Mobilități Erasmus de scurtă durată

Înainte de plecare
La întoarcere
Absolvent

Apel de selecţie SMS şi SMT – scurtă durată (valabil pentru anul academic 2024 – 2025)

Prezentare mobilități ERASMUS+ de scurtă durată

Mobilitate de studiu (SMS) de scurtă durată – perioadă de studiu efectuată de studenți la o instituție de învățământ superior din străinătate.

La selecția pentru mobilitățile de studiu de scurtă durată  în cadrul Programului Erasmus+ pot participa studenții Universității „Alexandru Ioan Cuza” (UAIC) al căror domeniu de studiu este inclus în acordurile bilaterale încheiate de UAIC cu universități din țările Programului Erasmus+ KA131-HED (statele membre UE, SEE – Norvegia, Islanda și Liechtenstein, Turcia, Macedonia de Nord, Serbia).

Lista cu universitățile partenere este disponibilă atât pe pagina web UAIC (https://www.uaic.ro/international/programul-erasmus/studenti/mobilitati-de-studiu-erasmus/), cât și pe paginile web ale facultăților UAIC.

Mobilitatea de practică (SMT) de scurtă duratăo perioadă de stagiu în străinătate (în statele membre UE, SEE – Norvegia, Islanda și Liechtenstein, Turcia, Macedonia de Nord, Serbia) (activități practice de formare) desfășurat de studenții, doctoranzii și viitori proaspăt absolvenții UAIC la[1]:

a) orice organizație publică sau privată activă pe piața forței de muncă sau în domeniile educației, formării, tineretului, cercetării și inovării. De exemplu, o astfel de organizație poate fi:

  • o întreprindere mică, mijlocie sau mare, publică sau privată (inclusiv întreprinderile sociale);
  • un organism public de la nivel local, regional sau național;
  • ambasade sau birouri consulare ale României;
  • un partener social sau alt reprezentant din domeniul forței de muncă, inclusiv camere de comerț, asociații meșteșugărești/profesionale și sindicate;
  • un institut de cercetare;
  • o fundație;
  • o școală/un institut/un centru educațional (de orice nivel, de la învățământul preșcolar la cel secundar superior, incluzând formarea profesională și învățământul pentru adulți);

b) o organizație, o asociație, un ONG non-profit;

c) un organism care oferă servicii de orientare profesională, de consiliere profesională și de informare;

d) o instituție de învățământ superior dintr-un stat membru al UE sau dintr-o țară terță asociată la program care deține o ECHE sau o instituție de învățământ superior dintr-o țară terță care nu este asociată la program recunoscută de autoritățile competente, care a semnat acorduri interinstituționale cu partenerii săi dintr-un stat membru al UE sau dintr-o țară terță asociată la program înainte ca mobilitatea să aibă loc.

Mobilitățile Erasmus+ de practică includ și:

  • Stagii de asistență pentru viitoarele cadre didactice – „assistantships”;
  • Stagii de asistență pentru cercetare realizate în orice instituție de cercetare relevantă;
  • Digital Opportunity Traineeships[2] – desfășurate pentru obținerea de competențe digitale.

Pentru oferte de mobilități de practică puteți consulta:

[1] Următoarele tipuri de organizații nu sunt eligibile ca instituții gazdă în cazul deplasării studenților în scopul mobilității: instituțiile UE și alte organisme ale UE, inclusiv agenții specializate (lista exhaustivă a acestora este disponibilă pe site-ul – https://europa.eu/european-union/abouteu/institutions-bodies_ro); organizații care administrează programele UE, cum ar fi agențiile naționale Erasmus+ (pentru a se evita un posibil conflict de interese și/sau finanțarea dublă).

[2] Atunci când studentul sau proaspăt absolventul realizează una sau mai multe dintre următoarele activități pe durata mobilității: marketing digital; design digital  grafic, mecanic sau arhitectural; dezvoltarea de aplicații, programe informatice, scripturi sau site-uri web; instalarea, întreținerea și gestionarea de sisteme și rețele IT; securitatea cibernetică; analiza, explorarea și vizualizarea de date; programarea și instruirea de roboți și aplicații ale inteligenței artificiale. Asistența generică pentru clienți, onorarea comenzilor, introducerea de date sau activitățile de birou nu fac parte din această categorie.

CRITERII DE ELIGIBILITATE:

Se pot înscrie la selecție:

– Studenții înmatriculați la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, în orice an și la orice nivel de studiu, cetățeni români sau cetățeni ai altor state;

– Studenții care au beneficiat de mobilități în cadrul Programelor Socrates / LLP-Erasmus / Erasmus+) pot beneficia de noi mobilități numai cu condiția ca durata totală a acestora să nu depășească 12 luni/ ciclu de studiu;

numai pentru mobilități de practică: studenții și doctoranzii din anii terminali pot participa la selecții până la data  încheierii sesiunii de evaluare din semestrul al II-lea al anului terminal, respectiv până la data susținerii publice a tezei de doctorat, pentru mobilități care au loc în primul an de după absolvire; aceștia vor avea statut de “selectat condiționat” și vor deveni “titulari” în momentul în care pot face dovada statutului de absolvent prin prezentarea unei adeverințe eliberate de facultate, respectiv a unei  adeverințe eliberate de Secretariatul Școlii Doctorale unde a fost înmatriculat sau de Biroul pentru Studiile Universitare de Doctorat. Aceste mobilități se pot efectua și finaliza în termen de un an de la absolvire;

– Un student poate beneficia de mobilități de studiu și de practică Erasmus+ la fiecare nivel de studii (licență, master, doctorat), însumând maximum 12 luni de mobilitate (studiu + practică) per nivel;

– Nu sunt eligibile mobilități consecutive la aceeași instituție gazdă.

Observații!

Studenții pot participa la mai multe sesiuni de selecție pentru mobilități de studiu/practică Erasmus+, însă se recomandă ca între 2 mobilități să existe un interval de timp suficient atât pentru soluționarea tuturor obligațiilor și responsabilităților specifice finalizării primei mobilități Erasmus+, cât și pentru realizarea procedurii administrative necesare desfășurării următoarei mobilități.

DOCUMENTE NECESARE LA DOSARUL DE CANDIDATURĂ:

  • Formular de candidatură – care va include
    • Motivația (incluzând obiectivele concrete urmărite de candidat și rezultatele așteptate)
    • Perioada propusă pentru mobilitate
    • Declarație cu privire la numărul maxim de luni de mobilitate Erasmus+ de care un student poate beneficia pe durata ciclului de studii la care este înmatriculat la momentul candidaturii;
  • Notă de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
  • Curriculum Vitae;
  • Atestatul de limbă / foaia matricolă din liceu / certificatul de competențe lingvistice obținut la examenul de Bacalaureat / situația școlară aferentă studiilor universitare la limba străină studiată studiată sau la programul de studiu pentru cei care au limba de studiu de la universitatea parteneră ca specializare/ care studiază într-o limbă străină (va rămâne în copie la dosarul de selecție al studentului);
  • Scrisoarea de invitație din partea universității / instituției gazdă unde se va desfășura mobilitatea (se acceptă o copie scanată transmisă prin email).

CV-ul și motivația vor fi prezentate în limba de studiu a cursurilor, respectiv de lucru a activităților desfășurate în mobilitate.

Documente suplimentare, pentru studenții care nu au cetățenia unui stat membru UE:

  • copie a permisului de ședere pe teritoriul României; excepție de la această cerință fac studenții înmatriculați la UAIC – Extensiunea Bălți/ Chișinău.

Dosarele incomplete vor fi declarate respinse.

Modalitatea de notare a dosarului:

  1. a) competențele lingvistice (20%);
  2. b) motivație și/sau interviu (80%)[1].

[1] Comisia de selecție pentru mobilități Erasmus+ de scurtă durată de la nivelul fiecărei facultăți poate decide dacă în procesul de evaluare al candidaților se va nota doar scrisoarea de motivație a acestora sau daca se impune și realizarea unui interviu.

Mobilitate de studiu (SMS) de scurtă durată – perioadă de studiu efectuată de studenți la o instituție de învățământ superior din străinătate.

La selecția pentru mobilitățile de studiu de scurtă durată  în cadrul Programului Erasmus+ KA131-HED pot participa studenții UAIC al căror domeniu de studiu este inclus în acordurile bilaterale încheiate de UAIC cu universități din țările Programului Erasmus+ KA131-HED (statele membre UE, SEE – Norvegia, Islanda și Liechtenstein, Turcia, Macedonia de Nord, Serbia)[1].

Lista cu universitățile partenere este disponibilă atât pe pagina web UAIC (https://www.uaic.ro/international/programul-erasmus/studenti/mobilitati-de-studiu-erasmus/), cât și pe website-ul facultății (www. …………..).

Mobilitatea de practică (SMT) de scurtă duratăo perioadă de stagiu în străinătate (nu cursuri urmate în cadrul unei universități) desfășurat de studenți, doctoranzi și viitori proaspăt absolvenți la[2]:

  • o instituție publică sau privată activă pe piața muncii, sau în domeniile educației, formării, tineretului, cercetării și inovației;
  • o organizație, o asociație, un ONG non-profit;
  • un organism care oferă servicii de orientare profesională, de consiliere profesională și de informare;
  • o instituție de învățământ superior dintr-un stat membru al UE sau dintr-o țară terță asociată la program care deține o ECHE sau o instituție de învățământ superior dintr-o țară terță care nu este asociată la program recunoscută de autoritățile competente, care a semnat acorduri interinstituționale cu partenerii săi dintr-un stat membru al UE sau dintr-o țară terță asociată la program înainte ca mobilitatea să aibă loc.

Mobilitățile Erasmus+ de practică includ și:

  • Stagii de asistență pentru viitoarele cadre didactice – „assistantships”;
  • Stagii de asistență pentru cercetare realizate în orice instituție de cercetare relevantă;
  • Digital Opportunity Traineeships[3] – desfășurate pentru obținerea de competențe digitale.

[1] Se pot finanța mobilități și către state care nu sunt asociate la Programul Erasmus+ KA131-HED, în limita fondurilor disponible și cu condiția semnării prealabile a unui acord bilateral Erasmus.

[2] Următoarele tipuri de organizații nu sunt eligibile ca instituții gazdă în cazul deplasării studenților în scopul mobilității: instituțiile UE și alte organisme ale UE, inclusiv agenții specializate (lista exhaustivă a acestora este disponibilă pe site-ul – https://europa.eu/european-union/abouteu/institutions-bodies_ro); organizații care administrează programele UE, cum ar fi agențiile naționale Erasmus+ (pentru a se evita un posibil conflict de interese și/sau finanțarea dublă).

[3] Atunci când studentul sau proaspăt absolventul realizează una sau mai multe dintre următoarele activități pe durata mobilității: marketing digital; design grafic, mecanic sau arhitectural digital; dezvoltarea de aplicații, programe informatice, scripturi sau site-uri web; instalarea, întreținerea și gestionarea de sisteme și rețele IT; securitatea cibernetică; analiza, explorarea și vizualizarea de date; programarea și instruirea de roboți și aplicații ale inteligenței artificiale. Asistența generică pentru clienți, onorarea comenzilor, introducerea de date sau activitățile de birou nu fac parte din această categorie.

DURATA MOBILITĂȚILOR DE SCURTĂ DURATĂ (SMS/SMT): între 5 și 30 zile de activitate în format fizic, la care se adaugă o componentă virtuală (obligatorie pentru ciclurile de studiu Licență și Master și opțională pentru ciclul de studiu Doctorat).

SELECȚIA CANDIDAȚILOR PENTRU MOBILITĂȚI DE SCURTĂ DURATĂ

Studenții pot participa la selecții pentru mobilități de scurtă durată pe tot parcursul anului academic, cu condiția primirii unui accept de la o universitate parteneră cu care există un acord Erasmus+ în vigoare, în domeniul de studiu respectiv (în cazul mobilităților de studiu)/ pentru stagii din oferta facultății la care studentul este înmatriculat (în cazul mobilităților de practică), astfel:

  • selecția poate fi făcută cu minimum 30 de zile înainte de data începerii mobilității, fie fizică sau virtuală (datele mobilității sunt menționate în procesul-verbal de selecție);
  • dosarele de candidatură se depun la secretariatul facultății/ se transmit prin email către coordonatorul Erasmus+ al facultății);
  • coordonatorul Erasmus+ confirmă prin email primirea candidaturii și, ulterior evaluării dosarelor, afișează rezultatele pe pagina web a facultății;
  • eventualele contestații se pot trimite în termen de 24 de ore de la afișarea rezultatelor, către coordonatorul Erasmus+, pe adresa de e-mail; acestea sunt analizate și soluționate în termen de 48 de ore, de către Comisia de soluționare a contestațiilor de la nivelul facultății, iar coordonatorul Erasmus+ afișează rezultatele finale;
  • coordonatorul Erasmus+ transmite procesul-verbal la Serviciul Relații Internaționale imediat după încheierea selecției și informează studenții selectați asupra necesității contactării responsabilului de mobilități Erasmus+ din cadrul Serviciului Relații Internațional.

BURSA ERASMUS

Bursa Erasmus+ poate fi acordată numai cu condiția ca:

  • Procesul-verbal de selecție să fie transmis la Serviciul Relații Internaționale imediat după încheierea selecției;
  • Cererea de deplasare vizată la facultate să fie depusă la registratură cu minimum 10 zile lucrătoare înaintea începerii mobilității;
  • Contractul financiar completat și semnat, împreună cu documentele însoțitoare, este transmis responsabilului financiar Erasmus+ de la Serviciul relații Internaționale cu minimum 5 zile lucrătoare înainte de începerea mobilității.

Cuantumul bursei pentru mobilitățile Erasmus+ de scurtă durată a fost stabilit la nivel național de către Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale (ANPCDEFP), în conformitate cu Ghidul Erasmus+, astfel:

  • sprijin individual
    • 79 Euro/zi: până la cea de a 14-a zi de activitate
    • 56 Euro/zi: între a 15-a zi și a 30-a zi de activitate
  • sprijin individual suplimentar (maximum 2 zile) pentru efectuarea călătoriei dus – întors (pentru o zi de transport înainte de activitate și o zi de transport după activitate): 2 zile x 79 Euro/zi SAU 2 zile x 56 Euro/zi, în funcție de durata mobilității;
  • Grant pentru transport, calculat conform calculatorului de distanță al Comisiei Europene. “Distanța de călătorie” reprezintă distanța dintre locul de origine și locul de desfășurare a activității, în timp ce „suma” reprezintă grantul pentru deplasarea atât înspre locul de desfășurare a activității, cât și retur:

 Distanța de călătorie

Transport din categoria „green travel” –

Suma per participant în euro

Transport din categoria „non-green travel” – Suma per participant în euro

10 – 99 KM 56

28

100 – 499 KM 285

211

500 – 1 999 KM

417

309

2 000 – 2 999 KM

535

395

3 000 – 3 999 KM 785

580

4 000 – 7 999 KM 1 188

1 188

8 000 KM sau mai mult

1 735

1 735

Suplimentarea cuantumului bursei Erasmus:

  • pentru studenții cu oportunități reduse, bursa Erasmus+ se suplimentează cu 100 de Euro (pentru mobilitățile cu o durată totală cuprinsă între 5 și 14 zile de activitate)/cu 150 de Euro (pentru mobilitățile cu o durată totală cuprinsă între 15 și 30 zile de activitate); în conformitate cu prevederile Ghidului programului și Apelului national 2024, un participant cu oportunităţi reduse este cel care se încadrează într-una sau mai multe dintre următoarele categorii:
  1. student care beneficiază de bursă socială[1] sau care se califică/întrunește condițiile pentru a beneficia de o bursă socială acordată de instituția de învățământ superior la care acesta este înmatriculat, conform Ordinului ME 6463/2023;
  2. student care intră în categoria „primului student din familie” (însemnând că nu deține deja o diplomă de licență, părinții săi nu au obținut o diplomă de studii universitare, dar poate avea frați/surori care sunt deja studenți la universitate / au absolvit deja o universitate);
  3. persoană de etnie romă;
  4. persoană cu statut de refugiat.
  • pentru studenții care utilizează mijloace de transport sustenabil – „green travel” (bicicletă, autobuz, autoturism utilizat în comun-„car-pooling” și tren), dacă acestea au fost utilizate pentru majoritatea călătoriei dus-întors (mai mult de 50% din distanța calculată conform calculatorului de distanțe al Comisiei Europene), bursa Erasmus+ se suplimentează astfel:
    • se acordă grantul de transport aferent categoriei de transport „green travel” (conform tabelului de mai sus)
    • se acordă cuantumul aferent a maximum 4 zile (în afara perioadei de mobilitate), dacă este cazul, pentru efectuarea călătoriei dus-întors.
  • pentru participanții cu nevoi speciale, a căror condiție fizică, mentală sau de sănătate este de așa natură încât participarea la mobilitate nu este posibilă fără sprijin suplimentar, care necesită efectuarea unei vizite pregătitoare în vederea participării la mobilitate, precum și în cazul în care necesită însoțitor pe durata mobilității, grantul Erasmus se suplimentează cu sume acordate pe principiul costurilor reale, în funcție de nevoi.

Toate tipurile de suplimentare descrise mai sus se aplică și în cazul participanților de altă naționalitate decât cea română care sunt selectați pentru a participa la mobilitate.

[1] Evaluarea dosarelor de bursă socială pentru studenții ERASMUS+ se realizează pe parcursul întregului an academic la administratorul șef de la facultatea la care sunt înmatriculați

Programul Erasmus+ încurajează participarea studenților și a personalului universitar cu nevoi speciale. Dacă unul dintre participanții selectați are o dizabilitate de natură fizică, mentală sau alte probleme de sănătate care îl împiedică să ia parte la mobilitate fără să-i fie pus la dispoziție un sprijin financiar suplimentar, universitatea poate solicita Agenției Naționale o suplimentare a grantului pentru nevoi speciale, pentru a putea acoperi costurile suplimentare necesare. Participanții care doresc să solicite sprijin financiar suplimentar pentru nevoie speciale, trebuie să discute cu reprezentanții Compartimentului Erasmus+ despre aceste aspecte în momentul pregătirii documentelor de mobilitate.

Documentele necesare pentru a solicita suplimentarea pentru nevoi speciale sunt:

– cerere adresată instituției de origine în care se menționează detaliile cu privire la mobilitate, solicitarea de suplimentare a grantului cu suma totală necesară, explicând natura nevoilor, tipurile de cheltuieli prevăzute și sumele aferente;

– copie a certificatului de încadrare în grad de handicap al participantului, valabil pentru perioada de desfășurare a mobilității și emis de o instituție autorizată;

– pot fi anexate și copii ale altor documente care sprijină cererea participantului (de exemplu: dacă este vorba de acoperirea unor costuri de tratamente, se va anexa și o trimitere sau scrisoare medicală din partea unui doctor din care să reiasă nevoia pentru tratament pe durata mobilității);

Universitatea va redacta o adresă oficială către Agenția Națională în care să fie incluse detalii cu privire la proiectul pentru care se solicită suplimentarea pentru nevoi speciale, detalii despre mobilitatea participantului și solicitarea de a suplimenta grantul cu suma totală necesară.

Fotocopiile documentelor depuse de un/o participant(ă) și adresa oficială se transmit de către universitate în format electronic, prin e-mail, către expertul responsabil de proiect din cadrul Agenției Naționale. În urma primirii lor, Agenția Națională va analiza cazul și va transmite universității un răspuns oficial. În cazul aprobării solicitării, Agenția Națională va emite un act adițional de suplimentare a fondurilor pentru proiectul în cauză.

Fondurile suplimentare sunt alocate participantului în baza acordului financiar semnat de universitate si participant. La finalizarea mobilității, participantul va prezenta dovezi ale cheltuielilor efectuate sub forma de bonuri, facturi, bilete etc.

La selecția pentru mobilitățile de studiu de scurtă durată  în cadrul Programului Erasmus+ KA131-HED pot participa studenții UAIC al căror domeniu de studiu este inclus în acordurile bilaterale încheiate de UAIC cu universități din țările Programului Erasmus+ KA131-HED (statele membre UE, SEE – Norvegia, Islanda și Liechtenstein, Turcia, Macedonia de Nord, Serbia)[1].

Lista cu universitățile partenere este disponibilă atât pe pagina web UAIC (https://www.uaic.ro/international/programul-erasmus/studenti/mobilitati-de-studiu-erasmus/), cât și pe website-ul facultății.

[1] Se pot finanța mobilități și către state care nu sunt asociate la Programul Erasmus+ KA131-HED, în limita fondurilor disponibile și cu condiția semnării prealabile a unui acord bilateral Erasmus.

Pentru ofertele de mobilități de practică puteți consulta:

De asemenea, studenții sunt încurajați să identifice oportunități pentru mobilități scurte, de studiu și/ sau practică Erasmus+ (școli de vară, stagii scurte în companii etc.).

RECUNOȘTEREA ȘI ECHIVALAREA MOBILITĂŢILOR DE  STUDIU/ PRACTICĂ ERASMUS+

Toate mobilităţile Erasmus+ se desfășoară, din punct de vedere didactic, pe baza contractului de studiu/practică (Learning Agreement Student Mobility), care se semnează de student, de coodonatorul Erasmus+ de la facultatea la care este înmatriculat studentul și de responsabilul/mentorul de la instituția/universitatea parteneră.

La întoarcerea din mobilitate, studentului i se vor recunoaște automat activitățile desfășurate/cursurile urmate la instituția gazdă/universitatea parteneră, conform contractului de studiu/practică semnat anterior începerii stagiului; certificarea recunoașterii rezultatelor, precum și echivalarea notelor obținute se vor face de către comisia desemnată la nivel de facultate și aprobată de Biroul Executiv al Consiliului de Administrație al Universității. Comisia de echivalare și recunoaștere are în componență între 1 şi 3 membri, în funcţie de numărul de departamente din facultate, și include obligatoriu coordonatorul Erasmus+ al facultăţii şi responsabilul ECTS care semnează contractele de studiu/practică Erasmus (în cazul în care acesta este altul decât coordonatorul Erasmus).

Echivalarea notelor se va face conform următoarelor principii:

  • toate disciplinele prevăzute în contractul de studiu/practică semnat înainte de începerea mobilităţii la instituția/universitatea gazdă vor fi echivalate la întoarcere;
  • echivalarea se va face pe baza unei cereri de echivalare completată și semnată de studentul beneficiar (formular echivalare mobilitate de studiu/ formular echivalare mobilitate de practică), care ulterior va fi supusă aprobării comisiei de recunoaștere și echivalare la nivel de facultate;
  • principiul de recunoaștere a notelor este că la un curs de la UAIC se acordă nota corespunzătoare calificativului obținut la universitatea gazdă care poate fi de la 1 la 5, unde: 1 = slab/nesatisfăcător, 2 = satisfăcător, 3 = bine, 4 = foarte bine, 5 = excelent.
  • notele se stabilesc de către comisia de recunoaștere din facultate și nu de către fiecare titular de curs în parte.

La sfârșitul fiecărui semestru, coordonatorul Erasmus+ din fiecare facultate va depune la Compartimentul Erasmus+ adeverințele de echivalare ale tuturor studenților care au beneficiat de mobilităţi Erasmus+ de studiu/practică în semestrul respectiv.

Studenții care, ca urmare a efectuării unei mobilităţi de studiu/ practică în cadrul programului Erasmus+, nu pot participa la sesiunea de examene de la UAIC, iar contractul de studiu/practică nu prevede echivalarea tuturor disciplinelor din semestrul respectiv, pot solicita titularilor de disciplină/ decanului facultății susținerea anticipată a examenelor, înainte de plecarea în mobilitatea de studiu/practică/ la finalizarea mobilităţii de studiu/ practică/ în cadrul sesiunii speciale de examene și de susținere a examenului de finalizare a studiilor din luna septembrie, pentru studenții care au beneficiat de mobilităţi Erasmus+ în anul academic respectiv (sesiunea specială se organizează cu aprobarea Biroului Executiv al Consiliului de Administrație și a Senatului UAIC).

Coordonatori Erasmus pe facultăți (dă click aici)

Dacă urmează să aduci la Compartimentul Erasmus+ dosarul, în vederea obținerii bursei Erasmus, sau dacă ai finalizat mobilitatea și trebuie să aduci documentele doveditoare, te rugăm să îți faci o programare în prealabil. În felul acesta nu vei fi nevoit să aștepți la rând.

Îți poți alege ziua și ora aici.

Te așteptăm la Compartimentul Erasmus+!

Erasmus+ App reprezintă un instrument on-line de o reală importanță și utilitate ce permite studenților Erasmus o gestionare eficientă și sigură a tuturor etapelor administrative aferente perioadei de mobilitate (înainte, în timpul și ulterior șederii în străinătate).

Prin intermediul acestei aplicații (conectată cu platforma on-line de sprijin lingvistic OLS) studenții au posibilitatea de a-și îmbunătăți competențele lingvistice, de a accesa detalii informative cu privire la universitatea gazdă și cea de origine, precum și de a se documenta legat de diverse aspecte necesare organizării mobilității (de ex. tips de la alți beneficiari Erasmus, informații despre evenimentele locale și activitățile ESN, statusul OLA etc.).

Te invităm să descarci aplicația de la acest link: https://erasmusapp.eu/ și să te bucuri de funcționalitățile acesteia!

Noul Online Language Support (OLS) te așteaptă!

Acesta oferă o serie de activități interactive și captivante de învățare a limbilor străine pentru a te ajuta sa înveți o nouă limbă sau să stăpânești o limbă pe care ai studiat-o deja. Cea mai bună parte este că este conceput pentru a răspunde în mod specific nevoilor fiecărui cursant.

Asta înseamnă că te vei bucura de o experiență unică de învățare a limbilor străine, în propriul tău ritm.

Deci, ce mai aștepți? Fie că este vorba despre învățarea elementelor de bază ale francezei sau stăpânirea limbii germane la nivel nativ, apasă aici pentru a începe.

Durează doar câteva secunde pentru a îți configura profilul și pentru a începe călătoria ta de învățare a unei limbi străine astăziModulul nostru introductiv te ghidează rapid prin procesul de creare a unui cont, pe care îl poți utiliza pentru a accesa OLS și multe alte cursuri scurte din EU Academy.

Ne vedem în noul OLS!

Programul Erasmus+ urmărește să sprijine dezvoltarea educațională, profesională și personală a studenților și absolvenților participanți.

El urmărește, de asemenea, să promoveze, în toate acțiunile sale, egalitatea de șanse și de acces, incluziunea, diversitatea și echitatea. De asemenea, programul contribuie la realizarea obiectivelor UE legate de transformarea digitală, dezvoltarea durabilă și cetățenia activă.

Carta studentului Erasmus reflectă valorile și prioritățile menționate mai sus, având rolul de a informa participanții în mod adecvat cu privire la drepturile și obligațiile lor și de a asigura punerea în aplicare cu succes a mobilității lor și poate fi consultată accesând acest link: https://erasmus-plus.ec.europa.eu/ro/resources-and-tools/erasmus-student-charter-0 

Persoane de contact:

Andreea-Alina PURCARU (mobilități de studiu)      

E-mail: andreea.purcaru@uaic.ro
Telefon: 0232 20 1113      

Grigoriţa Elena COCEANU (mobilități de practică)      

E-mail: grigorita.coceanu@uaic.ro
Telefon: 0232 20 1812   

Compartiment Erasmus+

Serviciul Relații Internaționale

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași

Bulevardul Carol I nr. 11

700506 IASI, ROMANIA

 

Program de lucru cu publicul: luni – joi, orele 10.00 – 12.30

Pentru a veni în ajutorul studenților Erasmus care își caută cazare pe perioada mobilității, vă propunem să accesaţi platforma Erasmus Play.

Erasmus Play started as a response from a former Erasmus+ group of students who encountered difficulties in finding accommodation in different host cities.
It allows you to compare all available housing options with ease. Moreover, you will be able to book in total safety since all accommodations are provided by verified platforms. Book your student accommodation in 3 steps:

– Choose your host University, campus or city and your required dates.
– Easily compare accommodation from multiple sites.
– Click on view and book it on the website of our trustworthy partners.