tentant d’aller vers des sujets qui conduisent à confronter le regard de l’homme et la réalité de l’animal. Comment l’homme regarde l’animal, qu’est-ce qu’il fait de l’animal? Comment le juge t-il?

«Durant l’antiquité, il n’y a pas de rupture entre l’homme et l’animal»

Il y a une dimension historique à explorer, car l’animal n’est pas regardé de la même manière selon les époques. Durant l’antiquité, il n’y a pas de rupture entre l’homme et le monde animal. Les métamorphoses sont la règle dans la mythologie: les dieux se transforment en taureau. L’animal est souvent sacralisé, on fait des sacrifices avec des bœufs, ce qu’on appelle l’holocauste. En Égypte, les animaux sont divinisés.

Dans le monde moderne, c’est la rupture avec «l’animal machine». Descartes estime que comme les machines, les animaux seraient des assemblages de pièces et rouages, dénués de conscience ou de pensée. L’animal est considéré comme un objet, l’homme se rend possesseur de la nature et de l’animal qui en fait partie. L’homme va le manipuler, avec la vivisection, la domestication à outrance. On ne reconnaît aucun droit à l’animal, aucune sensibilité, aucune forme d’intelligence. C’est une dénégation de la spécificité de l’animal. Et puis, cela change. Peu à peu, on va redécouvrir l’intériorité de l’animal, avec les romantiques, avec Hegel. Ils vont s’ouvrir à la souffrance de l’animal, un être souffrant, «sentant». Aujourd’hui, on est dans une époque postmoderne, où l’écologie emporte tout sur son passage. L’animal revient sur la table, même juridiquement. Et on se pose même des questions comme: Est-ce légitime de manger la chair d’un cadavre? C’est l’époque du véganisme, de l’antispécisme, de la reconnaissance des droits des animaux

Publicație: Le Figaro